PASAJUL BASARAB - ISTORIE

PASAJUL BASARAB - ISTORIE

Mesajde nemesiss pe 14 Mar 2010, 19:32

Vechiul Pod Basarab a intrat in istorie.
Ideea construirii acestui pod isi are punctul de plecare in anul 1892, cand Emanoil Protopopescu-Pake, orientandu-se dupa modelul parizian, a decis trasarea "bulevardelor de centura", numite in nomenclatorul bucurestean "sosele".
Atunci au aparut cunoscutele sosele Mihai Bravu, Bonaparte, Basarab, Panduri, Viilor etc. In ceea ce priveste Soseaua Basarab, care trebuia sa continue mai vechea ulita Basarab, edilii Bucurestiului, confruntandu-se cu problema continuitatii, cauzata de prezenta Garii de Nord si a liniilor de cale ferata. Acestea formau o bariera care putea fi strapunsa doar subteran sau aerian, traficul intens nepermitand o continuare simpla, peste linii. Cum un tunel era si costisitor, si inestetic, a fost si de data aceasta adoptata o solutie folosita de edilii parizieni: construirea unui pod; care nu a fost metalic, ci de caramida, cum vedem si in fotografia alaturata. Nu era o constructie urata, totusi avea un aer vetust. Pe de alta parte, era doar un pod pietonal, o pasarela. In plus, a constituit si o gatuire a traficului pe calea ferata, mai cu seama dupa edificarea Romaniei Mari.
Urcarea pe tron a lui Carol al II-lea a insemnat si decesul vechiului Pod Basarab, care a fost inlocuit cu pasarela metalica pe care am vazut-o pana astazi si care, trebuie sa subliniez, la vremea respectiva, a reprezentat doar o solutie provizorie, chiar daca a trecut peste acest pasaj, un razboi. Nu a fost distrus de bombardamentele germane sau ale aliatilor dar a fost dat jos de catre actualul consiliu local si de catre primar.
IMG_0579.JPG
inceputul istoriei. Jumate din vechiul Pod Basarab a fost taiat.

IMG_0584basarab.jpg
inceputul istoriei. Jumate din vechiul Pod Basarab a fost taiat.
Avatar utilizator
nemesiss
Feroviar


Mesaje: 54
Membru din: 06 Noi 2009, 22:08
Localitate: BUCURESTI

Re: PASAJUL BASARAB - ISTORIE

Mesajde Daniel pe 15 Mar 2010, 00:55

Din pacate asta este Istoria, si cu bune si cu rele... Oricum, solutia "provizorie" a durat 70 de ani! Este si asta o performanta de invidiat. Dar este clar ca era nevoie de un pod adevrat care sa lege orasul asa cum trebuie. Intr-adevar Primaria Municipiului Bucuresti ar fi trebuit totusi sa pastreze macar o parte din acest pod, undeva intr-un parc sau macar realocat intr-o zona unde ar fi fost nevoie de el, asa cum s-a intimplat cu fostul pod "Grant" din care anumite portiuni au fost reamplasate undeva in zona Calugareni daca imi aduc bine aminte. Cred ca in final ar trebui sa vedem si partea buna a lucrurilor, chiar daca orasul a pierdut un alt simbol, important mai mult pentru pasionatii feroviari...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: PASAJUL BASARAB - ISTORIE

Mesajde Daniel pe 16 Mar 2010, 00:37

Pentru ca in noaptea de 13 spre 14 martie a.c. am fost insotiti de doi prieteni fotografi de exceptie, Andrei Tanasoff si Alex Petrea, va vom oferi in premiera absoluta fotografii de exceptie din timpul primei etape a lucrarilor de demolare a acestei pasarele, devenita deja istorie, precum a spus si Nemesiss...
Sa lasam imaginile sa vorbeasca de la sine...

_MG_3573.jpg
_MG_3584.jpg
_MG_3586.jpg
_MG_3597.jpg
_MG_3610.jpg
_MG_3619.jpg
_MG_3620.jpg
_MG_3624.jpg
_MG_3627.jpg
_MG_3629.jpg
_MG_3641.jpg
_MG_3647.jpg
_MG_3653.jpg
_MG_3663.jpg
_MG_3666.jpg
_MG_3669.jpg
_MG_3684.jpg

_MG_3698.jpg
_MG_3706.jpg
_MG_3707.jpg

_MG_3719.jpg
_MG_3733.jpg
_MG_3805.jpg

_MG_3808.jpg
_MG_3816.jpg
_MG_3826.jpg

_MG_9351.jpg
_MG_9381.jpg
_MG_9396.jpg

_MG_9408.jpg
_MG_9419.jpg
_MG_9423.jpg

_MG_9425.jpg
_MG_9428.jpg
_MG_9463.jpg

_MG_9470.jpg
_MG_9514.jpg
_MG_9526.jpg

_MG_9559.jpg
_MG_9564.jpg
_MG_9572.jpg

_MG_9581.jpg
_MG_9587.jpg
_MG_9592.jpg

_MG_9599.jpg
_MG_9606.jpg
_MG_9614.jpg

_MG_9617.jpg
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: PASAJUL BASARAB - ISTORIE

Mesajde admin pe 19 Mar 2010, 02:15

Pentru ca subiectul acesta nu mai este de actualitate pe forumul "News Flash" va fi mutat ca subiect nou in urmatorul forum: LUCRARI DE ARTA - subforumul Poduri si tunele de cale ferata din Romania. Va multumim pentru intelegere!
Avatar utilizator
admin
Site Admin


Mesaje: 78
Membru din: 01 Iun 2009, 14:54


Înapoi la Poduri si tuneluri de cale ferata din Romania / Bridges ang railway tunnels from Romania

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki