Codificare numerică: 50 53 26-26 000-x
Codificare literală: B
Vagoane de fabricație germană(Veb Waggonbau Goerlitz), aduse în România la prima mână, prin 1985(recomand să vizionați spre exemplu filmul "Căsătorie cu repetiție", unde este o scenă cu un personal alcătuit din astfel de etajate, oprindu-se în gara Periș). Nu voi uita niciodată personalele anilor 1990-2007 alcătuite din astfel de vagoane care aparțineau de București Basarab, în schema de vopsire indigo, apoi bleu în compunerea unor personale ca 3005, 5011, 9024, etc.
Caracteristici tehnice:
Caracteristici:
- Viteza maxima de circulatie: 120 km/h
- Lungimea peste tampoane: 26.800 mm.
- Ampatament: 19.500 mm.
- Tara: 44 t
Masa vagonului ocupat si cu rezervoarele de apă
umplute: 57,2 t.
- Tip frana: KE-P-A
Datorita faptului ca diferenta intre masa vagonului gol si masa vagonului incarcat poate fi foarte mare, vagonul este dotat cu frana progresiva cu sarcina, adica franeaza mai tare atunci cand vagonul este mai incarcat
- Sistem de incalzire: aer cald modulat, incalzit electric sau cu abur
- Ventilatie fortata
- Sistem de iluminat: fluorescent si incandescent
- Ferestre: rabatabile la parter si in sectiunile intermediare de la capetele vagoanelor si culisante la etaj.
- Usi intercomunicatie: dintr-o singura bucata, actionate manual
- Sistem de incarcare a bateriei de acumulatoare: 2 generatoare de curent alternativ cu poli gheară, 4,5 kW - FAGA
- Conducta principala de inalta tensiune de 800 A
- Conducte de aer de 5 si 10 bar
- Conducta de radioficare si telecomenzi cu 13 poli
- Numar vagoane in parc: minim 208
- Ani fabricatie: 1984 - 1985
79 bucati fabricate in 1984 + 105 bucati fabricate in 1985
- Tip boghiu: Goerlitz VI
- Ampatament boghiu: 2.500 mm.
- Raza curbei liniei pe care circula:
in circulatie, la viteza v=50 km/h: 150 m.
- la manevră, viteza până la 10km/h: 90 m.
- Amenajari interioare - vagon etajat cu culoar central
2 platforme acces
1 compartiment pentru călători cu 48 locuri (parter)
1 compartiment pentru călători cu 64 locuri (etaj)
2 compartimente pentru călători avand 8 locuri pe banci și 2 pe strapontine
- 2 vestibuluri (treceri)
- 2 cabine WC
- Numar de locuri
pe scaune: 132
in picioare (6 persoane/mp. suprafata de stat în picioare): 208
Sursa:
http://www.remar.roO fotografie pe care o pot numi pe bună dreptate "vintage" datată 1984:
http://img204.imageshack.us/img204/3179/2626q.jpgFotograf necunoscut(poză găsită aiurea, pe un forum).
Tren cu vagoane 26-26 în Gara de Nord(aparent 1999)
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/station/Bucuresti/Nord/tracks/Buc_Nord2.jpgFotograf: Corneliu Trâmbiță
Vagoane 26-26 în Iași(2006):
Fotograf: Tiberiu Sufițchi