Campania de reconditionare a trenului Gheorghe Gheorghiu Dej

Campania de reconditionare a trenului Gheorghe Gheorghiu Dej

Mesajde cstefan pe 10 Mar 2013, 23:28

http://www.turismferoviar.ro/Campania_G ... iu_Dej.htm

Ți-ai dorit de multe ori să poți face ceva concret pentru a salva trenurile vechi și a le reda gloria de odinioară? Acum ai ocazia să o faci! Trenurile istorice din patrimoniul României au nevoie de tine!

Societatea Feroviară de Turism - compania de stat care deține și administrează trenurile istorice ale României - și Portalul Construim România lansează împreună campania de recondiționare a Trenului Prezidențial al lui Gheorghe-Gheorghiu Dej.

Începând din luna aprilie 2013, cu ajutorul voluntarilor care se vor înscrie în această campanie și cu sprijinul donațiilor, trenul va fi revopsit și curățat în vederea expunerii publice. Campania va include și vagonul auto al Trenului Regal. Pentru toate acestea este nevoie de ajutorul tău! Ai ocazia să contribui la recondiționarea unei părți a istoriei noastre!

Cele două vagoane ale garniturii Trenului Prezidențial Dej au fost produse în 1950 la uzina Flamura Roșie Arad, devenită peste timp Astra Vagoane Arad. Garnitura este blindată, mărturie stând greutatea de 64t a fiecărui vagon, mult peste cele 40t ale unui vagon modern de aceeași lungime. Acesta este și motivul pentru care fiecare dintre cele două vagoane sunt echipate cu boghiuri pe trei osii. Vagoanele au fost în serviciu ca Tren Prezidențial până în 1972, când au fost înlocuite de garnitura mult mai modernă comandată de Nicolae Ceaușescu și care îndeplinește și astăzi același rol.

Vagonul auto al Trenului Regal face parte din garnitura livrată în 1928 de la Uzinele din Breda, Italia, însă nu a fost restaurat odată cu restul binecunoscutei garnituri.

Cele două vagoane ale garniturii prezidențiale Gheorghe - Gheorghiu Dej și vagonul auto al Trenului Regal se găsesc astăzi garate în Remiza Specială Mogoșoaia. Din păcate expunerea la intemperii și lipsa fondurilor pentru întreținere au condus la degradarea lor. Dar împreună putem să schimbăm această stare de fapt!
cstefan


Mesaje: 1
Membru din: 02 Ian 2013, 14:41

Re: Campania de reconditionare a trenului Gheroghe Gheorghiu

Mesajde Daniel pe 12 Mar 2013, 19:22

Din cate vad eu este o initiativa asteptata de multa vreme. Asadar, daca va simtiti in stare si aveti chef de munca pentru binele Istoriei feroviare (ce a mai ramas din ea) dati o mana de ajutor! ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Campania de reconditionare a trenului Gheroghe Gheorghiu

Mesajde Trifu22 pe 12 Mar 2013, 20:42

Eu si Andu sustinem aceasta campanie!
Chiar in aceasta seara am observat dieselul 168 de la Infrastructura (cu fluier) in Buftea care a preluat trenul format dintr-un vagon de epoca (Breda cred) impreuna cu locomotiva elecrica 40-0894-2 aCFR Marfa (trenul fiind venit de la Iasi)
Vagonul a fost dus la Remiza Mogosoaia!
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Campania de reconditionare a trenului Gheroghe Gheorghiu

Mesajde electrica023 pe 12 Mar 2013, 21:02

M-as inscrie voluntar. Nu stiu ce sa fac. Eu zic ca merita inscrierea si reconditionarea trenului. Ce vagon a preluat EA894? Ala e vagonul de dormit a domnului Silviu. :lol: :lol: :lol: Nu il expune nicaieri.
Avatar utilizator
electrica023


Mesaje: 327
Membru din: 09 Mar 2012, 09:10
Localitate: Pascani,Iasi.
Avertismente: 2

Re: Campania de reconditionare a trenului Gheroghe Gheorghiu

Mesajde Trifu22 pe 12 Mar 2013, 21:07

E bine asa! Acum stim ca sunt pusi pe lucruri serioase!
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Campania de reconditionare a trenului Gheroghe Gheorghiu

Mesajde Daniel pe 12 Mar 2013, 21:10

electrica023 scrie:M-as inscrie voluntar. Nu stiu ce sa fac. Eu zic ca merita inscrierea si reconditionarea trenului. Ce vagon a preluat EA894? Ala e vagonul de dormit a domnului Silviu. :lol: :lol: :lol: Nu il expune nicaieri.


Cine este acest domn Silviu, proprietar al vagonului cu pricina?
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Campania de reconditionare a trenului Gheroghe Gheorghiu

Mesajde Trifu22 pe 12 Mar 2013, 21:20

Am sosit si cu fotografiile:

IMG_3411.gif
Diseselul 168

IMG_3413.gif

IMG_3415.gif


Multumesc ANDU si abcd!

Chiar, cine e domnul Silviu?







PENTRU INSCRIERE IN CAMPANIE TRIMITE MAIL LA ADRESA contact@construim-romania.ro
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Campania de reconditionare a trenului Gheroghe Gheorghiu

Mesajde Daniel pe 12 Mar 2013, 21:33

Se pare ca e un vechi dormitor fabricat la uzinele Astra. :think: Felicitari pentru captura! :clap: :clap: :clap: Cred ca merita sa participati la aceasta actiune, daca va pasa de Istoria feroviara din tara noastra! ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Campania de reconditionare a trenului Gheroghe Gheorghiu

Mesajde electrica023 pe 12 Mar 2013, 21:45

E mecanicul de pe 894. Vagonul e de dormit.Ma refer la cel din poza, caruia i se mai zice si "rulota"
Avatar utilizator
electrica023


Mesaje: 327
Membru din: 09 Mar 2012, 09:10
Localitate: Pascani,Iasi.
Avertismente: 2

Re: Campania de reconditionare a trenului Gheroghe Gheorghiu

Mesajde Daniel pe 12 Mar 2013, 21:59

Merci de precizare! Vagonul vad ca e dotat cu boghiuri Gorlitz III usor. Perioada de fabricare a acestora, de catre uzinele germane WUMAG din Gorlitz (Saxonia) a fost intre anii 1929 - 1932. Boghiurile de acest tip, au fost fabricate in peste 20 de versiuni constructive. ;) Asadar valoarea vagonului este data si de aceste boghiuri cu care este dotat. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Campania de reconditionare a trenului Gheorghe Gheorghiu

Mesajde Razbunatorul pe 13 Mar 2013, 14:40

Vreau sa ma bag si eu daca se poate :D
Avatar utilizator
Razbunatorul


Mesaje: 167
Membru din: 31 Mai 2012, 23:35
Localitate: Bucuresti

Re: Campania de reconditionare a trenului Gheorghe Gheorghiu

Mesajde Daniel pe 13 Mar 2013, 14:45

Din cate am vazut nu trebuie decat sa te inscrii pe acel site si vei fi contactata de cineva. Nu e mare lucru. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Campania de reconditionare a trenului Gheorghe Gheorghiu

Mesajde kdlehel pe 13 Mar 2013, 16:22

as participa si eu dar nu stau la bucuresti.
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: Campania de reconditionare a trenului Gheorghe Gheorghiu

Mesajde Daniel pe 13 Mar 2013, 18:09

Probabil ca poti dona o suma oarecare de bani, mai ales ca donatorii si voluntarii vad ca sunt mentionati acolo. Insa, asta este ceva optional, e suficient banuiesc sa raspandesti vestea si pe la alte persoane interesate de acest subiect. ;) Revenind la trenul nostru, pana acum stiam ca boghiurile cu trei osii erau folosite mai ales in Germania antebelica pentru a asigura un mers cat mai silentions, amortizand trecerea peste joante. Nu stiam ca astfel de boghiuri mai aveau si rolul de a sustine un vagon cu o tara peste medie. O informatie interesanta, oricum. :)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Campania de reconditionare a trenului Gheorghe Gheorghiu

Mesajde Daniel pe 29 Mai 2013, 17:37

Ei bine, actiunea aceasta momentan este suspendata. Nu stiu daca Mihai Craciun a anuntat oficial pe vreunul din voluntarii inscrisi la aceasta actiune ca lucrurile s-au oprit imediat dupa desfiintarea SFT-ului. In acest moment nu mai are teoretic de la cine anume sa ceara aprobari pentru continuarea actiunii.

Sunt curios care va fi soarta materialului rulant de epoca stocat in Remiza Mogosoaia, daca zvonul desfiintarii acestei remize se va materializa. Oricum, intentiile actualului Ministru al Transporturilor nu sunt de pastrare a acestor trenuri, ci de valorificare a lor pentru acoperirea unor "gauri" financiare din sistem.

Situatia este asadar, mult mai grava decat pare: Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat că în subordinea ministerului sunt instituţii care nu-şi au rostul, precum Societatea Feroviară de Turism, care a funcţionat "pentru a satisface poftele şi plăcerile unor lideri" şi va fi desfiinţată, după evaluarea şi vânzarea activelor.

Sursa: REALITATEA.NET

Asta este, stiu ca v-am dat o veste proasta insa, este 100% confirmata! :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


ÃŽnapoi la DISCUTII GENERALE DESPRE TRENURI / GENERAL DISCUSSIONS ABOUT TRAINS

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki