La prima intrebare am sa incerc un raspuns, referitor la procedura de lansare a acestor motoare. Sunt doua cazuri in care se poate lansa.
Prima metoda s-a aplicat pe la inceputuri, cand au existat cateva DA-uri dotate cu instalatie pneumatica pentru lansarea motorului (MD). Pe vremea aia locomotivele nefiind dotate cu baterii de acumulatori, lansarea se facea cu aer comprimat.
A doua metoda, cea actuala, cand ai bateriile de acumulatori slabe, lansarea motorului se poate face prin balans sau "lansare falsa" - se da drumul aerului din rezervorul principal, se conecteaza heblul (bateriile), se actioneaza supapele 6.1 - 6.2 (contactorii de lansare MD) dupa care in momentul cand generatorul principal roteste motorul Diesel se simuleaza lansare din comutatorul 44, apoi comutatorul 65 se comuta pe pozitia "Control" (aceasta lansare se face fara pompe atunci cand bateriile de acumulatori sunt slabe, au capacitate redusa, evitandu-se explozia bateriilor la lansare.
La a doua nelamurire, pot spune ca
numai pe timp de iarna, la locomotivele Diesel - electrice, se efectueaza procesul
MSC (Mentinere in Stare Calda). Acest proces previne inghetarea uleiului si apei din motorul Diesel precum si incarcarea bateriilor de acumulatori.
Sper ca te-am lamurit, lucrurile astea le stiu de la un mecanic. Daca mai ai si alte intrebari, oricand in limita timpului disponibil, iti raspund cu placere.
