Pagina 4 din 5

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 29 Aug 2011, 18:35
de sulzerul 0733
Eu nu inteleg de ce-i tot cautati nod in papura acestui copil :x
Eu ma intreb: pe voi nu v-a invatat nimeni ceea ce stiti, ati invatat totul singuri? In loc sa va bucurati ca mai sunt copii dornici sa descopere tainele trenurilor, sa afle lucruri noi despre ce inseamna transportul feroviar, voi va dati mari cocosi ca le stiti voi pe toate(desi, din ce vad, copilul asta de 13 ani stie sa scrie mult mai corect decat voi, astia care il blamati) :x :x
Fratilor, toti ati fost copii, toti ati avut nevoie sa aflati lucruri noi, de ce il condamnati pe Cosmin? :x :x :x
Nu v-ar fi rusine, il trimiteti pe teren, dar de unde sa stie baiatul ce inseamna acele semne si semnale daca nu-i explica nimeni? Are dreptate, se poate uita ani intregi la semnale, dar fara cineva langa el care sa-l indrume, nu afla nimic. Lasati ipocrizia deoparte si haideti sa ajutam acest baiat sa deprinda si el tainele ceferiei :)

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 03 Sep 2011, 08:41
de camionagiul
Mai ales Sulzerule 0733 ca pruncul asta simpatic de Cosmin, se afla la varsta la care tot ce invata, ramane adanc intiparit in memorie pentru tot restul vietii. Deci trebuie sa fiti foarte atenti cu el pentru ca am senzatia ca MrDaddY nu navigheaza pe railnet doar pentru hobby, ci mai mult ca sigur va deveni un caraus pe drumul de fier. Dorinta lui de cunoastere trebuie respectata si admirata mai ales pentru faptul ca in ziua de azi copii sunt cum sunt, si fac numai ceea ce nu trebuie. Sa inveti e un lucru sacru.

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 15 Sep 2011, 16:21
de Opptur
Multumesc sulzerul 0733 si lui camionagiul. Eu nu voi critica pe nimeni, sau altceva. Eu va inteleg ca nu vreti sa stati sa explicati totul unui copil, dar va rog, daca nu vrei sa explicati, nu mai spuneti nimic. Zic ca e cel mai bine asa...

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 15 Sep 2011, 16:45
de sulzerul 0733
Lasa-i in pace pe ipocritii ce te critica si nu-i baga in seama. Astora nu le mai ajungi cu prajina la nas :x Ne gasim noi cativa pe aici sa te ajutam cu ce putem, iti promit ;)

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 15 Sep 2011, 16:49
de Opptur
sulzerul 0733 scrie:Lasa-i in pace pe ipocritii ce te critica si nu-i baga in seama. Astora nu le mai ajungi cu prajina la nas :x Ne gasim noi cativa pe aici sa te ajutam cu ce putem, iti promit ;)

Multumesc mult.

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 15 Sep 2011, 17:46
de Daniel
Hai sa inchidem aici discutiile off-topic. Pe forumul acesta oricine doreste o explicatie o capata. De aceea a fost creat. Si mai mult, dictionarul nostru a fost lansat tocmai pentru a ne putea ajuta unii pe altii si a oferi informatii utile tuturor. Cel putin noi cei din echipa de moderare a forumlui vom sta la dispozitia tuturor celor care intreaba si va vom lamuri. :dance:

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 21 Sep 2011, 21:04
de Andrei Irimescu
Locomotiva de la 0:50 mai circula prin Romania?Seamana cu un Bombardier Traxx :think:

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 21 Sep 2011, 21:22
de Daniel
Nu este Traxx, este un Eurosprinter (ES 64). Dupa cat am tot umblat prin tara, am observat ca masina asta face serviciu mai mult pe Magistrala 200 si pe liniile secundare ale acesteia. Circula mai des prin zona Deva-Symeria. A fost un mare nocorc faptul ca am suprins-o anul trecut la Kitila prin septembrie. ;)

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 22 Sep 2011, 07:28
de Andrei Irimescu
Daniel scrie:Nu este Traxx, este un Eurosprinter (ES 64). Dupa cat am tot umblat prin tara, am observat ca masina asta face serviciu mai mult pe Magistrala 200 si pe liniile secundare ale acesteia. Circula mai des prin zona Deva-Symeria. A fost un mare nocorc faptul ca am suprins-o anul trecut la Kitila prin septembrie. ;)

Multumesc pentru raspuns :)

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 22 Sep 2011, 17:41
de Vlad0012
Inainte facea foarte mult pe acolo acum au luat trasele fostului Servtrans dp M900 si cara la greu cisterne impreuna cu GFR-u.

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 01 Oct 2011, 12:55
de camionagiul
Draga MrDaddy, cand elvetienii au construit in 1959 primele Sulzere cunoscute la noi sub denumirea de 060 DA, care dupa parerea mea sunt cele mai frumoase locomotive din lume, datorita specificului greu si foarte greu caracteristic caii ferate elvetiene ( trebuie luat in considerare ca trebuiau sa treaca Alpii ) inginerii de la Winterthur au construit partea pneumatica in asa fel incat locomotivele sa poata fi folosite in tractiune multipla. Probabil ca multa lume nu cunoaste amanunte tehnice, dar cei initiati stiu ca din conducta generala de aer a locomotivei,pleaca o conducta ce alimenteaza cu aer prin intermediul unor traductoare de presiune anumite aparate,care au rolul de a supraveghea sau comanda anumite sisteme cu un rol bine determinat in functionarea locomotivei. Unul dintr aceste sisteme este si motorul a carui putere se regleaza prin intermediul controlerului, controler care stabileste precis si exact o anumita presiune de aer care este transmisa regulatorului de turatie, pentru fiecare din cele 24 de trepte de viteza. Acesta conducta se numeste conducta aparatelor si are legaturi la capetele locomotivei unde atunci cand situatia o cere, sa poata fi cuplata a doua locomotiva prevazuta pentru tractiunea multipla. Asta inseamna ca un singur mecanic va conduce cele doua locomotive, comanda controlerului din prima locomotiva comandand exact aceaasi turatie ambelor motoare. Trebuie precizat ca datorita pierderilor de aer care pot aparea, elvetienii nu recomandau folosirea a mai mult de trei locomotive in tractiune multipla.

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 01 Oct 2011, 14:58
de Daniel
O informatie extrem de interesanta! :)

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 01 Oct 2011, 15:15
de camionagiul
O, multumesc Daniele,acesta e un raspuns la o intrebare pusa de Cosmin ( Mr Daddy ) mai de mult, intrebare la care pruncul ala simpatic nu primise un raspuns care sa-l satisfaca.

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 01 Oct 2011, 20:22
de camionagiul
Cred ca se stie foarte bine ca aerul joaca un rol deosebit de important in functionarea Sulzerului,el fiind folosit nu doar in cele doua sisteme de franare automata si directa,ci si in fuctionarea motorului diesel si a altor aparate cum ar fi : electroventilele de la contactoarele de lansare sau oprire a motorului, de la contactoarele de schimbare a sensului de mers, comanda nisiparelor, a stergatoarelor de parbriz , fluier si asa mai departe. Din aceasta cauza, mecanicii de locomotiva trebuie sa gestioneze cu foarte mare atentie capacitatea acumulatorilor, mai ales in anotimpul rece, deoarece manevrele de lansare a motorului necesita folosirea la maxim a rezervei de curent din baterii dupa cum urmeaza : pornirea pompei de transfer a motorinei ( care actioneaza coaxial si pompa de preungere a motorului ) lucru care trebuie facut cu 5 minute inainte de pornire, pornirea compresorului daca se constata o presiune mai mica de 3,7 atmosfere in conducta aparatelor, lucru care nu asigura functionarea contactoarelor mai sus amintite, si in cele din urma pornirea motorului folosind generatorul principal pe post de motor electric. Asadar iata cum o simpla marime fizica ( presiunea de aer ) riguros si laborios pusa la treaba de excelentii ingineri elvetieni,reuseste sa AUTOMATIZEZE functionarea a celei mai frumoase si atragatoare locomotive, intr-o perioada de timp cand si a pronunta cuvantul "electronica" era greu, daramite de aplicat in practica.

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 05 Sep 2012, 01:54
de zofei.2006
CORNEL96 scrie:CE INSEAMNA P. Mac. R1 Buciumeni?mersi anticipat :whistle:


Punct Macaz Racordare1 Buciumeni ;) .

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 05 Oct 2012, 13:07
de sulzerul 0733
Ce este CATENARA ?????

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 05 Oct 2012, 13:08
de zofei.2006
CATENÁR, -Ă adj. dispus în lanț, în serii. ♦ suspensie ~ă (și s. f.) = sistem de suspensie a unei rețele electrice aeriene de cale ferată din fire verticale sau înclinate, suspendate de unul sau mai multe cabluri de oțel. (< fr. caténaire, lat. catenarius)

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 29 Mar 2013, 18:57
de Andrei Rocar 1035
In ce an a inceput sa circule in ROMANIA, BUCURESTI, metroul Bucurestean?
Daca nu ma insel in `86 (1986)?
Mersi!

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 29 Mar 2013, 19:12
de bitter
1979 deoarece pe un forum celebru se sarbatoreau 33 de ani editia 2012:))

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 18 Iul 2014, 18:04
de xCalinx
Stie cineva ceva de locomotiva 60-0667-0? A fost anul trecut pe aici, dar nu am mai vazut-o de ceva vreme. A avut odata IR 1657 intarziere 1 ora si 15 minute pt. s-a stricat locomotiva. Sa fi fost ea?

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 18 Iul 2014, 18:34
de Trifu22
Eu zica sa il intrebi pe doctorul nostru in Sulzere, ANDU2100CP sau Sulzerul 0733

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 12 Oct 2015, 18:49
de ubu.roi
Salut! Aș vrea sa știu ce înseamnă capul X respectiv Y al unei stații și cum pot să îmi dau seama în teren care e care. Mulțumesc.

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 12 Oct 2015, 19:28
de Andrei98
Capul y este orientat la iesirea spre Bucuresti a oricarei statii iar capul x este cel opus.Ele sunt notate si pe catargul semnalelor de iesire.

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 14 Oct 2015, 16:28
de ubu.roi
^^ Mulțumesc mult!Era chiar simplu :) Am crezut că e ceva legat de configurația liniilor, macazuri, etc...

Am în minte multe întrebări legate de locomotive, stații, infrastructură feroviară. Nu sunt neapărat de tipul "dicționar", cum sună titlul topicului, dar am să îndrăznesc totuși aici.

Pentru început: în afară de Gara de Nord din București, mai există vreo altă stație de tip terminus în țară? Nu mă refer la stații care sunt (poate temporar, cine știe...) capete de linii, de exemplu Întorsura Buzăului, ci la stații în care clădirea gării este așezată de-a curmezișul liniilor, care nu continuă dincolo de aceasta.

Re: DICTIONAR INTERACTIV / Intrebati - va raspundem!

MesajScris: 14 Oct 2015, 17:04
de Andrei98
Din cate stiu,doar in gara Timisoara Nord mai sunt vreo 4 linii care sunt terminus,ca si cele din Gara de Nord.Nu stiu sa mai existe si o alta gara cu o astfel de configuratie.