Colectia mea HO
Scris: 20 Feb 2011, 16:40
Ei bine, dupa multi ani in care am tinut "ascunsa" colectia mea de trenuri la scara HO am sa incep sa va prezint din cand in cand cate ceva. In materie de vagoane am destul de multe (am sa fac inventarul cand voi avea timp). Duc lipsa de locomotive ce-i drept, multe din ele fiind de generatie veche. de aceea am sa incep cu vagoanele mele care in proportie de 70% sunt noi, majoritatea aproape nerulate pentru ca inca nu-mi permit momentan, sa realizez o dioarama asa cum imi doresc eu, respectiv cu geometrii realiste pe un spatiu destul de mare.
Eu nu le voi prezenta pe colectii tematice. Pur si simplu voi incepe cu vagoanele restaurant, de dormit si cuseta ( la care in timp voi mai adauga ceea ce va sosi in colectie). Mai apoi voi prezenta vagoanele de clasa si in final pe cele de marfa (care sunt multe rau). Ar mai fi si colectia veche, destul de mare, dar toate la timpul lor.
Intr-o prima faza am realizat niste poze generaliste de prezentare (nu am intrat in detalii lasand pe viitor o astfel de initiativa), si de asemenea din prea multa comoditate in acest calup de poze nu am scos de la naftalina setul de blitzuri de studio. Pe viitor, promit ca am s-o fac.
Dar hai sa incepem ca prea multa vorba strica:
Incep cu singurul vagon restaurant din dotare, un Mitropa al DR, marca Sachsenmodelle:
Ei bine, dupa ce luam masa in restaurant, e vremea sa tragem si un pui de somn (puteti ocupa loc in oricare din vagoane) :
Un T2s al CFR, marca Heris, versiunea rosu-alb:
De la T2s la MU, tot al CFR, marca A.C.M.E. Treni:
Mai este un vagon dormitor al CIWL (Companie Internationale des Wagons Lits) celebra companie ce gestioneaza Orient Expresul. Ce este interesant la acest model Roco, podetul din capatul vagonului care este rabatabil. Practic acccesul dintre vagoane se face in siguranta pentru posibilii calatori la scara HO :
Hai sa dam o tura si pe la DB si sa admiram un superb vagon de dormit marca Roco tip WLABm (seria 71-70) existent si la CFR cu modificarile tipice romanesti (astuparea a doua usi din cele 4). Din pacate versiunea CFR nu a aparut niciodata pe piata:
Incercam o scurta aventura prin Ucraina "vecina si pretina", la UZ, unde ne vom intalni cu unul din celebrele vagoane de dormit tip Konigsberg, realizate in Germania pe la finele anilor '60 special pentru fosta URSS, standard RIC. Modelul este marca Sachsenmodelle/Tillig:
Ei bine, pentru cei care nu au avut suficienti bani sa ocupe un loc la vagonul de dormit, le ofer un loc la cuseta. Oferta este destul de generoasa!
Incep cu o celebra cuseta a CFR, un Bcm realizat de Heris, seria 50-30 in versiunea bleu-bej:
Pentru cei care doresc sa faca un drum pina la Skopjie, am si o cuseta a MZ realizata de Sachsenmodelle/Tillig, un WLABm similar cu cele de la CFR. Drum buna pina in capitala Macedoniei!
Ei bine, hai sa ne intoarcem cu mai bine de 20 de ani in urma si sa luam un bilet la o cuseta CFR tip WLABm, seria 59-50 cu vechea sigla a CFR-ului de prin anii '80, fabricat de Sachsenmodelle/Tillig:
Acuma sa luam aceeasi cuseta dupa niste ani buni, in prima versiune modernizata, a anilor '90, model Tillig:
In final, niste panoramice (mai precis incercari) cu cele 3 cusete preferate din colectia mea HO:
See ya next time!
Eu nu le voi prezenta pe colectii tematice. Pur si simplu voi incepe cu vagoanele restaurant, de dormit si cuseta ( la care in timp voi mai adauga ceea ce va sosi in colectie). Mai apoi voi prezenta vagoanele de clasa si in final pe cele de marfa (care sunt multe rau). Ar mai fi si colectia veche, destul de mare, dar toate la timpul lor.
Intr-o prima faza am realizat niste poze generaliste de prezentare (nu am intrat in detalii lasand pe viitor o astfel de initiativa), si de asemenea din prea multa comoditate in acest calup de poze nu am scos de la naftalina setul de blitzuri de studio. Pe viitor, promit ca am s-o fac.
Dar hai sa incepem ca prea multa vorba strica:
Incep cu singurul vagon restaurant din dotare, un Mitropa al DR, marca Sachsenmodelle:
Ei bine, dupa ce luam masa in restaurant, e vremea sa tragem si un pui de somn (puteti ocupa loc in oricare din vagoane) :
Un T2s al CFR, marca Heris, versiunea rosu-alb:
De la T2s la MU, tot al CFR, marca A.C.M.E. Treni:
Mai este un vagon dormitor al CIWL (Companie Internationale des Wagons Lits) celebra companie ce gestioneaza Orient Expresul. Ce este interesant la acest model Roco, podetul din capatul vagonului care este rabatabil. Practic acccesul dintre vagoane se face in siguranta pentru posibilii calatori la scara HO :
Hai sa dam o tura si pe la DB si sa admiram un superb vagon de dormit marca Roco tip WLABm (seria 71-70) existent si la CFR cu modificarile tipice romanesti (astuparea a doua usi din cele 4). Din pacate versiunea CFR nu a aparut niciodata pe piata:
Incercam o scurta aventura prin Ucraina "vecina si pretina", la UZ, unde ne vom intalni cu unul din celebrele vagoane de dormit tip Konigsberg, realizate in Germania pe la finele anilor '60 special pentru fosta URSS, standard RIC. Modelul este marca Sachsenmodelle/Tillig:
Ei bine, pentru cei care nu au avut suficienti bani sa ocupe un loc la vagonul de dormit, le ofer un loc la cuseta. Oferta este destul de generoasa!
Incep cu o celebra cuseta a CFR, un Bcm realizat de Heris, seria 50-30 in versiunea bleu-bej:
Pentru cei care doresc sa faca un drum pina la Skopjie, am si o cuseta a MZ realizata de Sachsenmodelle/Tillig, un WLABm similar cu cele de la CFR. Drum buna pina in capitala Macedoniei!
Ei bine, hai sa ne intoarcem cu mai bine de 20 de ani in urma si sa luam un bilet la o cuseta CFR tip WLABm, seria 59-50 cu vechea sigla a CFR-ului de prin anii '80, fabricat de Sachsenmodelle/Tillig:
Acuma sa luam aceeasi cuseta dupa niste ani buni, in prima versiune modernizata, a anilor '90, model Tillig:
In final, niste panoramice (mai precis incercari) cu cele 3 cusete preferate din colectia mea HO:
See ya next time!