"Viteza" medie a trenurilor din Romania!

"Viteza" medie a trenurilor din Romania!

Mesajde Vladyz pe 25 Apr 2010, 20:44

Viteze

Limita de viteză pentru toate trenurile din România este de 160 km/h, deşi singura rută pe care trenurile pot circula cu o asemenea viteză este Bucureşti - Constanţa. De asemenea, pe ruta Bucureşti - Câmpina se poate circula cu 140 km/h. În prezent, se lucrează la finalizarea reabilitării liniei Bucureşti - Constanţa, iar din septembrie 2007 au inceput lucrările pe ruta Câmpina - Braşov (după lucrări viteza maximă va fi de 160 km/h pe acea secţiune). Viteza medie a trenurilor (incluzând opririle în staţii), conform rapoartelor CFR din 2004, este:

* 34,3 km/h pentru trenurile personale
* 67 km/h pentru trenurile accelerate
* 85 km/h pentru trenurile rapide
* 87 km/h pentru trenurile Inter-City

În momentul de faţă, cea mai lungă rută (ca durată) din România este Oradea - Mangalia (913 km), rută care se face în sezonul de vară în 19 ore cu un tren rapid. Cea mai lungă rută pentru un tren Inter-City este Oradea - Bucureşti, călătorie care durează 11 ore.
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: "Viteza" medie a trenurilor din Romania!

Mesajde Trifu22 pe 25 Apr 2010, 22:40

asta-i in 2004. acum peronalul il depasesc cu bicicleta.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: "Viteza" medie a trenurilor din Romania!

Mesajde zofei.2006 pe 20 Aug 2010, 14:21

Întârzierea CFR de 9 ore, un record european absolut

Imagine

Specialiştii din industria feroviară, dar şi sindicaliştii cu state vechi în domeniul căilor ferate nu-şi amintesc să se fi înregistrat în Europa, în ultimii 20-30 de ani, o întârziere la fel de mare a unui tren de călători ca aceea de sâmbăta trecută.

„În perioadele mai grele, cu înzăpeziri de exemplu, au mai fost întârzieri ale trenurilor, dar în zile de vară, în condiţii meteorologice normale, nu ştiu să mai fi întârziat vreun tren atât de mult. Şi mă refer la Europa, nu doar la România. Doar prin India sau China, ţări care stau ceva mai rău cu infrastructura feroviară, e posibil să mai fi fost o asemenea întârziere", a declarat, pentru „Adevărul", Ştefan Roşeanu, secretar general al Asociaţiei Industriei Feroviare.

El îşi aminteşte că tot pe calea ferată din România a avut loc un incident oarecum haios, într-una din iernile trecute: din cauza înzăpezirii, un tren a ajuns la destinaţie aproape la ora potrivită, dar... cu o zi întârziere.

„Asta a fost din cauză că se formase un dop de zăpadă mai greu de îndepărtat, dar ceea ce s-a întâmplat sâmbătă e cu siguranţă un record european în condiţii meteorologice favorabile", a mai precizat reprezentantul industriei feroviare.

Acceleratele, în clasa a IV-a de prioritate

La rândul său, liderul sindical Ion Molea, un veteran al căilor ferate, susţine că nu s-a mai auzit o asemenea întârziere a vreunui tren şi este convins că acesta a fost un record european absolut.

Din şapte clase de prioritate, în care trenurile speciale se situează pe prima, iar marfarele obişnuite pe ultima, acceleratele sunt pe cea de-a patra poziţie, explică specialiştii din sectorul feroviar. Asta înseamnă că, la traversarea unui şantier sau a unei zone cu circulaţie pe un singur fir, acceleratele au mari şanse să treacă printre primele.

Mai concret, acceleratul 1631, care a întârziat 9 ore, nu trebuia „ţinut" în gări şi puncte de oprire, aşa cum s-a întâmplat sâmbătă. Cu atât mai puţin să meargă înainte şi înapoi pe anumite rute...

http://www.adevarul.ro/financiar/Intarz ... 68636.html
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: "Viteza" medie a trenurilor din Romania!

Mesajde zofei.2006 pe 20 Aug 2010, 14:24

Cât îşi permit să întârzie companiile feroviare din celelalte ţări europene

Imagine

Oamenii care au venit sâmbătă seară de pe litoral au călătorit cu trenul, pe ruta Constanţa - Oradea, aproape 24 de ore fără aer condiţionat, mâncare sau apă. La sosire, mulţi dintre ei au jurat că nu mai circulă cu trenul în viaţa lor.

Regulamentul european prevede ca, pentru fiecare oră de întârziere, compania de căi ferate să returneze un sfert din preţul biletului. Oficialii CFR dau vina pe şinele vechi şi cer o derogare până în 2014. Teoretic, regulamentul UE, care ar trebui să intre în vigoare la 3 decembrie, prevede ca pasagerii trenurilor întârziate să fie despăgubiţi. Practic, dacă vrei să traversezi ţara cu trenul, trebuie să te înarmezi mai ales cu răbdare.

Iată care este situaţia mersului trenurilor din alte ţări:

- În anul 2009, trenurile „Shinkansen" din Japonia au înregistrat, în medie, întârzieri de 36 de secunde.
- Performanţa japonezilor este de 60 de ori mai bună decât cea înregistrată de trenul TGV din Franţa, cu o medie anuală de 36 de minute. Vitezele celor două trenuri sunt comparabile, mediile orare fiind situate în jur de 300 km/h.
- În Marea Britanie, în cinci ani, întârzierile trenurilor s-au redus cu 35%, 91% din trenuri ajungând exact la ora programată. În ultimul an, liniile ferate britanice au beneficiat de investiţii de aproape 10 miliarde de euro.
- În Europa, trenurile intercity Thalys, Eurostar şi TGV acordă compensaţii mai bune decât cele impuse de Uniunea Europeană. Astfel, la Thaliys, dacă întârzierile sunt de 30, 60 sau 120 de minute, compania feroviară restituie 20%, 50%, respectiv 100% din valoarea biletului.
- Pentru trenurile de pe linia transeuropeană Eurostar, la o întârziere cuprinsă între una şi două ore, se acordă drept compensaţie o călătorie echivalentă. Pentru întârzierile de până la 299 de minute, clientul primeşte un bilet gratuit, valabil 12 luni. La întârzieri care depăşesc 300 de minute se returnează întreaga valoare a biletului plus unul gratuit.
- România este campioana întârzierilor, cu 90.000 de minute acumulate numai în primele zece luni ale anului 2009, echivalentul a peste 900 de zile. Şi media orară de viteză a trenurilor româneşti a scăzut constant, de la 94 km/h în anii ‘90 la 73 km/h în 2008.
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: "Viteza" medie a trenurilor din Romania!

Mesajde Vladyz pe 20 Aug 2010, 14:39

Nu stiu cum de are o intarziere asa de mare.Cand am mers la mare nu demult am avut intarziere la BUC. N de 75 de minute cu ACC 11632 plecand cu o intarziere de 25 de minute spre constanta. Cu R 935 am avut o intarziere de 2 ore.
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: "Viteza" medie a trenurilor din Romania!

Mesajde Mihai pe 20 Aug 2010, 14:55

Am vazut undeva ca anu trecut in Romania am inregistrat o intarziere de 4 ani si nu stium cate luni iar in China numai 35 secunde.
Avatar utilizator
Mihai


Mesaje: 47
Membru din: 27 Iul 2010, 18:29
Localitate: Galaţi

Re: "Viteza" medie a trenurilor din Romania!

Mesajde mureseanu_976 pe 21 Aug 2010, 03:28

Si ma mir de ce IC 549 Bucuresti - Targu Mures intarzie zilnic o ora. Acesta ajunge la 22:45 in loc de 21:45 cum ar fi firesc. Abia o data la 2 luni daca vine cu 15 sau 30 minute intarziere, alteori vine cu 1h 30'. Insa cea mai mare intarziere a inregistrat-o in octombrie 2009, cand a ajuns la destinatie la 01:45 (4 ore intarziere !!!) fiindca niste cocalari romani cu BMW inmatriculat in Germania au rupt un stalp de catenara langa Nistoresti si au paralizat tot traficul ... :x
mureseanu_976


Mesaje: 14
Membru din: 18 Aug 2010, 01:05

Re: "Viteza" medie a trenurilor din Romania!

Mesajde EA033 pe 21 Aug 2010, 18:14

Seara buna,

549 de obicei intarzie din cazua acumularii de minute restante pe Bucuresti-Brasov. Aceasta intarziere este aproape imposibil de recuperat dupa Brasov din cauza timpilor de parcurs foarte stransi pe M400. Din pacate se pare ca timpii la CFR nu prea sunt corelati cu vitezele de circulatie, fapt pentru care frecvent apar discrepante in graficul de circulatie. Aceeasi problema o are si trenul 1643 care acumuleaza intarziere aparent nejustificat pe relatia Brasov-Ciceu.

Viteza medie asa cum este denumita in acest subiect este de fapt viteza comerciala a trenurilor, mai exact fiind vorba de raportul intre distanta parcursa si timpii efectivi de circulatie. Sincer ma mir ca la InterCity viteza comerciala depaseste 80 :o
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12


ÃŽnapoi la DISCUTII GENERALE DESPRE TRENURI / GENERAL DISCUSSIONS ABOUT TRAINS

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki