O serie de intrebari .

O serie de intrebari .

Mesajde SmartBrain pe 22 Sep 2015, 18:53

Salut !
1) La un moment dat se tot vorbea de trapsportul camioanelor cu ajutorul trenului .
Se mai practica asa ceva sau a fost doar asa ceva pe moment ?
2) In Romania exista niste norme legate de inaltimea minima/maxima sau latimea minima/maxima sau greutatea minima/maxima a unui tren ( locomotiva sau vagon de calatori/marfa ) ( Fara vagoanele platofrma ! )
Am vazut ca exista niste norme pe "afara"
Plate B: 13'-9" ( 4191 mm )
Plate C: 14'-2" (4318 mm )
Plate E: 15'1" ( 4 597 mm )
Plate F: 16'-0" ( 4 876 mm ).
Se respecta si la noi aceste dimensiuni sau avem alte nrome , de exemplu in America limita maxima de inaltime este de 6 metri 14 cm , avem si noi astfel de vagonae sau avem alta limita ?
Avem si noi vagoane de 5-6 metri ?
3) Pe A2 in drum spre mare exista un pod cu inaltimea de 4.95 metri pe sub care este o cale ferata cu fire de inalta tensiune .
Poate trece o locomotiva electrica pe sub acest pod in conditile in care o locomotiva are 4,5 metri cu pantograful coborat ? ( Voi pune si o poza ).

Pod.jpg


Am vazut si aceste date care m-au dat si mai mult peste cap " inaltime minima de instalare (la care gasesti firul de contact)....5.150 mm. ".
4) Am auzit ca a fost acum ceva timp o conferinta la Berna in care sa vorbit ca inaltimea pe care trebuie sa o aiba un tren este de 4280 mm .
Se aplica si la noi aceasta regula deoarece am vazut ca la noi inaltimea este de 4500 mm .
Se refera aceasta inaltime la inaltimea unei locomotive pana la acoperis sau la noi nu se aplica avand alte norme ?
5) Ce inseamna urmatori termeni :
Domeniul inaltimii de lucru deasupra tampoanelor de amortizare - 350 ~ 2.200 mm
Distanta minima intre fir si caracasa metalica in conditii meteo
proaste ptr a evita un arc electric...................................... 380 mm. ( Nu stiu daca se refera la distanta intre carcasa locomotivei si firul pantografului sau la distanta intre firul de inalta tensiune si altceva... ).

Stiu ca am puse cam multe intrebari insa as fi recunascator daca cineva mi-ar putea raspunde macar la o intrebare .
Va multumesc si sper sa pot afla raspunsul intrebarilor .
SmartBrain


Mesaje: 37
Membru din: 24 Aug 2015, 13:14

Re: O serie de intrebari .

Mesajde Daniel pe 22 Sep 2015, 22:23

In primul rand, atunci cand incarci o poza, ai grija sa o si atasezi - exista un buton acolo, si mai e un subiect pe tema asta creat de Trifu22. In fine. Intrebari interesante. Am sa incerc un raspuns la o parte din ele, pentru ca pe altele Trifu este specializat. Pe acest forum, fiecare e oarecum responsabil de cate ceva.

1. In Romania exista (mai mult pe hartie) la CFR Marfa celebrul serviciu RO-LA. Insa vagoanele acestor trenuri (tip Saadkms ultramoderne si cusete) se "odihnesc" ruginind in liniste prin fostul triaj de la Videle, candva mandria Romaniei, denumit si "Insula Cibernetica". Dupa cum vezi si astazi ele ruginesc acolo, dupa ce au fost achizitionate acum mai bine de zece ani...

Vagoane tip Saadkms ruginind in insula Cibernetica.JPG
Foto: Daniel (august 2015)


Vagon cuseta insotitor tren RO-LA seria 85-90 ruginind la Videle.JPG
Foto: Daniel (august 2015)


De asemenea, vagoane fabricate la Arad, de generatie ceva mai veche (Laadgm) ruginesc si ele in Triajul din Brasov...

Vagoane tip Laadgm ruginesc si in Triajul Brasov.JPG
Foto: bitter (2014)


Detaliu inscriptii vagon de tip Laadgm fabricat la Astra Vagoane Arad .JPG
Foto: bitter (2014)


De ce s-a renuntat la trasele de tip RO-LA, ai putea intreba direct la smecherii care de mai bine de 10 ani incoace conduc Ministerul Transporturilor...

2. Referitor la norme gabaritice la CFR, momentan nu am habar pentru ca nu m-a interesat, insa am sa caut sa vad daca exista ceva (teoretic ar trebuie sa fie).

3. Acel indicator pe care scrie 4.90m, inseamna "accesul interzis vehiculelor cu inaltimea mai mare de 4,90m". Asta nu inseamna ca automat tablierul podului se afla exact la 4,9m. Exista o toleranta in caz ca vreun zurbagiu cu un TIR mai inalt trece pe sub el aproape "raschetat", insa cred ca are vreo 5m inaltime. Teoretic orice indicator de acest gen iti impune o limita cu o marja de siguranta daca intelegi. Si nu stiu daca ai observat, insa pantograful se lasa si el in functie de inaltimea catenarei, la fel ca la tramvaie (asta chiar daca principiul de constructie al pantografului il obliga sa "impinga" in permanenta firul de contact pentru a evita eventuale arcuri electrice periculoase). Cat despre inaltimea minima de instalare a firului de contact, de ce te mira cea minima de 5150mm??? Iti repet, orice pantograf se poate cobora fara probleme in functie de inaltimea firului de contact. Chiar se poate, crede-ma. :)

4. Ce vor unii in U.E. sincer nu ma intereseaza. E absolut o tampenie sa se reduca inaltimea trenurilor, cand peste tot in lume se cere un gabarit marit, cel putin pentru vagoanele de marfa. Oricum eu sunt adeptul iesirii Romaniei din U.E. mai ales ca mizeria asta incepe sa crape acum de cand cu criza refugiatilor. O adunatura de prosti, o mare "tiganiada". :mrgreen:

5. Aici Trifu22 te poate lamuri mai clar, sau bitter, pentru ca ei sunt pasionati de locomotive electrice si cunosc tot ce vrei in materie. Eu unul sunt interesat mai mult de vagoane si aburoase, lucrari de arta, istorie feroviara, etc. Din ce stiu exista niste tampoane de amortizare pentru pantograf, insa mai multe iti pot spune ei, pentru ca asta nu este "domeniul" meu de interes (chiar daca m-am si jucat cu saniile de pantograf si alte aparate din sala masinilor :mrgreen: ). Tot Trifu iti va explica si cum e cu arcul electric, pentru ca aici vorbim de vreo 27.000 V (deci, Inalta Tensiune!!!) si e mai nasol dupa ploaie cand atmosfera este mai ionizata - risc de electrocutare! :dance:

Sper ca in mare te-am lamurit cu ce ai dorit sa afli. Ramane ca ceilalti sa vina si ei cu mai multe detalii pe unde nu am reusit eu sa acopar celelalte informatii cerute de tine. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9581
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: O serie de intrebari .

Mesajde SmartBrain pe 22 Sep 2015, 22:47

Ca intodeauna un ajutor extraordinar , multumesc .
Pai atunci mai astept cu 2 :D si la 5 astept cei 2 useri recomandati , sper sa vada topicul si sa poata raspunde.
Salut !
SmartBrain


Mesaje: 37
Membru din: 24 Aug 2015, 13:14

Re: O serie de intrebari .

Mesajde Trifu22 pe 24 Sep 2015, 21:49

Referitor la punctul 5:
Domeniul inaltimii de lucru deasupra tampoanelor de amortizare - 350 ~ 2.200 mm
Acestea sunt tampoanele de amortizare a lunui pantograf:
Copy of PANTOGRAF EA.jpg

Detaliu pantograf EC.jpg


Distanta minima intre fir si caracasa metalica in conditii meteo proaste

Este vorba de distanta intre firul de contact al catenarei si carcasa metalica a locomotivei desi inaltima pantografului coborat este 560 cm
Pantograful coborat si deconectat este vazut ca avand o impedanta care tinde spre infinit.
In cazul punerii la masa a pantografului, aceasta masura se ia de la periile colectoare ale sale, deoarece punerea la masa aduce pantograful la acelasi potential cu carcasa locomotivei deci impedanta care tinde spre zero
Inaltimea izolatorilor este de 30 cm cu o suprafata totala de 100 cm masurata peste fustele izolatorului.


⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2717
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: O serie de intrebari .

Mesajde SmartBrain pe 24 Sep 2015, 21:54

Ok , multumesc foarte mult !
Apropo , de mult vroiam sa aflu inaltimea pantografului coborat , acum am reusit , insa eu preziceam undeva la 400 mm nu 560 mm , insa cu siguranta esti mult mai informat.
Eu am pus mai devreme chiar pe acest forum o intrebare care sunt asa :
Este mai inalta o locomotiva ( masurata de la NSS pana la acoperis/carcasa metalica ), de exemplu clasa 41 , decat un tir ?
Iar atunci am ajuns la concluzia ca este , insa astazi aflu ca defapt nu este .
4500 mm - 560 mm ( de la pantograf ) => 3940 mm deci sub 4000 mm.
SmartBrain


Mesaje: 37
Membru din: 24 Aug 2015, 13:14

Re: O serie de intrebari .

Mesajde Trifu22 pe 25 Sep 2015, 18:51

Citim din sfanta fisa tehnica de la EP:
Inălţime cu pantograf coborât: 4620
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2717
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: O serie de intrebari .

Mesajde SmartBrain pe 25 Sep 2015, 18:52

Deci rezulta peste 4000 mm .

APP :

Cand ma vreau sa aflu ceva ma apuc sa cercetez si uite ce am gasit ( este pentru tramvai , insa nu stiu daca sunt diferente intru pantograful de tramvai si tren in marime )

"Nivel jos al vehicului („nivel de vară“):
Înălţime acces: 210 mm
Înălţime podea peste muchia sup. a şinei (valoare nominală): 220 mm
Pantograf – poziţie coborâtă 3615 mm
Înălţime vagon peste muchia sup. a şinei (fără pantograf): cca. 3.330 mm"

"Nivel jos al vehicului („nivel de iarnă“):
Înălţime acces: 250 mm
Înălţime podea peste muchia sup. a şinei (valoare nominală): 260 mm
Pantograf – poziţie coborâtă 3655 mm
Înălţime vagon peste muchia sup. a şinei (fără pantograf): cca. 3.370 mm"

Ne-am nimerit in acelasi timp :)
SmartBrain


Mesaje: 37
Membru din: 24 Aug 2015, 13:14

Re: O serie de intrebari .

Mesajde Trifu22 pe 25 Sep 2015, 22:27

sunt total diferite. am spus ca la locomotiva izolatorii sunt de 30 cm inaltime fara soclul e montare de pe acoperis
la tramvai tensiunile nu depasesc 825V DC si izolatia e facuta pentru 1.2kV DC
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2717
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: O serie de intrebari .

Mesajde SmartBrain pe 25 Sep 2015, 22:53

Am inteles , deci in concluzie depaseste o locomotiva electrica 4000 mm pana la acoperis sau nu ?
Restul intrebarilor ( in afara de punctul 2 ) sunt rezolvate .

Mai vin cu un mic update :
Am vazut pe un site strain ca un barbat ( in orice caz nu era roman ) vorbea despre locomotivele romanesti 40,41,42 si zicea ca o locomotiva de la NSS la acoperis are in jur de 4300 mm asta rezulta ca pantograful retras are in jur de 20/32 cm ) .
Acum eu astept raspunsul tau :
Are o locomotiva electrica mai mult de 4000 mm de la NSS la acoperis sau nu ?
( Daca sti si cat mi-ai face zuia mai fericita ) .
Acum astept raspunsul .
Salut !
SmartBrain


Mesaje: 37
Membru din: 24 Aug 2015, 13:14

Re: O serie de intrebari .

Mesajde SmartBrain pe 30 Sep 2015, 22:39

Apropo , in legatura cu raspunsul la intrebarea precedenta se leaga urmatorul lucru .
Am vazut cu totii un o locomotiva electrica care trage niste vagoane de calatori ( nu vorbes de duplex ) si se observa foarte clar ca vagonul este mai inalt decat locomotiva ...
Pe fisele tehnice ale vagoanelor scrie inaltime 4050 mm , eu din cate am observat cred ca au o inaltime mai mare , cum se poate ?
Daniel mi-a explicat de niste instalati ale vagoanelor insa nu am inteles adevaratul raspuns . De ce vagonul de calatori este vizibil mai inalt decat o locomotiva electrica ( care din ce am inteles are in jur de 4100 mm pana la acoperis ).
Acum astept raspunsul care ma va "lumina" in legatura cu 2 intrebari : Ce inaltime are o locomotiva electrica pana la acoperis si cum vagonul este mai inalt decat locomotiva in conditile in care scrie ca are doar 4050 mm ....
Sper sa se vada mesajul si sa imi poate raspunde cineva.
Salut !

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
SmartBrain


Mesaje: 37
Membru din: 24 Aug 2015, 13:14

Re: O serie de intrebari .

Mesajde SmartBrain pe 12 Oct 2015, 19:18

Am decis sa pun aceasta poza pentru a se intelege mai bine la ce ma refer , de la NSS pana la acoperis trece locomotiva de 4000 mm sau nu ?
La fel si cu intrebarea pusa mai sus in legatura cu vagonul .

6.png
SmartBrain


Mesaje: 37
Membru din: 24 Aug 2015, 13:14

Re: O serie de intrebari .

Mesajde Daniel pe 13 Oct 2015, 20:23

Din ce vad eu marcat de tine in poza ai dori sa afli inaltimea de la nisipar la acoperis. Asta chiar nu am cum sa aflu si sincer nu ma duc sa masor locomotivele si cu atat mai putin vreun model in miniatura la "scara". Nu ar fi imposibil sa aflu, insa in perioada asta am lucruri cu mult mai importante de facut si foarte putin timp de forum. Poate cineva isi face timp si pentru dilema ta. Toate cele bune. :)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9581
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: O serie de intrebari .

Mesajde SmartBrain pe 13 Oct 2015, 22:17

Am inteles , poate cand vei termina problemele vei trata si aceasta problema , pentru ca am tot cautat si , sincer , nu am gasit nicaieri pe cineva care sa site sigur...

Sincer din cate am observat ma asteptam de la tine ( insa se pare ca , deocamdata , esti in "stand-by" ) , iar a 2 varianta ar fi Trifu , insa sper sa intre in curand si , bineinteles sa vada mesajul...
SmartBrain


Mesaje: 37
Membru din: 24 Aug 2015, 13:14

Re: O serie de intrebari .

Mesajde Trifu22 pe 20 Oct 2015, 20:42

inaltima pe care ti-am dat-o a fost de la ciuperca sinei pana la scafa
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2717
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: O serie de intrebari .

Mesajde SmartBrain pe 22 Oct 2015, 19:35

Trifu22 scrie:inaltima pe care ti-am dat-o a fost de la ciuperca sinei pana la scafa

Din cate stiu mi-ai dat o inaltime de 4620 care este de la NSS la pantograf nu pana la acoperis ...
SmartBrain


Mesaje: 37
Membru din: 24 Aug 2015, 13:14

Re: O serie de intrebari .

Mesajde Ikarus_260 pe 09 Oct 2017, 22:11

Vin si eu cu o intrebare destul de simpla. :) Poate s-a discutat dar nu am fost atent. :oops:
Becurile de faruri ale locomotivelor pe ce tensiune sunt?
Avatar utilizator
Ikarus_260


Mesaje: 1421
Membru din: 09 Mar 2013, 22:39
Localitate: Buzău


Înapoi la DISCUTII GENERALE DESPRE TRENURI / GENERAL DISCUSSIONS ABOUT TRAINS

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki