Vagoane seria 20-83(Atelierele Grivita)

Subiect destinat vagoanelor de clasa a 2a.

Vagoane seria 20-83(Atelierele Grivita)

Mesajde zofei.2006 pe 20 Apr 2011, 00:36

Vagoanele seria 20-83 provin din modernizarea la Atelierele CFR Grivita a vagoanelor seria 60/70-50

Vagon realizat in cooperare ASTRA ARAD - ATELIERE CFR GRIVITA

Caracteristici tehnice principale:

- Viteza maxima de circulatie 160 km/h;
- boghiuri tip Y32RS;
- echipament de frana electropneumatica tip KE-PR(D);
- sistem de inhibare a semnalului de alarma (SAFI);
- usi de acces culisante cu actionare automata, temporizare, sistem de protectie om in usa si blocare automata la viteze mai mari de 5 km/h;
- usi de intercomunicatie - duble cu actionare automata si temporizare la revenire;
- instalatie sanitara cu WC ecologic;
- numar total de locuri: 76 ;
- ferestre cu termopan aplicate prin lipire pe carcasa;
- sursa statica de alimentare cu energie electrica;
- instalatie automatizata pentru aer conditionat cu agent frigorific ecologic;
- indicatoare de ruta electronice si info-display-uri pentru publicu calator cu afisarea pozitiei pe traseu a vagonului;
- sistem de supraveghere video tip CCVT;
- tablou electric cu sistem de diagnoza centralizata;
- consola MMI intergrata in tabloul electric pentru a perminte interventia personalului de tren atunci cand este necesar;
- instalatie de sonorizare;
50 53 20-83 014-2, 08.02.2010.jpg

50 53 20-83 014-2 (00).jpg
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: Vagoane seria 20-83

Mesajde dec pe 05 Sep 2011, 01:29

:dance:
215.JPG
Din R 687 Bucuresti-Constanta
Be a railway fan ! :-D
Avatar utilizator
dec


Mesaje: 52
Membru din: 02 Sep 2011, 23:04
Localitate: București/Giurgiu

Re: Vagoane seria 20-83

Mesajde Daniel pe 16 Noi 2012, 21:42

Complectez si eu acest subiect cu cateva imagini din interiorul unui astfel de vagon de clasa a doua, provenit dintr-un fost dormitor tip B70. Chiar daca unele imagini nu sunt prea grozave ca expunere (au fost realizate intr-o noapte), ele vor reusi sa va faca o idee asupra interioarelor acestui tip de vagon. Din pacate, nu sunt adeptul vagoanelor tip salon pentru distante lungi, mai ales in conditiile din Romania, unde viteza de croaziera a unui tren este extrem de redusa.

O scurta privire prin salonul unui 20-83:

Salon al unui vagon seria 20-83 .jpg
Salon al unui vagon seria 20-83 / Foto: Daniel


O alta imagine a salonului.jpg
O alta imagine a salonului / Foto: Daniel


Capetele vagonului (cu holurile si usile aferente):

Usi de intercomunicatie.jpg
Usi de intercomunicatie / Foto: Daniel


Usa a salonului (in stanga dulapul cu panoul electric).jpg
Usa a salonului (in stanga dulapul cu panoul electric) / Foto: Daniel


Tabloul electric al vagonului.jpg
Tabloul electric al vagonului / Foto: Daniel


Detaliu panou electric.jpg
Detaliu panou electric / Foto: Daniel


Detaliu usa acces  laterala.jpg
Detaliu usa acces laterala / Foto: Daniel


Panorama a usii si tavanului din capat.jpg
Panorama a usii si tavanului din capat / Foto: Daniel


Sistem de angrenaje ale usii culisante tip louvoyant.jpg
Sistem de angrenaje ale usii culisante tip louvoyant / Foto: Daniel


La final, o scurta prezentare in imagini a toaletei unui astfel de vagon, dotata cu toate facilitatile:

Chiuveta, oglinda si alte utilitati din toaleta vagonului.jpg
Chiuveta, oglinda si alte utilitati din toaleta vagonului / Foto: Daniel


Panorama a unei toalete vazuta dinspre hol.jpg
Panorama a unei toalete vazuta dinspre hol / Foto: Daniel


P.S. Trifu se pare ca este prea inalt pentru usile exterioare ale vagonului. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane seria 20-83

Mesajde Trifu22 pe 17 Noi 2012, 01:26

Dupa cum se poate observa, indivizii de peste 180 cm trebuie sa se cocoseze sa iasa din vagon!
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Vagoane seria 20-83

Mesajde Ramona - Dark Queen pe 18 Noi 2012, 12:53

Seria 20-83 cunoscuta ca si "Railjet" e seria mea favorita; imi plac mult aceste vagoane si ma bucur sa vad ca parcul se modernizeaza chiar daca intr un ritm lent. Pun si eu o intrebare off topic: daca CFR ar avea management strain lucrurile s-ar imbunatatii? :think: :think:
Stimati cetateni romani, luptati pentru tara voastra, dragi pasionati feroviari luptati pentru pastrarea patrimoniului feroviar, nu permitet ca acesta sa ajunga fier vechi!
Imagine
Avatar utilizator
Ramona - Dark Queen


Mesaje: 144
Membru din: 03 Iun 2012, 14:34
Localitate: Sibiu.Brasov M 200; Braila M 700; Constanta

Re: Vagoane seria 20-83

Mesajde danny96 pe 30 Noi 2012, 13:06

Vagonul 50 53 20-83 007-6 "Railjet" din componenta trenului IR1870 :
vag 20-83.jpg
Vagonul vazut din profil / Foto : Danny96

detaliu 20-83.jpg
Detaliu serie / Foto : Danny96

spate vag 20-83.jpg
Vagonuz vazut din spate / Foto : Danny96
Avatar utilizator
danny96


Mesaje: 957
Membru din: 03 Mar 2010, 21:57
Localitate: Comanesti

Re: Vagoane seria 20-83

Mesajde Alex Avram pe 30 Noi 2012, 13:24

In vagoanele astea e o placere sa stai in ele pe timp de vara.........am mers intr-o vara cu un vagon d-asta pai cand a bagat ala aerul conditionat te lua un somn de uitai de tine! :lol:
Alex Avram


Mesaje: 553
Membru din: 25 Feb 2010, 20:38
Localitate: FETESTI

Re: Vagoane seria 20-83

Mesajde Daniel pe 01 Dec 2012, 02:49

Ramona - Dark Queen scrie:Seria 20-83 cunoscuta ca si "Railjet" e seria mea favorita; imi plac mult aceste vagoane si ma bucur sa vad ca parcul se modernizeaza chiar daca intr un ritm lent. Pun si eu o intrebare off topic: daca CFR ar avea management strain lucrurile s-ar imbunatatii? :think: :think:


Ramona, eu unul nu cred in mamagementul strain, extraterestru, sau de orice natura ar fi. Managementul strain nu poate fi considerat "Panaceea" problemelor din domeniu. Cred ca este vorba de cei de "sus". Acolo cred ca ar trebui schimbat ceva. Daca exista legi care nu se respecta, daca sunt functionari ai statului care nu le pun in aplicare deoarece sunt imediat exclusi din sistem, atunci poate sa vina si mama manageriatului din Japonia, ca tot prost va merge treaba. Apropos: la Tarom cat de bine merge treaba de cand exista manager strain? A devenit cumva Lufthansa si nu am aflat noi??? :lol:

Intorcandu-ne la vagoanele noastre, sunt o modernizare (mai precis o conversie) reusita. Insa nu am inteles nici pana azi de ce nu s-au pastrat macar cate o bucata vagon seria 60-50 si 70-50 ca exponate de muzeu??? Pe undeva nici nu ma mai mira... La noi nu mai exista un muzeu al CFR-ului de aproape 30 de ani!!! Da las' ca avem o macheta cu trenulete de plastic de numa numa! Generatiile viitoare se vor uita la niste modele feroviare scara HO care in cativa ani vor fi decrepite si se vor intreba foarte sincer: au existat la noi astfel de trenuri??? :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane seria 20-83

Mesajde Daniel pe 01 Apr 2013, 17:43

Mai fac si eu o trecere in revista a acestor vagoane. Stiu ca exista destui fani ai lor care sper sa se bucure de aceste imagini. Asadar sa incepem o scurta poveste in imagini, in "Saptamana vagoanelor pe Railnet.ro".

Garnitura a unui tren formata din vagoane seria 20-83 (si 19-83) remorcate de masina 40-2004-6 - Gara de Nord, Bucuresti (03.09.2011).jpg
Garnitura a unui tren formata din vagoane seria 20-83 (si 19-83) remorcate de masina 40-2004-6 - Gara de Nord, Bucuresti (03.09.2011). / Foto: Daniel


Vagon seria 20-83 in compunerea aceluiasi tren de Constanta.jpg
Vagon seria 20-83 in compunerea aceluiasi tren de Constanta. / Foto: Daniel


Vagoane seria 20-83 in compunerea unui tren ce sosea in aceeasi zi la Bucuresti Nord.jpg
Vagoane seria 20-83 in compunerea unui tren ce sosea in aceeasi zi la Bucuresti Nord. / Foto: Daniel


Capatul unui astfel de vagon (Gara  de Nord, 13.03.2011).jpg
Capatul unui astfel de vagon (Gara de Nord, 13.03.2011) / Foto: Daniel


Vagon seria 20-83 in remiza Grivita (01.12.2011).jpg
Vagon seria 20-83 in remiza Grivita (01.12.2011). / Foto: Daniel


Vagon seria 20-83 prezentat la Zilele Feroviare 2010.jpg
Vagon seria 20-83 prezentat la Zilele Feroviare 2010. / Foto: Daniel


Boghiu Y32RS al unui astfel de vagon.jpg
Boghiu Y32RS al unui astfel de vagon. / Foto: Daniel


Detaliu inscriptii pe un astfel de vagon.jpg
Detaliu inscriptii pe un astfel de vagon. / Foto: Daniel


Sa facem si o scurta incursiune prin interioarele acestor vagoane:

Usa de acces rulanta din capatul vagonului .jpg
Usa de acces rulanta din capatul vagonului. / Foto: Daniel


Una din toaletele vagonului.jpg
Una din toaletele vagonului. / Foto: Daniel


Detaliu chuveta.jpg
Detaliu chiuveta. / Foto: Daniel


Sa patrundem si in interiorul salonului unui vagon seria 20-83. Cu toate ca nu sunt adeptul ideii de vagoane salon, si le situez inca pe un plan superior pe cele compartimentate (pe vremuri oamenii plateau bani grei pentru un loc in "cupeu" si nu degeaba), ceea ce e de apreciat la aceste vagoane sunt sistemele de informare electronica a pasagerilor aflate in mai toate colturile salonului, dupa cum vom vedea.

Privire de ansamblu a salonului de clasa a doua a unui astfel de vagon.jpg
Privire de ansamblu a salonului de clasa a doua a unui astfel de vagon. / Foto: Daniel


Pozitionarea sistemelor electronice de informare.jpg
Pozitionarea sistemelor electronice de informare. / Foto: Daniel


Dispaly LCD de informare pasageri aflat in fiecare capat al vagonului.jpg
Dispaly LCD de informare pasageri aflat in fiecare capat al vagonului. / Foto: Daniel


Afisaj electronic (sistem informare pasageri) pe laterala salonului in dreptul geamurilor.jpg
Afisaj electronic (sistem informare pasageri) pe laterala salonului in dreptul geamurilor. / Foto: Daniel


De asemenea camerele video de supraveghere aflate in fiecare capat al salonului sunt o prezenta interesanta. Teoretic ar trebui sa fie dotate si cu un DVR pozitionat probabil intr-unul din panourile de control din capatul vagonului.

Detaliu camera video supraveghere, iluminatii plafon, display informatii.jpg
Detaliu camera video supraveghere, iluminatii plafon, display informatii. / Foto: Daniel


Dispunerea scaunelor in aceste vagoane este destul de interesanta. Intr-unul din capete, pe o parte se afla un sir de scaune asezate unul in fata celuilalt in sir de cate unul. In rest, pozitionarea scaunelor este la fel ca in majoritatea salonaelor, in siruri de cate dou pe fiecare parte a salonului, asezate fata in fata. Spre deosebire de vagoanele AVA 200 salon, in acestea, distanta dintre scaunele opuse nu este mica, ceea ce elimina discomfortul intalnit in AVA 200 salon, de a sta cu picioarele stranse pentru a nu te lovi de cel din fata ta.

Scaune asezate in sir simplu, pozitionate fata in fata.jpg
Scaune asezate in sir simplu, pozitionate fata in fata. / Foto: Daniel


Scaune in sir dublu.jpg
Scaune in sir dublu. / Foto: Daniel


Inchei aici aceasta scurta descriere a vagoanelor seria 20-83 din dotarea CFR Calatori.

Garnitura a fostului tren IC 873 (Buc. Nord - Galati) - Gara de Nord, Bucuresti - 13.03.2011.jpg
Garnitura a fostului tren IC 873 (Buc. Nord - Galati) - Gara de Nord, Bucuresti - 13.03.2011. / Foto: Daniel


;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane seria 20-83

Mesajde Bogdan5ful pe 01 Apr 2015, 13:42

Nimic neobisnuit :)) Bucuresti Nord-Suceava

DSC_1202.JPG
Bogdan5ful


Mesaje: 3
Membru din: 05 Aug 2014, 16:15

Re: Vagoane seria 20-83

Mesajde Daniel pe 01 Apr 2015, 20:43

Doua lucruri:

1. Romanii mai au de invatat sa vopseasca un vagon.
2. In Romania exista multe animale, maimute coborate din copaci, care dau cu piatra in geam.

:mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane seria 20-83

Mesajde Daniel pe 04 Feb 2017, 19:23

Simteam nevoia sa completez subiectul cu cateva detalii legate de boghiul tip Y 32 RS ce permite viteze de pana la 160 km/h. Vom vedea boghiul in sine si apoi un detaaliu in care se pot identifica osia cu discurile de frana, roti monobloc si unul din amortizoarele hidraulice ale suspensiei secundare.

Boghiu tip Y32 RS.JPG
Foto: Daniel


Amortizor hidraulic suspensie secundara si discuri de frana.jpg
Foto: Daniel


Poate pe viitor vom dezvolta si aceasta tema. Cine stie, vreun RTV-ist de meserie ne poate aduce mai multe informatii referitoare la ceea ce gasim in general pe sub un vagon de calatori. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


ÃŽnapoi la Vagoane de clasa a 2a (B)

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki