FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde Daniel pe 24 Oct 2012, 23:27

In cele ce urmeaza va voi reproduce, o parte dintr-un studiu al Inginerului Viorel Lucaci, privitor la situatia furturilor de la calea ferata si impactului negativ al acestora asupra intregii societati. Acesta este un document interesant, care, conform autorului, prin ideile expuse poate constitui "[...]platforma unui material sau publicație pe această temă." Asadar, va recomand citirea acestui memoriu.

MEMORIU TEHNIC DE ATENȚIONARE PE TEMA:

FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ – SURSĂ DE FIER VECHI PENTRU UNII, PIERDERI ȘI RISCURI ENORME PENTRU MULȚI ALTII.


Viaduct in apropiere de Brad construit inainte de 1945 si abandonat recent....jpg
Viaduct in apropiere de Brad construit inainte de 1945 si abandonat recent... / Foto: Daniel


1.NOȚIUNI INTRODUCTIVE

Contextul economic, politic și mai ales geopolitic în care găsește Statul Român în prezent, nu constituie din păcate un cadru de generare a unui posibil vector pentru o dezvoltare amplă a infrastructurii feroviare din țara noastră. Cu atât mai mult, sistemul feroviar (cu preponderență partea de infrastructură) se confruntă cu o lipsă acută a unui nivel minim de finanțare necesar reparațiilor curente și menținerii unor viteze de circulație ridicate (normale pentru condițiile și contextul autohton). Ne referim aici la viteza de 120 km/h pe principalele magistrale și 140 km/h pe segmentele modernizate din Culoarul IV Paneuropean.

Magistrala 900 in zona Chiajna. An de an viteza scade....jpg
Magistrala 900 in zona Chiajna (linia Bucuresti - Craiova). An de an viteza scade... / Foto: Daniel


Pe de altă parte, distanțele (reduse, comparabil cu lungimea totală a rețelei) modernizate prin așa-zisele proiecte europene de coridoare, prezintă o serie de probleme tehnice complexe (unele fiind în legătură directă cu siguranța feroviară), cauzate de proasta gestionare a lucrărilor și a unei calități precare în unele cazuri. Atât cauzele cât și implicațiile financiare pe termen mediu sau lung sunt greu de cuantificat.
Coroborat cu toate problemele menționate anterior, o chestiune reală și mai gravă (de sorginte autohtonă), vine să completeze tabloul de ansamblu în care se găsește infrastructura feroviară din România.

Stalpi de catenara strambati de viscolul din iarna pe M1000 la Buciumeni.jpg
Stalpi de catenara strambati de viscolul din iarna pe M1000 la Buciumeni (linia Bucuresti - Ploiesti). / Foto: Daniel


O problemă importantă și actuală din domeniul exploatării feroviare din România, o constituie furturile frecvente din cadrul infrastructurii (subsistemelor acesteia) și din piesele materialului rulant (funcțional și în exploatate) aflat în staționare în stațiile de cale ferată sau complexe feroviare.

Boghiu Diamond greu descompletat.jpg
Boghiu Diamond greu descompletat. / Foto: Daniel


Mă limitez acum doar la anumite aspecte și fac referire în acest material, exclusiv la furturile și sustragerile săvârșite de ,,terțe persoane,, de diferite grupuri cu o situație socială și materială precară. De cele mai multe ori aceștia au domiciliul în imediata vecinătate a căii ferate sau în localități situate în apropiere.

Pichet de cale fara capace din care s-a incercat furtul unor componente.jpg
Pichet de cale fara capace din care s-a incercat furtul unor componente. / Foto: Daniel


OBSERVAȚII: Nu întotdeauna răufăcătorii aparțin unei asemenea clase sociale. Din păcate, observând modul și regularitatea cu care au loc aceste sustrageri, am putea vorbi de rețele întregi de natură informațională bine puse la punct cu surse de informații și ,,influențe,, situate chiar în interiorul sistemului feroviar. Acestea din urmă vor constitui subiectul unui material mult mai amplu, pe care îl voi realiza în viitorul apropiat, de îndată ce voi dispune de timpul și mai ales de informațiile necesare.

Desigur, situația de facto ar putea fi mult mai complexă. Posibila existență a unor ,,surse de informații,, din interiorul sistemului feroviar ce ar furniza date ca: grafice de circulație, tehnologie, principii de funcționare și protecție a subsistemelor de siguranță feroviară, managementul riscului în cazul sustragerilor de piese sau subansamble etc., constituie doar EFECTELE unor CAUZE pe care le consider deosebit de complexe și îngrijorătoare. Pentru a percepe acest algoritm de cauze și efecte din sistemul feroviar, cred de cuviință că ar fi necesară analiza situației în ansamblu. Mă refer la sistemul feroviar prin prisma ,,împărțirii teritoriului,, cu celelalte sisteme de transport (preponderent terestre) concurente.

Pod de cale ferata al liniei abandonate Brad - Deva.jpg
Pod de cale ferata al liniei abandonate Brad - Deva. / Foto: Daniel


Întrebările ce s-ar putea pune în situația dată sunt următoarele:
- Ce ar putea determina apariția unor posibile ,,surse de informații,, în interiorul domeniului feroviar;
- Pe ce cale sunt transmise informațiile respective;
- La ce nivel poate ajunge ,,cunoașterea,, în cazul celor care sustrag ÎN MOD REGULAT componente din infrastructura feroviară;

Fenomenul prezintă o frecvență crescută, mai ale în ultima perioadă în contextul unei crize și sărăcii generale. Efectele și riscurile create sunt demne de luat în seamă. Fiecare asemenea ,,act,, generează mai mereu în primul rând întârzieri cumulate de sute de minute atât trenurilor de călători cât și celor de marfă.

De la pichet la macaz....jpg
De la pichet la macaz... / Foto: Daniel


2. RISCURILE ȘI IMPLICAȚIILE CAUZATE DE FURTURI

În continuare voi explica pe scurt de ce este necesară o abordare atentă a fenomenului, o analiză obiectivă și documentată a tuturor factorilor implicați dar mai ales afectați de furturi. Se poate constata cu ușurință că fenomenul are o evoluție cronică. Conform unor surse din CNCF, frecvența furturilor înregistrate are o tendință de creștere și mai ales de cumulare ca distribuție pe anumite zone.

Datorită interdependenţei şi a interacţiunilor tehnice complexe ce au loc între infrastructura feroviară şi materialul rulant (este vorba de un „sistem tehnic mare’’ cu acces riguros reglementat din punct de vedere tehnic, o lungime desfăşurată mult mai mică decât cea rutieră), atunci când apare un deranjament de orice natură (referindu-ne aici la furturi), se produce în mod implicit o întrerupere parţială sau totală a circulaţiei pe termen mediu sau lung. Din acest punct de vedere, putem afirma că domeniul rutier (concurentul principal al căii ferate) are mai mereu un as în mânecă.

Viaduct peste Mures al liniei Brad - Deva abandonata dupa ce s-au investit sume uriase.jpg
Viaduct peste Mures al liniei Brad - Deva abandonata dupa ce s-au investit sume uriase. / Foto: Daniel


De exemplu, în cazul producerii unui accident rutier pe o şosea (indiferent de categoria acesteia), posibilitatea de redirecţionare şi ocolire a traficului faţă de respectivul punct fără înregistrarea unor întârzieri semnificative, este ridicată. Astfel, nu poate fi afectată o întreagă zonă din teritoriu prin blocarea unei căi de comunicaţii rutiere.
În ceea ce priveşte calea ferată, lucrurile sunt complet diferite și mult mai complexe. Simpla acţiune de sustragere de către diferite persoane a unor cabluri de semnalizare (pentru aceștia doar banale cabluri metalice) sau a altor elemente care prezintă tentaţie ridicată datorită materialului din care sunt realizate (simple bucăţi de metal), provoacă întotdeauna grave deranjamente în traficul feroviar prin trecerea sistemelor de siguranţă şi de semnalizare în regim de avarie.


3. POSIBILE SCENARII

'Viitorul' caii ferate....jpg
'Viitorul' caii ferate... / Foto: Daniel


În cazul infrastructurii feroviare, un simplu șurub sau o bucată de metal, care brusc nu se mai află în componența unui schimbător de cale, ci se află în plasa unui ,,hot amărât,, în drum spre centrul de colectare a fierului vechi, peste câteva minute poate ,,da de pământ,, la 120 km/h cu un tren de călători omorând zeci de oameni și rănind poate sute. Tot hazardul vieții și al sorții, poate face ca acel tren ghinionist menționat să fie altul, poate unul de marfă cu zeci de vagoane cisternă pline ochi cu izopropan sau metanol care deraiază într-o gară, ia foc și pur și simplu volatilizează o bună parte dintr-un oraș sau o localitate întreagă, precum o bombă cu hidrogen. Să ne ferească Dumnezeu de așa ceva! Desigur, în tot acest timp, cânt traversele se murdăresc de sânge sau când vreun oraș întreg riscă să fie incinerat, ,,bietul,, nostru ,,hoț amărât,, ajunge la poarta centrului de fier vechi cu plasa lui plină și grea cu ,,niște piese,, bucuros că a mai ,,muncit,, și astăzi pentru a câștiga câțiva zeci de lei.

Inductor de cale distrus.JPG
Inductor de cale distrus. / Foto: Daniel


Nu-i așa ca este ușor să faci un ban din fier vechi? Doar afacerea cu fier vechi a devenit o ,,industrie,, într-o tară unde mai peste tot SE DESFACE și SE TAIE. Da! Este ușor… mai ales că la fel de ușor cum faci banii din fier vechi, poți omorî niște oameni nevinovați… sau poate poți să ,,ștergi de pe hartă,, o localitate.

Picheti de cale.jpg
Picheti de cale. / Foto: Daniel


Am evocat anterior doar o situație extremă, posibilă doar prin cumularea cu cel puțin încă una sau mai multe nereguli (posibile insuficiențe) din sistemul feroviar. Posibilitatea de producere a unui accident feroviar de o asemenea amploare, este extrem de redusă dar existentă (riscul are o valoare pozitivă).

Resturi ale unor instalatii electrice.JPG
Resturi ale unor instalatii electrice. / Foto: Daniel


Cu toate că sistemele de semnalizare și conducere a traficului sunt prin concepție și proiectare gândite să-și continue rolul funcțional (în regim de avarie), nu putem afirma că elementul ,,risc,, poate fi scos din calcul.

Cu cât traficul feroviar din zona unde se produc sustragerile respective este mai intens, cu atât posibilitatea nedorită de producere a unui accident feroviar este mai crescută. Cel mai bun exemplu în acest sens, în constituie tronsoanele de cale ferată București – Ploiești și București – Constanța.

Semnal repetitor distrus.JPG
Semnal repetitor distrus. / Foto: Daniel


Frecvența sustragerilor pe de aceste două tronsoane are o tendință de creștere. Se preconizează a avea un maxim, după perioada inaugurării integrale a celor două autostrăzi, București – Ploiești respectiv București – Constanța. O posibilă legătură ,,logică,, între cele două situații, necesită o serie întreagă de semne de întrebare.

Urme ale jafului pe linia de centura a capitalei.jpg
Urme ale jafului pe linia de centura a capitalei. / Foto: Daniel


De cele mai multe ori sustragerile, pot provoca accidente feroviare grave cu un număr mare de victime şi pagube semnificative. Chiar dacă în majoritatea cazurilor din fericire, accidentele nu au loc (în primul rând datorită vitezelor scăzute cu care se circulă pe majoritatea liniilor de pe rețeaua CFR – aici în mod ironic ,,încetinirea,, fiind un factor benefic semnificativ), riscurile sunt ridicare. Conceptul de siguranța feroviară prin definiție nu este compatibil cu termenul de ,,risc crescut,,.

Stalp si suporti devastati.jpg
Stalp si suporti devastati. / Foto: Daniel


Pentru a preveni asemenea evenimente nedorite şi în scopul asigurării unui grad cât mai ridicat de siguranţă pentru călători şi bunurile încredinţate la transport, sistemul feroviar în ansamblu trebuie să investească masiv în dispozitive şi subsisteme (unele extrem de complexe), gândite special pentru a menţine nivelul de siguranţa dorit atunci când din sistemul general al infrastructurii feroviare au loc sustrageri minore sau parţiale de componente.

Ce afectează în primul rând cel mai mult furturile mai sus menționate? Răspunsul este simplu și tranșant: Siguranța Circulației, mai nou denumită Siguranța Feroviară.

Candva o linie electrificata....jpg
Candva o linie electrificata... / Foto: Daniel


4. PERCEPȚIA CĂLĂTORULUI (BENEFICIARULUI) FAȚĂ DE SIGURANȚA FEROVIARĂ

Pentru călătorul de rând sau clientul posesor al mărfurilor transportate, toate aceste considerente și probleme acute întâmpinate de calea ferată, nu sunt relevante. Aproape de fiecare dată, călătorii unui tren Inter City sau Inter Regio de exemplu, manifestă frustrări şi nemulţumiri atunci când trenul cu care circulă, se deplasează (aparent nejustificat – pentru mine, călătorul) cu o viteză foarte mică pe distanţa dintre două sau mai multe semnale sau când mecanicul respectă cu rigurozitate o anumită procedură ,,alternativă la circulația normală,, stabilită în regulamentele și instrucțiunile din sistemul feroviar. De multe ori în asemenea situații, oamenii de rând (călătorii) ,,se jură,, că data viitoare vor face tot posibilul să folosească autocarul sau microbuzul (desigur, cu riscul dovedit de cca. 2.000 de ori mai mare de a fi implicați într-un accident rutier).

Pod supratraversare magistrale c.f. aflat in degradare.jpg
Pod supratraversare magistrale c.f. aflat in degradare. / Foto: Daniel


Cu alte cuvinte, calitatea percepută a serviciului de transport feroviar are de asemenea de suferit. În figura următoare este prezentat modul în care furturile din infrastructură, pe lângă alte cauze, afectează calitatea în ansamblu a sistemului de transport feroviar.

Perceptia calatorului fata de siguranta feroviara.JPG
Perceptia calatorului fata de siguranta feroviara. / © Ing. Viorel Lucaci


Trebuie să ţinem permanent seama de o anumită stare de fapt, uneori justificată: Călătorul şi clientul nu au şi nu este necesar a avea cunoştinţe de aşa-numitul concept de „siguranţă feroviară” și despre cum se asigură acesta. Dar siguranţa feroviară în toate aspectele sale trebuie menţinută peste un anumit nivel critic, iar menţinerea acesteia este indisolubil legată de investiţii şi uneori imense sume de bani necesari a fi alocaţi şi injectaţi în sistem pentru contracararea fenomenelor de sustrageri. Gradul de hazard al unor asemenea acte iresponsabile este foarte ridicat. Este greu de cuantificat ce, unde, cum și când se va întâmpla și mai ales cu ce efecte.

Pasageri care spera sa ajunga la destinatie in siguranta.jpg
Pasageri care spera sa ajunga la destinatie in siguranta. / Foto: Daniel


Siguranţa feroviară nu este vizibilă, sau privită în mod direct de către călători şi clienţi, dar trebuie să fie percepută şi conștientizată cât se poate de corect de către decidenţi (tehnici, politici, Poliție TF etc.). Astfel, la acest nivel decizional este total superficial să nu se observe faptul că dacă se investesc bani şi nu are loc nici un accident feroviar, nu înseamnă că nu se materializează nimic din banii cheltuiţi sau că nu ar fi o decizie eficientă. Este vorba de un rezultat foarte bun al unor decizii și investiții eficiente, în ciuda faptului că nu se poate ,,tăia nici o panglică,, cu o asemenea ocazie. Nu consider că ar fi necesară o defalcare în amănunt a importanţei pe care o au investiţiile în menţinerea siguranţei feroviare prin măsuri suplimentare în vederea combaterii sustragerilor.

Spre deosebire de transportul rutier, calea ferată s-a afirmat încă de la apariţia sa printr-un nivel de siguranţă incomparabil mai mare. Aceasta se datorează însuşi principiului de funcţionare şi organizare a traficului, a structurii şi modului de concepere și construcție a materialului rulant, toate caracterizate printr-o disciplină extrem de riguroasă.

În ceea ce priveşte publicul călător sau beneficiarul transportului de marfă (posesorul mărfii) nu interesează în mod direct nimic legat de siguranţa feroviară şi tot ceea ce implică ea. Prin însăşi faptul că în decursul timpului, în comparaţie cu celelalte moduri de transport numărul de accidente şi victime în transportul feroviar a fost şi este foarte redus, se generează un efect de imagine şi percepere a serviciului de transport pe calea ferată în general, ca fiind sigură şi promptă.

Si totusi e mai sigur decat cu masina, dar mai lent.jpg
Si totusi e mai sigur decat cu masina, dar mai lent. / Foto: Daniel


De exemplu, pentru călătorul unui tren aflat în circulaţie, nu este relevant modul cum se realizează şi se asigură siguranţa (respectarea ce către mecanic a indicaţiilor semnalelor, a ordinelor de circulaţie şi indicaţiilor primite pe parcurs și mai ales a procedurilor riguroase de circulație după un furt al unor cabluri de semnalizare). Aşa cum am menţionat anterior, în cele mai multe cazuri, pentru călător sau client cel mai important este faptul de a ajunge la destinaţie la timp şi să îi fie asigurat un confort cât mai ridicat, desigur în corelaţie cu rangul trenului şi preţul plătit pentru un bilet (care ca principiu reprezintă un contract de prestare a unui serviciu de transport şi implică obligaţii din partea celor doi „semnatari”, dar mai ales obligaţii din partea celui care efectuează transportul – aici calea ferată).

În cele menţionate anterior, am făcut referire cu preponderenţă la o stare normală a lucrurilor, la un sistem feroviar care ar funcţiona în parametrii normali, mai ales în ceea ce priveşte asigurarea unui necesar de investiţii în securitate, o logistică specifică cât mai bună și o colaborare eficientă cu celelalte structuri cu competențe în prevenirea și combaterea furturilor.

Candva o zona neutra....JPG
Candva o zona neutra... / Foto: Daniel


Din păcate, în România lucrurile s-au depărtat oarecum de la o aşa-zisă stare normală. Lipsa acută a unui loc de muncă în cazul multor oameni şi în unele cazuri a unui minim strict necesar, a generat apariția unui vector de intenție către furt și sustrageri de multe ori teribiliste, din ce în ce mai prezent și intens. Dar și vectorul de risc al unor accidente teribile pe calea ferată crește de asemenea.


OBSERVAȚII:

- Cu acest ,,flagel,, nu se confruntă doar administrația de cale ferată din România. O serie întreagă de state au probleme similare. De multe ori s-au produs accidente grave soldate cu morți și răniți.
- A nu se confunda aspectul furturilor analizate în acest material cu fenomenul de terorism, atentatele de diverse feluri sau sabotajele, ce reprezintă domenii de competențe exclusive pentru alți factori și structuri specializate.

Candva o statie CFR devastata de oameni nevoiasi in cautare de chilipiruri....JPG
Candva o statie CFR devastata de oameni nevoiasi in cautare de chilipiruri... / Foto: Daniel



5. CONCLUZII

Masina de zapada fabricata in anul 1981 in fista URSS 'conservata' si descompletata.jpg
Masina de zapada fabricata in anul 1981 in fista URSS 'conservata' si descompletata. / Foto: Daniel


Având în vedere toate considerentele și ideile redate anterior, menționez că ar fi oportună și necesară organizarea unei dezbateri de tip conferință / summit / întâlnire / simpozion pe tema furturilor de la calea ferată și efectele acestora.

Ideea de bază concentrată a unei asemenea dezbateri ar fi: ,,FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ – SURSĂ DE FIER VECHI PENTRU UNII, PIERDERI ȘI RISCURI ENORME PENTRU MULȚI ALTII,,

Calea ferata, sursa de fier vechi pentru unii....jpg
Calea ferata, sursa de fier vechi pentru unii... / Foto: Daniel


Principalele puncte (sugestive) ce ar trebui abordare pentru canalizarea discuțiilor sunt următoarele:

- Importanța sistemului de transport feroviar, prin prisma efectelor sociale generale, capacitatea de transport, impactul asupra mediului, consumurile energetice reduse și a gradului de siguranță net superior celui rutier – motive reale și întemeiate datorită cărora majoritatea statelor civilizate și-au canalizat investițiile și vectorii de dezvoltare spre transportul pe cale ferată;
- Furturile de la calea ferată: situații statistice, antecedente, frecvență, accidente produse din această cauză, pagubele financiare pe care le cauzează administrației de cale ferată CFR, altor companii și operatori de transport feroviar de stat și privați;
- Care sunt zonele cu cel mai ridicat grad al sustragerilor;
- Ce măsuri sunt luate în prezent împotriva acestui fenomen, cum se aplică și cât de eficiente sunt acestea;
- Care este cadrul legislativ cu privire la protejarea infrastructurii căii ferate împotriva furturilor și sustragerilor și cum este aplicat;
- Cât de eficientă este colaborarea dintre factorii din sistemul feroviar și MAI Poliția Transporturi Feroviare, cum poate fi îmbunătățită această colaborare;
- Sugestii cu privire la înăsprirea cadrului legislativ specific, pentru diminuarea fenomenului de furturi;
- Puncte de vedere, idei și sugestii din partea factorilor implicați și invitați la eveniment: Ministerul Transporturilor, Ministerul Administrației și Internelor, CNCF ,,CFR,, SA, operatorii de transport feroviar de stat și privați, societatea civilă (pentru că este vorba de riscuri asupra vieții oamenilor în primul rând), presă, firme producătoare de sisteme și elemente de securitate, alte structuri și autorități cu competențe în combaterea și prevenirea furturilor etc.;
- Ce idei și soluții noi ar trebui elaborate, aprobate și aplicate în mod eficient.

Romania la fier vechi....jpg
Romania la fier vechi... / Foto: Daniel


Factorii și ,,părțile,, pe care le sugerez a fi invitate la dezbatere sunt următoarele:

- Ministerul Transporturilor, împreună cu autoritățile și organismele tehnice cu specific feroviar, aflate în subordinea acestuia;
- Ministerul Administrației și Internelor – Poliția Transporturi Feroviare;
- CNCF ,,CFR,, SA;
- SNTFC ,,CFR Călători,, SA;
- SNTFM ,,CFR Marfă,, SA;
- Operatori de transport feroviar privați, de marfă și călători;
- Operatori de manevră feroviară;
- Firme și companii deținătoare de vagoane;
- Firme și companii producătoare sau distribuitoare de sisteme de securitate, supraveghere și control al accesului etc.;
- Firme de pază;
- Orice alte structuri sau autorități cu competențe în domeniul combaterii furturilor / protecției infrastructurilor critice.

Ideile sugerate anterior, pot constituii platforma unui material sau publicație pe această temă.

Cu deosebită considerație,

Ing. Viorel LUCACI

Candva o linie.jpg
Candva o linie / Foto: Daniel
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde Ramona - Dark Queen pe 24 Oct 2012, 23:31

Foarte frumos materialul postat de tine Daniel un adevarat semnal de alarma, sa speram ca ajunge la ochii cui trebuie si sa se stopeze aceste furturi; o lectura interesanta si o sumbra realitate a ceea ce era si nu mai e la CFR ..
Stimati cetateni romani, luptati pentru tara voastra, dragi pasionati feroviari luptati pentru pastrarea patrimoniului feroviar, nu permitet ca acesta sa ajunga fier vechi!
Imagine
Avatar utilizator
Ramona - Dark Queen


Mesaje: 144
Membru din: 03 Iun 2012, 14:34
Localitate: Sibiu.Brasov M 200; Braila M 700; Constanta

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde zofei.2006 pe 25 Oct 2012, 00:13

Vin si eu cu o filmare cu 3 trenuri oprite in Statia CF Mogosoaia in data de 23.12.2012 din cauza furturilor de componente intre Statile Mogosoaia si Halta Depoul Bucuresti Triaj .

English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde kdlehel pe 25 Oct 2012, 12:21

Nui de mirare. am sincer din acel motiv nu ma duc sa filmez sau sa pozez ca sa nu fiu santajat ca te au vazut acolo si ai furat. ca cand aperi cu un aparat foto imediat sar cfristii pe tine si imediat esti suspect ca vrei sa furi. sau poate inregistrezi ceva nedorit cand ei vor sa fure ceva. nu aici ca aici am reusit sa fiu prieten cu cfristi.

Totusi se poate exprima concret ci si cfristul fura ce nu vad altii, si cfristul sau controlorul baga bani in buzunar cand intreba vreti chitanta sau daca nu banii se duce in buzunar. Daca va uitati bine fiecare controlor are masina din orient sau nou ca nu cred ca circula cu o rabla de dacie cum omul crede. Si cand in tren in compartiment este tras usa si perdeliile si o fata suge pe controlor (face oralul) de nevoie ca sa nu plateasca AMENDA in care era santajat ca a urcat fara bilet. Acest lucru era de vazut si nu iau aceste idei in nor.

Sau cand locomotivele erau modificate sa varsa motorina la un bidon si un loc anume schiba bidonul si arunca jos in tufisuri acel bidon plin in mers si diseara vinea cu masina cu complici si ridica acel bibon si vindea motorina asa zis cu discont fata de peco si tot castiga ceva.

Oare de ce le e frica la cfristi si faca linii de mare viteza unde trenul poate sa merga cu 200km/h? si zic dca te uiti jos ametesti? da ca osa fie o altfel de linie unde va fi o linie unde masina baga un arc numit clipsa ce nu se poate fura ca cu greu se poate demonta max cu barosu.

la negustori de fier vechi si cfristi sunt vizitatori frecventi asta este sigur. Dar ce mai sa zicem bine ca trenul nu cade intre linii. De ce nu vor sa fie investitori ca db sau altii ca ei nu osa lase sa intample furturi si asa si chiar la conducere cfrului primesc spaga din plin din furturi. Atunci cum sa avem o cale ferata moderna cum are germania, italia, elvetia, suedia, austria si asa mai departe.?
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde zofei.2006 pe 25 Oct 2012, 14:24

kdlehel scrie:Totusi se poate exprima concret ci si cfristul fura ce nu vad altii, si cfristul sau controlorul baga bani in buzunar cand intreba vreti chitanta sau daca nu banii se duce in buzunar. Daca va uitati bine fiecare controlor are masina din orient sau nou ca nu cred ca circula cu o rabla de dacie cum omul crede. Si cand in tren in compartiment este tras usa si perdeliile si o fata suge pe controlor (face oralul) de nevoie ca sa nu plateasca AMENDA in care era santajat ca a urcat fara bilet. Acest lucru era de vazut si nu iau aceste idei in nor.


Deviem de la subiect kdlehel, cum poti sa afirmi "cand in tren in compartiment este tras usa si perdeliile si o fata suge pe controlor (face oralul) de nevoie ca sa nu plateasca AMENDA" asta deja e hartuiere sau in cel mai rau caz viol, mai ales acuma esti reclamat la politie pentru un nimic, nu cred ca isi risca careva libertatea/serviciul pentru o placere carnala.
Controleaza-ti pornirile impotriva femeilor si a nasilor de tren, pe bune deja devii misogin .
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde Daniel pe 25 Oct 2012, 14:36

Nici eu nu am vazut nasi care sa oblige femeile sa faca sex cu ei ca sa le scape de amenda. Am vazut insa, controlori si sefi de tren care alergau blatistii si scandalagii prin tren cu facaletul, pentru ca exista si anumite personaje care devin violente in momentul in care controlorul le cere biletul. Uite asa sunt multi controlori si sefi de tren internati prin spitale dupa ce au mancat o mama buna de bataie de la fel de fel de lighioane de oameni. Unii au fost aruncati din tren de catre personajele astea (usor de recunoscut dupa "muzica" pe care o asculta - ca sa nu fac discriminari rasiale). Si revenind la furturi de componente de la calea ferata, care aduc pagube mari si posibile accidente grave, tot acea fauna de "fani" ai unui anumit gen muzical, sunt mare parte din autorii acestor furturi. :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde kdlehel pe 25 Oct 2012, 22:01

asa era in relitate eu zic ce cum era. Vreti una mai buna? sa fie. Am auzit ca ceva tigani sau cine stie ce au facut o groapa ande eram cablurile de comunicatii semnale deci cabluri sa zicem control pentru cale ferata. tinand cont ca acea parte era sub restrictie vinea un tren de marfa ce mergea incet. astia au legat ceva cablu pe acele cabluri in sant facut si au legat dupa trenul de marfa. trenul mergea in directia lui tragand afara sub pamant cablurile ca astia au legat dupoa el. masa era facuta pentru astia ca trenuzl cam 1 2 km de cabluri erau scos pe suprafata. ducea la remat si gasea bani buni pe el.
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde Daniel pe 26 Oct 2012, 11:35

Referitor la ce spui tu Lehel, exista din cate am observat cam doua categorii de hoti de la calea ferata: astia amarati de care zici tu, care nu au dupa ce bea apa si in spatele carora se afla proprietari ai unor afaceri cu fier vechi, si mai exista cei cu gulere albe, care fura cu hartia si cu pixul. Ambele categorii au dus la situatia actuala. Starea jalnica in care se afla azi calea ferata este cauzata de actiuni de jaf organizat care au inceput undeva pe la inceputul anlor '90 si au degenerat catre zilele noastre. Daca o vom tine tot asa, nu cred ca mai este mult si vom asista la tragedii umane si ecologice de proportii. Daca in urma cu cativa ani erau circa 1000 de puncte periculoase pe calea ferata, cred ca acum numarul acestora este posibil sa se fi inmultit infiorator de mult. Fara investitii si fara stoparea jafului, in cativa ani (varianta optimista) calea ferata va deveni doar o amintire... :(
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde sulzerul 0733 pe 26 Oct 2012, 12:57

Ca o completare la acest material excelent, vin si eu cu povestea in imagini a ceea ce a fost candva una dintre cele mai importante gari de pe linia secundara 801, Bucuresti-Oltenita.
Data in folosinta in anul 1907, cladirea aceasta era garantata sa reziste 200 de ani. A supravietuit cu brio celor 2 razboaie mondiale, a trecut prin nenumarate catastrofe naturale si a infruntat victorioasa capriciile vremii, reusind sa treaca neatinsa de acestea. Asta pana in anul de gratie 2011, cand, pe data de 07 octombrie, acesteia i-a fost semnat certificatul de deces, in urma retrogradarii acesteia din halta de miscare in simplu punct de oprire :(
In momentul parasirii garii de catre CFR Infrastructura aceasta arata asa:
EGM 959 cu P8062 astazi Primul meu GM prins la olt.jpg
Gara Frunzanesti si P 8062 in vara lui 2011, cu doar cateva luni inainte de distrugere :( / Foto: sulzerul0733

in 2010 - 478352138860879.jpg
Gara Frunzanesti in 2010 / Foto: sulzerul0733

Dupa cateva luni, respectiv in martie 2012, gara arata asa:
Ramasitele unei glorii demult apuse (.jpg
Martie 2012 / Foto: sulzerul0733

Alte poze cu ramasitele unei foste gari:
478330198863073.jpg
Foto: sulzerul0733

478330255529734.jpg
Foto: sulzerul0733

478330278863065.jpg
Foto: sulzerul0733

478330335529726.jpg
Trenul privat paraseste gara daramata pe jumatate :( / Foto: sulzerul0733

478330402196386.jpg
Foto: sulzerul0733

478330535529706.jpg
Mai 2012 / Foto: sulzerul0733

478330572196369.jpg
Foto: sulzerul0733

478330638863029.jpg
Foto: sulzerul0733

478330712196355.jpg
Vedere din strada, mai 2012 / Foto: sulzerul0733


Asa arata in prezent fosta cladire a garii Frunzan.jpg
Gara Frunzanesti, iulie 2012 :( / Foto: sulzerul0733

In prezent, din fosta cladire a acestei gari au mai ramas doar 2 pereti ramasi pe jumatate intregi si un mare morman de moloz :(
Toate astea s-au intamplat in decurs de mai putin de 6 luni de la data abandonarii cladirii de catre compania CFR S.A., care, desi sesizata in nenumarate randuri de ceea ce se intampla cu aceasta cladire ce putea fi de patrimoniu, nu a luat absolut nici o masura pentru ca distrugerea sa fie stopata. De asemenea, desi primarul localitatii a intervenit pe langa conducerea CFR pentru ca aceasta constructie sa treaca in administratia locala, pentru ca primaria sa aloce fonduri pentru reparatia si intretinera garii, acesta a fost respins in mod sistematic in demersurile sale, astfel ca localitatea a ramas fara impozanta si batrana gara, locul copilariei si vietii multora dintre locuitorii comunei Fundeni. Prin urmare, compania CFR S.A. prefera sa distruga bunurile sale decat sa le treaca in administrarea cuiva care chiar le poate intretine :?
In final mai postez o poza cu fosta gara Frunzanesti, facuta in 2010 :(
478351995527560.jpg
A ramas doar o trista amintire... :( / Foto: sulzerul0733
Recunosc public ca ma droghez. Trenul este drogul meu, pt el traiesc, prin el traiesc :D
www.facebook.com/sulzerul0733
Avatar utilizator
sulzerul 0733


Mesaje: 586
Membru din: 02 Feb 2010, 12:42
Localitate: P.O. Frunzanesti, linia 801
Avertismente: 3

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde zofei.2006 pe 26 Oct 2012, 19:05

O trista amintire este acuma acesta fosta Statie CF :( :? :cry: .
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde impiegatdemiscare pe 26 Oct 2012, 22:16

FRUMOS MATERIALUL DAR VREAU SA ITI SPUN CA LA ACESTE FURTURI PARTICIPA SI PERSONAL CFR CARE CUNOASTE LOCUL, MODUL IN CARE TREBUIE LUCRAT PENTRU CA GAINARUL NU AR AVEA CURAJUL SA ACTIONEZE ACOLO NECUNOSCAND RISCURILE PE CARE SI LE-AR ASUMA.
impiegatdemiscare
Feroviar


Mesaje: 8
Membru din: 09 Oct 2012, 15:27

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde Daniel pe 27 Oct 2012, 11:45

Este evident ca anumite furturi sunt facute si cu complicitatea unora din interior. Insa, nu cred ca aceste fapte sunt comise fara stirea mai marilor din domeniu. Cred ca este un lant al slabiciunilor destul de lung care va disparea doar atunci cand nu va mai fi nimic de furat...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Managerul privat al CFR cere ajutor strainilor

Mesajde Alex Avram pe 05 Apr 2013, 10:22

Directorul general al CFR SA, Dimitrios Sophocleous, va discuta cu reprezentanţii ambasadelor SUA şi Israelului pentru identificarea unor soluţii în vedera stopării furturilor din reţeaua feroviară, care anul trecut au generat pagube de peste 10 milioane de euro.
Oficialul feroviar a precizat că există protocoale şi memorandumuri cu instituţiile din subordinea Ministerului de Interne pentru asigurarea pazei căilor ferate, care prevăd cheltuieli anuale de 22,5 milioane de lei , însă banii ar urma să fie suportaţi din bugetul Ministerului de Interne. „Nu ştiu dacă Ministerul de Interne are prevăzută această sumă în bugetul pe 2013“, a spus Sophocleous. Pe de altă parte, şeful CFR SA a precizat că nu ştie cât va dura implementarea acestei proceduri şi că, din această cauză, „trebuie să existe un plan B“.
Să vină americanii!
Sophocleous a mai spus că a contactat ambasadele SUA şi Israelului, urmând să aibă în perioada următoare întâlniri cu reprezentanţii acestora. „Dacă americanii şi israelienii nu ştiu despre security şi safety, cine ştie?“, a adăugat el. Şeful CFR SA a afirmat şi că, din informaţiile sale, pedepsele pentru furturile de componente feroviar au crescut. Potrivit estimărilor companiei feroviare, în prezent 70% din furturi sunt pe ruta Bucureşti-Constanţa. În 2011 pe reţeaua feroviară publică au avut loc 4.175 de cazuri de sustrageri, cu o valoare a pagubelor de 32,3 milioane de lei, iar în 2012 au existat 3.465 de cazuri, cu o valoare a pagubelor de 46,5 milioane de lei - 10,4 milioane de euro. Un exemplu: în luna octombrie, CFR nu mai avea rezerve de componente feroviare pentru înlocuirea celor subtilizate de hoţi. „Când va fi gata Coridorul IV feroviar, până la Oradea, vom avea de păzit peste 650 de kilometri de cale ferată“, a mai spus Sophocleous.

Sursa:www.adevarul.ro
Imagine
Alex Avram


Mesaje: 553
Membru din: 25 Feb 2010, 20:38
Localitate: FETESTI

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde LDH450HP pe 05 Apr 2013, 14:23

Daniel scrie:Este evident ca anumite furturi sunt facute si cu complicitatea unora din interior. Insa, nu cred ca aceste fapte sunt comise fara stirea mai marilor din domeniu. Cred ca este un lant al slabiciunilor destul de lung care va disparea doar atunci cand nu va mai fi nimic de furat...

Ai dreptate, Daniel!
"Să zicem: poate Dumnezeu există, poate nu există... Să cântărim câştigul sau paguba pe care le-am avea dacă spunem că Dumnezeu există. Sunt două posibilităţi: dacă câştigi, câştigi totul, dacă pierzi, nu pierzi nimic. Deci nu mai şovăi, pariază că El există!"
Blog: http://exitwebphoto.blogspot.ro/
Avatar utilizator
LDH450HP


Mesaje: 185
Membru din: 20 Ian 2011, 14:55
Localitate: Bucuresti

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde Daniel pe 08 Apr 2013, 17:51

Masura asta frizeaza absurdul. Stai ca nu inteleg ceva: pana acum cativa ani nu se fura in halul asta pe Magistrala 800 (Bucuresti - Constanta) si de cand a fost modernizata linia, hopa cu furturile zi de zi. Inainte de modernizare imi aduc aminte ca existau politisti TF, jandarmi, etc. De cativa ani au disparut brusc??? De ce trebuie sa aducem firme private de paza din SUA si Israel???

O alta ipoteza vehiculata prin serviciile secrete din ce am inteles, ar fi aceea ca acest coridor IV modernizat la noi, este sabotat dinafara tarii de catre state din fosta Iugoslavie. Interesul acelor state ar fi ca un nou coridor de marfa sa fie creat prin Balcani, ocolind Romania. Cred si aceasta ipoteza socanta, insa ma intreb daca acest plan iugoslav nu a reusit si cu complicitatea unor institutii si autoritati din Romania? :think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde Daniel pe 12 Noi 2013, 10:03

Furt de proportii la calea ferata in Hunedoara!

Releele se pare ca sunt la mare cautare si in aceasta zona - pagube de 38.000 de euro!!! Detalii:

Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde kid72 pe 13 Noi 2013, 01:55

Caile ferate ajunse in stadiul apocaliptic (mtastazic), ca si toata industria, sistemul de irigatii, dealtfel toata societatea romaneasca. La mai bine sa-nu v-asteptati. Pozati si arhivati ce se mai poate vedea (ce-a ramas din vechi), caci maine nu vor mai fi. C-au schimbat ei fatzada a doua locomotive, cu o floare nu se face primavara. /// Trenurile de calatori, in loc de 12-13 vagoane pe vremea lui ceaska, acum abia mai tirasc 2 -3 vagoane -ca simplu termen de comparatie unde s-a ajuns.
kid72


Mesaje: 83
Membru din: 24 Oct 2011, 16:58

Re: FURTURILE DE LA CALEA FERATĂ

Mesajde Daniel pe 13 Noi 2013, 19:48

E, daca politistii corecti precum Berbeceanu sunt arestati pentru ca si-au facut datoria, iti dai seama cum isi vor mai face meseria ceilalti politisti, de frica procurorilor care-i "ard" pentru ca aplica legea... Sa ne asteptam la furturi de proportii, jafuri si crime in amiaza mare, pentru ca, nu-i asa, oamenii legii sunt bagati la parnaie pentru ca se iau de infractori. Traim intr-o tara in care infractorii sunt protejati prin lege - sa nu uitam asta. Deci de unde vrei tu sa mai mearga bine ceva pe aici? Ai banu, ai relatiile, faci ce vrei. Ce conteaza restul? :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la DISCUTII GENERALE DESPRE TRENURI / GENERAL DISCUSSIONS ABOUT TRAINS

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki