Trenuri sezoniere

Trenuri sezoniere

Mesajde Daniel pe 11 Aug 2011, 19:42

Astazi inaugurez un nou topic, destinat exclusiv trenurilor sezoniere. Cred ca era nevoie si de asa ceva, in conditiile in care nu putem vorbi intotdeauna separat despre gari, vagoane si locomotive. Pentru ca vara se apropie de sfarsit, am avut ocazia de a mai prinde unul din celebrele trenuri sezoniere din Romania, respectiv "Mangalezul" cum este denumit de catre pasionatii din Timisoara, un tren rapid care circula pe relatia Timisoara Nord - Mangalia si retur, cu perechile sale: R991 (Mangalia - Timisoara Nord) si R992 (Mangalia - Timisoara Nord). Trenul are in medie cam 13-14 vagoane, deoarece primeste si grupe din alte orase (Caransebes, Resita, Deva).

Vagoanele R 991 la linia 1 a Garii Bucuresti Baneasa.jpg
Vagoanele R 991 la linia 1 a Garii Bucuresti Baneasa / Foto: Daniel


Asadar, ieri noapte impreuna cu Trifu si Zofei, am asteptat cuminti pe o vreme ploioasa (ascultand in masina "muzica astrelor" adusa de Trifu de la ani lumina distanta cu ajutorul radioului sau), primul din cele doua trenuri, pe peronul liniei 1 al Garii Bucuresti Baneasa. Trenul a fost remorcat de catre masina 45-0328-0 (modernizata Siemens) a Depoului Bucuresti Calatori. Astfel, in jurul orelor 23:50 apare Rapidul 991, Mangalia - Timisoara Nord. Trenul a sosit cu o intarziere de circa 10 minute. Astfel ca a scurtat si stationarea programata la 26 de minute, timp suficent cat sa il suprindem si noi. :dance:

Liniste si asteptare....jpg
Foto: Daniel


Ultimele trei vagoane catre peronul Garii Regale.jpg
Foto: Daniel


Masina 45-0328-0 a Depoului BC cu trenul R 991 Mangalia - Timisoara Nord.jpg
Foto: Daniel


Masina 45-0328-0 cu farul central aprins.jpg
Foto: Daniel


S-a efectuat schimbul de noapte.jpg
Foto: Daniel


In asteptarea semnalului de plecare.jpg
Foto: Daniel


Cuseta a R991.jpg
Foto: Daniel


Undeva in spate, calatori grabiti sa urce.jpg
Foto: Daniel


The vision.jpg
Foto: Daniel


Dispare in noaptea rece si ploioasa....jpg
Foto: Daniel


Pretul unei calatorii la clasa a doua (pret intreg) pe relatia Mangalia - Timisoara Nord este de 112.5 Ron, iar timpul efectuat, conform mersului trenurilor este de 14 ore si 54 de minute pe o distanta de 795 km.

R992 Timisoara Nord - Mangalia soseste in Baneasa.jpg
Foto: Daniel


Catre dimineata, ploaia s-a mai domolit putin. Din intunericul absolut al Magistralei 800, apar lumini puternice la linia 1 a garii Bucuresti Baneasa... Soseste si Rapidul 992 pe relatia Timisoara Nord - Mangalia. Ceasul arata orele 04:26. Trenul este remorcat de masina 41-0148-1 a Depoului Bucuresti Calatori.

Trenul ajuns in timp, opreste incet....jpg
Foto: Daniel


Umbra impiegatei in noaptea rece....jpg
Foto: Daniel


Masina 41-0148-1 a Depoului BC la carma R992.jpg
Foto: Daniel


Detaliu de placuta a masinii.jpg
Foto: Daniel


Primul vagon al trenului, o cuseta.jpg
Foto: Daniel


Ploaie, pasageri si umbrele echipei trenului....jpg
Foto: Daniel


Trenul primeste avizarea si asteapta semnalul de plecare.jpg
Foto: Daniel


Inca mai e de asteptat....jpg
Foto: Daniel


Vagoanele R992 la linia 1 a Garii Bucuresti Baneasa, august 2011.jpg
Vagoanele R992 la linia 1 a Garii Bucuresti Baneasa, august 2011 / Foto: Daniel


Ultima strigare. Trenul pleaca!.jpg
Foto: Daniel


Ploaie si demaraj.jpg
Foto: Daniel


Sper ca data viitoare sa ne reintilnim cu acest tren, prin alte zone, daca reusiti sa-l prindeti. Drum bun si vacanta placuta! :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde Cosmin pe 11 Aug 2011, 20:01

hehe 148,preferata mea:X
Cand ai pozat trenul?
Avatar utilizator
Cosmin


Mesaje: 108
Membru din: 14 Mai 2011, 16:05

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde zofei.2006 pe 11 Aug 2011, 20:24

Azi de dimineata in jurul orei 4 .
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde Cosmin pe 11 Aug 2011, 20:36

Sa inteleg ca 148 e titulara pe 991?Pentru ca am mai vazut-o...
Avatar utilizator
Cosmin


Mesaje: 108
Membru din: 14 Mai 2011, 16:05

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde Daniel pe 11 Aug 2011, 20:38

Posibil. Nu am urmarit acest tren in mod special si nu pot sa-ti raspund la aceasta intrebare.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde Andrei Irimescu pe 11 Aug 2011, 20:47

Ei bine,am suprins si eu un tren sezonier la gara Mangalia,statia de plecare a acestuia.Este trenul R935,care face legatura dintre Mangalia si Oradea.Acest tren are plecarea din Mangalia la ora 20:15,si ajunge in Oradea la ora 15:50 a doua zi.Orasele mai importante prin care trece acest tren sezonier sunt:
-Constanta-21:43
-Faurei-1:02
-Brasov-5:46
-Cluj Napoca-12:15
-Oradea-15:50
Intre statiile Mangalia si Constanta,acest tren este tractat de locomotive tip EGM,iar la Constanta este preluat de o locomotive electrica.
Iata si o poza cu acest tren:
DSCN1271.JPG
:dance:
Andrei Irimescu


Mesaje: 1467
Membru din: 06 Ian 2011, 22:37

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde Vladyz pe 11 Aug 2011, 20:49

Superb! Am sa revin si eu cu detalii despre R936 si R935
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde Vlad0012 pe 11 Aug 2011, 20:54

Depoul Bc are un numar X de locomotive care fac in special servici pe Timisoara si printre acestea se numara 148 si 328 care au fost pozate mai sus si mai nou 363. Deci ai sanse foarte mari sa o prinzi la R360/61 A1693 R694 R991/92 IC591/594 asa ca lasa simulatoarele si pozele de reskin si treci in gara.
ImagineImagine

Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
Vlad0012


Mesaje: 539
Membru din: 04 Feb 2010, 22:28
Localitate: Timisoara

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde Vladyz pe 11 Aug 2011, 23:25

Andrei, ce serie e primul vagon imediat dupa vagonul de dormit? Ca 20-49 nu imi pare a fi.
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde Daniel pe 12 Aug 2011, 01:30

Este tot o cuseta seria 40-31 ca si prima. Altceva nu pare a fi. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde Vladyz pe 14 Aug 2011, 00:13

Daniel scrie:Este tot o cuseta seria 40-31 ca si prima. Altceva nu pare a fi. ;)

Asa e Dan, am confundat si in loc de cuseta am scris vagon de dormit (in ambele dormi diferenta e de locuri doar) dar dupa ultima cuseta e un AVA200 de la ASTRA Arad, ceea ce este un lucru neobisnuit pe R936, cel putin eu nu am mai vazut asa ceva.
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde Daniel pe 27 Aug 2011, 23:39

Ei bine, a venit vremea sa va prezentam intr-adevar in tren sezonier international destul de greu de prins, deoarce nu circula decat in anumite zile. Este vorba despre Trenul International "SARATOV" pe relatia Saratov (Rusia) - Varna (Bulgaria) - Saratov.


Trenul sezonier international 'Capatob - Bapha - Capatob' la linia 6 a Garii de Nord cu masina 65-1025-9 a BC.jpg
Trenul sezonier international 'Capatob - Bapha - Capatob' la linia 6 a Garii de Nord cu masina 65-1025-9 a BC / Foto: Daniel


Pe teritoriul Romaniei circula sub indicativul Nr. 1014 Ruse - Giurgiu Nord - Videle - Bucuresti Nord si Bucuresti Nord - Pascani Triaj - Nicolina - Ungheni cu indicativul Nr. 1014-1. Acest tren sezonier circula in zilele de 3 in perioada 15.06 - 14.09.2011. Trenul are in compunere doua grupe de vagoane: Saratov - Sofia si Saratov - Varna. Vagoanele trenului sunt de tipul "Ammendorf" construite in fosta R.D.G. pentru fostele Cai Ferate Sovietice (S.Z.D.). Vagoanele Ammendorf ale acestui tren apartin R.Z.D. (Caile Ferate Ruse).

Trenul a sosit in Gara de Nord din Bucuresti in jurul orelor 03:55 cu o intarziere de circa 50 de minute (intarziere acumulata la frontiera cu Bulgaria, la Ruse) si a sosit tractat de masina 65-1025-9 a Depoului Bucuresti Calatori. Plecarea a avut-o la orele 04:06 dupa acuplarea la masina 41-0646-4 apartinand Depoului Iasi.

Dar haideti sa vedem povestea acestui tren in cateva imagini:

Masina 65-1025-9 aduce de la Pyce (Ruse) trenul international sezonier 1014.jpg
Masina 65-1025-9 aduce de la Pyce (Ruse) trenul international sezonier 1014 / Foto: Daniel


Vagoanele tip 'Ammendorf' apartinand RZD.jpg
Vagoanele tip 'Ammendorf' apartinand RZD / Foto: Daniel


Trenul Nr. 1014 in Gara de Nord pregatit sa plece catre Ungheni.jpg
Trenul Nr. 1014 in Gara de Nord pregatit sa plece catre Ungheni / Foto: Daniel


Detaliu 'Ammendorf' cu sigla RZD si companiile de cale ferata nationale pe care poate circula in regim internatinal.jpg
Foto: Daniel


Vagoanele trenului Nr. 1014-1 Bucuresti Nord - Pascani Triaj.jpg
Vagoanele trenului Nr. 1014-1 Bucuresti Nord - Pascani Triaj / Foto: Daniel


Primul vagon de la locomotiva 41-0646-4 atasata trenului pentru directia Pascani.jpg
Primul vagon de la locomotiva 41-0646-4 atasata trenului pentru directia Pascani / Foto: Daniel


Noul tren 1014-1 pregatit de plecare la linina 5 a Garii de Nord, Bucuresti, 24 August 2011.jpg
Noul tren 1014-1 pregatit de plecare la linina 5 a Garii de Nord, Bucuresti, 24 August 2011 / Foto: Daniel


Lacatusul de vagoane si-a facut datoria si se poate pleca.jpg
Lacatusul de vagoane si-a facut datoria si se poate pleca / Foto: Daniel


Masina 41-0646-4 apartinand Depoului Iasi.jpg
Masina 41-0646-4 apartinand Depoului Iasi / Foto: Daniel


Detaliu vagon RZD al grupei Saratov-Sofia.jpg
Detaliu vagon RZD al grupei Saratov-Sofia / Foto: Daniel


41-0646-4 si vagonul tip 'Ammendorf' al grupei Saratov - Sofia.jpg
41-0646-4 si vagonul tip 'Ammendorf' al grupei Saratov - Sofia / Foto: Daniel


Trenul sezonier International 1014-1 paraseste Gara de Nord....jpg
Trenul sezonier International 1014-1 paraseste Gara de Nord... / Foto: Daniel


:dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde Vladyz pe 29 Aug 2011, 14:07

Ei bine, dupa cum am promis revin si eu cu rapidul 936 (Oradea - Mangalia) si 935 (Mangalia - Oradea). Nu demult m-am dus in gara pentru a mai vedea ce este nou. Am vazut ca rapidul 935 ajunge in dreptul peronului aglomerat cu oameni care probabil isi asteptau copiii, fratii, parintii etc. Rapidu a fost tractat de catre un DHE (LDH) 82-0446-3 de la Cluj pana la Oradea iar 936 este tractat tot de un DHE, cel care vine cu 935. Cateva instantanee cu rapidul 935.

R 935.jpg

R 935 2.jpg

R 935 3.jpg

R 935 5.jpg


Compunerea trenului este urmatoare (este exact ca a rapidului 936):
Primul vagon: Vagon cuseta AcBmee 40-31:
R 935 8.jpg


Al doilea vagon: Vagon de dormit WLABmee 71-31:
R 935 13.jpg


Al treilea vagon este tot un AcBmee 40-31 Vagon cuseta ca primul.

Al patrulea vagon este un model 20-49 200 modernizat la Remarul 16 Februarie:
R 935 10.jpg


Al cincilea vagon este un 19-76:
R 935 9.jpg


Al saselea vagon este tot un 20-49 200 ca si al patrulea vagon.

Rapidul 935 porneste din Mangalia cu compunerea care ajunge la Oradea + 2 x 20-49 200 un tren sezonier care trebuie sa ajunga in Targu Mures si 1 sau trei vagoane 20-31 care sunt puse ca supliment. Cand ajunge la Brasov lasa cele 3 vagoane 20-31, cand ajunge la Razboieni un EGM preia 3 vagoane care sunt un alt tren R948 si se duce spre Tg Mures iar la Cluj lasa 2 x 20-49 200.

Rapidul 936 circula pe Oradea - Mangalia:
R 935 14.jpg

R 935 11.jpg


Are exact aceeasi compunere ca si 935 doar ca la Cluj primeste 2 x 20-49 200 ca supliment, apoi la Razboieni primeste 3 vagoane de la Rapidul 949 care vine de la Tg Mures cu un EGM si apoi mai primeste la Brasov unul sau trei vagoane supliment pana la Mangalia si tractiune dubla pana in Predeal. Aceasta este compunerea finala a trenului.

Numai bine!
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde Daniel pe 17 Sep 2011, 22:57

Ei bine, pe data de 3 septembrie a.c. am suprins pentru ultima data in acest an, trenul Rapid Ovidius (R687), pe relatia Bucuresti Nord - Constanta. Acesta este un sezonier ceva mai special, deoarece el circula de la 11 decembrie pana in 12 septembrie. Trenul a fost remorcat de masina 40-2004-6 a depoului Bucuresti Calatori, iar din compunerea sa au facut parte (in numar mare) celebrele dormitoare tip WLAB (seriile 60-50 si 70-50), astazi devenite vagoane de clasa: 20-83 (clasa a 2a) si 19-83 (clasa 1a).

Pe langa asta, tin sa precizez ca nu am prelucrat catusi de putin aceste poze (asa cum sustin niste invidiosi de pe tot felul de forumuri mucegaite - recte Pizdy)). Pur si simplu am respectat cateva reguli de baza in fotografie (nu fleasca-fleasca cu aparatu la prins muste). Asadar se poate si in Gara de Nord. Important este (regula de baza a luminii in fotografia de exterior - outdoor) sa ai intotdeauna lumina soarelui in spatele tau, nu in fata. Mai apoi mare atentie sa nu "proiectezi" locomotiva sau vagonul, chiar si trenul, pe sub sau printre tot felul de stalpi. Daca mai respecti si cateva reguli simple de cadratura (despre care am mai vorbit) succesul e garantat! :dance:

Masina 40-2004-6 cu R 687 Bucuresti Nord - Constanta in Gara de Nord.jpg
Foto: Daniel


R 687 (Ovidius) pleaca de la Linia 11.jpg
Foto: Daniel


Trenul se misca greu pe curbele stranse....jpg
Foto: Daniel


2004 se apropie incet....jpg
Foto: Daniel


Dupa ea trage vechile dormitoare 70-50 transformate in 20-83 de clasa.jpg
Foto: Daniel


40-2004-6 a depoului Bucuresti Calatori catre Constanta.jpg
Foto: Daniel


Garnitura R687 este formata din vagoane 20-83 (foste dormitoare tip WLAB).jpg
Foto: Daniel


Un 20-83 din compunerea aceluiasi tren.jpg
Foto: Daniel


In spate, vagoanele curg parca la nesfarsit....jpg
Foto: Daniel


R 687 iese din Gara de Nord....jpg
Foto: Daniel


Cu restrictie, pe macazele de sub noul pod Basarab.jpg
Foto: Daniel


2004 se pierde incet catre Constanta....jpg
Foto: Daniel


Si un 19-83 versiunea de clasa 1 transformata din WLAB dormitor 70-50 sau 60-50.jpg
Foto: Daniel
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde adycfrbucuresti pe 17 Sep 2011, 23:12

Superbe poze :X
Avatar utilizator
adycfrbucuresti


Mesaje: 257
Membru din: 16 Dec 2009, 00:26
Localitate: Bucuresti

Re: Trenuri sezoniere

Mesajde Daniel pe 19 Sep 2011, 00:26

Multumesc Ady! Cam oricine poate face astfel de poze, cu exceptia lui Eduard Obretin de la ProTV care nu are habar de astfel de lucuri. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


ÃŽnapoi la DISCUTII GENERALE DESPRE TRENURI / GENERAL DISCUSSIONS ABOUT TRAINS

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki