de ldh80 pe 02 Mar 2017, 11:28
Desi stiu ca probabil suna fantezist, la împlinirea a cca 5 ani de la anularea trenurilor de calatori pe linia 604 si implicit de la lasarea in paragina acestei linii, prezint un plan , pentru reconstructia acestei linii, asa cuml-am putut concepe!
Daca din punct de vedere tehnic s-au strecurat erori in cele de mai jos, rog colegii de forum sa le corecteze.
A. Infrastructura, suprastructura si calea de rulare
-Necesar: refacerea a 34 km linie curenta si directa
-Refacerea a cca 12 km linii abatute din statii, conform planurilor PTE pentru statiile Husi si Cretesti si a HM Podgoriile Husului, astfel: la statia Husi: 15 linii abatute+industriale, statia Cretesti 3 linii abatute si una industriala si HM Podgoriile Husului o linie abatuta , plus o linie tip „ciot infundat”.
-Planurile PTE vor tine cont de urmatoarele lungimi de linii utile disponibile:
a.Statia Husi (total 20 de linii)
-Linia 1A (directa)= 155 m lungime utila ( se pot gara maxim 6 vagoane cu o lungime de 24,5 m fiecare)
-Linia 1B (directa, la baza de receptie a cerealelor, cu cantar pentru vagoane)= 120 m ( 7 vagoane seria UAGPS, cu 15, 840 m/lungime vagon)
-Linia 2A= 180 m (se pot gara maxim 7 vagoane, cu o lungime de 24,5 m fiecare)
-Linia 2B= 100 m
-Linia 3= 334 m (pentru gararea trenurilor de marfa)
-Linia 4= 347 m (idem)
-Linia 5= 307 m (*cu schimbator de cale montat, pentru racordul cu liniiile 6, 7 si 8A)
-Linia 6=231 m
-Linia 7A=272 m
-Linia 7B= 61 m (*prelungita la cap X)
-Linia 8A= 288 m (*cu racord direct in linia 5. Linia de la rampa de marfuri. Se pot gara maxim: 20 de vagoane seria GBS sau GBGS acoperite pe doua osii, cu 14,020 m/vagon, sau 17 vagoane seria GAGS acoperit pe 4 osii cu 16,520 m/vagon, sau 32 vagoane seria KS descoperite pe doua osii cu 9 m/vagon sau 14 vagoane seria RS si RGS platforma pe 4 osii, cu 19,900 m/vagon)
-Linia 8B= 49 m (*prelungita cap X)
-Linia remiza= 56 m (doua locomotive clasa 82, lungimea 13,700 m/locomotiva)
-Linia remiza= 65 m (idem)
-Linia district= 67 m
-Linia Competrol= 140 m ( 10 vagoane seriile ZAS/ZAST/ZAES/ZAEST/ZAEFS/ZAEFST, cu 13,440 m/vagon. Vagon cisterna pe 4 osii, pentru transportul produselor petroliere albe- benzina, motorina)
-Linia ? = 139 m (*pana la zidul de beton)
-Linia ?= 101 m (*pana la zidul de beton. Prin prelungirea acestei linii, spargerea zidului de beton si realizarea unui tunel in zona cartierului saca, urma a fi construita calea ferata spre zona industriala a orasului Husi)
-Linia ICR/Depozite cooperatia de consum (industriala)= 87 m
-Linia 17 (industriala), pentru santierul Constructorul/Recon si pentru Exploadare forestiera= 595 m
b.Statia Cretesti (total 5 linii)
-Linia 1 (directa)= 421 m
-Linia 2= 360 m
-Linia 3=292 m
-Linia 4 (rampa de marfuri)=286 m
-Linia 5 baza receptie a cerealelor= 219 m (13 vagoane seria UAGPS pe 4 osii pentru cereale, cu 15, 840 m/vagon)
c.HM Podgoriile Husului
-Linia 1 directa= 197 m (*in perspectiva se poate prelungi la cap Y cu inca 357 m)
-Linia 2 = 198 m (*in perspectiva se poate prelungi la cap Y cu inca 352 m)
-Ciot = 3, 311 km (*portiunea din viitoarea cale ferata HM Podgoriile Husului- Visterniceni (Chisinau), cuprinsa intre HM Podgoriile Husului si viitorul pasaj denivelat cu viitoarea sosea de centura a orasului Husi).
-Total: -34 km linie curenta si directa
-12 km linii abatuta in statii
Necesar a fi achizitionate cca 98 km de sina tip greu 60 sau 65 kg/ml noua , cu lungimea cuponului de sina de 100-120 m.
*Lungimea utila a liniilor din statii si HM a fost calculata cu ajutorul wikimapia.
-Datorita faptului ca in zona nu s-au semnalat alunecari de teren, nu este necesar efectuarea unor lucrari speciale de consolidare a solului. Totusi, in zona Dobrina, este necesara montarea unor plase metalice pentru prevenirea desprinderilor de pietre dintr-un perete stancos.
-Se vor utiliza urmatoarele tehnologii: terasamente (cu cele 5 straturi: pamant bine compactat , nisip , plasa geotextil , balast/pietris , strat piatra sparta 1 , strat piatra sparta 2 ), traverse din beton tip „Pandrol” si din lemn (cele din lemn se vor utiliza numai daca, in urma unor studii tehnice, se va constata necesitatea utilizarii lor numai pe sectorul Cretesti- Husi, datorita curbelor foarte stranse de pe acest sector, si numai daca se va constata ca pe acest sector traversele din beton nu pot asigura elasticitatea necesara, pentru preluarea fortelor care apar in curbe)), prindere elastica tip „Pandrol E clip, cu placa prindere tip LP” (prinderea placii de reazem LP de traverse se va realiza prin cate 4 tirfoane, iar prinderea sinei de placa de reazem LP se va realiza prin clema flexibila „Pandrol E clip”), sina tip 60 sau 65 grea, noua. Se va utiliza cu precadere sina sudata , iar sina cu joante se va utiliza numai la capatul sectiunilor izolate, si, daca se constata necesar, si in curbele stranse de pe sectorul Cretesti- Husi.
-Montarea a cca 25 podete metalice (din care unul pentru cale dubla).
-Reabilitarea a 7 treceri la nivel
-Pentru protectia si scurgerea apei pluviale se vor realiza santuri laterale betonate si sistem de drenaj, incorporat in terasament.
-Terasamentul va fi protejat prin ziduri de sprijin.
-Geometria cai de rulare va fi: razele in curba minime 120 m (Husi-Cretesti) si 150 m (Cretesti-Crasna).
-Sarcina maxima pe osie va fi de 22 tone, iar viteza maxima va fi de 100 km/h (intre Crasna si Cretesti), respectiv de 40 km/h (intre Cretesti si Husi, unde, datorita curbelor stranse, nu se poate circula cu mai mult).
*intre statiile Cretesti si Husi este interzisa circulatia vagoanelor de marfa seria UAAI
-Descrierea traseului: statia Crasna, pasaj la nivel cu DN 24, curba usoara la stanga, podet 1, pasaj la nivel cu DN 24 B, halta Tarzii hc., curba usoara la dreapta, halta Oltenesti hc., pasaj la nivel cu DC, pasaj la nivel cu DC, halta Curteni hc., pasaj la nivel cu DC Budesti, pasaj la nivel cu DC, statia Cretesti, pasaj la nivel cu DJ Hoceni, pasaj la nivel cu DC, padurea Dobrina, doua curbe stranse la dreapta, izvorul, curba stransa la stanga, pasaj la nivel, halta Dobrina hc., semnal luminos PR , curba stransa la dreapta, pasaj la nivel cu DN 24 B, curba stransa la stanga, HM Podgoriile Husului (si pasaj la nivel cu DC Husi- Bunesti), doua curbe stranse la dreapta, semnal luminos PR, pasaj la nivel cu DN 24 B, curba stransa la dreapta, doua curbe stranse la stanga, semnal luminos PR, pasaj la nivel cu DN 24 B, doua curbe stranse la dreapta, semnal luminos de intrare, pasaj la nivel cu DN 24 B, statia Husi.
-Pentru intretinerea cai de rulare vor fi achizitionate 3 utilaje noi: Utilaj de ripat, ciuruit, burat, profilat si stabilizat dinamic prisma de piatra sparta tip „Matisa C-47” (produs in Elvetia). Lungimea utilajului este de 19,2 m, iar capacitatea de lucru de 120 m-cubi/ora., un plug de dezapezire si o drezina defectoscop.
-Intretinerea caii va fi asigurata de doua districte de linii, situate la Crasna si la Husi (cel de Husi- Districtul nr.7), apartinans Sectiei Linii 2 Bârlad.
-Pentru evitarea cresterii vegetatiei pe platforma caii, perioadic va fi imprastiat erbicit sau alte substante.
-Se vor respecta cu strictete termene si procedurile pentru efectuarea lucrarilor de revizie, intretinere si reparatii a caii de rulare. Daca se vor utiliza traverse din lemn pe sectiunea Cretesti-Husi, acestea vor fi inlocuite cu altele noi la interval de maxim 7-10 ani.
-La interval de maxim 15 ani se vor efectua lucrari de RK la linie, cu ciuruirea integrala si completarea (daca este cazul) a prismei de piatra sparta.
-Se vor respecta cu strictete sarcinile pe osie si tonajul maxim admis al trenurilor, iar acele vagoane (de marfa in special), cu defecte care pot afecta suprastructura caii (locuri plate in roti, etc) nu vor circula pe linia 604.
B. Instalatii SCB
-In statia Cretesti va fi reinstalata o instalatie tip „SBW ” , compusa: un panou electromagnetic in biroul de miscare, doua panouri electromagnetice cu chei la cele doua cabine de acar, doua semnale mecanice de iesire, doua semnale mecanice de intrare, doua semnale mecanice prevestitoare, un semnal mecanic de manevra, un sabot de deraiere, 9 schimbatoare de cale mecanice simple, sarmele si suportii, levierele de actionare si cablajele aferente panourilor electromagnetice.
-La HM Podgoriilor Husului va fi instalata o instalatie automata de centralizare electrodinamica tip CED-CR-2 sau de centralizare electronica, cuprinzand: 5 schimbatoare de cale centralizand electrodinamic (sau electronic) , 4 semnale luminoase de iesire (doua din ele cu indicator de directie), trei semnale luminoase de intrare, trei semnale luminoase prevestitoare (cu 3+1 focuri fiecare), 3 semnale luminoase de manevra („pitice”), o instalatie BAT cu semibariere, o instalatie SAT, un opritor fix iluminat electric, si cablajele, pichetii si releele aferente.
-La statia Husi va fi montata o instalatie automata de centralizare electrodinamica tip CED-CR-2 sau electronica, cuprinzand: trei schimbatoare duble tip TDJ, 9+11 schimbatoare simple, 8 semnale luminoase de iesire , un semnal luminos de intrare, un semnal luminos prevestitor (cu 3+1 focuri), 24 semnale luminoase de manevra („pitice”), 4 saboti de deraiere centralizati electrodinamic, 10 opritoare fixe iluminate electric, o instalatie BAT cu semibariere, 3 instalatii SAT, si cablajele, pichetii si releele aferente.
-Toate schimbatoarele de cale vor fi montate pe traverse din beton Pandrol, iar, acolo unde geometria caii permite, schimbatoarele de cale vor aveea ace flexibile (daca geometria caii nu permite, se vor monta ace normale). Toate schimbatoarele de cale vor fi cu dubla inzavorare.
-La subtraversarea liniilor de cale ferata, a peroanelor, etc, cablajele electrice vor fi protejate in tevi metalice.
-Toate macazele centralizate electrodinamic sau electronic vor fi echipate cu incalzitoare electrice de macaz;
-Releele vor fi montate in dulapuri metalice inchise iar cablajele subterane in canale de beton protejate antiefractie. La subtraversarea liniilor de cale ferata si la pasaje cablajele vor fi protejate special.
-Intre statia Husi si HM Podgoriile Husului asigurarea parcusurilor trenurilor se va face in sistem BLAS („bloc linie automat simplificat”), iar intre HM Podgoriile Husului- statia Cretesti- statia Crasna in sistemul „intelegere telefonica a cai libere”.
Pentru intretinerea sistemelor SCB vor fi achizitionate utilaje si aparate electronice si electrice noi. Aceasta intretinere va fi asigurata de catre Sectia CT Iasi, District CT Bârlad si de un electromecanic SCB in statia Husi si un electromecanic SCB in HM Podgoriile Husului.
C. Instalatii de telecomunicatii
-Se va monta o instalatie telefonica moderna, cu fibra optica.
-La birourile de miscare se vor monta pupitre telefonice. Manevrantii de vagoane, automotoarele si locomotivele vor fi dotate cu statii RTF (radio-telefon)
-Cablajele vor fi realizate din fibra optica, ingropate in canale de beton
-In statii se vor monta antene radio si aparate de incarcare a statiilor RTF.
-Pentru comunicarea exteriora, in anticamera birourilor de miscare vor fi montate telefoane, conectate la reteaua de telefonie fixa a Telekom si RDS.
D. Instalatii de alimentare cu energie electrica
-Prin conectarea la sistemul energetic national
-In statiile Husi, Cretesti si HM Podgoriile Husului vor fi prevazute grupuri electronice sau baterii de acumulatori pentru alimentarea de avarie a instalatiilor SCB si a biroului de miscare.
E. Cladiri de exploadare
-Vor fi reconstruite haltele Tarzii hc., Oltenesti hc. , Curteni hc. Si Dobrina hc. Fiecare va cuprinde: o cladire (cuprinzând: casa de bilete, sala de asteptare si camera de locuit), o toaleta (cu vidanjare, deoarece in localitatile Tarzii, Oltenesti si Curteni nu exista deocamdata retea de canalizare menajera. In cazul Dobrina hc, aceasta va fi racordata la reteaua de canalizare menajera a municipiului Husi, când reteaua va ajunge in aceea zona), peron betonat, drum de acces in sat si put forat sau fantana cu apa potabila (deoarece in localitatile Tarzii, Oltenesti si Curteni nu exista deocamdata retea de apa curenta. In cazul Dobrina hc, aceasta va fi racordata la reteaua de apa potabila a municipiului Husi, atunci când reteaua va ajunge in aceea zona), gard din fier forjat si amenajari florare.
*Haltele Tarzii hc, Oltenesti hc si Curteni hc vor deservi localitatile respective (care sunt situate destul de aproape de halte), iar halta Dobrina hc va deservi manastirea Schimbarea la Fata (inaugurata in 1996) si zona turistica din padurea Dobrina- Camping Dobrina.
-Incalzirea se va realiza prin sobe cu lemne si in perspectiva cu gaz metan (atunci când reteaua de gaz metan va ajunge in localitatile respective, sau, in cazul Dobrina hc, atunci când reteaua de gaz metan va fi extinsa in aceea zona)
-Vor fi montate cosuri de gunoi, scaune (din materiale rezistente la vandalism), iar informarea publicului calator se va realiza prin panouri metalice.
-Va fi renovata statia Cretesti, si va cuprinde: biroul de miscare, biroul sefului de statie, sala de asteptare, casa de bilete si o camera de locuit.
-Pe peron si in sala de asteptare vor fi montate megafoane electrice si panouri informative.
-Vor fi reconstruite cele doua cabine de acar.
-Va fi reconstruit peronul la linia 1 si se va realiza un peron si la linia 2, si va fi reconstruita si rampa de marfa, si drumurile de acces.
-Va fi construita o magazie din tabla pentru materiale, lemne, etc.
-Incalzirea va fi asigurata de sobe cu lemne si in perspectiva cu gaz metan.
-Va fi construita o toaleta cu vidanjare.
-Va fi realizat un put forat sau fantana cu apa potabila.
-Va fi realizat un gard din fier forjat si amenajari florare.
-Va fi renovata HM Podgoriile Husului, cuprinzand: biroul de miscare, sala releelor, casa de bilete, sala de asteptare si o camera de locuit.
-Peronul la linia 2 va fi refacut.
-Va fi construita o toaleta ( racordata la reteaua de canalizare menajera a municipiului Husi)
-Incalzirea va fi realizata prin sobe cu gaz metan sau centrala termica.
-Alimentara cu apa se va realiza din reteaua de apa a municipiului Husi.
-Pe peron si in sala de asteptare vor fi montate megafoane electrice si panouri informative.
*Rolul HM Podgoriile Husului va fi de a deveni in perspectiva viitor nod feroviar, din care sa se ramifice o cale ferata HM Podgoriile Husului- Albita- Chisinau (care ar scurta semnificativ traseul feroviar Bucuresti- Chisinau, evitând ocolul prin Iasi), si de a deservi si locuitorii de la blocurile ANL care urmeaza sa fie inaugurate in imediata apropiere (pe locul fostei rampe de descarcare a prefabricatelor din beton).
-Statia Husi va fi terminata de renovat, cuprinzand:
a.Cladirea statiei cu: biroul de miscare, sala releelor, sala de asteptare, casa de bilete, biroul sefului de statie, si dormitor (la etaj).
-Peroanele la liniile 1 si 2 vor fi refacute si acoperite.
-In sala de asteptare si pe peroane vor fi montate megafoane electrice.
-In sala de asteptare vor mai fi montate: panou electronic LCD pentru afisare „mersului trenurilor”, panou electronic LCD.
b.Magazia de bagaje.
Necesita doar mici reparatii.
Pentru manipularea bagajelor si a mesageriilor se va achizitiona un electrocar .
c.Toaleta
Va fi rebilitata si conectata la reteaua de apa-canal a municipiului (conducta situata pe strada Saca).
d.Districtul de linii
Cladirea principala va fi reabilitata, respectandu-se arhitectura traditionala.
In curte se vor demola constructiile uzate, realizandu-se in schimb o magazie metalica pentru unelte, materiale de lucru, utilaje de mica mecanizare, etc.
e.Remiza de locomotive
Va fi reabilitata, respectandu-se arhitectura traditionala. Vor fi montate usi cu deschidere automata, instalatie de alimentare cu: motorina, apa dedurizata, nisip si de producere a aerului comprimat.
Vor fi refacute detectoarele de iesire din gabarit cu avertizare sonora si luminoasa.
Va fi refacut turnul de apa, respectandu-se arhitectura traditionala.
f.Alte cladiri
Vor fi reabilitate si: magazia, locuinta de serviciu (de langa remiza) si dispensarul CFR, rampa de marfa, statia de containere mici, statia de cantarire a vagoanelor si fostele cabine de acar.
-Pentru manipularea marfurilor paletizate se va achizitiona un electrostivuitor .
-Pentru manipularea bagajelor, coletelor si mesageriile statia Husi va fi dotata cu un electrocar.
-La aceastea se vor adauga mijloacele proprii de manipulare a marfurilor de la unitatile industriale si comerciale cu acces la calea ferata (baza de receptie cereale de la Husi si Cretesti, rampa Petrom Husi, Exploadarea forestiera Husi, santierul Constructorul/Recon Husi, Depozite COOP/Grup Depozite Husi).
Statia Husi va fi imprejmuita cu gard de caramida si fier forjat, iar statia Cretesti, HM Podgoriile Husului si haltele Dobrina h., Curteni h., Oltenesti h., Tarzii h., cu garduri din fier forjat.
Vor fi refacute si aleile de acces, aranjamentele florare si parculete.
Incalzirea statiei Husi va fi asigurata cu o centrala termica pe gaz metan proprie.
Alimentarea cu apa si canalizarea va fi asigurata prin racordarea la reteaua orasului.
Pentru intretinerea cladirilor, vor fi achizitionate utilaje si materiale specifice noi.
La statia Husi se va monta o pasarela pietonala metalica, in lungime de cca 77 m, ce va traversa rampa de marfuri si cele 8 linii a statiei, cu scari de acces de la rampa de marfuri si peroanele de la liniile 1A si 2A. Pasarela va facilita accesul persoanelor ce locuiesc in zona strada Garii, in statia CFR Husi.
Ca si modalitati de renovare sau reconstructie a cladirilor de exploadare, se va aveea in vedere respectarea arhitecturii originale, acolo unde este posibil.
La renovarea cladirilor, sa vor utiliza urmatoarele materiale de constructie si tehnologii: zidarie din caramida, elemente de rezistenta (grinzi, plansee, stalpi, etc) din beton-armat, tencuiala, finisaje cu gresie si faianta, acoperis din tigla Lindab, ferestre si usi termopan, instalatii electrice ingropate in tub PVC si realizate cu cablul de cupru CYY, corpuri de iluminat florescente, instalatii sanitare, etc.
In camerele de locuit, se va utiliza parchet (nu gresie).
Este necesara rascumpararea unor cladiri care in trecut au apartinut de CFR, dar care, intre timp, au fost vandute unor persoane private , cu asigurarea unei camere de locuit pentru aceste persoane (in cazul cladirilor foste Dobrina hc, fostei HM Podgoriile Husului, cladirea fostului dormitor de serviciu pentru personalul de tractiune si a fostului dispensar CFR Husi).
F. Material rulant
Pentru deservirea optima cu trenuri de calatori a liniei 604, este necesar urmatorul material rulant:
-Doua locomotive diesel-hidraulice clasa 82
Locomotiva produsa de „Alstom/Faur Bucuresti” si „Remarul Cluj Napoca”. Construita din 1999 , are: motor diesel tip „Caterpillar-3521-B-DITA”, o putere de 1500 cp, transmisie hidraulica tip „Voith-L4R4ZU-2a” Austria, agregat de incalzire electrica a trenului (maxim 8-10 vagoane), in curent alternativ monofazat, antrenat de un motor diesel tip „Caterpillar 3406-C”, forta de tractiune 206 Kn (maxima la masa maxima), lungimea 13,700 m, masa in serviciu (complet alimentata) 68 tone, viteza maxima 100 km/h, capacitatea rezervorului de combustibil cca 3000 l, consumul de combustibil 148 g/CP/h, consumul de ulei 0,5 g/CP/h, alte dotari: sistem informatizat de depistare a defectiunilor, aer conditionat in cabina mecanicului. Folosita la tractiunea trenurilor de calatori. Are instalatie de incalzire electrica a trenului.
In total sunt 56 locomotive clasa 82, din care 16 bucati modernizate de „Alstom” si „Faur Bucuresti” (cu motoare Caterpillar de 1500 cp) si 40 de bucati modernizate de „Remarul Cluj Napoca” (cu motoare Caterpillar de 1360 cp). Producator: Romania
-Un numar de 6 vagoane de clasa a doua salon, pentru a forma doua garnituri. Ar fi potrivite de xemplul cele ale seriei 20-31. Sunt vagoane modernizate de „SIRV Brasov” in anul 2009, si provin din seria 21-47. Au boghiuri tip „MD-33”, frana KE-GPR cu saboti, viteza maxima 140 km/h, tara vagonului 44 tone, sarcina maxima pe osie 16 tone, raza minima de inscriere in curba 150 m (linie curenta) sau 80 m (linie de garare), generator electric tip „GIV”, baterie de acumulatori de 385-420 Ah, iluminat electric incandescent si florescent, incalzire electrica. Lungimea vagonului: 24.500 mm. Modernizarile au constat in: reamenajarea interiorului (cu scaune individuale), iluminat cu led, usi automate, toalete ecologice, sistem de sonorizare si afisaj video, 80 de locuri.
-Un numar de doua vagoane de clasa intaia salon, pentru a forma doua garnituri.
Fiecare garnitura va fi compusa din cate 4 vagoane (3 de clasa a doua si unul de clasa intaia).
Pentru asigurarea unor vagoane directe Husi-Iasi (doua perechi/zi) si Husi- Bucuresti Nord (o pereche/zi) ar fi necesare 4 vagoane de clasa a doua compartimentate.
Ar fi potrivite, de exemplul, vagoanele seriei 21-70 pentru aceasta.
Clasa 2, vagon compartimentat modernizat, boghiuri GP-200-S, ampatamentul boghiului 19.000 mm, lungimea vagonului 26.400 mm, frana KE-GPR-D cu disc, viteza maxima 160 km/h, 11 compartimente a 6 locuri fiecare, 66 locuri in total, usi automate, instalatie de climatizare, sisteme de sonorizare si afisaj video, toalete cu vacuum, greutatea vagonului 43 tone. Realizat intre anii 2005-2007 la Remarul Grivita, prin modernizarea vagonelor seria 21-80, achizitionate din Germania, de la firma DWA Bautzen, in perioada 1992-1994.
De asemenea, ar fi necesar de achizitionat si un automor pe doua osii SA-105 (produs in Polonia in 2002-2007).
-Pentru intretinerea acestui material rulant prezentat, ar fi necesar:
-Reinfiintat depoul de locomotive Bârlad
-Reinfiintata statia de domiciliul si revizia vagoane de calatori Bârlad
-Reabilitata remiza de locomotive Husi, cu: doua linii de remizare, prevazute cu canal de vizitare, instalatie de alimentare cu motorina, apa dedurizata, montarea unei instalatii de producere a aerului comprimat, montarea unei instalatii de incarcare a bateriilor de acumulatori, dotarea cu utilaje si echipamente electronice, pentru testarea/verificarea/reparatia locomotivelor
-Infiintata la Husi o statie de domiciliul si revizie vagoane de calatori, prin reconstructia liniilor 6 si 7, si realizarea unei hale acoperite, cu canal de vizitare, si: instalatie de producere a aerului comprimat, instalatie de incarcare a bateriilor de acumulatori, instalatie electrica pentru a furniza 1500 Vca, 800 A, 50 hZ, utilaje electronice pentru testarea/intretinerea vagoanelor de calatori, instalatie de spalare vagoane calatori si instalatie (racordata la reteaua de canalizare menajera a municipiului) de curatire a rezervoarelor toaletelor vagoanelor de calatori.
G. Personal
Pentru deservirea in conditii optime a liniei 604, in conditiile de exploadare arate mai sus, ar fi necesar:
-La sectorul intretinere linii:
-la Districtul de linii Husi, un numar de 25 de salariati, impartiti in 5 echipe de cate 5 salariati (fiecare echipa cuprinzând: mecanic utilaje cale, picher, revizor de cale, meserias de cale, sef de echipa). Programul va fi in ture- 12 cu 24 si 12 cu 48.
-La sectorul intretinere instalatii SCB si TTR
-3 electromecanici SCB (unul in statia Husi, unul in HM Podgoriile Husului si unul de rezerva- pentru concedii, invoiri, etc. Programul acestora va fi luni- joi 7.30- 16.00, vineri 7.30- 13.30)
-La sectorul intretinere cladiri
-10 salariati, impartiti in doua echipe de cate 5 salariati (fiecare echipa va cuprinde: zidar, tamplar, electrician in constructii, instalator apa-canal si lacatus mecanic. Programul acestora va fi luni- joi 7.30- 16.00, vineri 7.30- 13.30)
-La sectorul miscare-comercial: 60 salariati: 14 impiegati de miscare (cate 4 la Husi, Cretesti si Podgoriile Husului HM si doi de rezerva- pentru concedii, invoiri, imbolnaviri, etc), 9 acari (la Cretesti, din care unul de rezerva), 14 manevranti de vagoane (cate 4 la Husi, Cretesti si Podgoriile Husului HM si doi de rezerva), 17 casieri (cate doi in fiecare statie si halta, plus 3 de rezerva), 3 magazioneri (la Husi) si 3 sefi de statie (la Husi si Cretesti si unul de rezerva)
Programul va fi:
-Pentru impiegatii de miscare, acari si manevranti de vagoane: ture de 12 cu 24 si 12 cu 48
-Pentru casieri/vanzatori de bilete: zilnic intre orele 5.00- 23.00, in doua ture (cu pauza de pranz)
-Pentru magaziner (in statia Husi): zilnic intre orele 5.00-23.00, in doua ture (cu pauza de pranz)
-Pentru sefii de statie: luni-joi intre orele 7.30-16.00, vineri 7.30- 13.30
Pentru informarea telefonica a publicului calator, in fiecare statie si halta vor fi asigurate legaturi telefonice fixe la reteaua Telekom si RDS, iar numerele de telefoane a tuturor statiilor si haltelor vor fi publicate in Cartea de telefoane Telekom.
In timpul zilei, la aceste numere de telefonie fixa vor raspunde casierii, iar in timpul noptii impiegatii de miscare (in cazul statiilor Husi si Cretesti si a HM Podgoriile Husului).
-Pentru controlorii de bilete, sefii de tren si mecanici de locomotiva, programul va fi in functie de turnusul garniturilor.
-Daca va fi infiintata o statie de domiciliul si revizie de vagoane calatori la Husi, vor fi necesari, pentru deservirea acesteia, 15 salariati (impartiti in doua echipe de cate 5 salariati fiecare). Programul acestora va fi zilnic, intre orele 23.00- 5.00 (revizia si pregatirea tehnica, radicala si sanitara a unei garnituri cu domiciliul statia Husi va fi efectuata intre aceste ore).
-Impartirea pe statii si ture:
-Statia Husi
-Ziua: 16 salariati ( 5 la sectorul intretinere linii, un electromecanic SCB, un impiegat de miscare, un manevrant de vagoane, un casier, un magaziner, un sef statie)
-Noaptea: 7 salariati (5 la sectorul intretinere linii, un impiegat de miscare si un manevrant de vagoane)
-Statia Cretesti:
-Ziua: 6 salariati (un sef de statie, un impiegat de miscare, doi acari, un manevrant de vagoane, un casier)
-Noaptea: 4 salariati (impiegat de miscare, doi acari si un manevrant de vagoane)
-HM Podgoriile Husului
-Ziua: 4 salariati (impiegat de miscare, un manevrant de vagoane, un electromecanic SCB si un casier)
-Noaptea: doi salariati (impiegat de miscare si manevrant de vagoane)
In timpul serviciului, intreg personalul de exploadare va purta obligatoriu uniforma.
-Personal auxiliar
-la asistenta medical (pentru verificarea si testarea personalului operativ inainte de intrarea in serviciu): doi doctori si doua asistente
-la paza si ordine: prin contract cu Jandarmeria sau cu o firma de paza.
-la curatenie si spatii verzi: 5 muncitori necalificati si femei de serviciu
Cam asa ar arata un proiect de reconstructie a liniei 604, cu intreaga infrastructura necesara.
Intreg perimetrul statiei CFR Husi este cuprins intre: Strada Garii, strada Dobrina, Aleea Garii, strada Saca, baza de receptie a cerealelor si strada Saca. Din pacate nu exista nici o strada care sa faca legatura intre strada Saca si strada Garii (in zona fostului depozit de ambalaje a cooperatiei de consum, care era situat la capatul strazii Garii).