ABC feroviar...

Rubrica in care puteti pune intrebari despre termenii feroviari si veti primi raspunsurile dorite.

Re: ABC feroviar...

Mesajde Drakkar electric pe 15 Dec 2016, 23:21

Foarte frumos subiectul. Chiar imi place. Imi pare rau ca nu ma pricep ca sa particip la discutii. Incerc si eu sa va prind din urma ca sa inteleg cate ceva. Felicitari tuturor pentru implicare! :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: ABC feroviar...

Mesajde Daniel pe 15 Dec 2016, 23:49

Ma bucur ca iti place. Se pare ca subiectul referitor la schimbatoarele de cale a doborat recordul pe anul acesta. Doar in primele 24 de ore de la publicare, a stabilit un record de peste 1000 de vizualizari iar in acest moment a ajuns la peste 2000. Pe pagina oficiala de Facebook, a batut iarasi un record in numai cateva zile si a avut un impact de 5.157 de persoane:

RECORD.jpg
Sursa: Facebook.

Pe langa asta a primit nenumarate aprecieri si pe alte grupuri de Facebook, nu mai putin de 48 de distribuiri, like-uri din partea unor oameni din domeniu, etc.

Este adevarat ca nu am fi ajuns aici si daca o parte din colegii de forum nu s-ar fi implicat in discutie si nu ar fi adus lucruri interesante in prim plan. Poate nu am scris chiar perfect, si nu am cum, avand in vedere ca experienta mea este zero efectiv in meserie si nu am decat niste studii teoretice pe o anumita specialitate.

Hai ca deja o dau in alte chestii. Oricum ma bucur ca v-a placut si daca mai am chef, poate mai continui. Habar nu am... Momentan pun PUNCT aici pe saptamana asta. Numai bine si va multumesc tuturor pentru ca ati ales acest forum! :dance: :dance: :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde Drakkar electric pe 16 Dec 2016, 00:02

Imi pare rau... :(
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: ABC feroviar...

Mesajde Drakkar electric pe 17 Dec 2016, 16:27

Este adevarat ca daca pui o coala A4 intre ac si contraac poti deraia un tren? :o
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: ABC feroviar...

Mesajde Daniel pe 17 Dec 2016, 18:23

Sa fiu al dracu' daca stiu sa-ti raspund la intrebarea asta. :?
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde Trifu22 pe 17 Dec 2016, 18:54

tehnic da, daca o impaturesti. practic mai greu deoarece macazusile actionate electric au contacte de limita care acestea trebuie sa se faca la tolerante sub 3 milimetri.
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: ABC feroviar...

Mesajde Daniel pe 17 Dec 2016, 19:08

Sau poate un spatiu intre varful acului si contraac mai mare de 4mm? Parca asa scrie prin RET 002 ala (RETF). :mrgreen: Cu o foaie A4 indoita nu cred ca depasesti aia 4mm decat daca o impaturesti de zeci de ori, si oricum exista sisteme de protectie la schimbatoarele de cale moderne centralizate CED si CE.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde ionutz72 pe 17 Dec 2016, 20:19

Cand se face revizie la macaz, se face si proba cu "corp".
Corpul asta este defapt un ic,lera de grosime.
Imagine
Cu corp de 2mm macazul trebuie sa se inzovarasca, sa se manevreze complet; cu cel de 4mm nu trebuie sa se manevreze complet,sa mearga pe frictiune (ambreiaj).
Deci m-as minuna ca la o hartie A4 sa nu se manevreze :)
Si chiar de acea hartie este de 4mm,prin absurd, macazul nu se manevreaza complet, ceea ce inseamna ca electric nu capata control in acea pozitie, ceea ce la rand inseamna ca nu se poate pune semnalul pe liber...deci e cale lunga pana la deraiere!
Si iar prin absurd, gheata sau zapada depuse intre ac si contraac sunt cu mult mai mari in grosime ca o foaie A4,cred; ce ar insemna asta?
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde Drakkar electric pe 17 Dec 2016, 21:02

Multumesc mult pentru explicatii mai ales ca vin de la un om care se vede ca stie meserie si am incredere. :) Asadar ce am auzit eu pe la atli pasionati este doar o poeveste fara nicio baza reala. Eu ma gandeam ca la un tren de mare viteza (care oricum nu exista in Ro) poate orice corp cat de mic sa provoace vreo treaba mai ales la viteze de 350 - 500 km/h cum sunt in alte tari. Dar poate nici acolo buturuga mica nu rastoarna carul mare. :mrgreen: Multumesc din nou pentru explicatii! :clap:
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: ABC feroviar...

Mesajde Daniel pe 17 Dec 2016, 21:33

Drakkar electric scrie:Multumesc mult pentru explicatii mai ales ca vin de la un om care se vede ca stie meserie si am incredere. :) Asadar ce am auzit eu pe la atli pasionati este doar o poeveste fara nicio baza reala. Eu ma gandeam ca la un tren de mare viteza (care oricum nu exista in Ro) poate orice corp cat de mic sa provoace vreo treaba mai ales la viteze de 350 - 500 km/h cum sunt in alte tari. Dar poate nici acolo buturuga mica nu rastoarna carul mare. :mrgreen: Multumesc din nou pentru explicatii! :clap:


Daca nu l-am avea pe el pe forum, probabil discutiile din zona asta ar deraia rau de tot pe culmi "nemaivazute". Si eu tin sa-i multumesc, pentru ca este ca de obicei un bun profesor. Imi aduce aminte de profii din scoala. Respect! :handgestures-thumbupleft:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde ionutz72 pe 17 Dec 2016, 21:39

Dar sa intram un pic si in bucatarie : :)
Un electromecanism de macaz tip EM 5:
IMG026 (1).jpg

Unde:
1:ambreiaj de frictiune
imediat dupa motorul electric (3),acesta ca la ambreiajul unei masini, preia sarcinile si se invarte in gol in cazul unui blocaj
9.jpg

2: ambreiaj de talonare
acesta permite deplasarea barei cremaliere(4), intredeschiderea acelor de contraac, in cazul talonarii unui macaz, atacarii lui in fals
8.jpg

3: motorul electric
4: axul care impreuna cu cremaliera manevreaza,efectiv, bara de manevrare legata de ace
12.jpg

5: contacte electrice
contacte tip cutit si prin acestea exista controlul macazului in ce pozitie este
sunt cate doua perechi de contacte manevrate spre stanga sau spre dreapta si acestea se muta efectiv la manevrarea completa a limbilor (controlate printr-o bara de control, separat de bara de manevrare)
Ca PS: odata talonat un macaz, contactele electrice stau in pozitia pe mijloc si nu mai poate fii folosit nici mecanic,nici electric, deoarece acesta este incadrat ca eveniment (incident)
sursa: spiact.ro
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde ionutz72 pe 17 Dec 2016, 21:43

sa vedem si ce inseamna talonarea unui macaz:

numai ca la noi asa moare,manevrat, nu mai vine inapoi
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde Daniel pe 17 Dec 2016, 22:01

Din ce stiu cand un macaz este "talonat" (atacat pe la calcai in pozitie falsa) trenul este lasat sa treaca complet, caz in care macazul este considerat "defect" si nu mai poate fi folosit decat dupa interventia unui SCB-ist. Daca imi mai aduc bine aminte.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde ionutz72 pe 17 Dec 2016, 22:06

Corect, este lasat sa treaca complet, nicidecum sa dea inapoi. Apoi D-zeu cu mila pt cine a fost vinovat de asta. :angelic-blueglow:
Asta pt ca este posibil ca prin talonare sa se indoaie limbile, sau sa nu lipeasca bine.
Iar SCB-istul, ca fapt divers, nu va pune ''mana''pe el pana nu vin organele de ancheta cu masuratori de ecartament si alte alea.
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde Daniel pe 17 Dec 2016, 22:23

Asa este. Se interzice manipularea lui pana cand nu a fost verificat de catre personalul de intretinere a liniilor si instalatiilor. Cel putin la manevra se admite oprirea vehiculelor din convoi peste macazul talonat daca prin asta se evita un eveniment sau accident. Din ce imi mai aduc aminte. Cu cat trece timpul, si nu mai am de-a face cu anumite notiuni, parca incepe sa se astearna ceatza... :lol:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde ionutz72 pe 17 Dec 2016, 22:27

Crezi ca numai la tine?!
Sunt lucruri de care nu te lovesti o viata intreaga,dar ele, acolo, exista! :)
Oricum talonare(de orice fel)= nashpa pt un cfr-ist in timpul lui de serviciu...
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde ionutz72 pe 17 Dec 2016, 22:31

Acum te (va) intreb si eu, ca esti(sunteti) cat de cat in domeniu:
In afara de macaz, ce mai poate fi talonat? :D
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde Daniel pe 17 Dec 2016, 22:36

Din ce stiu bariera, in fine barierele BAT caz in care, daca tu ai vreo TN inzestrata cu instalatie de genul asta in incinta statiei, nu mai ai controlul asupra pozitiei instalatiei. :) P.S. Mai stiu eu pe cineva care taloneaza uneori "de placere" bariere probabil ca sa verifice daca se aprind semnalele de avarie. :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde ionutz72 pe 17 Dec 2016, 22:40

Si ca sa fim ontopic:
BAT - Instalaţie de semnalizare automată amplasată la trecerile la nivel prevăzută cu semibariere şi semnalizare optică şi acustică pentru avertizarea participanţilor la trafic în vederea opririi acestora.
SAT - Instalaţie de semnalizare automată fără semibariere care emite semnale optice şi acustice la aproprierea trenului de o trecere la nivel, în scopul interzicerii circulaţiei rutiere.
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde Daniel pe 17 Dec 2016, 22:47

Uff. Tocmai vroiam sa abordez in episodul urmator TN-urile... :mrgreen: In avans, asa am vazut ca s-au reintrodus instalatiile automate cu bariera (nu semibariera) care inca nu sunt descrie in instructie pe nicaieri. Nu am mai vazut asa ceva de pe la mijlocul anilor '80 cand au parut semibarierele astea facute din economia de partid si de stat de dupa 1986 incoace... Daca nu sunt BAT-uri, cum le vor cataloga? Am mai vazut si BAT-uri duble, dar alea sunt altceva, iar TN-urile tip B sunt cu totul altceva si nu cred ca la pot incadra acolo. A aparut vreo tectura pe tema asta recent?
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde Drakkar electric pe 17 Dec 2016, 22:49

WOW! Nu ma bag. Discutia e foarte tare! :dance: :dance: :dance:
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: ABC feroviar...

Mesajde ionutz72 pe 17 Dec 2016, 22:52

Dar ce zici de BAT la TN instalate (de prin Olanda aduse parca) pe sectiile Regiotrans cu numarartor de osii?
S-au montat de exemplu pe sectia Brasov-Zarnesti unde erau paznici de bariera.
Sunt ceva de genul, cate osii trec inaintea pasajului, dupa pasaj sunt numarate, abia apoi se deschide BAT-ul.
Nu ma intreba detalii, vorbesc din auzite.
Instructii despre ele?! Nu am auzit.
Orice ar fi BAT e cu Bariera.
Iar SAT e doar cu Semnalizare.
Asta ca si incadrare.
Nu cred ca din economie s-au facut semi-barierele.
O Salvare, SMURD, ceva de genul sa poata trece dupa asigurare.
Nu?!
Ultima oară modificat de ionutz72 pe 17 Dec 2016, 23:04, modificat de 3 ori în total.
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde Daniel pe 17 Dec 2016, 23:03

Se poate sa fi fost si rationamentul de care spui tu gen salvare, pompieri, etc dar inainte de '89 erau mai rare cazurile de fortare a barierelor. Azi e plin de giboni care trec peste TN-uri ca prin branza. Ce or zice ei: las' ca's mai rapid ca trenu'. :lol:

In fine. Barierele de care iti spun le-am vazut pe M800 si M300. Pe cele de care zici tu nici nu le-am vazut si sincer sa fiu nici nu stiam de ele. Vorbeam zilele trecute si cu doamna profesoara pe tema asta, ca mai tinem legatura dupa scoala, si-mi spunea ca inafara de ceea ce am invatat si la scoala si ce se gaseste in instructie, nu a mai aparut nimic momentan mentionat pe nicaieri. Imi zicea ceva ca e posibil sa fie vreun proiect nou, si din punct de vedere tehnic, sa pui o bariera intreaga la una automata e nevoie de un motor foarte puternic.

Oke. Este BAT insa trebuie departajate cumva de semibariere. Daca asta are vreo importanta pentru cei care elaboreaza Instructiile si Regulamentele. Poate au timp sa faca si asta. Ar trebui si ele updatate cumva ca sigur s-a incasat taxa aia de 3000 de euro pentru "aferizare" plus plimbarea la producator in fabrica a comisiei de la AFER (ca sigur nu e produsa la noi) pentru obtinerea ATF-ului (agrement tehnic feroviar - m-am ocupat si eu de dinastea la o firma de componente de IT- a se citi Inalta Tensiune - si de asta stiu). Dupa atat efort sa nu fie si ele mentionate undeva oficial... :mrgreen:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde ionutz72 pe 17 Dec 2016, 23:09

Motor, la o semi-bariera sau la bariera ce acopera toata strada, nu cred ca trebuie sa aiba prea multa putere.
Cumpana in sine, cat de mare e ea, este echilibrata de contragreutati :D
Un motoras de la un BAT nu e mai mare decat o juma`de bidon de 2 litri. 8-)
ionutz72
Feroviar


Mesaje: 128
Membru din: 26 Sep 2010, 22:36
Avertismente: 1

Re: ABC feroviar...

Mesajde Daniel pe 17 Dec 2016, 23:16

Chiar de motoare de actionare a bareierelor nu m-am ocupat. Aici ar trebui vorbit cu Trifu22 sau Andrei98 (care tocmai lucreaza cu un institut de cercetari pe tot felul de motorase si robotei). Eu is praff la motoare electrice. Si ce am invatat la un moment dat in materie de IT a fost mai mult din obligatie cu toate trafurile de nu stiu cati Kva, cleme de perforatie, izolatori, intreruptori, stalpi si alte balarii cu care ma ocupam... :mrgreen: Te cred, pentru ca stiu ca te pricepi si la asa ceva. Merg pe incredere. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

AnteriorUrmătorul

ÃŽnapoi la DICTIONAR INTERACTIV / INTERACTIVE DICTIONARY

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki