Colectia mea HO

Colectia mea HO

Mesajde Daniel pe 20 Feb 2011, 16:40

Ei bine, dupa multi ani in care am tinut "ascunsa" colectia mea de trenuri la scara HO am sa incep sa va prezint din cand in cand cate ceva. In materie de vagoane am destul de multe (am sa fac inventarul cand voi avea timp). Duc lipsa de locomotive ce-i drept, multe din ele fiind de generatie veche. de aceea am sa incep cu vagoanele mele care in proportie de 70% sunt noi, majoritatea aproape nerulate pentru ca inca nu-mi permit momentan, sa realizez o dioarama asa cum imi doresc eu, respectiv cu geometrii realiste pe un spatiu destul de mare.

Eu nu le voi prezenta pe colectii tematice. Pur si simplu voi incepe cu vagoanele restaurant, de dormit si cuseta ( la care in timp voi mai adauga ceea ce va sosi in colectie). Mai apoi voi prezenta vagoanele de clasa si in final pe cele de marfa (care sunt multe rau). Ar mai fi si colectia veche, destul de mare, dar toate la timpul lor.

Intr-o prima faza am realizat niste poze generaliste de prezentare (nu am intrat in detalii lasand pe viitor o astfel de initiativa), si de asemenea din prea multa comoditate in acest calup de poze nu am scos de la naftalina setul de blitzuri de studio. Pe viitor, promit ca am s-o fac. ;)

Dar hai sa incepem ca prea multa vorba strica:

Incep cu singurul vagon restaurant din dotare, un Mitropa al DR, marca Sachsenmodelle:

Vagon restaurant Mitropa al DR seria 88-70 marca Sachsenmodelle, vedere catre bucatarie si salon.jpg
Foto: Daniel


Restaurant Mitropa al DR vedere catre salon.jpg
Foto: Daniel


88-70 vedere laterala.jpg
Foto: Daniel


Ei bine, dupa ce luam masa in restaurant, e vremea sa tragem si un pui de somn (puteti ocupa loc in oricare din vagoane) :lol: :

Un T2s al CFR, marca Heris, versiunea rosu-alb:

Vagon de dormit tip T2s seria 71-31 al CFR, versiunea rosu-alb, marca Heris.jpg
Foto: Daniel


T2s CFR Heris - vedere catre hol.jpg
Foto: Daniel


T2s 71-31 al CFR vedere laterala.jpg
Foto: Daniel


De la T2s la MU, tot al CFR, marca A.C.M.E. Treni:

Vagon de dormit CFR tip MU seria 71-31 015-0 fabricant AF Models, vedere catre compartimente.jpg
Foto: Daniel


Acelasi vagon tip MU, vedere catre hol.jpg
Foto: Daniel


Vedere laterala capat a vagonului tip MU CFR.jpg
Foto: Daniel


Mai este un vagon dormitor al CIWL (Companie Internationale des Wagons Lits) celebra companie ce gestioneaza Orient Expresul. Ce este interesant la acest model Roco, podetul din capatul vagonului care este rabatabil. Practic acccesul dintre vagoane se face in siguranta pentru posibilii calatori la scara HO :lol: :

Vagon de dormit al CIWL seria 06-51(standard Y de lungime) vedere catre compartimente.jpg
Foto: Daniel


Vagon de dormit CIWL marca Roco, vedere catre hol.jpg
Foto: Daniel


Vedere laterala a acestui vagon.jpg
Foto: Daniel


Se observa faptul ca podetul din capatul vagonului este rabatabil.jpg
Foto: Daniel


Hai sa dam o tura si pe la DB si sa admiram un superb vagon de dormit marca Roco tip WLABm (seria 71-70) existent si la CFR cu modificarile tipice romanesti (astuparea a doua usi din cele 4). Din pacate versiunea CFR nu a aparut niciodata pe piata:

Vagon de dormit al DB tip WLABmz standard X de lungime, fabricant Roco, vedere catre compartimente.jpg
Foto: Daniel


Acelasi vagon DB seria 71-70, vedere catre hol.jpg
Foto: Daniel


Vedere lateral capat al vagonului DB seria 71-70.jpg
Foto: Daniel


Incercam o scurta aventura prin Ucraina "vecina si pretina", la UZ, unde ne vom intalni cu unul din celebrele vagoane de dormit tip Konigsberg, realizate in Germania pe la finele anilor '60 special pentru fosta URSS, standard RIC. Modelul este marca Sachsenmodelle/Tillig:

Vagon al UZ tip WLABm (Konigsberg) seria 70-38, fabricant Sachsenmodelle (Tillig), vedere catre hol.jpg
Foto: Daniel


Acelasi vagon de dormit ucrainean al UZ, vedere catre compartimente.jpg
Foto: Daniel


Vedere lateral capat al vagonului de dormit UZ seria 70-38 standard RIC.jpg
Foto: Daniel


Ei bine, pentru cei care nu au avut suficienti bani sa ocupe un loc la vagonul de dormit, le ofer un loc la cuseta. :D Oferta este destul de generoasa! :lol:

Incep cu o celebra cuseta a CFR, un Bcm realizat de Heris, seria 50-30 in versiunea bleu-bej:

Vagon cuseta al CFR tip Bcm seria 50-30, fabricant Heris, vedere catre compartimente a versiunii bleu-bej.jpg
Foto: Daniel


Aceeasi cuseta CFR seria 50-30, vedere catre hol.jpg
Foto: Daniel


Vagon seria 50-30 CFR vedere laterala capat.jpg
Foto: Daniel


Pentru cei care doresc sa faca un drum pina la Skopjie, am si o cuseta a MZ realizata de Sachsenmodelle/Tillig, un WLABm similar cu cele de la CFR. Drum buna pina in capitala Macedoniei! :dance:

Vagon cuseta tip WLAB seria 59-80 al MZ (Macedonia), fabricant Sachsen-Tillig, vedere catre hol.jpg
Foto: Daniel


Vagonul cuseta Bc seria 59-80 al MZ, vedere catre compartimente.jpg
Foto: Daniel


Vedere lateral - capat a vagonului seria 59-80 al MZ.jpg
Foto: Daniel


Ei bine, hai sa ne intoarcem cu mai bine de 20 de ani in urma si sa luam un bilet la o cuseta CFR tip WLABm, seria 59-50 cu vechea sigla a CFR-ului de prin anii '80, fabricat de Sachsenmodelle/Tillig:

Vagon cuseta CFR tip WLAB seria 59-50, fabricant Sachsen-Tillig, vedere catre hol, versiunea veche anii '80-'90 in schema bleu de vopsire.jpg
Foto: Daniel


Cuseta CFR seria 59-50, vedere catre compartimente.jpg
Foto: Daniel


Lateral capat al modelulului seria 59-50 CFR.jpg
Foto: Daniel


Acuma sa luam aceeasi cuseta dupa niste ani buni, in prima versiune modernizata, a anilor '90, model Tillig:

Vagon cuseta CFR seria 59-50, schema noua de vopsire, fabricant Tillig, vedere catre compartimente.jpg
Foto: Daniel


Acelasi vagon CFR seria 59-50 schema rosu-alb de vopsire, vedere catre hol.jpg
Foto: Daniel


Vedere lateral-capat a vagonului CFR seria 59-50 in schema noua de vopsire.jpg
Foto: Daniel


In final, niste panoramice (mai precis incercari) cu cele 3 cusete preferate din colectia mea HO:

59-50 vechi si nou....jpg
Foto: Daniel


Cusete WLAB ale MZ si CFR.jpg
Foto: Daniel


O ultima privire asupra cusetelor seria 59....jpg
Foto: Daniel


See ya next time! :greetings-waveyellow:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Colectia mea HO

Mesajde baron pe 20 Feb 2011, 23:01

Frumoasa colectia mai ales vagonul de dormit ucrainean este superb. Sa le stapinesti sanatos si sa te bucuri de ele :clap:
baron


Mesaje: 161
Membru din: 25 Dec 2009, 19:11

Re: Colectia mea HO

Mesajde Daniel pe 21 Feb 2011, 12:10

Ei bine, urmatoarea serie de poze va aduce in fata voastra, colectia de vagoane de clasa. Pana atunci, daca doriti detalii de interior ale vreunuia din aceste vagoane, sau detalii de inscriptionari, etc, nu trebuie decat sa imi spuneti ce vagon anume va intereseaza. Daca nu, voi trece saptamanal la prezentarea cate unui set de vagoane la modul general ca si pana acum. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Colectia mea HO

Mesajde Daniel pe 11 Feb 2018, 01:40

Ei bine, pe subiectul asta al meu s-a cam asternut praful... De aproape 8 ani nimic. Insa, recent, in colectia mea, chiar daca unele vagoane au mai plecat pe la alti prieteni, fie au mai fost vandute de-a lungul timpului (am avut o colectie destul de mare), iata ca le iau locul altele.

SAM_1668.JPG
Foot: Daniel


Am sa incep cu un vagon de dormit seria 70-50 fabricat de Tillig. Modelul nu este perfect, si nu e nici pe departe similar unui 70-50 real. Tocmai de aceea, va intra in curand in atelierele "IMMR" de la Minitechnik.ro de unde va iesi altceva. Va fi o supriza, pentru ca modelul asa gresit cum este realizat de Tillig, este foarte bun, pentru a scoate din el o alta serie de vagoane de dormit (modelul de la Roco este intr-adevar un 70-50 insa nu inversiunea CFR). Dar pana atunci am sa va las sa-l admirati pe acesta, asa cum este el acum. Sa vedem cum vine ambalat si cu ce accesorii:

SAM_1662.JPG
Foto: Daniel
SAM_1663.JPG
Foto: Daniel


Ca accesorii nu veti gasi prea multe: 4 bucati bare laterale acces usi plus lamele de contact pentru iluminat interior care se monteaza foarte usor pe boghiuri. Aici Tillig a venit cu ceva bun zic eu. In interior exista deja montate lamele pentru alimentarea rigletelor de leduri, deci munca de a instala lumini este mult usurata. De asemenea vagonul vine si cu o fitzuica unde sunt explicati pasii pentru montarea accesoriilor acestuia.

SAM_1664.JPG
Foto: Daniel
SAM_1665.JPG
Foto: Daniel
SAM_1667.JPG
Foto: Daniel

SAM_1679.JPG
Foto: Daniel
SAM_1680.JPG
Foto: Daniel


Chiar daca vagonul se desface destul de usor, mare atentie la fisa electrica de inalta tensiune, ce se poate rupe daca trageti prea tare de cutia vagonului, fiind prinsa de aceasta. In rest, iese destul de usor, dupa cum am mentionat.

SAM_1676.JPG
Foto: Daniel
SAM_1677.JPG
Foto: Daniel
SAM_1678.JPG
Foto: Daniel

SAM_1690.JPG
Foto: Daniel


Dupa ce l-am desfacut cu grija, sa vedem putin interioarele, care nu sunt chiar de la versiunea CFR. Cel putin din ce-mi aduc eu aminte, fostele 70-50 nu aveau cabine de lux. Cel putin asa par. Lavoarele din fiecare cabina de dormit sunt reproduse destul de "neinteligibil" si greu de recunoscut, dulapuri nu, insa fata de alte modele, arata acceptabil.

SAM_1681.JPG
Foto: Daniel
SAM_1682.JPG
Foto: Daniel
SAM_1686.JPG
Foto: Daniel


Ce e de apreciat, fiind vorba de o matrita noua a celor de la Tillig, este ca anumite componente ale cutiei vagonului se pot desprinde usor daca dorim revopsiri sau alte modificari: aeratoarele se pot da jos usor, usile de intercomunicatie din capatul vagonului se desprind si ele daca este nevoie, geamurile pot fi date jos destul de usor.

SAM_1688.JPG
Foto: Daniel


Ca minusuri majore, pe langa "saracia" detaliior de sub vagon si de pe acoperis, cea mai "grava" ar fi aplicarea unui autocolant (cel putin asa arata aceasta tampografiere) in locul lampii de indicatie a vagonului, dar si lampile finale, care sunt oarecum schitate si "vopsite cu oja" in stilul caracteristic Sachsenmodelle / Tillig. Nu mai spun ca si pozitia lor intr-unul din capete este incorecta. Hai sa vedem:

Placuta.JPG
Foto: Daniel
Det01.JPG
Foto: Daniel
SAM_1674.JPG
Foto: Daniel


Tocmai din acest motiv, m-am gandit ca ar fi bine sa-i fac o transformare plus niste imbunatatiri, de care am sa vorbesc la vremea respectiva. Asadar, ne vom reintilni cu el. Pana atunci va mai prezint si cele doua laterale ale sale: prima cu holul de serviciu si apoi laterala dinspre cabinele de dormit plus alte cateva detalii. L-am pus alaturi de un B70 de Clasa 1 produs de Roco. Este o diferenta, insa modelul de Roco va fi prezentat alta data nemaifiind o noutate in colectia mea.

SAM_1670.JPG
Foto: Daniel
SAM_1669.JPG
Foto: Daniel
SAM_1672.JPG
Foto: Daniel

SAM_1693.JPG
Foto: Daniel
SAM_1691.JPG
Foto: Daniel
SAM_1694.JPG
Foto: Daniel


Cam atat despre modelul 70-50 de la Tillig. Acum va ofer ceva cu totul si cu totul deosebit...

"SARATOV EXPRESS"

SAM_1697.JPG
Foto: Daniel


Italia este cunoscuta in industria mondiala pentru cele mai bune instalatii de foraj din lume. Nume celebre precum Soilmec, Massenza, Cassagrande, Comacchio, etc, sunt doar cateva dintre ele. Insa, uite ca si in materie de modelism feroviar italienii au luat din urma bine de tot fabricantii traditionali din Germania. ACME, una din firmele italiene care pot fi considerate revelatia ultimului deceniu, a venit pe piata si cu dormitoarele tip B70 standard Osshd (pentru fosta URSS) versiunea modernizata, niste vagoane interesante care mie unul imi plac foarte mult. Din multele B-uri de acest tip scoase pe piata in ultima vreme de catre ACME, am achizitionat si eu setul "Saratov express". El contine trei vagoane, din care doua ale RZD, si unul al BC (Belarus). Intentia mea era sa am celebrul "Kalinka" ce facea legatura intre Berlin si Kaliningrad (fosta capitala a Prusiei Orientale, provincie germana pana in 1943). Kalinka avea in compunere doua sau maxim trei vagoane de acest tip, vopsite in aceasta schema foarte reusita, bleu cu alb. Dar hai sa vedem setul meu:

SAM_1698.JPG
Foto: Daniel


Sa deschidem cutia si sa vedem ce accesorii gasim.

SAM_1699.JPG
Foto: Daniel
SAM_1700.JPG
Foto: Daniel


Printre accesorii gasim o multime. E vorba cate un set pentru fiecare vagon ce contine: semiacuplari de aer (5 si 10 bari), carlig de repaus, carlig de tractiune, priza de IT si cuple lungi standard NEM 32.

SAM_1702.JPG
Foto: Daniel


Nu am apucat sa le desfac sa vad cum arata si interioarele, insa o voi face pe viitor, deoarece sunt destul de greu de desfacut, si am sa apelez la un prieten specializat in asa ceva. In rest, am sa va prezint direct detalii de exterior, care atesta faptul ca sunt adevarate bijuterii si merita mult mai mult decat produsele similare de la Tillig din pacate departe de realitate. Exista un B70 al UZ in colectia mea, fabricat de Sachsenmodelle, care este identic cu cele de la Tillig (fiind vorba de aceeasi matrita ca doar ei au cumparat Sachsen acum multi ani). Exista o multitudine de detalii pe acoperis, dar si sub vagon. Sunt excelent realizate, si cel mai important este ca lampile finale standard Osshd sunt lampi cu geam, asa cum trebuie sa existe la orice model de bun simt. Restul veti admira si descoperi voi:

SAM_1703.JPG
Foto: Daniel
SAM_1704.JPG
Foto: Daniel
SAM_1705.JPG
Foto: Daniel
SAM_1707.JPG
Foto: Daniel
SAM_1708.JPG
Foto: Daniel


Un amanunt interesant, pe care l-am gasit doar la anumite modele mai vechi ale Roco, sunt placile de intercomunicatie din capetele vagoanelor, care se pot rabata:

SAM_1711.JPG
Foto: Daniel
SAM_1712.JPG
Foto: Daniel


Printre dotarile vagonului, ca si la modelul de la Tillig, exista deja captatori pentru iluminat fixati pe boghiuri, dar si tampoane cu lamela, lamela cu ajutorul careia putem impinge tampoanele pentru a da o nota de realism vagoanelor aflate in mers. Tampoanele nu sutn functionale, precum cele de la Lilliput sau Weinart. De mentionat, ca montarea tuturor accesoriilor din capetele vagoanelor (carlige si semiacuplari de aer) pot impiedica rularea vagonelor pe sinele cu geometrii nerealiste "de tramvai" adica cele ale caror curbe sunt foarte stranse (cu razed e sub 450mm). Insa aceste accesorii pot fi montate si dau foarte foarte bine, in cazul in care le folositi ca model de vitrina.

SAM_1734.JPG
Foto: Daniel
SAM_1735.JPG
Foto: Daniel

SAM_1732.JPG
Foto: Daniel
SAM_1733.JPG
Foto: Daniel


Cel al BC (Belarus) este si tablat pe interiorul unui geam, si se poate citi atat in llitere latine cat si slavone directia Minsk - Berlin.

SAM_1715.JPG
Foto: Daniel


Dar hai sa vedem si restul de detalii - sa nu uit, boghiul tip Goerlitz VI (KWS-ZNII typ 2) modificat conform standardelor sovietice, apt de pana la 160km/h.

SAM_1713.JPG
Foto: Daniel
SAM_1717.JPG
Foto: Daniel
SAM_1718.JPG
Foto: Daniel
SAM_1720.JPG
Foto: Daniel
SAM_1721.JPG
Foto: Daniel
SAM_1723.JPG
Foto: Daniel
SAM_1724.JPG
Foto: Daniel
SAM_1726.JPG
Foto: Daniel
SAM_1727.JPG
Foto: Daniel
SAM_1728.JPG
Foto: Daniel
SAM_1729.JPG
Foto: Daniel
SAM_1730.JPG
Foto: Daniel
SAM_1736.JPG
Foto: Daniel
SAM_1737.JPG
Foto: Daniel
SAM_1738.JPG
Foto: Daniel
SAM_1739.JPG
Foto: Daniel
SAM_1740.JPG
Foto: Daniel
SAM_1741.JPG
Foto: Daniel
SAM_1743.JPG
Foto: Daniel
SAM_1751.JPG
Foto: Daniel
SAM_1755.JPG
Foto: Daniel
SAM_1757.JPG
Foto: Daniel
SAM_1759.JPG
Foto: Daniel
SAM_1763.JPG
Foto: Daniel
SAM_1764.JPG
Foto: Daniel
SAM_1765.JPG
Foto: Daniel
SAM_1742.JPG
Foto: Daniel


Voi reveni in viitorul apropiat si cu imagini din interiorul acestora, dar si cu un filmulet de prezentare. Numai bine! :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Colectia mea HO

Mesajde Andrei98 pe 07 Mar 2018, 23:20

Frumoase vagoane, se observa nivelul enorm de detaliu la care lucreaza cei de la ACME, nu degeaba aceste vagoane se cumpara repede si apoi abea le mai gasesti. :lol:
Pe la romanasii nostri le mai vezi de vanzare dar desigur cu pretul umflat, deci o sa ramana cu ele mult si bine.
Vagonul de Belarus este destul de asemanator cu cel care circula pe relatia Bucuresti-Kiev in weekend, ce am vazut ca difera sunt chederele si niste agregate in plus pe vagonul ucrainienilor.
Am surprins acum cateva zile vagonul in Grivita, dar daca avem noroc poate il scot si cei de la ACME ca sa il putem surprinde si pe diorame :D
WhatsApp Image 2018-03-04 at 06.jpg

WhatsApp Image 2018-03-04 at 062.jpg
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Colectia mea HO

Mesajde Daniel pe 09 Mar 2018, 18:25

Observ si eu ca are o grila pentru clima undeva pe acoperis, diferita de celelalte din zona OSJD (ex- OSShD) echivalentul UIC. Probabil ucrainenii or fi apelat la polonezi pentru modernizari pentru ca intre cele doua state exista relatii excelente pe zona asta. E o banuiala. Dar sa ne intoarcem la modele noastre. Am desfacut un vagon al RZD. Ce pot sa spun, asa cum zice si Andrei la ora actuala produsele ACME sunt printre cele mai detaliate din lume, adevarate bijuterii la scara HO. Insa au o mica mare problema: sunt extrem de greu de desfacut. Cred ca mai au de imbunatatit sistemul de prindere a cutiei de sasiu. ATENTIE! Trebuie sa folosim doar obiecte de plastic la desfacerea vagonului. Cele din metal pot afecta modelul in sine. Din cauza unei bare de mana de serviciu de pe hol, trebuie sa fii foarte atent iar desfacerea efectiva a vagonului trebuie facuta cu mare grija deoarece risti sa desprinzi anumite obiecte de sub podeaua vagonului - s-a intimplat din pacate, dar au fost lipite la loc. Oricum am apelat la un prieten care este expert in modelism, si nu va recomand sa le desfaceti decat cu ajutorul cuiva care se pricepe foarte foarte bine la asa ceva. In rest, ceea ce am gasit in interiorul unui atfel de vagon are sa va uimeasca. :) Haideti sa lasam imaginile sa vorbeasca:

Primii pasi pentru deschiderea vagonului.jpg
Foto: Daniel

Cu ajutorul unor carduri de plastic.jpg
Foto: Daniel

S-au desprins ceva piese.jpg
Foto: Daniel

Interioarele cabinelor de dormit.jpg
Foto: Daniel

Holul de serviciu al vagonului.jpg
Foto: Daniel

Bara de mana de serviciu hol.jpg
Foto: Daniel


Ei bine, dupa o intreaga aventura la deschiderea vagonului, hai sa vedem si interioarele. O noutate pana acum in materie, sunt luminile de serviciu de pe hol. Practic au construit un tavan al vagonului cu nise pentru neoane ceea ce este o chestie deosebita. In cabina insostorului, pe langa frigider, tablou de comanda si alte dulapuri, gasim si celebrul samovar cu ceai de ceapa, traditional in vagoanele de dormit rusesti. Din ce stiu ceaiul acesta, combinat cu tot felul de ierburi, este gratuit iar calatorii pot lua cat doresc - asta asa ca fapt divers. :D

Plafon cu lumini al culoarului de serviciu.jpg
Foto: Daniel

Frigider si samovar in cabina insotitorului.jpg
Foto: Daniel

In stanga o debara de serviciu unde ar fi fost soba la vechile vagoane.jpg
Foto: Daniel

Interioare ale cabinelor.jpg
Foto: Daniel


Cabina insotitorului este dupa cum spuneam suficient de detaliata. Langa ea, se afla si un grup sanitar cu dus si toate cele necesare unei calatorii indelungate:

Cabina conductorului si baia foarte detaliate.jpg
Foto: Daniel


Hai sa trecem in revista si restul interioarelor vagonului. Fata de alte modele ACME, piesele de mobilier nu sunt detasabile. Ma rog, asta nu stirbeste cu nimic din calitatea detaliilor si in general a realizarii modelului respectiv. Ar mai fi multe de comentat, dar va las sa sa admirati interioarele - lipsesc pasagerii e adevarat, dar asta nu e o problema. ;)

D1.jpg
Foto: Daniel
D2.jpg
Foto: Daniel
D3.jpg
Foto: Daniel
D4.jpg
Foto: Daniel
D5.jpg
Foto: Daniel
D6.jpg
Foto: Daniel


Daca am timp voi reveni si cu un filmulet din timpul operatiunilor de desfacere a vagonului, destul de anevoioase. Oricum daca puneti mana pe o astfel de bijuterie e mare lucru. Sunt extrem de frumoase si dau bine in orice colectie. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Colectia mea HO

Mesajde Vatmanu076 pe 09 Mar 2018, 22:05

Interesante aceste detalii ! Asteptam si Filmuletul ! :D :)
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2947
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: Metrorex ÅŸi S.T.B. (R.A.T.B.)

Re: Colectia mea HO

Mesajde Daniel pe 10 Mar 2018, 00:32

La trenul asta ar merge un SU 45 al PKP produse de Piko. Traditional asta tragea trenurile pe teritoriul Poloniei.

18714_95566.jpg
Sursa foto: Piko.de


:dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


ÃŽnapoi la COLECTII PERSONALE - prezentari, discutii,aprecieri.

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki