Semnale ciudate, atipice

SEMAFOARE SI SEMNALE, INDICATOARE, BARIERE, INSTALATII DE ASIGURARE, CENTRALIZARE, MECANIZARE, TELECOMUNICATII, AUTOMATIZARE TRIERE VAGOANE, MASA DE MANEVRA.

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Kilo pe 28 Noi 2017, 00:00

Intamplarea intamplatoare face ca am mai gasit ceva informati cu privire la aparatura de la Videle:

Cautand despre sistemul WSSB, am gasit o varianta facuta pentru triaje, cu sistem de comanda parcurs, cu cititor de banda perforata, cu memorie cu 5 registre... Cam seamana cu ce se spune despre sistemul de la Videle.

Omologul sau german este "Gleisbildstellwerk Bauform GS II A 68" si puteti gasii pagina despre el aici. Recomand sa folositi Google Translate, deoarece site-ul este in germana.
Informatiile date de acest site ma fac sa cred ca ce avem noi la videle este acelasi sistem sau o varianta/upgrade al acestuia. Evident, aici doar imi dau cu presupusul pe baza informatiilor din alte surse.

Imagine

PS: Daca este cineva pe forum vorbitor de germana si are timp si chef, rugamintea mea ar fi sa traduca textul din partea de jos a site-ului, deoarece traducerea Google si formatul textului il fac aproape incitibil.

Si, ca bonus, link catre adresa de home a site-ului: http://www.sachsen-stellwerke.de/gleisbild/index.htm
Mecanic: Alo, Gorju'! Semnalul de intrare face ca pomul de craciun!
IDM Targu-Jiu: Pai incearca si tu sa-l prinzi pe liber.
Avatar utilizator
Kilo


Mesaje: 29
Membru din: 12 Mar 2013, 18:56

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Daniel pe 28 Noi 2017, 11:50

Nu cunosc germana, dar ca fapt divers am inteles ca de anul acesta cu prilejul unor lucrari in statia Videle ar fi fost scoase aceste semnale tip WSSB.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9581
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Kilo pe 28 Noi 2017, 12:14

Posibil, ultima dovada de care stiu a existentei acestor semnale dateaza de acum 3 luni...

*Videoclipul ii apartine lui AdySoft*
Mecanic: Alo, Gorju'! Semnalul de intrare face ca pomul de craciun!
IDM Targu-Jiu: Pai incearca si tu sa-l prinzi pe liber.
Avatar utilizator
Kilo


Mesaje: 29
Membru din: 12 Mar 2013, 18:56

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Daniel pe 28 Noi 2017, 12:40

Cand mai trec prin zona am sa ma uit dupa ele, dar discutia am auzit-o acum vreo doua saptamani.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9581
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Kilo pe 30 Noi 2017, 12:31

Am mai primit o confirmare ca s-au scos. Pacat... Poate or mai fi scapat cateva.

Intre timp, am reusit sa mai gasesc informatii cu privire la de ce erau echipate semnalele cum erau si alte cateva lucruri. Revin mai tarziu cu informatii deoarece momentan nu am timp sa le postez pe forum asa cum trebuie.

Ramaneti pe frecventa ;)
Ultima oară modificat de Kilo pe 30 Noi 2017, 19:02, modificat 1 dată în total.
Mecanic: Alo, Gorju'! Semnalul de intrare face ca pomul de craciun!
IDM Targu-Jiu: Pai incearca si tu sa-l prinzi pe liber.
Avatar utilizator
Kilo


Mesaje: 29
Membru din: 12 Mar 2013, 18:56

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Daniel pe 30 Noi 2017, 16:32

Eu astept cu interes orice postare pe tema asta. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9581
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Kilo pe 30 Noi 2017, 20:20

Am revenit cu informatiile mult asteptate! :D

1. De ce semnale nemtesti?

Cand au venit cu proiectul le-a fost mult mai usor sa modifice semnalele proprii pentru a avea focurile in aceeasi ordine ca la noi decat sa adapteze aparatura pentru a lucra cu semnalele noastre, care au alti parametri de functionare. De aici au rezultat semnale pe design nemtesc, care arata exact aceleasi indicatii ca un semnal romanesc, doar ca intr-un mod mai original.

Imagine
Gasiti diferentele

2. Bine, dar de ce au cutii care seamana cu cele care indica directia in capatul care merge intr-o singura parte?

Desi semnalizarea HL est germana arata mai mult sau mai putin aceleasi indicatii ca cea romaneasca (doar ca arata mai ciudat), ei nu arata iesirea pe stanga in acelasi mod.
In timp ce noi folosim aceeasi lampa ca semnalul de chemare, doar ca lumineaza printr-o fanta, ei folosesc o cutie asemanatoare cu cea directionala care are becurile aranjate pentru a da aceeasi indicatie.
ImagineImagini luate din instructia 004 si de pe sh1.org
Asa ca in loc sa umble la lampi, sa faca diverse sisteme de lentile numai pentru noi, care sa dea indicatia de iesire pe stanga, au folosit aceeasi metoda ca la ei si au utilizat cutia pentru directie.
De aici ne dam seama usor ca semnalele cu doua cutii au una pentru indicatia de directie si una pentru indicatia de iesire pe stanga, dupa cum putem vedea si in vidoeclipul pe care l-am postat recent cu lucrarile in statie.

3.Daca cele cu doua cutii arata si directia, de ce sunt si in capatul unde se poate merge doar intr-o singura directie?

Liniile din capatul Y care au semnale cu cate doua cutii dau acces si inspre grupa A a triajului Videle, deci trebuie sa arate in doua directii: Vadul Lat si triajul Videle.
Imagine

[s]Cred ca aici se termina misterele Insulei Cibernetice Videle, dupa ce i-am deslusit secretele.[/s] Ma bucur ca v-am starnit interesul cu acest subiect :)

Daca mai sunteti interesati de aparatura produsa la uzina WSSB, va recomand acest site si in special sectiunea brosuri oficiale. Gasiti acolo orice, de la semnale, relee, aparate de cale si chiar lampile folosite pe semnale.

EDIT: Povestea inca nu s-a terminat. Inca mai sunt lucruri iesite din comun la Videle
Mecanic: Alo, Gorju'! Semnalul de intrare face ca pomul de craciun!
IDM Targu-Jiu: Pai incearca si tu sa-l prinzi pe liber.
Avatar utilizator
Kilo


Mesaje: 29
Membru din: 12 Mar 2013, 18:56

Anterior

Înapoi la INSTALATII FEROVIARE

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki