http://www.turismferoviar.ro/Campania_G ... iu_Dej.htm
Ți-ai dorit de multe ori să poți face ceva concret pentru a salva trenurile vechi și a le reda gloria de odinioară? Acum ai ocazia să o faci! Trenurile istorice din patrimoniul României au nevoie de tine!
Societatea Feroviară de Turism - compania de stat care deține și administrează trenurile istorice ale României - și Portalul Construim România lansează împreună campania de recondiționare a Trenului Prezidențial al lui Gheorghe-Gheorghiu Dej.
Începând din luna aprilie 2013, cu ajutorul voluntarilor care se vor înscrie în această campanie și cu sprijinul donațiilor, trenul va fi revopsit și curățat în vederea expunerii publice. Campania va include și vagonul auto al Trenului Regal. Pentru toate acestea este nevoie de ajutorul tău! Ai ocazia să contribui la recondiționarea unei părți a istoriei noastre!
Cele două vagoane ale garniturii Trenului Prezidențial Dej au fost produse în 1950 la uzina Flamura Roșie Arad, devenită peste timp Astra Vagoane Arad. Garnitura este blindată, mărturie stând greutatea de 64t a fiecărui vagon, mult peste cele 40t ale unui vagon modern de aceeași lungime. Acesta este și motivul pentru care fiecare dintre cele două vagoane sunt echipate cu boghiuri pe trei osii. Vagoanele au fost în serviciu ca Tren Prezidențial până în 1972, când au fost înlocuite de garnitura mult mai modernă comandată de Nicolae Ceaușescu și care îndeplinește și astăzi același rol.
Vagonul auto al Trenului Regal face parte din garnitura livrată în 1928 de la Uzinele din Breda, Italia, însă nu a fost restaurat odată cu restul binecunoscutei garnituri.
Cele două vagoane ale garniturii prezidențiale Gheorghe - Gheorghiu Dej și vagonul auto al Trenului Regal se găsesc astăzi garate în Remiza Specială Mogoșoaia. Din păcate expunerea la intemperii și lipsa fondurilor pentru întreținere au condus la degradarea lor. Dar împreună putem să schimbăm această stare de fapt!