Din pacate Regiotomberonul continua sa se extinda, cat despre preluarea sectiei Bucuresti-Oltenita, eu am primit informatia de la un impiegat suparat de la mine din gara. Conform spuselor lui, astia de la Regiotomberon ar vrea sa ia sectia cu tot cu oameni, iar omul, ceferist de o viata, nu concepe sa vina la privat sub nici o forma, mai bine prefera sa devina gunoier, decat sa ramana cu jegosii astia. Si omul asta nu e singurul care nu doreste privati pe ruta asta. Nici calatorii, cel putin cei cu care am vorbit, nu sunt de acord cu Regiotransul, ei nu concep ca un tren sa fie altul decat CFR-ul traditional. Cat despre e-mailurile trimise catre CFR Calatori, primul raspuns a fost intr-adevar un tipar la care s-a dat copy paste. Al doilea raspuns a fost unul foarte sincer, am ramas surprins de raspunsul primit, m-a socat franchetea cu care au recunoscut situatia de pe linia asta. Intr-adevar, situatia de pe linia 801 e disperata, infrastructura este la pamant, viteza maxima atinsa este de 50 km/h pe 3 portiuni: intre km 51+000-53+500, 33+000-28+000 si 26+000-21+200. Pe restul distantei, viteza maxima este de 25 km/h. Nu mai exista sisteme de siguranta a circulatiei, acestea fiind furate, iar daca totusi mai exista, acestea sunt foarte vechi si nu mai sunt fiabile in exploatare. Linia are durata de viata depasita si necesita RK, plus ca sunt multe puncte periculoase care pot genera tragedii. Unul dintre punctele periculoase cu un grad mai ridicat de deteriorare, este podul metalic de la km 27+500, peste raul Colentina situat in apropierea haltei Cernica. Mai trebuie mentionat faptul ca, daca in urma cu 10-15 ani, pe aici era un trafic intens, atat de calatori, cat si de marfa( la mine, in gara Frunzanesti, se auzeau non-stop fluiere si goarne), acum traficul consta in circulatia a doua perechi de trenuri personale: 8082,8081-dimineata, 8062,8061-seara, iar trafic de marfa practic nu mai exista, mai trece sporadic cate un LDH insotit de un vagon cisterna pt alimentare. Linia 801 este un exemplu al nepasarii, atat a CFR, cat si a calatorilor, care sunt foarte necivilizati. Din punctul asta de vedere, circulatia cu trenul pe aici a devenit o aventura, din cauza unora care terorizeaza atat calatorii, cat si personalul de tren, fara ca autoritatile competente sa miste vreun deget. Eu fac naveta de vreo 15 ani pe ruta asta si ma doare sufletul sa vad cum a ajuns in prezent.