De ce n-are ursu' coada - sau cum e cu subventia la privati!

Credeti ca actualul manager de la CFR Calatori Valentin Dorobantu ar trebui demis?

Chestionarul s-a închis pe data de 25 Oct 2013, 23:24

DA
3
100%
NU
0
Niciun vot
 
Voturi totale : 3

De ce n-are ursu' coada - sau cum e cu subventia la privati!

Mesajde Daniel pe 30 Aug 2013, 09:11

Am descoperit recent pe Facebook un articol extrem de competent si bine documentat despre cum sta treaba in Europa civilizata cu subventiile de la stat si operatorii privati de transport feroviar calatori. Am sa va las pe voi sa cititi si sa trageti o concluzie...

Imagine

"-Situația subvenționării operatorilor de transport feroviar de călători privați la alții arată astfel :


a) În Austria accesul la rețeaua feroviară austriacă este deschis companiilor private , iar din decembrie 2011, un operator privat oferă servicii de transport persoane pe distanțe lungi între Viena și Salzburg, fiind astfel în competiție cu compania de stat OBB Personenverkehr AG . În comparație cu OBB, care este finanțată de guvernul federal și autoritățiile regionale, operatorul privat nu primește finanțare publică.

b) În Belgia operatorul de stat –NMBS- deține monopolul pe piața tranportului de persoane pe calea ferată.

c) În Bulgaria – Compania de stat – BDZ- deține în prezent o cotă de 100% pe piața transportului de persoane pe calea ferată și 80% pentru marfă. Căile ferate bulgare sunt deschise accesului operatorilor privați, însă aceste servicii pot fi furnizate pe propriul său risc, fără nici o compensație din partea statului.

d) În Cehia – la nivel local, transportul de persoane pe cale ferată este susținut de autoritățile locale din fonduri proprii. Nu există subvenții sau alocări plătite de stat. Statul susține doar unele trenuri rapide intra-regionale, inter- regionale și de distanță lungă. Concurența în domeniul transportului feroviar regional este foarte limitată în Cehia, iar operatorii privați dețin mai puțin de 1% din traficul de pasageri.

e) În Germania – transportul regional de călători este finanțat de guvernul federal. Regiunile primesc în prezent aproximativ șapte miliarde de euro pe an care acoperă, în special, deficitul creat de acest segment al căilor ferate (deservite de DB) . Aceste fonduri sunt completate de către autoritățile regionale de transport feroviar de călători, dintre care multe finanțează, de asemenea, programele de dezvoltare a infrastructurii și achiziționarea de material rulant nou. În plus, guvernul federal și landurile sprijină investițiile efectuate de DB Netz AG în infrastructura feroviară și stații. Transportul regional este subvenționat în mare parte de către guvernul federal și bugetele landurilor. În schimb, pe segmentul trenurilor pe distanță lungă subvențiile sunt foarte rare.
Cota de piață a operatorilor privați a fost de 12,5% pe transportul regional feroviar de călători și mai puțin de 1% în transporturile de pasageri pe distanțe lungi. Cei mai mari concurenți ai DB Netz AG în transportul feroviar regional sunt Veoila Verkehr, Ne tinera și BENEX.

f) În Spania – serviciile de transport internațional de călători sunt deschise concurenței, dar la nivel național și regional operează exclusiv compania de stat- RENFE Operadora. Transportul feroviar regional în Spania este finanțat de stat printr-o combinație de contribuții publice și venituri comerciale (vânzări de bilete). Trenurile de lung parcurs și de mare viteză nu sunt finanțate cu bani publici.

g) În Franța – Guvernul central este obligat să mențină rețeaua feroviară și să sprijine regiunile subvenționând serviciile publice de transport feroviar. La rândul său, SNCF (Societe Nationale des Chemins de fer Francais) deține monopolul asupra serviciilor de transport feroviar de călători, atât local, cât și pentru trenurile de mare viteză și cele pe distanțe lungi. Suma subvențiilor plătite regiunilor este de aproximativ 2 miliarde de euro.

h) În Ungaria – transportul de călători este oficial deschis operatorilor privați, însă, în lipsa subvențiilor pentru privați, operarea a rămas în sarcina companiilor MAV și GySEV. Sistemul de subvenționare este similar cu cel din România doar că nu acoperă și zona operatorilor privați.

SURSA: Facebook.com
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9779
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: De ce n-are ursu' coada - sau cum e cu subventia la priv

Mesajde Andrei98 pe 31 Aug 2013, 17:56

Da dar in Romania noi suntem sclavii iar altii fac p**a mare
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 932
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: De ce n-are ursu' coada - sau cum e cu subventia la priv

Mesajde Daniel pe 31 Aug 2013, 22:54

Incepand cu anul 1945 si pana astazi, in Romania se pare ca asa este. Chiar daca in ziua de azi metodele sunt altele, e clar ca fostii comunisti si securisti deveniti ingineri sau sefi "pe puncte" (in functie de cat de mult rahatel au mancat sau cui au dat funduletul la penetrat inainte de '89 pe unde trebuie), inca mai detin suprematia prin domeniu si in consecinta, orice e posibil. Traim cumva intr-o tara normala? :?
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9779
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: De ce n-are ursu' coada - sau cum e cu subventia la priv

Mesajde Daniel pe 26 Sep 2013, 23:21

Sub titlul Peste 150 de trenuri rentabile, desfiinţate de Valentin Dorobanţu şi cedate operatorilor privaţi!!!, Ziuanews.ro prezinta o investigatie care demonstreaza (pentru a cata oara!!!) ca actualul manager "privat" al CFR Calatori face favoruri operatorilor privati care se infrupta cu nesimtire din banii Statului!

Imagine

Management dezastruos

Valentin Dorobanţu susţine că obiectivul managementului privat al CFR Călători a fost şi este acela de a redresa situaţia economico-financiară a companiei şi de a creşte pe cât posibil calitatea serviciului public efectuat. "Ce face acum Dorobanţu la CFR Călători este jaf la drumul mare. Ce management performant este acela să creşti preţul biletelor, să anulezi trenurile rentabile şi să reduci săptămâna de lucru? Chiar nu vede nimeni că Dorobanţu vrea să distrugă compania?", a declarat un oficial al Ministerului Transporturilor pentru ZIUAnews. Trebuie precizat că Ministerul Transporturilor a confirmat printr-o adresă din 18 februarie 2013 că "organele de control ale Curţii de Conturi au semnalat diferenţa în conţinutul contractelor de servicii publice ale operatorilor feroviari".

Articolul integral si detalii pe ZiuaNews.ro!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9779
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: De ce n-are ursu' coada - sau cum e cu subventia la priv

Mesajde Daniel pe 07 Iul 2014, 19:06

ZiuaNews.ro titreaza in editia de sambata 5 iulie, urmatorul titlu de-a dreptul socant: Zeci de trenuri private circulă ilegal pe rutele CFR Călători!!!

Tren push-pull la Chiajna, impins de catre masina tip 25.000 Alstom inmatriculata ca 42-5536-6 si cuplu RIO Clasa 57.jpg


De câteva luni, câteva zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani.

Se pare ca vinovatul este fostul premier Emil Boc. Acesta printr-o ordonanta emisa in anul 2012, a oferit operatorilor privati subventii nesimtite. Astfel conform aceluiasi ziar:

"Printr-o Hotărâre de Guvern emisă în 2012 de către fostul premier Emil Boc, operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor. Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în 2014, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă" mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat."

Si mai tare:

"[..]fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de directorul Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi. „S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat. Însă trenurile private practică tarife mai mici decât CFR Călători ca urmare a subvenţiilor, ceea ce face ca tot mai mulţi călători să meargă cu trenurile private. În plus, dacă trenurile private circulă cu călători sau fără, cuantumul subvenţiei care se încasează este acelaşi. Practic, prin această manevră de concurenţă neloială, compania CFR este căpuşată cu acte în regulă, dar nimeni din Ministerul Transporturilor nu vrea să deranjeze interesele operatorilor privaţi", a declarat pentru ZIUAnews un fost ministru al transporturilor."

Articolul dovedeste negru pe alb cum firmele private de transport calatori au capusat bugetul statului ani de-a randul si se pare ca nimeni pana in acest moment nu a binvoit sa stavileasca aceste pierderi uriase din bugetul tarii. Ne-am imprumutat la FMI pentru niste bastani cu afaceri in calea ferata? Interesant, nu?

Ce mi se pare insa cel mai tare din stirea asta care merita citita INTEGRAL este urmatorul pasaj:

"Lobbyştii băieţilor deştepţi

ZIUAnews a semnalat de mai multe ori că fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi" de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/ 2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri a guvernului Emil Boc, prin HG nr 74/2012. Pentru aproape două miliarde de călători estimaţi pentru 2013, CFR Călători urma să primească compensaţii de circa 200 de milioane de euro, în timp ce „băieţii deştepţi" au încasat circa 56 de milioane euro pentru aproximativ 280 de milioane de persoane transportate. Curtea de Conturi a României a constatat că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători."

Multe alte lucruri interesante care se petrec pe banii amaratilor de contribuabili din tara asta, veti afla daca cititi articolul din ZiuaNews semnat Ion Teleanu. CLIK AICI.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9779
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la DISCUTII GENERALE DESPRE TRENURI / GENERAL DISCUSSIONS ABOUT TRAINS

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki