Vagoane seria 84 -16 (Electroputere VFU Pascani)

Subiect destinat vagoanelor de clasa a 2a.

Vagoane seria 84 -16 (Electroputere VFU Pascani)

Mesajde Daniel pe 01 Dec 2018, 18:52

VAGOANE ETAJATE SERIA 84-16 reconstruite la Electroputere VFU Pascani (fosta Remarul Pascani).

Vagon seria 84 -16  .jpg


Vagoanele de acest tip provin din fostele serii 26-26 construite la finele anilor 1970 - inceputul anilor 1980 de catre fostele uzine D.W.A. - VEB Waggonbau Goerlitz din fosta R.D.G., dupa un proiect al uzinelor D.W.A. Niesky. De asemenea din fostele 26-26 provin si cele din seriile 26-16 si 36-16.

Vagoanele seria 84-16 sunt vagoane etajate de clasa a 2-a cu diferenta ca au si un salon special pentru biciclete, aflat la parter, cu o capacitate de 6 biciclete asezate in rastel si sase locuri de tip strapontina pentru biciclisti.

Cateva caracteristici tehnice (in mare parte similare cu cele ale celorlalte etajate de acest tip din seriile 16 si 36):

Litera de serie BDmee.jpg


Seria vagonului dupa reconstructie: 84 - 16. Litera de serie: BDmee ( vagon de clasa a doua si bagaje, modernizat standard european, dotat cu clima)
Lungimea peste tampoanele necomprimate: 26800 mm
Distanta intre pivotii crapodinei: 19500 mm
Lungimea sasiului intre fetele traverselor frontale: 25500 mm
Latimea cutiei vagonului peste tabla albiei de podea: 2780 mm
Inaltimea maxima a vagonulu: 4630 mm
Inaltimea planseului peste muchia superioara a sinei etaj inferior: 360 mm / etaj superior: 2470 mm / spatiul cu un singur etaj: 1255 mm
Tipul boghiului: Görlitz VI

Boghiu tip Goerlitz VI apt pentru 120kmh .jpg


Ampatamentul boghiului: 2500 mm
Ecartament: 1435 mm
Diametrul cercului de rulare nou: 920+4 mm
Sarcina maxima pe osie: 16 t
Aparat de tractiune: Fisa UIC 520
Aparat de ciocnire: Fisa UIC 528
Inaltimea nominala a tampoanelor de la nivelul sinei: 1060 mm
Aparat de legare: Fisa UIC 520
Tara vagonului: 47 t
Viteza maxima de circulatie: 120 km/h

Semne si inscriptii laterale vagon.jpg
Inscriptii greutate neta, bruta si nr de locuri. Este interzisa trecerea peste cocoasa de triere.jpg


Raza minima a curbei in care se inscrie curse de exploatare cu V = 50 km / h: 150 m la curbe in S R 1/2 cu dreapta intermediara: 150 m
curse de incercare cu o viteza de pana la 10 km/h cu cuplajul desfacut: 90 m
Iluminat incandescent si fluorescent: 24 V c.c.
Baterie de acumulatoare cu intretinere redusa: 24 V c.c., 420 Ah
Instalatia de frana: KE - P-A
Alimentarea cu energie electrica:1500 V /50 Hz
Intercomunicatia: SR 8117/1,2-2000
Latimea coridorului: 500 mm
Numar de locuri: clasa a II-a: 104 + 6 locuri pentru biciclete.
Numar cabine WC: 2
Functii si dotari tablou comanda diagnoza cu transmiterea datelor la distanta.

O alta particularitate este aceea ca frana de mana actioneaza asupra fiecarui boghiu in parte, vagonul avand construtiv doua capete cu frana de mana.

Dar sa exploram interioarele celui mai nou vagon din aceasta serie, intrat cu mai putin de 24 de ore in flota de vagoane a statiei Bucuresti Basarab, direct de la uzinele reparatoare de la Pascani: 84-16 015-4.

Placuta uzina reparatoare.jpg
Semn pentru ultiima revizie.jpg
Marcaj cifrat pentru identificare al vagonului (sistem computerizat UIC).jpg


De remarcat faptul ca acest vagon proaspat reconstruit, fata de cele din modernizarile anterioare, beneficiaza de scaune mult mai confortabile. In general un plus pe care il prezinta aceste vagoane etajate modernizate la Pascani, alaturi de altele provenite de la aceleasi uzine, il reprezinta sistemul de climatizare care functioneaza excelent.

Dar sa vedem cum arata vagonul:

Usi laterale acces vagon.jpg
Scara acces etaj.jpg
Scara acces etaj din holul de intrare.jpg
Scara acces etaj catre capat cu tablou.jpg


Main intai sa exploram cele doua spatii "cu un singur etaj" aflate in capetele vagonului. Unul din spatii contine tabloul electric al acestuia, si are un numar de patru locuri cu toate dotarile necesare confortului pasagerilor dispuse pe partea opusa a tabloului, iar celalalt capat are un numar de 8 locuri dispuse de-o parte si de alta a culoarului de serviciu, separate printr-un perete cu usa glisanta de cele doua toalete dispuse cate una de-o parte si de alta a culoarului inainte de usile de intercomunicatie ale vagonului.

Capatul cu tabloul:

Spatiul cu un singur etaj din capatul cu tabloul electric al vagonului.jpg
Tabloul electric al vagonului.jpg
Suporti pentru bagaje.jpg


Capatul dinspre toalete:

Capatul cu toaletele beneficiaza de 8 locuri.jpg
Inca 4 locuri confortabile.jpg
Lavoar.jpg
Oglinda si priza electrica 220V.jpg
Detaliu priza 220V.jpg
Catre etaj.jpg


La parter gasim salonul amenajat special pentru biciclete, separat de salonul de clasa a II-a prin pereti cu usa glisanta de acces. Dupa cum spuneam, capacitatea este de 6 locuri (scaune pliabile tip strapontina) pentru biciclisti si 6 suporti tip rastel pentru biciclete.

Salon pentru biciclete.jpg
Strapontine in salonul pentru biciclete.jpg
Doua randuri de suporti biciclete (rasteluri).jpg
Rastel biciclete.jpg
Partea superioara a rastelului.jpg
Detaliu suport prindere roata bicicleta.jpg
Trei din cele 6 strapontine .jpg
Scaun cu strapontina.jpg


Salonul de clasa a II-a de la parter:

Imagine de ansamblu a salonului de la parter.jpg
Panou electronic de informare pasageri.jpg
Geam rabatabil in capatul salonului de la parter.jpg
Scaune extrem de confortabile la parter.jpg
Detaliu scaun.jpg
Prize electrice 220V .jpg


Salonul de clasa a II-a de la etaj ce are in fiecare capat in zona scarilor de acces, cate 6 locuri dispuse cate trei de-o parte si de alta a culoarului:

Cate 3 scaune de-o parte si de alta a culoarului din capatul salonului de la etaj.jpg
Scaunele din capatul salonului de la etaj.jpg
Salon etaj.jpg
Masuta, cos de gunoi si prize 220V.jpg
Colt fereastra, cotiera si priza electrica 220V.jpg
Scaune confortabile.jpg


Cam atat cu descrierea unui astfel de vagon, care arata destul de bine si reprezinta un nou pas inainte in confortul calatorilor. Important e ca sa fie si apreciat acest efort din partea CFR Calatori de catre beneficiariul direct al acestor vagoane, publicul calator.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane seria 84 -16 (Electroputere VFU Pascani)

Mesajde Andrei98 pe 01 Dec 2018, 20:45

Cateva 84-16 au fost transformate si din 26-16, pe vremea cand nu prea aveau deloc vagoane de biciclete.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane seria 84 -16 (Electroputere VFU Pascani)

Mesajde Daniel pe 01 Dec 2018, 21:28

Ai dreptate, insa baza o reprezinta celebrele vagoane 26-26 pentru toate seriile actuale.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


ÃŽnapoi la Vagoane de clasa a 2a (B)

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki