Necunoastere semnale mecanici!

SEMAFOARE SI SEMNALE, INDICATOARE, BARIERE, INSTALATII DE ASIGURARE, CENTRALIZARE, MECANIZARE, TELECOMUNICATII, AUTOMATIZARE TRIERE VAGOANE, MASA DE MANEVRA.

Necunoastere semnale mecanici!

Mesajde Joker pe 28 Dec 2013, 23:36

Am si eu o curiozitate/nedumerire, astazi ascultand radiocomunicatiile CFR , am auzit doi mecanici diferiti ( in varsta dupa voci) care nu erau siguri de ceea ce au de facut la aparitia semnalului prevestitor, sau la Galben si intrebau prin statie, cum este posibil asa ceva? adica astea ar trebuii sa fie "alfabetul" feroviarului...
Joker


Mesaje: 2
Membru din: 13 Dec 2013, 08:53

Re: Necunoastere semnale mecanici!

Mesajde Daniel pe 29 Dec 2013, 00:06

Uite ca azi nu am putut asculta intreaga transmisie, insa nu ma mira. In orice domeniu exista oameni care au lacune. Exista un celebru mecanic pletos si mustacios de prin Bucuresti care a talonat macazuri... Te mira? Pe mine nu. Insa si printre pasionati exista destui care nu stiu la ce foloseste furtunul de 5bar... Asadar, se intimpla si pe la "case mai mari". :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Necunoastere semnale mecanici!

Mesajde Joker pe 29 Dec 2013, 00:34

Bine bine, dar daca e in fata semnalului si nu stie ce are de facut mi se pare grav, adica ei nu mai dau teste din cand in cand? Iar dupa voce , cu siguranta nu lucrau de ieri pe locomotiva:| E la fel ca si sofatul , semnalizarea trebuie sa o visezi:( Ma mir ca nu se inregistreaza catastrofe ca cea din Spania...
Joker


Mesaje: 2
Membru din: 13 Dec 2013, 08:53

Re: Necunoastere semnale mecanici!

Mesajde Daniel pe 29 Dec 2013, 00:52

Problema este in curtea AFER care din cate stiu eu este echivalentul ARR-ului in calea ferata. Atata timp cat mecanici pensionati cu varste matusalemice vor fi acceptati pe la companiile private, in special pe la cele de marfa, si in conditiile de lucru de acolo (baga ca TIR-istii!!!), atunci sa nu ne mire astfel de lucruri.

Nu cred ca acei mecanici nu cunosc meserie, insa, cred ca sunt extrem de obositi, si la o varsta in meseria asta care presupune extrem de multa atentie, treaba asta devine o problema.

E drept ca Statul in tara asta nu ofera decat pensii de mizerie dupa o viata de munca si nicio alternativa reala pentru a mai face un banut si dupa pensie ca in alte tari. La fel de adevarat este ca Statul nu creeaza cadrul legislativ necesar aparitiei de noi locuri de munca si multi absolventi ai scolilor de mecanici sunt nevoiti sa puna diplomele in cui pentru ca nu au "loc" de pensionarii din CFR...

E o situatie delicata careia cineva ar trebui sa-i gaseasca o rezolvare. Insa ce ne facem cu un Parlament care se ocupa de orice altceva decat de legi adevarate in toate domeniile? :roll:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Necunoastere semnale mecanici!

Mesajde ionutz72 pe 29 Dec 2013, 08:51

Sunt statii care in abatere,au linii cu restrictie in BAR.Mai mica de 30km/h.
Mecanicul stie ca intra in abatere,dar nu stie la ce linie,si daca are o nelamurire,intreaba.
Posibil o astfel de situatie sa fi auzit.E doar o parere.
La multi ani tuturor.:occasion-xmas:
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: Necunoastere semnale mecanici!

Mesajde adycfrbv pe 29 Dec 2013, 09:47

Posibil! Am mers cu mecanici de la Rompetrol, pensionati de la CFR, conduceau o locomotiva tip "Elodie" (ICOL cu viteza impusa), impingatoare spre Predeal, la urcare, impingea cam tare trenul (1500 A) ma mir ca nu a incalecat tampoanele, mi s-a parut chiar o experienta ciudata sa fiu in impingatoarea aia.
La intoarcere (locomotiva izolata) am observat ca habar nu are ce locomotiva conduce si nici nu stia sa o foloseasca, a incercat sa coboare cu frana reostatica, dar nu stia sa ii impuna viteza si curentul de franare...dar a lasat-o balta si a coborat Predealul cu frana directa.
Sa nu mai zic de DSV, care a sunat tot drumul, nu era in stare sa tina o pedala, care este cel mai comun lucru la toate locomotivele, ramele si automotoarele existente.
Am stat si m-am gandit... Dupa cel putin 20 de ani "pe roata" cat banuiesc ca avea acest pensionar, cum a fost posibil sa conduca in halul ala? Parca era un incepator si lucra de 3 luni!
Ori era ramolit, obosit, chior, satul de condus si i se rupea pula de trenul ala, ori asa a fost toata viata, un speriat care a condus doar dupa "ureche", tot ce a invatat a aplicat si doar atat.
Ar fi o idee sa si inregistrez comunicatiile, poate vom avea parte de vreun incindent, iar dovada cruciala sa o avem noi, tare nu? :lol:
Sau... sa facem putina curatenie in CFR, suntem destui pasionati care ar vrea sa lucreze in CFR si sunt destui idioti la calea ferata care nu au nici o treaba cu ea, m-am saturat sa astept de 4 ani sa fac o scoala de mecanici de locomotiva, sa fac ceea ce-mi place.
Avatar utilizator
adycfrbv


Mesaje: 42
Membru din: 23 Oct 2009, 00:08
Localitate: Brasov 21

Re: Necunoastere semnale mecanici!

Mesajde Daniel pe 30 Dec 2013, 01:24

@terente27: La multi ani si tie Ionut! :occasion-snowman: Posibil sa ai si tu dreptate ca om implicat direct in domeniu.

Ady, crede-ma ca nicio dovada oricat de "cruciala" ar fi nu o sa miste nimic intr-un mecanism gripat si imposibil de urnit din loc... Nici macar o tragedie pe calea ferata...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Necunoastere semnale mecanici!

Mesajde bitter pe 01 Ian 2014, 12:30

Problema e ca omul nu stia cum sa zica problema lui de sanatate care il ducea spre un Altzheimer accentuat si voi il discreditati in halul acesta? Rusine:-) )
Avatar utilizator
bitter


Mesaje: 361
Membru din: 07 Apr 2010, 14:29
Localitate: Brasov

Re: Necunoastere semnale mecanici!

Mesajde Daniel pe 01 Ian 2014, 22:02

Radem, glumim, dar nu se stie cand se va produce un incident grav pe calea ferata. Din pacate multe lucruri sunt scapate de sub control prin tara asta. Nu cred ca mai are rost sa aducem in discutie autoritatile competente din domeniu pentru ca acelea din punctul meu de vedere fie nu au cadrul legal pentru a-si face treaba, fie sunt "gripate" cu buna intentie. Si nici daca se va produce un accident, lucrurile nu se vor schimba - mecanicii sau cei implicati direct vor fi pedepsiti conform legii, insa nu si vinovatii morali...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Necunoastere semnale mecanici!

Mesajde bitter pe 01 Ian 2014, 22:06

Cand se va intampla ceva pe calea ferata va aparea ministrul transporturilor si va zice ca s-a produs o extorsiune a unui degajament intr-o sina de cale ferata si vedeti urmarea...=))
Avatar utilizator
bitter


Mesaje: 361
Membru din: 07 Apr 2010, 14:29
Localitate: Brasov


Înapoi la INSTALATII FEROVIARE

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki