PREZENTAT LA:
In cele ce urmeaza am sa va vorbesc mai detaliat despre un vagon de clasa 1a care mi-a atras atentia in mod desoebit anul acesta la Zilele Feroviare. Este vorba de noul 10-31 al celor de la Remar Pascani, care dupa ce anul trecut au dat lovitura cu modernizarea absolut de exceptie a TE-urilor, anul acesta demonstreaza clar ccea ce pot face dintr-un vechi 11-47 (tip Bonanza) fabricat la Arad in anii '70.
Caracteristici generale (conform producatorului):
Gabarit: UIC 505-1
Ecartament: 1435mm
Lungimea peste fetele tampoanelor necomprimate: 24.500mm
Lungimea sasiului intre fetele traverselor frontale: 23.200mm
Latimea exterioara maxima a cutiei vagonului: 2.880mm
Inaltimea maxima a vagonului: 4.050mm
Tara: 43t
Viteza maxima de circulatie: (cu bog. Minden-Deutz cu frana cu saboti) 140km/h
Raza minima a curbei in care se inscrie: in linie curenta: 150m / in linie de garare: 80m
Boghiul
tipul bohiului: Minden-Deutz
Ampatamentul boghiului: 2.500mm
Diametrul cercului de rulare: 920mm
Frana:
Instalatie de frana pneumatica (KE-GPR - pentru frana cu saboti) V. max = 140km/h
Alimentare cu enegie electrica
Tensiuni de intrare: 1500V/50Hz
Tensiune de iesire: 3x400V/50Hz/45KVA; 24 V c.c./6 KW
Tensiuni de iesire prize: 230V/50Hz/1KVA
Alte aparate: 230V/50Hz/6KVA
Baterii Pb cu gel cu intretinere redusa.
Capacitatea bateriei: 420Ah/24Vc.c.
Iluminat 24 V c.c.
Fluorescent si cu LED-uri, lampi de citit cu LED-uri
Lampi finale cu LED-uri
Incalzire, ventilatie si climatizare
Sistem sonorizare
Comunicarea intre vagoane se realizeaza prin fisa cu 18 pini conform UIC 558 si 556
Usile:
Usi de acces rulante, cu actionare electrica si inchidere centralizata
Usi intercomunicatie cu actionare electropneumatica
Usi salon cu actionare manuala
Ferestrele:
Fixe si rabatabile cu rama de Al, geam termopan cu grad de transparenta 75%
Instalatia sanitara:
Doua instalatii WC ecologic cu descarcare tip vacuum
Doua rezervoare de apa de 400l
Doua rezervoare de retentie de 200l
Variante: toaleta amenajata pentru persoane cu dizabilitati fizice
Locuri:
-vagon salon clasa I seria 1031 - 60 locuri de sezut
-vagon son clsa a II-a seria 2031 - 80 locuri de sezut
Echipamente imbarcate:
Sistem supraveghere video
Sistem GPS, WLAN pt. vagpn salon clasa Ia
Sistem informare pasageri: 2 unitati display cu LED-uri amplasate in exteriorul vagonului si 3 unitati cu display amplasate in interior (cate una in fiecare salon)
Instalatie climatizare
Instalatie sonorizare (cu posibilitatea informarii vocale a pasagerilor)
Tablou electric de comanda si diagnoza cu bus de teren
Indicator de nivel electronic
Prize electrice 230V/50Hz/1KVA pentru fiecare pasager
Variante de amenajare a vagoanelor pentru zona de mijloc:
-transport persoane cu dizabilitati fizice
-transport echipament sportiv (biciclete, schiuri)
-Bar-bistro
-Meeting room
De retinut ca holurile intermediare dintre saloane au fost modificate astfel incat mai exista posibilitatea folosirii a inca 2 locuri cu scaune rabatabile pentru versiunea standard 10-31.
Sper ca in viitorul apropiat astfel de vagoane sa intre in dotarea CFR Calatori si sa le vedem pe majoritatea trenurilor personale, cu conditia ca si publlicul calator sa aprecieze eforturile de modernizare si banii cheltuiti pentru ridicarea confortului pe calea ferata. Felicitari celor de la Remar Pascani!