Salutare tuturor Am imbunatatit putin sunetul: - am taiat din viteza maxima a motorului (sa nu mai alerge ca o jucarie pe sine) - am schimbat sunetul de scartait de frana cu unul inregistrat mult mai bine - daca se ruleaza la ultimele 2 trepte de viteza la un interval de 15-50 secunde va porni ptr cateva secunde ventilatorul hidrostatic de racire a motorului diesel - am uniformizat treptele de viteza si anume: de la orice treapta de viteza daca se accelereaza peste 2 trepte atunci va fi un sunet complet de accelerare nu 2 corespunzatoare cu fiecare treapta, asa este mult mai realist - am adaugat niste functii automate la stationare cu motorul pornit: 1. se va aude la un interval de minim 15 secunde sunetul de aer de eliberare frana. 2. Daca se "pierde aer din instalatia de frana" atunci va porni automat compresorul - nu stiu daca am mentionat trantitul usii (dar pe mine asta ma distreaza cel mai mult) cel putin 2 min trantesc usa asa de distractie ). Usa este interactiva, la o apasare a functiei de pe buton se deschide usa si daca se mai apasa odata se tranteste usa - de observat fluierul, este cel mai realist si fara distorsiuni fluier gasit de mine - farurile se aprind cu fade in/ fade out (mi se pare ca arata mai fain) nu se vad pe film dar sunt programate
Superb! Dar cate DA-uri ai? Pana acum am identificat doua bucati. Sunt din cele originale de la GECONVM / Tillig sau facute de alt producator sau modelist? Scuze ca in ultima vreme am intrat mai rar pe forum, dar am un program destul de incarcat la munca, si-mi pare rau ca unii prieteni ma considera in fel si chip doar pentru ca nu mai stau zi de zi cu ei la taclale - in fapt cine nu ma intelege, este poftit sa iasa din lista mea de prieteni. Scuze de offtopic. Te felicit si astept cu interes si alte lucrari interesante de-ale tale!
Salutare, am 5 DAuri (cele 2 tillig si 3 din seria noua MTB exclusiva ptr HGD.ro) + inca un DA comandat din seria noua MTB + 7 EAuri si aprox 148 vagoane CFR . Toate sunt originale de fabrica, nu ma atrag cele revospite. Dupa mai multe incercari am gasit parametrii optimi la compensarea de sarcina: 11.2V/"K slow"=32/"I slow=0"/k=80/i=50 si reg influence = 255/EMF sampling = 8 La setarile astea merge motorul foarte lin dupa cum se vede in filmare Am mai adaugat ceva de pur efect (stiu ca nu se aude din exterior asta) si anume sunetul butoanelor din bord cand sunt apasate sa aprinda luminile din cabina si farurile - De urmarit pana la final
Si am gatat si Traxx-ul ce circula la noi in Arad. Anunturile de gara sunt exact trenul asta.
F0 becuri F1 motor F2 goarna inalta F3 goarna joasa F4 ventilator racire F5 compresor F6 mod manevra F7 sunet roti curbe F8 fluier conductor F9 usa mecanic F10 eliberare aer din frane F11 cupla F12 nisipar F13 discutie mecanici plecare F14 discutie mecanici F15 anunt gara sosire F16 anunt gara plecare F17 clima F18 frana pe arcuri F19 sunet frana de urgenta F20 sunet roti locomotiva F21 frana de locomotiva F22 sunet roti tren peste macaze F23 stopuri F24
Pentru un plus de realism locomotiva va avea urmatoarele caracteristici automate:
in stationare la un anumit interval de timp se va auzi compresorul care baga aer in frane in stationare la un anumit interval de timp se va auzi fluierul conductorului de tren in stationare la un anumit interval de timp se va auzi sunetul de eliberare aer din frane in stationare la un anumit interval de timp se va auzi sunetul revizorului de frane (cel ce da cu ciocanul in roti), in acel moment trenul NU va putea fi miscat din loc pana nu termina revizorul de testat franele, aprox 12 secunde apoi se pune pe liber si se poate misca locomotiva in miscare dupa depasirea anumitei viteze (aprox 60% din viteza totala) se va auzi sunetul de eliberare a nisipului pe roti pentru o aderenta mai mare, la un anumit interval de timp. are stabilita inertie variabila in functie de viteza si conform cu sunetele de franare. ATENTIE!!, acest fapt desi ofera un comportament realist al locomotivei, poate duce la accidente daca nu este folosita corespunzator pe diorama
Ai muncit ceva la toate astea. Si cred ca nu e usor ce ai facut. Apropos: super tare tatuajul! In urma cu vreo 20 de ani un astfel de tatuaj era o raritate pentru ca unul color costa o avere. Pe partea cealalta imi dau seama cat de mult iti plac DA-urile. Ce marca e Traxx-ul tau?
Foarte interesante, dar ar trebui cumva sincronizate si cu comenzile de circulatie dar si cu numarul trenului care se aude prin statie. In rest, ca de obicei, superb!
aia este in plan. dar dat fiind faptul ca sunt in total 9 EAUri facute de AF care sunt romanesti, dupa ce finalizez toate detaliile de functionare o sa iau fiecare locomotiva in parte sa vad ce depou a avut si pe unde a circulat si ii voi face exact anunturile de gara ptr ea etc...
F0 becuri F1 Punere in functiune locomotiva cu urmatoarele etape automate: Cuplare pantograf Pornire compresor si aducere la presiune necesara aerul din frane Purjare aer din frane F2 goarna inalta scurta F3 goarna joasa scurta F4 goarne alternante F5 goarne simultane F6 mod manevra F7 usa mecanic F8 fluier conductor tren F9 actionare manuala a compresorului + purjarea aerului aferent F10 nisipar F11 sistemul de depasire ordonata 1khz cu indusi F12 revizor roti vagoane F13 anunt gara sosire F14 anunt gara plecare F15 discutie mecanici plecare F16 discutie mecanici F17 actionare manuala a celor 3 grupe de ventilatoare de racire 2 Motoare Tractiune si 1 Transformator care pornesc aproape simultan F18 actionare manuala a franei F19 sunet roti de tren in curba F20 sunet roti de tren F21 cupla
Pentru un plus de realism locomotiva va avea urmatoarele caracteristici automate:
In stationare dupa ce s-a pus locomotiva in regim de functiune cu tasta F1, modelul NU va pleca din loc (chiar daca sa dat comanda de plecare din statia digitala) pana nu se vor pune in functiune in mod automat cele 3 grupe de ventilatoare de racire 2 Motoare Tractiune si 1 Transformator. Tot ce trebuie sa se faca este sa se dea comanda de pornire din centrala digitala in directia dorita si sa se astepte aprox 5 sec La o stationare scurta mai mica de 18 secunde cele 3 grupe de ventilatoare vor functiona normal si se va putea pleca de pe loc instant La o stationare peste 18 secunde locomotiva va intra automat in regim de oprire in gara mare si va opri automat ventilatoarele de racire pentru a nu deranja calatorii si va porni automat compresorul pentru a suplimenta aerul din instalatie care s-a golit la franarea indelungata. Pornirea in acest scenariu se va putea face din nou doar dupa ce s-a terminat purjarea aerului si vor porni din nou cele 3 grupe de ventilatie. Tot ce trebuie sa se faca este sa se dea comanda de pornire din centrala digitala in directia dorita si sa se astepte aprox 17 sec