Vagoanele seria 21-90 (AVA200) au fost construite de către Astra Arad începând cu anul 1996, pe boghiuri Y32R.
La momentul acela (şi chiar şi acum) erau cele mai moderne vagoane din doatarea SNCFR (ulterior CFR Căltăori). Vagoanele sunt compartimentate (6 locuri în compartiment), dotate cu instalaţie de climatizare, uşi de acces şi de intercomunicaţie automate, toalete vacuumatice, posibilitatea alimentării la toate tensiunile UIC pentru trafic internaţional şi viteza maximă de circulaţie de 200 km/h.
Au fost livrate 50 de unităţi, deschizând calea spre seriile de vagoane salon produse ulterior de către Astra Arad, ale căror caracteristici sunt asemănătoare cu cele de 21-90, cutiile fiind identice, la fel şi boghiurile (s-au folosit şi boghiuri fără patină).
Iniţial au fost utilizate exclusiv la trenurile internaţionale, acum pot fi găsite şi pe trenuri rapide şi accelerate, însă merg şi la Budapesta, Viena şi Venezia.
Să vedem câteva detalii:
Regimul: 61 (trafic international)
Lungimea peste tampoane: 26.400 mm
Ampatamentul: 19.000 mm
Lătimea: 2.825 mm
Înăltimea de la nivelul superior al sinei: 4.050 mm
Înăltimea cutiei: 1.255 mm
Tara vagonului: 46 tone
Viteza maximă de circulatie: 200 km/h
Boghiurile: Y32 R, cu roti monobloc si frână electromagnetică
Masa boghiului echipat: 6,55 tone
Frâna pneumatică: tip KE - PR - Mg(D)
Diametrul cercului de rulare: Nou: 920 mm; Uzat: 870 mm
Diametrul discurilor de frână: 610 mm
Tensiuni de alimentare: 1000 V, 16,5 Hz, 1500 V 50 Hz c.a., 1500 V c.c., 3000 V c.c.
Încălzire si ventilatie: instalatie de climatizare
Număr de locuri: 66 (11 compartimente cu câte 6 locuri)
Cabine toaletă: 2, cu WC vacuumatic