RATB are planuri mari de investiții

RATB are planuri mari de investiții

Mesajde Vatmanu076 pe 04 Iul 2013, 20:43

RATB are planuri mari de investiții - microbuze, autobuze noi, tramvaie și troleibuze noi

Luând în calcul gradul ridicat de uzură al vehiculelor RATB, noul Consiliu de Administrație (CA) al Regiei a redactat un plan ambițios de investiții, pentru perioada 2013 - 2016, care prevede: înlocuirea a 50% din parcul de autobuze, fabricarea şi înlocuirea a 30% din tramvaie și schimbarea întregului parc de troleibuze din Capitală. Investiția totală numai pentru modernizarea parcului RATB se ridică la 759 de milioane lei. Totuși, planul redactat de reprezentanții CA ai Regiei pare greu de realizat, în contextul în care instituţia are acum la dispoziţie un buget foarte redus, care abia îi permite să facă faţă cheltuielilor de la o lună la alta. Proiectul intră astăzi în votul Consiliului General al Municipiului București.
În noul plan de administrare al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) pentru anii 2013-2016, noii membrii ai CA au trecut obiective destul de ambițioase având în vedere finanțarea slabă de care se "bucură" instituţia. Astfel, doar pentru modernizarea parcului RATB sunt propuse investiții de 759 de milioane de lei în următorii trei ani. Cu acești bani, membrii CA ai RATB vor să înlocuiască jumătate din autobuzele care circulă astăzi prin Capitală și toate troleibuzele. Totodată, ei au în plan fabricarea și înlocuirea a 30% din tramvaiele aflate în circulație.

Investiţiile noului Consiliu de Administraţie al RATB par însă rupte de realitate, în contextul în care Regia are la dispoziţie un buget foarte mic în acest an. "Am auzit de acest plan al Consiliului de Administraţie, dar am înţeles că urmează să fie modificat. Cred că l-au elaborat înainte de a se vota bugetul şi nu cred că va rămâne în această formă. Acest plan reflectă tot ce ne-am dorit noi, dar nu cred că va rămâne aşa, ci va fi adaptat. Ce scrie în respectivul plan nu se mai potriveşte cu realitatea. Noi ne doream să se facă aceste investiţii în decembrie, anul trecut, dar aceste cerinţe nu mai pot fi îndeplinite pentru că nu au fost adaptate la bugetul actual. Nu ştiu exact ce se va întâmpla pentru că nu sunt membru în Consiliul de Administraţie şi nici nu am văzut până acum programul lor de administrare", a declarat directorul general al RATB, Adrian Mihai Câmpurean, pentru B365.ro.

Nu de puţine ori, directorii RATB s-au plâns că nu mai au pe unde să scoată cămaşa cu bugetul actual pe care îl au la dispoziţie.

"Bugetul pe care ni l-a aprobat Consiliul General este dezastruos. Este extraordinar de mic. Gâfâim şi ne descurcăm foarte, foarte greu. Vom încerca să facem intervenţii să vedem dacă Primăria ne poate ajuta cu nişte ordonanţări să ne dea diferenţa de tarif şi banii pentru investiţii, pe care îi avem prevăzuţi în prăpăditul ăsta de buget. Banii de investiţii sunt, de fapt, pentru ce am făcut noi anul trecut, cele patru tramvaie şi o instalaţie de sablare, şi pe care Primăria nu le-a plătit. Sperăm să ne mai descurcăm luna asta şi vom vedea apoi ce vom mai face ca să creştem veniturile proprii, deşi minuni nu se pot face. În ziua de azi sunt din ce în ce mai puţine locuri de muncă, iar oamenii nu mai au unde să se ducă la serviciu şi automat nu mai avem nici noi călători. E aproape imposibil să crezi, într-o perioadă ca asta, că poţi creşte veniturile. Or Consiliul General a apreciat că noi putem creşte veniturile cu mai bine de 30% în acest an, respectiv cu 60 milioane lei", a declarat, la finele lunii mai, Adrian Mihai Câmpurean, pentru B365.ro.

La RATB, subvențiile la bilete acordate de Primăria Municipiului București au scăzut de la 499 de milioane lei în 2012, la 420 de milioane. Asta în condițiile în care Adrian Mihai Câmpurean, directorul Regiei, a declarat pentru B365.ro că nici măcar subvenția de anul trecut nu a fost suficientă pentru a acoperi pierderile Regiei.

Şeful RATB a mai avertizat că, dacă autorităţile nu vor lua măsuri, Regia va ajunge în colaps. "Dacă lucrurile rămân aşa s-ar putea ca în 2 luni să murim. E o chestie extrem de periculoasă. La nivelul a ce am primit, ce ni s-a ordonanţat pe luna mai, dacă lucrurile nu se corectează şi se repetă situaţia şi în luna iunie, este extrem de grav. Noi facem tot ce putem. E păcat că, pe lângă faptul că asigurăm transport public, mai şi muncim şi realizăm ceva. Câte întreprinderi din România fac produse care costă 1 milion euro (n.r - tramvaie), cum facem noi? Sunt turbat de supărare. Ne dorim să ne îmbunătăţim, să facem un prototip nou, dar nu se poate face asta. E absolut supărător faptul că, în loc să ne lase în pace să ne facem treaba, să ne sprijine, pentru că noi chiar putem face imaginea Capitalei, suntem îngropaţi. O să ne zbatem şi-o să vedem cum o să fie. Sper să avem înţelegere în altă parte pentru că Bucureştiul, capitala României, e important pentru toată lumea, nu doar pentru bucureşteni", a explicat, anterior, Câmpurean.

Ce investiţii vrea să facă noul Consiliu de Administraţie al RATB

Pe lângă schimbarea parcului RATB, noul CA al instituţiei mai are în plan achiziția a 50 de minibuzuri. "Ne dorim cele 50 de minibuzuri pentru a optimiza transportul de noapte, perioada între vârfurile de sarcină, accesul în zonele unde se lucrează la metrou. Totuşi, achiziţia acestora n-are cum să fie aprobată acum pentru că acestea nu sunt incluse în suma pe care o avem noi la buget", a explicat Câmpurean.

În noul plan de administrare mai sunt prevăzute cheltuieli substanțiale și pentru modernizarea infrastructurii RATB. Totalul investițiilor în modernizarea infrastructurii pentru următorii 3 ani este estimat la 1 miliard de lei. Astfel, printre cele mai importante investiții plănuite pe acest segment se numără:

- modernizarea liniilor de tramvai pe bd. Camil Ressu, între Rm. Vâlcea și bd. Fizicienilor - 16,8 mil. lei

- modernizarea liniilor de tramvai pe bd. Basarabia, între capătul de la Republica și Bd. Chișinău - 40 mil. lei și între bd. Chișinău și Piața Muncii - 15,2 mil. lei

- modernizarea liniilor de tramvai pe str. Lizeanu, între Ștefan cel Mare și Maica Domnului - 14,3 mil. lei

- modernizarea liniilor de tramvai pe bd. Ion Mihalache și intersecția Șos. Chitilei - Bucureștii Noi - 50 mil. lei

- modernizarea liniilor de tramvai pe Calea Șerban Vodă, Bd. Șincai, Str. Nerva Traian, până la bd. Octavian Goga - 25,7 mil. lei, pe bd. Octavian Goga și Calea Dudești, de la Nerva Traian la Depoul Dudești - 29,1 mil. lei

- înlocuire piese în calea de rulare a liniilor de tramvai de pe întreaga rețea - 94,4 mil. lei

- modernizare depoul Titan - 121 mil. lei
- depoul Vatra Luminoasă - 61,5 mil. lei
- autobaza Alexandria - 30 mil. lei
- depoul Bucureștii Noi - 69,5 mil. lei
- depoul Colentina - 40,7 mil. lei
- autobaza Militari - 56,7 mil. lei

- modernizare rețea de troleibuze pe str. Emil Racoviță, Bd. Obregia, Str. Turnu Măgurele, Str. Nițu Vasile, Str. Reșița - 20 mil. lei; pe str. Popa Nan, Delea Veche, Delea Nouă, Distorului, Baba Novac, bd. Lucrețiu Pătrășcanu, între Pache Protopopescu și bucla Morarilor și pe N. Grigorescu între bd. C-tin Brâncuși și L. Rebreanu - 16,5 mil. lei

Trăgând linie, calculăm că membrii CA al RATB au plănuit un buget de investiții de 311 mil. lei în 2013, 608 mil. lei în 2014 și 820 mil. lei în 2015, ajungând la un total de 1,7 miliarde de lei pentru investiții. Socoteala de acasă nu se potrivește, în mod clar, cu cea din târg, pentru planurile Regiei de transport, în contextul în care bugetul RATB nu permite asemenea alocări, iar bugetul Primăriei Capitalei a scăzut în acest an cu 208 milioane lei faţă de anul anterior.

De altfel, acest lucru a fost luat în calcul în redactarea planului de administrare, unde se menționează faptul că "aceste investiții sunt dependente de alocări de resurse bugetare semnificative". Totuși, acest lucru nu i-a împiedicat pe membrii Consiliului de Administrație să dezvolte sus-menționatul plan pe care chiar ei l-au categorisit drept "ambițios".

Planul de Administrare al Regiei Autonome de Transport în Comun, care poate fi accesat aici, va fi supus aprobării Consiliului General al Municipiului Bucureşti în şedinţa extraordinară de joi, 3 iulie 2013. Noul Consiliul de Administrație al RATB a fost votat în aprilie, și, potrivit legii, este obligat să prezinte, în termen de 90 de zile, planul de administrare al Regiei spre aprobarea Consiliului General.
RSCN2932.jpg

SURSA - B365.RO
Ultima oară modificat de Vatmanu076 pe 04 Iul 2013, 21:56, modificat 1 dată în total.
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2685
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: R.A.T.B. - E.T.E. - Depoul Colentina şi Depoul Titan

Re: RATB are planuri mari de investiții

Mesajde Vatmanu076 pe 04 Iul 2013, 21:12

Proiectul a fost ADOPTAT.

Singura linie care va fi modernizata anul asta este cea de pe CAMIL RESSU si accesul de la DEPOUL TITAN.

SURSA : FORUM.METROUUSOR.COM -> User : Wassy
Dacă PRO înseamnă Pentru şi CON Împotrivă, de ce e Constituție şi nu Prostituție ?
Avatar utilizator
Vatmanu076


Mesaje: 2685
Membru din: 19 Mar 2012, 09:39
Localitate: R.A.T.B. - E.T.E. - Depoul Colentina şi Depoul Titan

Re: RATB are planuri mari de investiții

Mesajde Daniel pe 05 Iul 2013, 14:17

Cred ca adevarul este undeva la mijloc. E drept ca multe linii de tramvaie, in loc sa fie modernizate, daca nu sunt bani, ar trebui desfiintate si in locul lor introduse linii de troleibuze, a caror suprastructura costa mult mai putin decat infra si suprastructura tramvaielor.

Despre achizitionarea de "minibuzuri" ele ar fi bune doar pentru liniile de noapte, si in niciun caz pentru traseele deviate din cauza lucrarilor de metrou, trasee de trafic greu, care ar trebui deservite cu masini de capacitate mare. Oricum vad ca din planul acesta lipsesc autobuzele articulate extrem de necesare Bucurestiului, motiv din care consider ca o parere personala, ca acest plan este unul nerealist si total pe dinafara subiectului.

Un singur lucru poate fi adevarat: recesiunea interna in care ne zbatem de multi ani si din care 100% nu vom iesi nici in 10 ani de acum incolo, care a facut sa dispara multe locuri de munca si automat sa scada si cererea pentru transport public spre anumite zone. In ritmul asta se poate vorbi de o "eficientizare" naturala prin desfiintarea multor linii de navetisti si pastrarea doar a unora cat de cat "rentabile". In rest, mersul pe jos e sanatos si ecologic! :lol:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9729
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1


Înapoi la DISCUTII GENERALE DESPRE TRANSPORT PUBLIC / VARIOUS DISCUSSIONS ABOUT P.T.

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki