Deschid acest topic cu schita statiei Botosani, asa cum exista in 1991 (cu o mica exceptie, pe care o voi explica mai jos):
In 1991 era posibil accesul de pe liniile 5M si 6M (care atunci nu erau infundate) inspre remiza, prin intermediul liniei 4. Astfel, liniile 5M si 6M se unea, apoi se uneau cu linia 4 (printr-un macaz situat inainte de macazul nr. 45, sau posibil ca in 1991 actualul macaz nr.45 sa fi fost traversare cu dubla jonctiune, pentru a da acces de pe liniile 5M si 6M, atat pe linia 4, cat si pe linia 3C).
Tot dupa 1991 linia 7M (cea care vine de la statia transcontainere) nu era infundata la capatul spre Leorda, ci se unea cu linia 6M, fiind astfel posibila expedierea unui tren de pe linia 7M spre Leorda).
In 1991 dispozitivul de linii a statie Botosani cuprindea:
-3 linii cu peron pentru calatori (1C, 2C Directa si 3C);
-4 linii la revizia de vagoane de calatori (1T, 10T, 11T si 12T-infundata);
-7 linii in grupa de marfa (1M, 2M Directa, 3M, 4M, 5M, 6M si 7M- care vine de la statia transcontainere);
-Accesul in remiza de locomotive se asigura numai prin linia 4, iar remiza dispune de doua linii (in hala acoperita, cu canal de vizitare, pentru remizarea locomotivelor).
-La statia transcontainere, existau doua linii infundate.
Dupa 1991 dispozitivul de linii a statiei Botosani este redus:
-Linia 7M devine infundata la capatul spre Leorda;
-Liniile 6M si 5M devin infundate la capatul spre statia de calatori (sunt desfiintate macazele care asigurau legatura lor cu linia 4, la capatul spre statia de calatori);
-In 2007 linia 14 (infundate, care era situata la sud de revizia de vagoane) este desfiintata, datorita constructiei unei autogari.
-In 2012 sunt desfiintate unele linii industriale.
-Cu ocazia lucrarilor de reabilitare a cladirii de calatori si constructiei unui peron mai larg intre liniile 1C si 3C, linia 2C (care culmea- era si directa) este desfiintata, cu aceasta ocazie fiind desfiintate si macazele nr. 57 si nr. 4).
-Exista planuri de desfiintare si a liniilor 5M si 6M, dar si a liniei industriale care vine dinspre CET si traverseaza Calea Nationala si linia de tramvaie.
In 1990 VS pe linia 511 era de 100 km/h. Atunci un tren C Botosani- Putna, parcurgea distanta Botosani- Leorda- Veresti- Suceava Nord in cca 1 h si 30 minute (fiind compus din locomotiva clasa 80 si 5 sau 6 vagoane seria 29-20). Astazi VS pe linia 511 este de 80 km/h (intre Veresti- HM Bucecea) si de 60 km/h intre HM Bucecea- HM Leorda- Botosani.
HM (fosta statie) Leorda in 1990. Aveea atunci 6 linii. Are instalatie tip SBW.
HM (fosta statie) Bucecea in 1990. Avea 5 linii. Are instalatie tip SBW. Deservea fosta fabrica de zahar si o baza de receptie a cerealelor.