Vagonul seria 10-31 (Green Hexagon) modernizat Remar Pascani

Subiect ce trateaza vagoanele de clasa 1a.

Vagonul seria 10-31 (Green Hexagon) modernizat Remar Pascani

Mesajde Daniel pe 09 Oct 2010, 01:44

PREZENTAT LA: Imagine

In cele ce urmeaza am sa va vorbesc mai detaliat despre un vagon de clasa 1a care mi-a atras atentia in mod desoebit anul acesta la Zilele Feroviare. Este vorba de noul 10-31 al celor de la Remar Pascani, care dupa ce anul trecut au dat lovitura cu modernizarea absolut de exceptie a TE-urilor, anul acesta demonstreaza clar ccea ce pot face dintr-un vechi 11-47 (tip Bonanza) fabricat la Arad in anii '70.

Noul 10-31 sau Green Hexagon de la Remar Pascani.jpg
Foto: Daniel


Caracteristici generale (conform producatorului):

Gabarit: UIC 505-1
Ecartament: 1435mm
Lungimea peste fetele tampoanelor necomprimate: 24.500mm
Lungimea sasiului intre fetele traverselor frontale: 23.200mm
Latimea exterioara maxima a cutiei vagonului: 2.880mm
Inaltimea maxima a vagonului: 4.050mm
Tara: 43t
Viteza maxima de circulatie: (cu bog. Minden-Deutz cu frana cu saboti) 140km/h
Raza minima a curbei in care se inscrie: in linie curenta: 150m / in linie de garare: 80m

Boghiul
tipul bohiului: Minden-Deutz
Ampatamentul boghiului: 2.500mm
Diametrul cercului de rulare: 920mm

Detaliu placuta tip boghiu.jpg
Foto: Daniel

Ansamblu - sabot de frana, arcuri, amortizor si cutie de osie CU3 cu rulmenti cu role cilindrice.jpg
Foto: Daniel

Detaliu de portsabot cu sabot dublu si bara inferioara a boghiului.jpg
Foto: Daniel

Amortizor.jpg
Foto: Daniel

Cadru, arcurie elicoidale exterioare, inele de suspensie amplasate sub traversa superioara a boghiului.jpg
Foto: Daniel

Boghiu Minden-Deutz pentru 140kmh modernizat la Remar Pascani in anul 2009.jpg
Foto: Daniel


Frana:
Instalatie de frana pneumatica (KE-GPR - pentru frana cu saboti) V. max = 140km/h

Indicatoare exterioare plasate la capatul vagonului.jpg
Foto: Daniel


Alimentare cu enegie electrica
Tensiuni de intrare: 1500V/50Hz
Tensiune de iesire: 3x400V/50Hz/45KVA; 24 V c.c./6 KW
Tensiuni de iesire prize: 230V/50Hz/1KVA
Alte aparate: 230V/50Hz/6KVA
Baterii Pb cu gel cu intretinere redusa.
Capacitatea bateriei: 420Ah/24Vc.c.
Iluminat 24 V c.c.
Fluorescent si cu LED-uri, lampi de citit cu LED-uri
Lampi finale cu LED-uri
Incalzire, ventilatie si climatizare
Sistem sonorizare
Comunicarea intre vagoane se realizeaza prin fisa cu 18 pini conform UIC 558 si 556

Lampa de citit cu LED-uri pe plafonul salonului.jpg
Foto: Daniel

Spoturi si grila de ventilatie de pe tavanul salonului intermediar.jpg
Foto: Daniel

Sistem de iluminare fluorescent in salonul intermediar.jpg
Foto: Daniel


Usile:

Usi de acces rulante, cu actionare electrica si inchidere centralizata
Usi intercomunicatie cu actionare electropneumatica
Usi salon cu actionare manuala

Usi de acces rulante cu actionare electrica si inchidere centralizata.jpg
Foto: Daniel

Usa de acces dinspre holul intermediar catre salon.jpg
Foto: Daniel

Hol intermediar.jpg
Foto: Daniel

Usile rulante exterioare ale holului intermediar.jpg
Foto: Daniel

Detaliu de usa dintre salon si holul intermediar.jpg
Foto: Daniel

Salon de capat si iesire catre usile intercomunicante ale vagonului.jpg
Foto: Daniel


Ferestrele:

Fixe si rabatabile cu rama de Al, geam termopan cu grad de transparenta 75%

Fereastra fixa din salonul intermediar.jpg
Foto: Daniel

Fereastra rabatabila a salonului intermediar.jpg
Foto: Daniel


Instalatia sanitara:

Doua instalatii WC ecologic cu descarcare tip vacuum
Doua rezervoare de apa de 400l
Doua rezervoare de retentie de 200l
Variante: toaleta amenajata pentru persoane cu dizabilitati fizice

Catre toaleta si capatul vagonului.jpg
Foto: Daniel

Ghiuveta si oglinda toaletei.jpg
Foto: Daniel

Scaun de toaleta.jpg
Foto: Daniel

Celalalt grup sanitar.jpg
Foto: Daniel

Vasul de WC al toaletei din celalalt capat.jpg
Foto: Daniel


Locuri:

-vagon salon clasa I seria 1031 - 60 locuri de sezut
-vagon son clsa a II-a seria 2031 - 80 locuri de sezut

Plan general salon dinspre capatul vagonului.jpg
Foto: Daniel

Scaune asezate in rand.jpg
Foto: Daniel

Scaune plasate fata in fata.jpg
Foto: Daniel

Plan general al unui salon catre holul intermediar.jpg
Foto: Daniel

Salonul din celalat capat al vagonului.jpg
Foto: Daniel

Scaune asezate in sir din ultimul salon.jpg
Foto: Daniel

Scaune din ultimul salon.jpg
Foto: Daniel

Vedere cu locuri din ultimul salon al vagonului.jpg
Foto: Daniel


Echipamente imbarcate:

Sistem supraveghere video
Sistem GPS, WLAN pt. vagpn salon clasa Ia
Sistem informare pasageri: 2 unitati display cu LED-uri amplasate in exteriorul vagonului si 3 unitati cu display amplasate in interior (cate una in fiecare salon)

Dsplay de informare in capatul unui salon.jpg
Foto: Daniel

Camera de supraveghere pe plafonul peretelui ce desparte salonul de holul intermediar.jpg
Foto: Daniel

Alt display de informare plasat in capatul vagonului.jpg
Foto: Daniel

Camera video de plafon si spot iluminare lateral in salonul intermediar.jpg
Foto: Daniel


Instalatie climatizare
Instalatie sonorizare (cu posibilitatea informarii vocale a pasagerilor)
Tablou electric de comanda si diagnoza cu bus de teren
Indicator de nivel electronic
Prize electrice 230V/50Hz/1KVA pentru fiecare pasager

Plan general al salonului intermediar catre celalalt capat al vagonului.jpg
Foto: Daniel


Variante de amenajare a vagoanelor pentru zona de mijloc:

-transport persoane cu dizabilitati fizice
-transport echipament sportiv (biciclete, schiuri)
-Bar-bistro
-Meeting room

De retinut ca holurile intermediare dintre saloane au fost modificate astfel incat mai exista posibilitatea folosirii a inca 2 locuri cu scaune rabatabile pentru versiunea standard 10-31.

Holul dintre salonul intermediar si celalalt salon de capat.jpg
Foto: Daniel

Hol intermediar marit cu 2 locuri inainte de salonul de mijloc a vagonului.jpg
Foto: Daniel


Sper ca in viitorul apropiat astfel de vagoane sa intre in dotarea CFR Calatori si sa le vedem pe majoritatea trenurilor personale, cu conditia ca si publlicul calator sa aprecieze eforturile de modernizare si banii cheltuiti pentru ridicarea confortului pe calea ferata. Felicitari celor de la Remar Pascani! :clap: :clap: :clap:

Green Hexagon la peronul Garii de Nord.jpg
Foto: Daniel
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagon 10-31 (Green Hexagon) modernizat Remar Pascani

Mesajde Vlad0012 pe 09 Oct 2010, 19:46

Interesant vagonu
ImagineImagine

Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
Vlad0012


Mesaje: 539
Membru din: 04 Feb 2010, 22:28
Localitate: Timisoara

Re: Vagon 10-31 (Green Hexagon) modernizat Remar Pascani

Mesajde Daniel pe 09 Oct 2010, 20:53

E mai mult decat interesant, si dupa parerea mea este cu mult mai bine realizata modernizarea celor de la Remar Pascani decat cea de anul trecut de la Sirv Brasov. Poate e doar o parere, dar am ramas placut impresionat. Oricum e clara tendinta tuturor producatorilor si celor care modernizeaza vagoane de calatori de a fi in pas cu standadrdele europene in domeniu, pe care uneori le depasesc - asta vazand trenuri si prin alte tari si avand termen de comparatie. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagon 10-31 (Green Hexagon) modernizat Remar Pascani

Mesajde Alina pe 27 Noi 2010, 23:31

Daca vrea cineva si prinde vagonul asta intr-o gara ziua,l-as ruga sa imi faca poze pentru repaint,si daca mai prinde cineva vagonul bussiness class si pt el vreau poze...
ImagineImagineImagine

ANTI-Iasmin,Dionis,Mihai,Mihai-Aurel

PRO-Railnet.ro
Avatar utilizator
Alina


Mesaje: 75
Membru din: 22 Aug 2010, 13:39

Re: Vagon 10-31 (Green Hexagon) modernizat Remar Pascani

Mesajde Daniel pe 28 Noi 2010, 00:55

Deocamdata acest vagon este aproape imposibil de prins, avand in vedere ca nu a intrat inca in dotarea CFR Calatori...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagon 10-31 (Green Hexagon) modernizat Remar Pascani

Mesajde Cosmin pe 12 Aug 2011, 12:04

Ce se mai aude de acest vagon?Cate astfel de vagoane au fost modernizate?Pe ce tren circula?Daca inca nu circula...unde se afla?
Avatar utilizator
Cosmin


Mesaje: 108
Membru din: 14 Mai 2011, 16:05

Re: Vagon 10-31 (Green Hexagon) modernizat Remar Pascani

Mesajde Vlad0012 pe 12 Aug 2011, 12:20

Cosmin scrie:Ce se mai aude de acest vagon?Cate astfel de vagoane au fost modernizate?Pe ce tren circula?Daca inca nu circula...unde se afla?


Foarte simplu a fost modernizat unu singur si probabil circula numai cand se fac manevre pe liniile celor de la Remarul Pascani.
ImagineImagine

Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
Vlad0012


Mesaje: 539
Membru din: 04 Feb 2010, 22:28
Localitate: Timisoara

Re: Vagon 10-31 (Green Hexagon) modernizat Remar Pascani

Mesajde Daniel pe 12 Aug 2011, 12:22

Anul trecut am vorbit cu cei de la Remarul Pascani si mi-au zis ca este doar un prototip de prezentare. Depinde insa numai de cei de la CFR sau alte companii daca doresc sa achizitioneze acest tip de vagon. Pana la ora actuala nu am auzit ca vreun exemplar sa fie achizitionat de catre CFR Calatori.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


ÃŽnapoi la Vagoane de clasa 1a (A)

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki