Semnale ciudate, atipice

SEMAFOARE SI SEMNALE, INDICATOARE, BARIERE, INSTALATII DE ASIGURARE, CENTRALIZARE, MECANIZARE, TELECOMUNICATII, AUTOMATIZARE TRIERE VAGOANE, MASA DE MANEVRA.

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Daniel pe 02 Ian 2011, 22:02

Totul e OK, cu o singura exceptie: "nu te mai da si in stamba". :) Din punctul meu de vedere discutia mea cu tine se va incheia aici daca mai continui cu remarci rautacioase. Daca altii vor sa mai continue asa nu au decat, eu unul ma opresc aici. O seara buna!
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Trifu22 pe 03 Ian 2011, 20:02

Asadar capatul Y e de la Bucuresti si capul X e spre Bucuresti.
Tinand cont ca directia spre Bucuresti era fix in spatele nostru cand am facut poza (pentru ca se intra prin Chiajna via M900) la semnalul X II, trageti voi concluziile.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2744
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Daniel pe 03 Ian 2011, 22:19

Sa zicem ca in privinta directiei Ionut are dreptate. Oke. Dar cu semnalele acelea atipice? Mi se par intersante. Intr-o convorbire privata cu Ionut de azi si el mi-a spus ca asa ceva nu a mai vazut din punct de vedere constructiv, si intr-adevar, sub acest aspect, sunt cu adevarat "atipice" si interesante! :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Trifu22 pe 04 Ian 2011, 12:27

probabil daca le desparteau in doua unitati depaseau o anumita inaltime maxima admisa a catargului (nu ca ar pleca undeva catargu' :)))dar probabil este o limita a intaltimii di cauza vizibilitatii si a focalizarii lupei.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2744
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde 40-0800-9 pe 06 Ian 2011, 18:01

Salutare.
Semnalul din ultima poza nu e chiar atipic. El apare in instructiile de semnalizare vechi si daca nu ma insel si statia Videle are astfel de semnale.
Avatar utilizator
40-0800-9


Mesaje: 47
Membru din: 05 Dec 2010, 14:46

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Daniel pe 06 Ian 2011, 20:06

Sincer nu cunosc statia Videle, unde urmeaza sa facem o incursiune cat de curand, dar, daca ai o astfel de informatie extrem de interesanta, as vrea daca poti, sa reproduci si pentru noi acel pasaj din instructia veche. Ar fi mai mult decat util si interesant! ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde 40-0800-9 pe 06 Ian 2011, 20:12

Este vorba de vorba de instructia din 1970 postata mai demult sub forma de imagini pe un forum (nu mai tin minte care), iar la pagina 289 la anexa 2 este o poza cu un astfel de semnal. Anexa se numeste "Exemple de tipuri constructive de semnale luminoase, utilizate la calea ferata" . Am acea instructie salvata pe calculator dar nu pot posta deoarece poza nu imi apartine
Avatar utilizator
40-0800-9


Mesaje: 47
Membru din: 05 Dec 2010, 14:46

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Daniel pe 06 Ian 2011, 20:14

Pai poza nu trebuie sa-ti apartina, pentru a publica fragmentul din publicatia respectiva. Nu trebuie decat sa mentionezi autorul/sursa dupa caz. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde 40-0800-9 pe 06 Ian 2011, 20:18

Pai la poza cu semnalul in cauza scrie "Semnal tip W.S.S.B.", alt text nu mai exista
Autorul si sursa din pacate nu le cunosc. Stiu doar ca le-am descarcat (pozele cu instructia) de pe un forum acum un an si ceva :?
Avatar utilizator
40-0800-9


Mesaje: 47
Membru din: 05 Dec 2010, 14:46

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Daniel pe 06 Ian 2011, 20:24

Bun. Poate ca intr-o zi vom face rost si noi de acele fragmente ilustrate. Ar fi interesant de aflat, daca stie cineva, ce inseamna acest acronim adus in discutie de tine: W.S.S.B..
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde 40-0800-9 pe 06 Ian 2011, 20:35

In legatura cu primul semnal, cel de manevra, acolo, parerea mea e ca a fost semnal de iesire cu 2 panouri a cate 3 respectiv 2 becuri, semnal care a fost transformat in semnal de manevra. Panoul de jos a fost pastrat iar cel de sus intors sa nu deruteze mecanicul. Acelasi lucru s-a intamplat si in statia Iasi numai ca aici panoul de sus a fost demontat cu totul si pastrat doar cel de jos pentru manevra.
Avatar utilizator
40-0800-9


Mesaje: 47
Membru din: 05 Dec 2010, 14:46

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Daniel pe 06 Ian 2011, 20:39

Ei bine, iata ca am gasit o explicatie pentru acronimul mentionat mai sus si am sa citez:

"[...]6) Regimuri de fct ale instalatiei CAM-WSSB. Instalatia CAM - WSSB permite doua regimuri principale de functionare pentru comanda pozitiei macazurilor:a) Regim manual, când fiecare macaz poate fi acţionat individual. Din motive de siguranţa, schimbarea poziţiei macazurilor se realizează prin apăsarea simultana a doua butoane:- BGMz= buton general macazuri, folosit la acţionarea tuturor macazurilor; de culoare albastra; amplasat in partea inferioara a pupitrului de comanda;- BMz= buton macaz. Pentru fiecare macaz din teren, exista pe pupitrul de comanda cate un buton de acţionare, de culoare albastra, amplasat la vârful fiecărui macaz, in reprezentarea schematica a dispozitivului de triere. La fiecare apăsare a BMz (cu BGMz apăsat), macazul din teren îşi schimba starea (de pe stânga pe dreapta sau invers), prin schema de acţionare.
b) Regim automat, cu doua subregimuri: cu comanda de parcurs, când fiecare parcurs ce trebuie parcurs de un vagon, de la vârful cocoaşei pana in grupa B, este selectat de cate un buton de parcurs BP, amplasat in partea superioara a pupitrului de comanda, corespunzător fiecărei linii de triere (sortare) L11……L27. Selectarea unui parcurs este semnalizata de aprinderea unui bec amplasat lângă fiecare buton de parcurs; cu program de triere. In acest regim, datele privind linia de destinaţie provin de la un programator cu 5 registre de memorie pentru linia de destinaţie si 5 registre de memorie pentru numărul de ordine al trierii. Programatorul poate primi informaţia de la un cititor de banda perforata sau poate fi înscris si modificat cu ajutorul unor contoare de programare si ştergere, amplasate in partea stânga a pupitrului de comanda.7) Modul de comanda al liniei de triere Regimurile de funcţionare ale instalaţiei CAM-WSSB descrise mai sus se stabilesc prin intermediul pupitrului de comanda, pe care sunt prevăzute toate elementele de comanda si semnalizare necesare.La conectarea alimentarii instalaţiei , aceasta se poziţionează automat in regim de comanda manuala (individuala) a macazurilor. In aceasta situaţie, operatorul poate comanda individual fiecare macaz si in acest mod realizează parcursul dorit.Întreaga instalaţie poate fi introdusa in regim automat (cu programator) prin acţionarea simultana a 2 butoane: BGMz si BCRA. Deconectarea instalaţiei se realizează tot prin acţionarea (apăsarea) a 2 butoane: BGMz si BDRA.Trecerea de la regimul de comanda automata prin programator la regimul automat de comanda pe parcursuri poate fi făcuta prin simpla apăsare a butonului BCRP. Revenirea instalaţiei la comanda automata prin programator se poate face prin apăsarea butonului BDRP.8) Conectarea/deconectarea din regim automat Conectarea individuala in regim automatSe apasa simultan butoanele BMz[...]"

Sursa

Ei bine, e clar ca acest tip de semnal este oarecum tipic Triajului Videle (celebra Insula Cibernetica) si este legat de existenta unei cocoase de triere dupa cate pot deduce din acel text. Problema este una singura: in zona in care am gasit aceste semnale nu am observat vreo cocoasa de triere. Este posibil totusi in zona sa fi actionat ca un sistem informatizat de coordonare a manevrelor de triere a garniturilor de marfa. Poate imi scapa mie ceva... Astept si alte opinii mai atente si mai competente! :!:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Daniel pe 06 Ian 2011, 20:41

40-0800-9 scrie:In legatura cu primul semnal, cel de manevra, acolo, parerea mea e ca a fost semnal de iesire cu 2 panouri a cate 3 respectiv 2 becuri, semnal care a fost transformat in semnal de manevra. Panoul de jos a fost pastrat iar cel de sus intors sa nu deruteze mecanicul. Acelasi lucru s-a intamplat si in statia Iasi numai ca aici panoul de sus a fost demontat cu totul si pastrat doar cel de jos pentru manevra.

Cred ca explicatia ta este cea mai plauzibila. :) Alte opinii cumva? :roll:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde EA033 pe 06 Ian 2011, 22:13

Instalatiile de comanda automata a macazelor (CAM) sunt prezente in toate complexele feroviare centralizate si automatizate. Instalatiile de tip WSSB sunt intalnite in principal in triajele de cale ferata ( Bucuresti Triaj, Videle ) dar nu numai.

Aceste instalatii sunt de conceptie Germana, de unde vine si denumirea lor ( Werk für Signal- und Sicherungstechnik Berlin ), insemnand Intreprinderea constructoare de elemente de semnalizare si siguranta a circulatiei Berlin.

In cadrul Triajului Videle, elementele de centralizare sunt ceva mai noi decat instalatiile de tip WSSB, fiind un triaj dezvoltat si imbunatatit in timpul anilor '70, '80, pe cand instalatiile WSSB au pastrat mult timp principiile de functionare si conceptele tipice anilor '50, de altfel foarte bune, dar depasite moral in viziunea "intrecerii socialiste" a vremii. Totusi, elementele CAM sunt inca prezente si la Videle, si ar fi interesat de vazut in ce stare.

Cat despre semnalele "atipice", sunt de parere, ca ele indeplinesc exact aceeasi functie ca si semnalele obisnuite. De obicei destinatia unui semnal este data de amplasare, numar de focuri si clasificarea lui instructionala, mai putin de aspectul constructiv. Pe aceasta ratiune, si semnalul de triere poate fi considerat de unii sau altii, semnal atipic, insa nu cred ca este cazul :)
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Daniel pe 06 Ian 2011, 23:46

Se pare ca incet dar sigur, descurcam si "misterul" acestor semnale. Pentru mine a fost o polemica absolut constructiva, si sper ca de acum incolo sa apara din ce in ce mai multe discutii de acest gen care in final duc la o mai buna cunoastere printre pasionati a unor lucuri. Frumos! :D
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde zofei.2006 pe 18 Ian 2011, 21:54

CFRSA, RelatiiPublice
to me

show details Jan 17 (1 day ago)


Stimate domnule C-tin ZOFEI,

Urmare petiţiei dumneavoastră adresată CNCF « CFR » SA, avem onoarea de a vă informa:

Ca urmare a unor lucrări de reconfigurare a staţiilor de cale ferată, s-au efectuat şi lucrări de adaptare a instalaţiilor de semnalizare din staţia Bucureşti Vest, în cadrul cărora semnalul de ieşire X11 din staţia Bucureşti Vest în direcţia Vîrteju, a fost transformat în semnalul de manevră M6C, la care se face referire la punctul a) din petiţie; întrucât panoul cu trei unităţi luminoase ale fostului semnal de circulaţie X11, scos din funcţiune, nu mai era necesar în noua configuraţie, acesta a fost rotit la 900, pentru a nu fi vizibil de pe linia din faţa semnalului, fiind pregătit astfel în vederea demontării; la această dată panoul a fost demontat.

În ceea ce priveşte semnalul XII din staţia Bucureşti Vest, acesta este corespunzător din punct de vedere al prevederilor Regulamentului de semnalizare nr.004 şi din punct de vedere al indicaţiilor pe care acesta le dă; din punct de vedere constructiv, acest tip de semnal a fost aprovizionat din fostul spaţiu CAER aproximativ în perioada anilor 1970 –1975 şi a fost montat în număr limitat şi în alte staţii de cale ferată de pe reţeaua CFR, fiind în exploatare şi în prezent.



Cu stimă,

Specialist în relaţii publice

Laurenţiu NINU
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Trifu22 pe 18 Ian 2011, 22:21

Deci raspunsul e asa cam cum am banuit eu ca s-a trecut de la un semnal de intrare la un semnal de manevra
iar cat despre celelalte semnale, EA033 avea dreptate, cum ca nu conteaza aspectul constructiv, conteaza functiile pe care le are.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
⚡⚡⚡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ ⚡⚡⚡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2744
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Daniel pe 18 Ian 2011, 23:50

Interesant si relevant raspunsul primit. Exact cum am banuit, semnalele respective nu erau de fabricatie romaneasca. Chiar daca pe unii nu-i intereseaza foarte mult partea constructiva a semnalelor, eu unul dintotdeauna am fost atras si de astfel de lucuri considerate nesemnificative. Oricum sunt placut suprins de atitudinea extrem de cooperanta a domnului Laurenţiu NINU. Felicitari! :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Daniel pe 13 Iul 2012, 00:29

Iata ca la mai bine de un an de la descoperirea acelui semnal atipic din punct de vedere constructiv, zilele trecute, in zona P.O. Carpati (in directia X a liniilor magistralelor 900, 300 si 700) pe marginea unei abatute ce duce astazi catre curtea unei unitati economice private, am gasit un nou semnal atipic. De data aceasta este vorba despre o indicatie ciudata a focurilor acestuia, o indicatie atipica. E greu de inteles ceea ce indica acel semnal: are si albul lunar aprins, si celelalte culori simultan. Poate am omis eu ceva din vreo instructie de semnalizare referitoare la BLA-uri. Poate gasim un raspuns:

Sunt aprinse toate focurile semnalului.jpg
Sunt aprinse toate focurile semnalului / Foto: Daniel


Semnalul indica ceva pe marginea unei abatute folosita rar.jpg
Semnalul indica ceva pe marginea unei abatute folosita rar / Foto: Daniel


Indicatiile 'dubioase' ale semnalului si in stanga M900.jpg
Indicatiile 'dubioase' ale semnalului si in stanga M900 / Foto: Daniel


Din nou aceleasi indicatii ciudate....jpg
Din nou aceleasi indicatii ciudate... / Foto: Daniel


Semnalizare 'atipica' la P.O. Carpati.jpg
Semnalizare 'atipica' la P.O. Carpati / Foto: Daniel


:think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde 40-0800-9 pe 13 Iul 2012, 09:25

Linia vad ca nu mai e folosita de mult timp, iar semnalului aluia sigur i-au taiat de mult curentul si i-au luat becurile sa le puna in alta parte.
Cineva i-a furat capacele din spate, iar lumina care se vedea era de fapt lumina soarelui. Nu e prima data cand vad asa ceva.
Avatar utilizator
40-0800-9


Mesaje: 47
Membru din: 05 Dec 2010, 14:46

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde kdlehel pe 13 Iul 2012, 12:20

am un prieten impegat care este specialist in domeniu. zice ca se roteste daca este scos din funtie ca sa fie usor acceasat semnalul activ cand e nevoie de administratie. (schimbare de bec sau alte lucrari.) des este foarte gre accesul la semnale care au numai 1 sau 2 focuri din cauza usilor de administratie. cele cu focuri mai multe de 2 au usi mai mare de acces la bec.
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde ionutz72 pe 13 Iul 2012, 20:25

Ca e cu doua focuri sau mai multe,accesul la schimbatul becurilor e foarte facil. La focurile luminoase la prima montare se regleaza focalizarea si vizibilitatea. Ca sa il intorci tot ansamblul e destul de greu, fiind prins in niste bride,plus ca il dereglezi.
Anularea semnalului se semnalizeaza cu doua lemne in cruce. Rareori se intoarce pentru anulare(doar pt asta) ,ca in primele posturi.
In pozele lui Daniel, sigur e un semnal cu capacele din spate desfacute si se vede lumina din spate.
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Daniel pe 19 Iul 2012, 22:11

Se pare ca ar fi desfacute capacele, dupa cum spune Zofei care a trecut recent in zona. INsa nu ar fi toate desfacute. Va trebui sa mai fac un drum pe acolo sa ma conving, cand voi avea timp. Oricum, este un efect optic interesant! :lol:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde Andrei Irimescu pe 30 Iul 2012, 14:01

Ia sa va ,,luminez`` :lol:
Imagine
Imagine
Andrei Irimescu


Mesaje: 1467
Membru din: 06 Ian 2011, 22:37

Re: Semnale ciudate, atipice

Mesajde 40-0800-9 pe 30 Iul 2012, 14:40

Am si eu o intrebare:
Acest semnal este cumva cel de intrare in Bucuresti Triaj de pe linia care se ramifica (a se citi la trecut) din firul 1 Bucuresti Nord - Chiajna imediat dupa ce aceasta se ramifica din firul 3 Chitila? Adica undeva in zona prevestitoarelor garii de nord?
Avatar utilizator
40-0800-9


Mesaje: 47
Membru din: 05 Dec 2010, 14:46

AnteriorUrmătorul

Înapoi la INSTALATII FEROVIARE

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki