Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ) [1975] - 1/43

Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ) [1975] - 1/43

Mesajde OLECO pe 21 Iul 2018, 18:22

Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ)
- an [1975]
- producator IAKRUS ZEMUN (R.F. Iugoslavia)
- constructor macheta Imagine

Imagine

modelul real

Imagine

Imagine

Imagine

Autobuzul IKARUS IK-4 a fost construit anterior cumpărării licenţelor MAN din Germania. După cumpărarea licenţelor, construcţia lui IK-4 a continuat în paralel cu licenţele MAN, denumite mai întâi IKARUS IK-5, apoi revenind la denumirile germane.

Autobuzul IKARUS IK-4 nu este licenţă VOLVO şi nici licenţă MAN, cum se vehiculează pe alte forumuri.

Primele autobuze de acest tip au fost construite pe şasiu LEYLAND, cu motor LEYLAND (185CP/136kW), având codul G-100.14S BEOGRAD, apoi, pe acelaşi şasiu LEYLAND, dar cu motor VOLVO (208CP/153kW), având codul G-100.15S BEOGRAD.

A nu se uita că în timpurile acelea, LEYLAND şi VOLVO produceau împreună mai multe tipuri de autobuze şi autocare,acestea fiind similare, dar vândute sub ambele denumiri, în funcţie de cumpărător.

Caroseria autobuzului IKARUS IK-4, de tip semiportantă era proiectată în colaborare cu BERLIET, dar se construia integral la IKARUS ZEMUN - Belgrad, mai târziu fiind construită şi la AVTOMONTAŽA - Ljubljana (în actuala Slovenie).

A urmat echiparea cu cu motorul FAMOS (160CP/118kW), produs în Jugoslavia, pe acelaşi şasiu LEYLAND, având codul G-100.16 BEOGRAD, după care, în sfârşit, apare noul şasiu FAP PRIBOJ, produs în Jugoslavia, la uzinele cu acelaşi nume, echipat cu acelaşi motor FAMOS (160CP/118kW), autobuzul având codul G-80.13 BEOGRAD.

După ce au fost cumpărate licenţele MAN, se vor importa motoarele RABA MAN D2156HM6U (192CP/141kW), cu care vor fi echipate de acum şi autobuzele IK-4, pe şasiul FAP PRIBOJ. Acestea vor avea codul GP-70.ZAGREB şi GP-70.BEOGRAD.

Din acestea s-au importat şi în România.

A fost construit şi un prototip articulat pe şasiu adaptat FAP PRIBOJ, având codul G3-160.16S BEOGRAD, echipat cu motorul RABA MAN, dar care s-a dovedit a fi nefiabil.

Autobuzele IK-4, indiferent de şasiu, LEYLAND sau FAP PRIBOJ, au avut aceleaşi dimensiuni de gabarit: lungime 12400 mm; lăţime 2500 mm; înălţime 3040 mm.

Diferenţa dintre ele era la ampatament şi console, cele pe şasiu LEYLAND aveau ampatamentul 5540 mm; consola faţă 2570 mm; consola spate 3310 mm, cele pe şasiu FAP PRIBOJ aveau ampatamentul 5400 mm; consola faţă 2760 mm; consola spate 3260 mm.
sursa NET
Imagine
Avatar utilizator
OLECO


Mesaje: 298
Membru din: 14 Ian 2013, 00:59
Localitate: Bucuresti - Titan - Sector 3

Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ) [1975] - 1/43

Mesajde OLECO pe 21 Iul 2018, 19:01

In prezent, sunt la capitolul "desene tehnice".

Pana sa le definitivez, am deja gata, bordul...

Imagine

... si afisul de pe geamul cabinei soferului.

Imagine
Imagine
Avatar utilizator
OLECO


Mesaje: 298
Membru din: 14 Ian 2013, 00:59
Localitate: Bucuresti - Titan - Sector 3


Înapoi la DISCUTII GENERALE DESPRE TRANSPORT PUBLIC / VARIOUS DISCUSSIONS ABOUT P.T.

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki