Scandal cu iz penal la CENAFER Brasov

Scandal cu iz penal la CENAFER Brasov

Mesajde bitter pe Mar Mar 05, 2013 11:10 pm

Povestea incepe din 25 octombrie 2011 cand CENAFER a obtinut de la Uniunea Europeana fonduri pentru recalificarea personalului de cale ferata. Problema sta cam asa: companiile de cale ferata atat private cat si de stat trimiteau angajati din sistem pentru a putea avansa in functie sau pentru a fi scolarizati suplimentar ( un sef de tren de exemplu putea fi si sef de manevra). Recent la Brasov au fost demarate scolarizarile pentru diferite persoane atat din sistem cat si din afara desi regulile erau facute inainte de inceperea acestora. Procedurile la care s-a ajuns la CENAFER Brasov nu au fost tocmai cele impuse pentru a fi acordate fondurile ISPA. Asa s-a ajuns ca persoane care nu au lucrat nici macar o zi in domeniul feroviar cu sprijinul d-lui Sentes sa fie incadrate la scolarizare pe bani europeni. Din cauza acestor persoane personalul din depou devine din ce in ce mai deficitar din punct de vedere profesional. As dori sa stiu de la aceasta persoana care este ''cotizatia'' pentru astfel de persoane? De asemeni o lista publica cu toti angajatii care sunt scolarizati si cei care nu fac parte din sistem dar sunt scolarizati pe bani europeni. Astfel de fapte intra la deturnari de fonduri. Nevasta unui mecanic din topilta face scoala de impiegati de miscare la CENAFER Brasov desi aceasta nu a lucrat nici o zi in domeniul feroviar. Oare ''cotizatiile'' de la Brasov nu ajung si pe scara ierarhica inclusiv pana la d-nu Ardelean sau avem si o ''regina'' in ministerul transporturilor?
CIUMA ROMANIEI = GUNOIUL FEROVIAR ROMAN + REMATUL PASCANI
Avatar utilizator
bitter


Mesaje: 313
Membru din: Mie Apr 07, 2010 2:29 pm
Localitate: Brasov

Re: Scandal cu iz penal la CENAFER Brasov

Mesajde Daniel pe Mie Mar 06, 2013 12:43 am

Stai asa ca asta nu e tot. Am aflat ca de vreo saptamana la CENAFER Brasov a inceput si un curs de calificare in meseria de mecanic de locomotiva. Angajatii CFR din Brasov in marea lor majoritate, nu au stiut de acest curs... UNii au aflat cus tupoare dupa ce a inceput... Pe sit-ul CENAFER apare un anunt care precizeaza ca institutia incepe cursuri cu nivelul de calificare III, unde gasim la nr. curent 16 si "Mecanic de locomotivă". Avti aici link-ul catre site: http://www.cenafer.ro/. Va ofer si un print de pe pagina "Formare profesionala/Calificare":

Anunt CENAFER.JPG
Sursa: www.cenafer.ro


De asemenea la sectiunea "Informatii utile" din cele patru link-uri afisate, la primele doua ce se refera la "Inscrieri" si "Plata cursuri" nu apare nimic. Decat la sectiunile "Modalitati de plata" si "Reguli cursanti" apar niste informatii:

Inscrieri....JPG
Sursa: www.cenafer.ro


Prima informatie utila....JPG
Sursa: www.cenafer.ro


Teoretic, pana aici, nimic in neregula. Pentru cei dinafara nu se mai organizeaza astfel de cursuri. Insa... Accesam o alta sectiune a sit-ului denumita "Proiecte europene". Aici gasim Proiect 2 cu ID-ul 55283:

Proiect si site informativ.JPG
Sursa: www.cenafer.ro


Incerc sa accesez si eu www.calificareferoviara.ro... Supriza! Link-ul respectiv dupa ce astept minute in sir sa incarce acea pagina, imi ofera urmatorul mesaj:

Ooops....JPG
Sursa: www.cenafer.ro


Orice as face acel link nu merge... Mergem la sectiunea "Centre teritoriale". Acolo gasim si CENAFER Brasov, unde nu exista niciun anunt legat de cursurile de formare profesionala nici macar pentru angajatii de la calea ferata, proiectul respectiv fiind destinat acestora. Asadar lipsa stoc...

Cenafer Brasov.JPG
Sursa: www.cenafer.ro


Sit-ul in general nu mai este updatat de multa vreme (chiar de prin 2012 la anumite sectiuni), insa, va las in compania unui link de sub acelasi site, in care nu gasim nimic... Butonul cu pricina refuza sa functioneze. :think: Cred ca asta spune multe...

Asadar, daca nu toti angajatii din sistem au stiut de inceperea acestor cursuri, pe sit-ul CENAFER nu apare nimic legat de graficul acestor cursuri, atunci care e concluzia?

Concluzie....JPG
Sursa: www.cenafer.ro


"Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
"

:whistle:

Poate alta data....JPG
Poate alta data...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 8257
Membru din: Mie Oct 28, 2009 9:05 pm
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Scandal cu iz penal la CENAFER Brasov

Mesajde bitter pe Mie Mar 06, 2013 3:44 pm

''Cotizatia'' pe ZVONURI se ridica la 2000 de euro pentru scoala de mecanici
CIUMA ROMANIEI = GUNOIUL FEROVIAR ROMAN + REMATUL PASCANI
Avatar utilizator
bitter


Mesaje: 313
Membru din: Mie Apr 07, 2010 2:29 pm
Localitate: Brasov

Re: Scandal cu iz penal la CENAFER Brasov

Mesajde Daniel pe Mie Mar 06, 2013 8:04 pm

Asta este deja absurd! Sincer, in ziua de azi meseria de mecanic nu mai are niciun viitor. Si pentru asa ceva sa mai dai si spaga 2000 de euroi??? Frate, pe ce planeta traiesc astia de la CENAFER cand cer asa ceva, daca e adevarat??? Hai sa o luam logic: la CFR Calatori sansele de angajare in ziua de azi sunt aproape nule fara o pila puternica pe la Minister. La Metrorex, au prioritate prin Contractul Colectiv de Munca cei care au deja rude in institutie - decai iarasi ciuciu. La CFR Marfa Dumnezeu cu mila ca se privatizeaza si situatia e incerta, plus salarii foarte mici. Majoritatea celor care viseaza la mecanicie nu vor ajunge asa cum viseaza, mecanici la patru ace pe la CFR Calatori cu un salariu cat de cat decent si cu drepturi sindicale. Vor sfarsi la privati la marfa, prost platiti din cauza mecanicilor pensionari care vor accepta salarii de mizerie si taieri salariale din partea patronatului (ca deh, le mai vine si pensia si merge), vor dormi zile si saptamani prin locomotive, etc. Poate unii vor reusi sa aiba si salarii mari, insa la privat e munca de te ia naiba. Nimic nu este asa "romantic" precum se vede de pe marginea liniei, ca pasionat de trenuri...

In conditiile astea, mai merita sa te bagi in mecanicie??? Sa mai dai si bani ca sa faci CE? :snooty:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 8257
Membru din: Mie Oct 28, 2009 9:05 pm
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Scandal cu iz penal la CENAFER Brasov

Mesajde Daniel pe Joi Noi 28, 2013 11:53 pm

Uite domnu bitter ceva foarte tare pe la Iasi: Impiegatii de miscare au trebuit sa impinga zeci de milioane de lei bosilor din CFR - asta se intimpla in anul 1998...

La sediul Regionalei CFR Iasi va incepe astazi unul din cele mai controversate concursuri de ocupare a unor posturi disponibile, organizate vreodata de ceferistii ieseni. In jurul acestui examen, de pe urma caruia vor obtine postul de impiegati de miscare 72 de candidati, planeaza grave suspiciuni, mai multi din cei inscrisi la concurs afirmind ca pentru a fi admisi li s-au cerut milioane sau chiar zeci de milioane de lei. Presiunea asupra concursului a crescut odata cu apropierea datei de sustinere a probelor. Situatia tensionata a atins punctul culminant la inceputul saptaminii trecute, cind, peste noapte, criteriile de inscriere la examen au fost total schimbate. Astfel, din cei peste 500 de candidati, nu au mai ramas sa concureze pe cele 72 de posturi decit 90 de persoane. Dupa o asemenea decizie, tensiunile acumulate au explodat. Mai multi candidati care s-au vazut cu dosarele respinse au cerut audienta directorului general al Regionalei Iasi, Alexandru Nazarie, pentru a cere lamuriri si pentru a-l informa de sumele vehiculate in jurul acestui examen. 1Pretul unui post a plecat de la 7 milioane de lei xIn momentul scoaterii la concurs a posturilor de impiegati, noiembrie 1997, se puteau inscrie absolventii de liceu sau cei cu studii superioare, singura conditie fiind satisfacerea stagiului militar. Pina la sfirsitul anului s-au inscris 508 candidati, concursul urmind a avea loc pe 12 ianuarie 1998. Dar, chiar cu o zi inaintea examenului, a fost afisat un anunt sec in care se preciza aminarea cu o saptamina a datei si modificarea criteriilor de inscriere. Astfel, nu mai puteau concura decit cei cu studii superioare sau cei care sint angajati, la ora actuala, in cadrul SNCFR si care, ar putea fi, astfel, avansati. Practic, nu au mai ramas in carti decit 90 de candidati, mai bine de 400 de inscrisi fiind exclusi. Aceste modificari facute peste noapte nu au facut altceva decit sa intareasca zvonurile lansate cu citeva luni in urma privind mafia aparuta in jurul acestui concurs. Dan Juganaru, absolvent al liceului CFR, a participat si el la preselectie: " Am facut un liceu CFR si stiu mai multe decit un absolvent al Facultatii de Medicina, pentru ca stiu pe cineva care a terminat aceasta facultate si care s-a inscris la concurs. Nu inteleg de ce s-au schimbat conditiile, adica intr-o zi eram buni si peste patru zile nu mai eram buni? Ar fi trebuit sa se sustina concursul cu 500 de persoane si in felul acesta ar fi reusit cei mai buni. Macar sa fi participat la concurs ". Cit priveste zvonurile privind sumele pretinse pentru obtinerea unui post, Dan Juganaru a afirmat ca unui prieten de-al sau, care s-a inscris, la rindul lui la concurs, i s-ar fi cerut 7 milioane de lei pentru a obtine un post de impiegat. Un alt candidat, care a dorit sa-si pastreze anonimatul, deoarece lucreaza in cadrul CFR in Gara Suceava, sustine ca a incercat sa ofere 5 milioane de lei pentru a fi sigur ca reuseste, dar a fost refuzat: "Mi s-a spus ca m-am trezit prea tirziu si ca suma e prea mica". Precizam ca postul de impiegat de miscare este foarte bine platit, salariul lunar net depasind 1 milion de lei. Un calcul simplu arata ca o "investitie" pentru toata viata de 10 milioane de lei ar fi amortizata in mai putin de un an. ,Pina si Nazarie a fost curtat cu ceva daruri lCit de indreptatite au fost aceste acuzatii a confirmat chiar directorul general al regionalei, Alexandru Nazarie, care nu a negat existenta acestei "burse" subterane practicate de subalternii sai. El a recunoscut ca zvonurile privind pretinderea a zeci de milioane de lei pentru un loc au ajuns pina la urechile sale. Alexandru Nazarie a afirmat chiar ca pina si el a fost asaltat de cunostinte pentru a interveni in favoarea anumitor persoane. Insistind asupra corectitudinii cu care se va desfasura examenul, directorul Nazarie a precizat ca vor fi facute verificari si ca cei prinsi vor fi aspru pedepsiti. Privind schimbarea criteriilor de inscriere, cu putin timp inainte de data examenului, directorul general al regionalei a explicat ca decizia a apartinut conducerii centrale a SNCFR si ca existenta unor eventuale jocuri de interese trebuie verificata la Bucuresti: " Ma doare sufletul ca sute de tineri nu mai au sansa de a concura, dar vina nu este a mea. In ultimele saptamini s-a pus problema restructurarii rapide a SNCFR si sigur ca va fi o reducere destul de substantiala de personal. S-a considerat ca, decit sa fie primiti oameni din afara, mai bine sa fie pastrati cei din regionala ". lConcursul pentru ocuparea posturilor de impiegati de miscare se desfasoara astazi. Subiectele sint facute la Bucuresti, iar tezele vor fi corectate de profesori de la liceele Negruzzi si National, din Iasi. Directorul Alexandru Nazarie a insistat ca si reporterii de la "Monitorul" sa supravegheze acest examen pe toata desfasurarea sa. (Gianina GHELASE)

Sursa: ziaruldeiasi.ro
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 8257
Membru din: Mie Oct 28, 2009 9:05 pm
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la DISCUTII GENERALE DESPRE TRENURI / GENERAL DISCUSSIONS ABOUT TRAINS

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki