Pagina 5 din 5

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 14 Oct 2015, 19:10
de Daniel
Sa nu uitam de Bucuresti Basarab (Gr. B) si Iasi Nord Grupa B a statiei Iasi. ;)

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 31 Oct 2015, 13:01
de ubu.roi
Mulțumesc pentru răspunsuri!

Legat de funcționarea locomotivelor cu motor diesel (de orice tip): cum se poate face pornirea motorului diesel în cazul în care bateria este epuizată? Probabil cazul cel mai frecvent este când este foarte frig și motorul nu a mai fost pornit de multă vreme (dar nu neapărat când este frig). Există vreo metodă pneumatică/mecanică?

Mai am și o altă curiozitate legată de pornirea motorului diesel. Este una pe care am mai văzut-o exprimată pe acest forum și pe altele de profil de către pasionați...diletanți, ca mine, și răspunsurile sunt întotdeauna destul de vagi. De ce totuși staționează locomotivele cu motoare diesel cu motoarele pornite perioade îndelungate? Este atât de greoaie procedura de pornire a motorului, sau există riscul să nu mai pornească pentru că nu au bateriile destulă putere? Mă gândesc că economia de combustibil ar fi poate semnificativă. Mulțumesc.

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 23 Noi 2015, 20:13
de Daniel
La prima intrebare am sa incerc un raspuns, referitor la procedura de lansare a acestor motoare. Sunt doua cazuri in care se poate lansa. Prima metoda s-a aplicat pe la inceputuri, cand au existat cateva DA-uri dotate cu instalatie pneumatica pentru lansarea motorului (MD). Pe vremea aia locomotivele nefiind dotate cu baterii de acumulatori, lansarea se facea cu aer comprimat. A doua metoda, cea actuala, cand ai bateriile de acumulatori slabe, lansarea motorului se poate face prin balans sau "lansare falsa" - se da drumul aerului din rezervorul principal, se conecteaza heblul (bateriile), se actioneaza supapele 6.1 - 6.2 (contactorii de lansare MD) dupa care in momentul cand generatorul principal roteste motorul Diesel se simuleaza lansare din comutatorul 44, apoi comutatorul 65 se comuta pe pozitia "Control" (aceasta lansare se face fara pompe atunci cand bateriile de acumulatori sunt slabe, au capacitate redusa, evitandu-se explozia bateriilor la lansare.

La a doua nelamurire, pot spune ca numai pe timp de iarna, la locomotivele Diesel - electrice, se efectueaza procesul MSC (Mentinere in Stare Calda). Acest proces previne inghetarea uleiului si apei din motorul Diesel precum si incarcarea bateriilor de acumulatori.

Sper ca te-am lamurit, lucrurile astea le stiu de la un mecanic. Daca mai ai si alte intrebari, oricand in limita timpului disponibil, iti raspund cu placere. :dance: