Pagina 1 din 1

Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu F.A.P.) [1975] - 1/43

MesajScris: 21 Iul 2018, 18:22
de OLECO
Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu F.A.P.)
- an [1975]
- producator IKARUS ZEMUN (R.F. Iugoslavia)
- constructor macheta Imagine

Imagine Imagine

modelul real

Imagine

Imagine

Imagine

Autobuzul IKARUS IK-4 a fost construit anterior cumpărării licenţelor M.A.N. din Germania. După cumpărarea licenţelor, construcţia lui IK-4 a continuat în paralel cu licenţele MAN, denumite mai întâi IKARUS IK-5, apoi revenind la denumirile germane.

Autobuzul IKARUS IK-4 nu este licenţă VOLVO şi nici licenţă M.A.N., cum se vehiculează pe alte forumuri.

Primele autobuze de acest tip au fost construite pe şasiu LEYLAND, cu motor LEYLAND (185CP/136kW), având codul G-100.14S BEOGRAD, apoi, pe acelaşi şasiu LEYLAND, dar cu motor VOLVO (208CP/153kW), având codul G-100.15S BEOGRAD.

A nu se uita că în timpurile acelea, LEYLAND şi VOLVO produceau împreună mai multe tipuri de autobuze şi autocare,acestea fiind similare, dar vândute sub ambele denumiri, în funcţie de cumpărător.

Caroseria autobuzului IKARUS IK-4, de tip semiportantă era proiectată în colaborare cu BERLIET, dar se construia integral la IKARUS ZEMUN - Belgrad, mai târziu fiind construită şi la AVTOMONTAŽA - Ljubljana (în actuala Slovenie).

A urmat echiparea cu cu motorul FAMOS (160CP/118kW), produs în Jugoslavia, pe acelaşi şasiu LEYLAND, având codul G-100.16 BEOGRAD, după care, în sfârşit, apare noul şasiu F.A.P. PRIBOJ, produs în Jugoslavia, la uzinele cu acelaşi nume, echipat cu acelaşi motor FAMOS (160CP/118kW), autobuzul având codul G-80.13 BEOGRAD.

După ce au fost cumpărate licenţele M.A.N., se vor importa motoarele RABA M.A.N. D2156HM6U (192CP/141kW), cu care vor fi echipate de acum şi autobuzele IK-4, pe şasiul F.A.P.. Acestea vor avea codul GP-70.ZAGREB şi GP-70.BEOGRAD.

Din acestea s-au importat şi în România.

A fost construit şi un prototip articulat pe şasiu adaptat F.A.P., având codul G3-160.16S BEOGRAD, echipat cu motorul RABA M.A.N., dar care s-a dovedit a fi nefiabil.

Autobuzele IK-4, indiferent de şasiu, LEYLAND sau F.A.P., au avut aceleaşi dimensiuni de gabarit: lungime 12400 mm; lăţime 2500 mm; înălţime 3040 mm.

Diferenţa dintre ele era la ampatament şi console, cele pe şasiu LEYLAND aveau ampatamentul 5540 mm; consola faţă 2570 mm; consola spate 3310 mm, cele pe şasiu F.A.P. aveau ampatamentul 5400 mm; consola faţă 2760 mm; consola spate 3260 mm.
sursa NET

Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ) [1975] - 1/43

MesajScris: 21 Iul 2018, 19:01
de OLECO
desene tehnice

vedere perete lateral usi


vedere perete lateral ferestre



vedere fata-spate[/size]

Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ) [1975] - 1/43

MesajScris: 28 Aug 2018, 13:38
de OLECO
In prezent, sunt la capitolul "desene tehnice".

Pana sa le definitivez, am deja gata, bordul...

Imagine

... si afisul de pe geamul cabinei soferului.

Imagine

Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ) [1975] - 1/43

MesajScris: 26 Dec 2019, 01:46
de OLECO
A sosit timpul ca acest autobuz sa intre in faza de proiectare 3D.

Pentru inceput, forma bruta.

Imagine

Imagine

Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ) [1975] - 1/43

MesajScris: 27 Dec 2019, 00:08
de OLECO
Peretii laterali si partea din fata, au capatat contur. Totusi mai trebuie facute unele modificari.

Imagine

Imagine

Urmeaza desenarea chederelor. Desi pare o treaba usoara, sunt dificil de realizat, dar se rezolva.

Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ) [1975] - 1/43

MesajScris: 02 Ian 2020, 10:08
de OLECO
Deocamdata, la inceput de an 2020, ne ocupam de desenarea chederelor. Dupa aceea mai ajustam proportiile autobuzului.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ) [1975] - 1/43

MesajScris: 14 Ian 2020, 23:43
de OLECO
In cele din urma, chederele au fost desenate. Asa, la o privire fugara, cred ca arata destul de ok.

Imagine

Imagine

Imagine

Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ) [1975] - 1/43

MesajScris: 03 Feb 2020, 11:02
de OLECO
Incepem sa facem modificarile.

Pentru inceput, lucram la partea din fata a autobuzului.

A fost coborata putin partea cu curbura de sub geamuri, astfel incat sa semene cu linia modelului real. Vreau sa ma asigur ca fiecare detaliu este analizat cu atentie.

Imagine

Macheta autobuz IKARUS IK-4 (şasiu FAP PRIBOJ) [1975] - 1/43

MesajScris: 09 Feb 2020, 17:17
de OLECO
Fiecare geam a primit chederul aferent, chiar si casuta pentru afisarea numarului de traseu.
Dupa ce am transformat la scara de executie a machetei, dimensiunile reale ale capacelor de aerisire, a urmat decuparea in acoperis a locasurilor unde vor fi pozitionate.

Imagine

Imagine

In partea din fata a machetei, au fost sapate zonele unde vor fi atasate farurile de ceata, precum si scaritele aflate sub bara de protectie.

Imagine

Golurile usilor au fost dimensionate corespunzator, pana la nivelul treptelor de acces.

Imagine

Peretele opus a fost desenat conform schitelor primite.

Imagine