Linia 604 Crasna- Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 06 Dec 2016, 22:33

Multe informatii prezentate le am de la fostii ceferisti care au lucrat mult timp in statia Husi- din pacate unii dintre ei nu mai sunt astazi in viata!
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde Daniel pe 06 Dec 2016, 22:41

Si eu iti multumesc pentru contributie! :clap: :clap: :clap: Voi incerca in zilele urmatoare sa-ti mai aranjez putin postarile. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 12 Ian 2017, 14:36

Schita statiei Crasna, cu dispozitivul de linii existent in 1990 (in planul PTE a statiei erau prevazute 12 linii)

Echipata cu instalatie CED din 1978

Are si district de linii.

Schita statie 1990.jpg
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 22 Feb 2017, 14:02

Raspunsul primit la un e-mail pe care l-am trimis catre CFR-Infrastructura

Citez:
"Urmare a petitie dumneavoastra, adresata CNCF-CFR SA, inregistrata sub numarul de mai sus, va transmitem urmatoarele:

Instalatiile SCB de tip SBW , din statia CF Cretesti si haltele de miscare Podgoria Husi si Oltenesti care au echipat subunitatile de pe sectia de circulatia neinteroperabila Crasna-Husi, au fost desfiintate intre anii 1995-1999.

Calea ferata Crasna-Husi a devenit sectie cu conducere centralizata din anul 1998, iar lucrarile de reparatie capitala de pe aceasta sectie au fost efectuate intre anii 1992-1994.

Echiparea statiei Husi cu semnale luminoase si instalatii BAT si SAT (care au inlocuit barierele mecanice) s-a finalizat in anul 1994. Nu a existat proiect de centralizare pentru statia Husi, ci doar de modernizare a instalatiei SBW, prin introducerea controlului electric al liniilor (CELS) si apoi echiparea cu BAT si SAT.

Dupa reorganizarea SNCFR din anul 1998, remiza de locomotive Husi a trecut in proprietatea CFR Calatori, iar in anul 2008 aceasta si-a incetat activitatea.

Referitor la sectia de circulatie neinteroperabila Zorleni- Falciu Nord, mentionam ca instalatiile SCB de tip SBW au fost desfiintate intre anii 1991-2003, iar pe sectiile de circulatie neinteroperabile Letcani- Dorohoi si Podu Iloaei- Harlau in perioada 1995- 2004".

Semneaza: Director-general Marius Chiper, director Jean Nicolaos si sef serviciu Oana Branzan.

Cateva remarci:

1. Instalatia SBW din fosta HM Podgoria Husi s-a desfiintat o data cu desfiintarea completa a acestei foste HM (la 28 mai 1995, o data cu intrarea in vigoare a "mersul trenurilor 1995- 1996", in care nu mai apare mentionata HM Podgoria Husi)

Deci instalatiile SBW din fosta statie Cretesti si fosta HM Oltenesti au mai ramas in functiune cativa ani dupa 1995, pana cel tarziu in anul 1999.

2. Desi in e-mail se afirma ca "remiza de locomotive Husi si-a incetat activitatea in anul 2008", imi amintesc ca nu mai era utilizata din 2003 (ultima data a fost utilizata de locomotiva 040-DHC).

Ori in 2008 la Husi circula deja automotorul Siemens-Desiro, care cu siguranta nu a intrat nicioadata in remiza Husi!

3. Desi in e-mail se afirma ca "nu a existat proiect de centralizare pentru statia Husi", din spusele unor fosti impiegati de miscare care au lucrat si inainte de 1990 in statia Husi, totusi se vorbea de un astfel de proiect.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 22 Feb 2017, 14:05

Cateva videoclipuri gasite pe yutube cu linia 604:



(De pe yutub- filmat din trenul Crasna-Husi, la data de 1 mai 2011, filmulet postat pe yutub de "Akira Mishtokaru"!

La minutul 0.48, pe partea stanga, se observa cladirea fostei halte Dobrina hc, desfiintata complet in 1984. Pe partea dreapa se observa manastirea "Schimbarea la fata", inaugurata in 1996)



Cu trenul P 6434 Vaslui- Crasna- Husi, 8 septembrie 2011 (yutub- postat de "transcfr18").



REMEMBER cu trenul de la Iasi la Husi, 1 iulie 2011



Un reportaj din ianuarie 2012 de pe televiziunea TVT! Cel care vorbeste este domnul Aurel (care in 1982 s-a angajat in statia CFR Husi ca sef de manevra, iar in ianuarie 2012 era "revizor de ace" in statia Husi).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 02 Mar 2017, 11:28

Desi stiu ca probabil suna fantezist, la împlinirea a cca 5 ani de la anularea trenurilor de calatori pe linia 604 si implicit de la lasarea in paragina acestei linii, prezint un plan , pentru reconstructia acestei linii, asa cuml-am putut concepe!


Daca din punct de vedere tehnic s-au strecurat erori in cele de mai jos, rog colegii de forum sa le corecteze.

A. Infrastructura, suprastructura si calea de rulare

-Necesar: refacerea a 34 km linie curenta si directa

-Refacerea a cca 12 km linii abatute din statii, conform planurilor PTE pentru statiile Husi si Cretesti si a HM Podgoriile Husului, astfel: la statia Husi: 15 linii abatute+industriale, statia Cretesti 3 linii abatute si una industriala si HM Podgoriile Husului o linie abatuta , plus o linie tip „ciot infundat”.




-Planurile PTE vor tine cont de urmatoarele lungimi de linii utile disponibile:


a.Statia Husi (total 20 de linii)

-Linia 1A (directa)= 155 m lungime utila ( se pot gara maxim 6 vagoane cu o lungime de 24,5 m fiecare)

-Linia 1B (directa, la baza de receptie a cerealelor, cu cantar pentru vagoane)= 120 m ( 7 vagoane seria UAGPS, cu 15, 840 m/lungime vagon)

-Linia 2A= 180 m (se pot gara maxim 7 vagoane, cu o lungime de 24,5 m fiecare)

-Linia 2B= 100 m

-Linia 3= 334 m (pentru gararea trenurilor de marfa)

-Linia 4= 347 m (idem)

-Linia 5= 307 m (*cu schimbator de cale montat, pentru racordul cu liniiile 6, 7 si 8A)

-Linia 6=231 m

-Linia 7A=272 m

-Linia 7B= 61 m (*prelungita la cap X)

-Linia 8A= 288 m (*cu racord direct in linia 5. Linia de la rampa de marfuri. Se pot gara maxim: 20 de vagoane seria GBS sau GBGS acoperite pe doua osii, cu 14,020 m/vagon, sau 17 vagoane seria GAGS acoperit pe 4 osii cu 16,520 m/vagon, sau 32 vagoane seria KS descoperite pe doua osii cu 9 m/vagon sau 14 vagoane seria RS si RGS platforma pe 4 osii, cu 19,900 m/vagon)

-Linia 8B= 49 m (*prelungita cap X)

-Linia remiza= 56 m (doua locomotive clasa 82, lungimea 13,700 m/locomotiva)

-Linia remiza= 65 m (idem)

-Linia district= 67 m

-Linia Competrol= 140 m ( 10 vagoane seriile ZAS/ZAST/ZAES/ZAEST/ZAEFS/ZAEFST, cu 13,440 m/vagon. Vagon cisterna pe 4 osii, pentru transportul produselor petroliere albe- benzina, motorina)

-Linia ? = 139 m (*pana la zidul de beton)

-Linia ?= 101 m (*pana la zidul de beton. Prin prelungirea acestei linii, spargerea zidului de beton si realizarea unui tunel in zona cartierului saca, urma a fi construita calea ferata spre zona industriala a orasului Husi)

-Linia ICR/Depozite cooperatia de consum (industriala)= 87 m

-Linia 17 (industriala), pentru santierul Constructorul/Recon si pentru Exploadare forestiera= 595 m



b.Statia Cretesti (total 5 linii)

-Linia 1 (directa)= 421 m

-Linia 2= 360 m

-Linia 3=292 m

-Linia 4 (rampa de marfuri)=286 m

-Linia 5 baza receptie a cerealelor= 219 m (13 vagoane seria UAGPS pe 4 osii pentru cereale, cu 15, 840 m/vagon)




c.HM Podgoriile Husului

-Linia 1 directa= 197 m (*in perspectiva se poate prelungi la cap Y cu inca 357 m)

-Linia 2 = 198 m (*in perspectiva se poate prelungi la cap Y cu inca 352 m)

-Ciot = 3, 311 km (*portiunea din viitoarea cale ferata HM Podgoriile Husului- Visterniceni (Chisinau), cuprinsa intre HM Podgoriile Husului si viitorul pasaj denivelat cu viitoarea sosea de centura a orasului Husi).



-Total: -34 km linie curenta si directa

-12 km linii abatuta in statii

Necesar a fi achizitionate cca 98 km de sina tip greu 60 sau 65 kg/ml noua , cu lungimea cuponului de sina de 100-120 m.



*Lungimea utila a liniilor din statii si HM a fost calculata cu ajutorul wikimapia.



-Datorita faptului ca in zona nu s-au semnalat alunecari de teren, nu este necesar efectuarea unor lucrari speciale de consolidare a solului. Totusi, in zona Dobrina, este necesara montarea unor plase metalice pentru prevenirea desprinderilor de pietre dintr-un perete stancos.

-Se vor utiliza urmatoarele tehnologii: terasamente (cu cele 5 straturi: pamant bine compactat , nisip , plasa geotextil , balast/pietris , strat piatra sparta 1 , strat piatra sparta 2 ), traverse din beton tip „Pandrol” si din lemn (cele din lemn se vor utiliza numai daca, in urma unor studii tehnice, se va constata necesitatea utilizarii lor numai pe sectorul Cretesti- Husi, datorita curbelor foarte stranse de pe acest sector, si numai daca se va constata ca pe acest sector traversele din beton nu pot asigura elasticitatea necesara, pentru preluarea fortelor care apar in curbe)), prindere elastica tip „Pandrol E clip, cu placa prindere tip LP” (prinderea placii de reazem LP de traverse se va realiza prin cate 4 tirfoane, iar prinderea sinei de placa de reazem LP se va realiza prin clema flexibila „Pandrol E clip”), sina tip 60 sau 65 grea, noua. Se va utiliza cu precadere sina sudata , iar sina cu joante se va utiliza numai la capatul sectiunilor izolate, si, daca se constata necesar, si in curbele stranse de pe sectorul Cretesti- Husi.


-Montarea a cca 25 podete metalice (din care unul pentru cale dubla).


-Reabilitarea a 7 treceri la nivel

-Pentru protectia si scurgerea apei pluviale se vor realiza santuri laterale betonate si sistem de drenaj, incorporat in terasament.
-Terasamentul va fi protejat prin ziduri de sprijin.
-Geometria cai de rulare va fi: razele in curba minime 120 m (Husi-Cretesti) si 150 m (Cretesti-Crasna).


-Sarcina maxima pe osie va fi de 22 tone, iar viteza maxima va fi de 100 km/h (intre Crasna si Cretesti), respectiv de 40 km/h (intre Cretesti si Husi, unde, datorita curbelor stranse, nu se poate circula cu mai mult).


*intre statiile Cretesti si Husi este interzisa circulatia vagoanelor de marfa seria UAAI

-Descrierea traseului: statia Crasna, pasaj la nivel cu DN 24, curba usoara la stanga, podet 1, pasaj la nivel cu DN 24 B, halta Tarzii hc., curba usoara la dreapta, halta Oltenesti hc., pasaj la nivel cu DC, pasaj la nivel cu DC, halta Curteni hc., pasaj la nivel cu DC Budesti, pasaj la nivel cu DC, statia Cretesti, pasaj la nivel cu DJ Hoceni, pasaj la nivel cu DC, padurea Dobrina, doua curbe stranse la dreapta, izvorul, curba stransa la stanga, pasaj la nivel, halta Dobrina hc., semnal luminos PR , curba stransa la dreapta, pasaj la nivel cu DN 24 B, curba stransa la stanga, HM Podgoriile Husului (si pasaj la nivel cu DC Husi- Bunesti), doua curbe stranse la dreapta, semnal luminos PR, pasaj la nivel cu DN 24 B, curba stransa la dreapta, doua curbe stranse la stanga, semnal luminos PR, pasaj la nivel cu DN 24 B, doua curbe stranse la dreapta, semnal luminos de intrare, pasaj la nivel cu DN 24 B, statia Husi.

-Pentru intretinerea cai de rulare vor fi achizitionate 3 utilaje noi: Utilaj de ripat, ciuruit, burat, profilat si stabilizat dinamic prisma de piatra sparta tip „Matisa C-47” (produs in Elvetia). Lungimea utilajului este de 19,2 m, iar capacitatea de lucru de 120 m-cubi/ora., un plug de dezapezire si o drezina defectoscop.

-Intretinerea caii va fi asigurata de doua districte de linii, situate la Crasna si la Husi (cel de Husi- Districtul nr.7), apartinans Sectiei Linii 2 Bârlad.

-Pentru evitarea cresterii vegetatiei pe platforma caii, perioadic va fi imprastiat erbicit sau alte substante.

-Se vor respecta cu strictete termene si procedurile pentru efectuarea lucrarilor de revizie, intretinere si reparatii a caii de rulare. Daca se vor utiliza traverse din lemn pe sectiunea Cretesti-Husi, acestea vor fi inlocuite cu altele noi la interval de maxim 7-10 ani.

-La interval de maxim 15 ani se vor efectua lucrari de RK la linie, cu ciuruirea integrala si completarea (daca este cazul) a prismei de piatra sparta.

-Se vor respecta cu strictete sarcinile pe osie si tonajul maxim admis al trenurilor, iar acele vagoane (de marfa in special), cu defecte care pot afecta suprastructura caii (locuri plate in roti, etc) nu vor circula pe linia 604.



B. Instalatii SCB


-In statia Cretesti va fi reinstalata o instalatie tip „SBW ” , compusa: un panou electromagnetic in biroul de miscare, doua panouri electromagnetice cu chei la cele doua cabine de acar, doua semnale mecanice de iesire, doua semnale mecanice de intrare, doua semnale mecanice prevestitoare, un semnal mecanic de manevra, un sabot de deraiere, 9 schimbatoare de cale mecanice simple, sarmele si suportii, levierele de actionare si cablajele aferente panourilor electromagnetice.


-La HM Podgoriilor Husului va fi instalata o instalatie automata de centralizare electrodinamica tip CED-CR-2 sau de centralizare electronica, cuprinzand: 5 schimbatoare de cale centralizand electrodinamic (sau electronic) , 4 semnale luminoase de iesire (doua din ele cu indicator de directie), trei semnale luminoase de intrare, trei semnale luminoase prevestitoare (cu 3+1 focuri fiecare), 3 semnale luminoase de manevra („pitice”), o instalatie BAT cu semibariere, o instalatie SAT, un opritor fix iluminat electric, si cablajele, pichetii si releele aferente.


-La statia Husi va fi montata o instalatie automata de centralizare electrodinamica tip CED-CR-2 sau electronica, cuprinzand: trei schimbatoare duble tip TDJ, 9+11 schimbatoare simple, 8 semnale luminoase de iesire , un semnal luminos de intrare, un semnal luminos prevestitor (cu 3+1 focuri), 24 semnale luminoase de manevra („pitice”), 4 saboti de deraiere centralizati electrodinamic, 10 opritoare fixe iluminate electric, o instalatie BAT cu semibariere, 3 instalatii SAT, si cablajele, pichetii si releele aferente.


-Toate schimbatoarele de cale vor fi montate pe traverse din beton Pandrol, iar, acolo unde geometria caii permite, schimbatoarele de cale vor aveea ace flexibile (daca geometria caii nu permite, se vor monta ace normale). Toate schimbatoarele de cale vor fi cu dubla inzavorare.


-La subtraversarea liniilor de cale ferata, a peroanelor, etc, cablajele electrice vor fi protejate in tevi metalice.


-Toate macazele centralizate electrodinamic sau electronic vor fi echipate cu incalzitoare electrice de macaz;

-Releele vor fi montate in dulapuri metalice inchise iar cablajele subterane in canale de beton protejate antiefractie. La subtraversarea liniilor de cale ferata si la pasaje cablajele vor fi protejate special.

-Intre statia Husi si HM Podgoriile Husului asigurarea parcusurilor trenurilor se va face in sistem BLAS („bloc linie automat simplificat”), iar intre HM Podgoriile Husului- statia Cretesti- statia Crasna in sistemul „intelegere telefonica a cai libere”.


Pentru intretinerea sistemelor SCB vor fi achizitionate utilaje si aparate electronice si electrice noi. Aceasta intretinere va fi asigurata de catre Sectia CT Iasi, District CT Bârlad si de un electromecanic SCB in statia Husi si un electromecanic SCB in HM Podgoriile Husului.



C. Instalatii de telecomunicatii


-Se va monta o instalatie telefonica moderna, cu fibra optica.

-La birourile de miscare se vor monta pupitre telefonice. Manevrantii de vagoane, automotoarele si locomotivele vor fi dotate cu statii RTF (radio-telefon)

-Cablajele vor fi realizate din fibra optica, ingropate in canale de beton

-In statii se vor monta antene radio si aparate de incarcare a statiilor RTF.

-Pentru comunicarea exteriora, in anticamera birourilor de miscare vor fi montate telefoane, conectate la reteaua de telefonie fixa a Telekom si RDS.



D. Instalatii de alimentare cu energie electrica

-Prin conectarea la sistemul energetic national

-In statiile Husi, Cretesti si HM Podgoriile Husului vor fi prevazute grupuri electronice sau baterii de acumulatori pentru alimentarea de avarie a instalatiilor SCB si a biroului de miscare.



E. Cladiri de exploadare

-Vor fi reconstruite haltele Tarzii hc., Oltenesti hc. , Curteni hc. Si Dobrina hc. Fiecare va cuprinde: o cladire (cuprinzând: casa de bilete, sala de asteptare si camera de locuit), o toaleta (cu vidanjare, deoarece in localitatile Tarzii, Oltenesti si Curteni nu exista deocamdata retea de canalizare menajera. In cazul Dobrina hc, aceasta va fi racordata la reteaua de canalizare menajera a municipiului Husi, când reteaua va ajunge in aceea zona), peron betonat, drum de acces in sat si put forat sau fantana cu apa potabila (deoarece in localitatile Tarzii, Oltenesti si Curteni nu exista deocamdata retea de apa curenta. In cazul Dobrina hc, aceasta va fi racordata la reteaua de apa potabila a municipiului Husi, atunci când reteaua va ajunge in aceea zona), gard din fier forjat si amenajari florare.

*Haltele Tarzii hc, Oltenesti hc si Curteni hc vor deservi localitatile respective (care sunt situate destul de aproape de halte), iar halta Dobrina hc va deservi manastirea Schimbarea la Fata (inaugurata in 1996) si zona turistica din padurea Dobrina- Camping Dobrina.

-Incalzirea se va realiza prin sobe cu lemne si in perspectiva cu gaz metan (atunci când reteaua de gaz metan va ajunge in localitatile respective, sau, in cazul Dobrina hc, atunci când reteaua de gaz metan va fi extinsa in aceea zona)

-Vor fi montate cosuri de gunoi, scaune (din materiale rezistente la vandalism), iar informarea publicului calator se va realiza prin panouri metalice.



-Va fi renovata statia Cretesti, si va cuprinde: biroul de miscare, biroul sefului de statie, sala de asteptare, casa de bilete si o camera de locuit.

-Pe peron si in sala de asteptare vor fi montate megafoane electrice si panouri informative.

-Vor fi reconstruite cele doua cabine de acar.

-Va fi reconstruit peronul la linia 1 si se va realiza un peron si la linia 2, si va fi reconstruita si rampa de marfa, si drumurile de acces.

-Va fi construita o magazie din tabla pentru materiale, lemne, etc.

-Incalzirea va fi asigurata de sobe cu lemne si in perspectiva cu gaz metan.

-Va fi construita o toaleta cu vidanjare.

-Va fi realizat un put forat sau fantana cu apa potabila.

-Va fi realizat un gard din fier forjat si amenajari florare.



-Va fi renovata HM Podgoriile Husului, cuprinzand: biroul de miscare, sala releelor, casa de bilete, sala de asteptare si o camera de locuit.

-Peronul la linia 2 va fi refacut.

-Va fi construita o toaleta ( racordata la reteaua de canalizare menajera a municipiului Husi)

-Incalzirea va fi realizata prin sobe cu gaz metan sau centrala termica.

-Alimentara cu apa se va realiza din reteaua de apa a municipiului Husi.

-Pe peron si in sala de asteptare vor fi montate megafoane electrice si panouri informative.

*Rolul HM Podgoriile Husului va fi de a deveni in perspectiva viitor nod feroviar, din care sa se ramifice o cale ferata HM Podgoriile Husului- Albita- Chisinau (care ar scurta semnificativ traseul feroviar Bucuresti- Chisinau, evitând ocolul prin Iasi), si de a deservi si locuitorii de la blocurile ANL care urmeaza sa fie inaugurate in imediata apropiere (pe locul fostei rampe de descarcare a prefabricatelor din beton).




-Statia Husi va fi terminata de renovat, cuprinzand:

a.Cladirea statiei cu: biroul de miscare, sala releelor, sala de asteptare, casa de bilete, biroul sefului de statie, si dormitor (la etaj).

-Peroanele la liniile 1 si 2 vor fi refacute si acoperite.
-In sala de asteptare si pe peroane vor fi montate megafoane electrice.
-In sala de asteptare vor mai fi montate: panou electronic LCD pentru afisare „mersului trenurilor”, panou electronic LCD.


b.Magazia de bagaje.
Necesita doar mici reparatii.
Pentru manipularea bagajelor si a mesageriilor se va achizitiona un electrocar .


c.Toaleta
Va fi rebilitata si conectata la reteaua de apa-canal a municipiului (conducta situata pe strada Saca).


d.Districtul de linii
Cladirea principala va fi reabilitata, respectandu-se arhitectura traditionala.
In curte se vor demola constructiile uzate, realizandu-se in schimb o magazie metalica pentru unelte, materiale de lucru, utilaje de mica mecanizare, etc.


e.Remiza de locomotive
Va fi reabilitata, respectandu-se arhitectura traditionala. Vor fi montate usi cu deschidere automata, instalatie de alimentare cu: motorina, apa dedurizata, nisip si de producere a aerului comprimat.
Vor fi refacute detectoarele de iesire din gabarit cu avertizare sonora si luminoasa.
Va fi refacut turnul de apa, respectandu-se arhitectura traditionala.




f.Alte cladiri

Vor fi reabilitate si: magazia, locuinta de serviciu (de langa remiza) si dispensarul CFR, rampa de marfa, statia de containere mici, statia de cantarire a vagoanelor si fostele cabine de acar.

-Pentru manipularea marfurilor paletizate se va achizitiona un electrostivuitor .

-Pentru manipularea bagajelor, coletelor si mesageriile statia Husi va fi dotata cu un electrocar.

-La aceastea se vor adauga mijloacele proprii de manipulare a marfurilor de la unitatile industriale si comerciale cu acces la calea ferata (baza de receptie cereale de la Husi si Cretesti, rampa Petrom Husi, Exploadarea forestiera Husi, santierul Constructorul/Recon Husi, Depozite COOP/Grup Depozite Husi).


Statia Husi va fi imprejmuita cu gard de caramida si fier forjat, iar statia Cretesti, HM Podgoriile Husului si haltele Dobrina h., Curteni h., Oltenesti h., Tarzii h., cu garduri din fier forjat.
Vor fi refacute si aleile de acces, aranjamentele florare si parculete.


Incalzirea statiei Husi va fi asigurata cu o centrala termica pe gaz metan proprie.

Alimentarea cu apa si canalizarea va fi asigurata prin racordarea la reteaua orasului.

Pentru intretinerea cladirilor, vor fi achizitionate utilaje si materiale specifice noi.


La statia Husi se va monta o pasarela pietonala metalica, in lungime de cca 77 m, ce va traversa rampa de marfuri si cele 8 linii a statiei, cu scari de acces de la rampa de marfuri si peroanele de la liniile 1A si 2A. Pasarela va facilita accesul persoanelor ce locuiesc in zona strada Garii, in statia CFR Husi.


Ca si modalitati de renovare sau reconstructie a cladirilor de exploadare, se va aveea in vedere respectarea arhitecturii originale, acolo unde este posibil.

La renovarea cladirilor, sa vor utiliza urmatoarele materiale de constructie si tehnologii: zidarie din caramida, elemente de rezistenta (grinzi, plansee, stalpi, etc) din beton-armat, tencuiala, finisaje cu gresie si faianta, acoperis din tigla Lindab, ferestre si usi termopan, instalatii electrice ingropate in tub PVC si realizate cu cablul de cupru CYY, corpuri de iluminat florescente, instalatii sanitare, etc.

In camerele de locuit, se va utiliza parchet (nu gresie).


Este necesara rascumpararea unor cladiri care in trecut au apartinut de CFR, dar care, intre timp, au fost vandute unor persoane private , cu asigurarea unei camere de locuit pentru aceste persoane (in cazul cladirilor foste Dobrina hc, fostei HM Podgoriile Husului, cladirea fostului dormitor de serviciu pentru personalul de tractiune si a fostului dispensar CFR Husi).


F. Material rulant

Pentru deservirea optima cu trenuri de calatori a liniei 604, este necesar urmatorul material rulant:


-Doua locomotive diesel-hidraulice clasa 82
Locomotiva produsa de „Alstom/Faur Bucuresti” si „Remarul Cluj Napoca”. Construita din 1999 , are: motor diesel tip „Caterpillar-3521-B-DITA”, o putere de 1500 cp, transmisie hidraulica tip „Voith-L4R4ZU-2a” Austria, agregat de incalzire electrica a trenului (maxim 8-10 vagoane), in curent alternativ monofazat, antrenat de un motor diesel tip „Caterpillar 3406-C”, forta de tractiune 206 Kn (maxima la masa maxima), lungimea 13,700 m, masa in serviciu (complet alimentata) 68 tone, viteza maxima 100 km/h, capacitatea rezervorului de combustibil cca 3000 l, consumul de combustibil 148 g/CP/h, consumul de ulei 0,5 g/CP/h, alte dotari: sistem informatizat de depistare a defectiunilor, aer conditionat in cabina mecanicului. Folosita la tractiunea trenurilor de calatori. Are instalatie de incalzire electrica a trenului.
In total sunt 56 locomotive clasa 82, din care 16 bucati modernizate de „Alstom” si „Faur Bucuresti” (cu motoare Caterpillar de 1500 cp) si 40 de bucati modernizate de „Remarul Cluj Napoca” (cu motoare Caterpillar de 1360 cp). Producator: Romania


-Un numar de 6 vagoane de clasa a doua salon, pentru a forma doua garnituri. Ar fi potrivite de xemplul cele ale seriei 20-31. Sunt vagoane modernizate de „SIRV Brasov” in anul 2009, si provin din seria 21-47. Au boghiuri tip „MD-33”, frana KE-GPR cu saboti, viteza maxima 140 km/h, tara vagonului 44 tone, sarcina maxima pe osie 16 tone, raza minima de inscriere in curba 150 m (linie curenta) sau 80 m (linie de garare), generator electric tip „GIV”, baterie de acumulatori de 385-420 Ah, iluminat electric incandescent si florescent, incalzire electrica. Lungimea vagonului: 24.500 mm. Modernizarile au constat in: reamenajarea interiorului (cu scaune individuale), iluminat cu led, usi automate, toalete ecologice, sistem de sonorizare si afisaj video, 80 de locuri.


-Un numar de doua vagoane de clasa intaia salon, pentru a forma doua garnituri.

Fiecare garnitura va fi compusa din cate 4 vagoane (3 de clasa a doua si unul de clasa intaia).


Pentru asigurarea unor vagoane directe Husi-Iasi (doua perechi/zi) si Husi- Bucuresti Nord (o pereche/zi) ar fi necesare 4 vagoane de clasa a doua compartimentate.
Ar fi potrivite, de exemplul, vagoanele seriei 21-70 pentru aceasta.
Clasa 2, vagon compartimentat modernizat, boghiuri GP-200-S, ampatamentul boghiului 19.000 mm, lungimea vagonului 26.400 mm, frana KE-GPR-D cu disc, viteza maxima 160 km/h, 11 compartimente a 6 locuri fiecare, 66 locuri in total, usi automate, instalatie de climatizare, sisteme de sonorizare si afisaj video, toalete cu vacuum, greutatea vagonului 43 tone. Realizat intre anii 2005-2007 la Remarul Grivita, prin modernizarea vagonelor seria 21-80, achizitionate din Germania, de la firma DWA Bautzen, in perioada 1992-1994.


De asemenea, ar fi necesar de achizitionat si un automor pe doua osii SA-105 (produs in Polonia in 2002-2007).



-Pentru intretinerea acestui material rulant prezentat, ar fi necesar:

-Reinfiintat depoul de locomotive Bârlad

-Reinfiintata statia de domiciliul si revizia vagoane de calatori Bârlad

-Reabilitata remiza de locomotive Husi, cu: doua linii de remizare, prevazute cu canal de vizitare, instalatie de alimentare cu motorina, apa dedurizata, montarea unei instalatii de producere a aerului comprimat, montarea unei instalatii de incarcare a bateriilor de acumulatori, dotarea cu utilaje si echipamente electronice, pentru testarea/verificarea/reparatia locomotivelor

-Infiintata la Husi o statie de domiciliul si revizie vagoane de calatori, prin reconstructia liniilor 6 si 7, si realizarea unei hale acoperite, cu canal de vizitare, si: instalatie de producere a aerului comprimat, instalatie de incarcare a bateriilor de acumulatori, instalatie electrica pentru a furniza 1500 Vca, 800 A, 50 hZ, utilaje electronice pentru testarea/intretinerea vagoanelor de calatori, instalatie de spalare vagoane calatori si instalatie (racordata la reteaua de canalizare menajera a municipiului) de curatire a rezervoarelor toaletelor vagoanelor de calatori.


G. Personal

Pentru deservirea in conditii optime a liniei 604, in conditiile de exploadare arate mai sus, ar fi necesar:


-La sectorul intretinere linii:

-la Districtul de linii Husi, un numar de 25 de salariati, impartiti in 5 echipe de cate 5 salariati (fiecare echipa cuprinzând: mecanic utilaje cale, picher, revizor de cale, meserias de cale, sef de echipa). Programul va fi in ture- 12 cu 24 si 12 cu 48.



-La sectorul intretinere instalatii SCB si TTR

-3 electromecanici SCB (unul in statia Husi, unul in HM Podgoriile Husului si unul de rezerva- pentru concedii, invoiri, etc. Programul acestora va fi luni- joi 7.30- 16.00, vineri 7.30- 13.30)


-La sectorul intretinere cladiri

-10 salariati, impartiti in doua echipe de cate 5 salariati (fiecare echipa va cuprinde: zidar, tamplar, electrician in constructii, instalator apa-canal si lacatus mecanic. Programul acestora va fi luni- joi 7.30- 16.00, vineri 7.30- 13.30)


-La sectorul miscare-comercial: 60 salariati: 14 impiegati de miscare (cate 4 la Husi, Cretesti si Podgoriile Husului HM si doi de rezerva- pentru concedii, invoiri, imbolnaviri, etc), 9 acari (la Cretesti, din care unul de rezerva), 14 manevranti de vagoane (cate 4 la Husi, Cretesti si Podgoriile Husului HM si doi de rezerva), 17 casieri (cate doi in fiecare statie si halta, plus 3 de rezerva), 3 magazioneri (la Husi) si 3 sefi de statie (la Husi si Cretesti si unul de rezerva)

Programul va fi:

-Pentru impiegatii de miscare, acari si manevranti de vagoane: ture de 12 cu 24 si 12 cu 48

-Pentru casieri/vanzatori de bilete: zilnic intre orele 5.00- 23.00, in doua ture (cu pauza de pranz)

-Pentru magaziner (in statia Husi): zilnic intre orele 5.00-23.00, in doua ture (cu pauza de pranz)

-Pentru sefii de statie: luni-joi intre orele 7.30-16.00, vineri 7.30- 13.30


Pentru informarea telefonica a publicului calator, in fiecare statie si halta vor fi asigurate legaturi telefonice fixe la reteaua Telekom si RDS, iar numerele de telefoane a tuturor statiilor si haltelor vor fi publicate in Cartea de telefoane Telekom.
In timpul zilei, la aceste numere de telefonie fixa vor raspunde casierii, iar in timpul noptii impiegatii de miscare (in cazul statiilor Husi si Cretesti si a HM Podgoriile Husului).


-Pentru controlorii de bilete, sefii de tren si mecanici de locomotiva, programul va fi in functie de turnusul garniturilor.


-Daca va fi infiintata o statie de domiciliul si revizie de vagoane calatori la Husi, vor fi necesari, pentru deservirea acesteia, 15 salariati (impartiti in doua echipe de cate 5 salariati fiecare). Programul acestora va fi zilnic, intre orele 23.00- 5.00 (revizia si pregatirea tehnica, radicala si sanitara a unei garnituri cu domiciliul statia Husi va fi efectuata intre aceste ore).


-Impartirea pe statii si ture:

-Statia Husi

-Ziua: 16 salariati ( 5 la sectorul intretinere linii, un electromecanic SCB, un impiegat de miscare, un manevrant de vagoane, un casier, un magaziner, un sef statie)

-Noaptea: 7 salariati (5 la sectorul intretinere linii, un impiegat de miscare si un manevrant de vagoane)


-Statia Cretesti:

-Ziua: 6 salariati (un sef de statie, un impiegat de miscare, doi acari, un manevrant de vagoane, un casier)

-Noaptea: 4 salariati (impiegat de miscare, doi acari si un manevrant de vagoane)


-HM Podgoriile Husului

-Ziua: 4 salariati (impiegat de miscare, un manevrant de vagoane, un electromecanic SCB si un casier)

-Noaptea: doi salariati (impiegat de miscare si manevrant de vagoane)


In timpul serviciului, intreg personalul de exploadare va purta obligatoriu uniforma.


-Personal auxiliar

-la asistenta medical (pentru verificarea si testarea personalului operativ inainte de intrarea in serviciu): doi doctori si doua asistente

-la paza si ordine: prin contract cu Jandarmeria sau cu o firma de paza.

-la curatenie si spatii verzi: 5 muncitori necalificati si femei de serviciu



Cam asa ar arata un proiect de reconstructie a liniei 604, cu intreaga infrastructura necesara.


Intreg perimetrul statiei CFR Husi este cuprins intre: Strada Garii, strada Dobrina, Aleea Garii, strada Saca, baza de receptie a cerealelor si strada Saca. Din pacate nu exista nici o strada care sa faca legatura intre strada Saca si strada Garii (in zona fostului depozit de ambalaje a cooperatiei de consum, care era situat la capatul strazii Garii).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 02 Mar 2017, 12:20

Tinand cont de cele spuse mai sus, un turnus al trenurilor de calatori pe linia 604 ar arata astfel:


-Prima garnitura:

-Statia de domiciliul Husi. Pregatirea tehnica, radicala si sanitara se executa in statia Husi.

1. Tren R

Husi plecare 5.45, HM Podgoriile Husului 5.56/5.57, Dobrina hc. 6.04, Cretesti 6.13/6.14, Curteni hc 6.21, Oltenesti hc 6.26, Tarzii hc 6.31, Crasna sosire 6.40
Compunere: 6 vagoane, 24 osii, 300 tone.
Are atasat un vagon direct Husi- Iasi (care din statia Crasna se ataseaza la semnal tren R 6311, Crasna sosire 6.31, Crasna plecare 7.00, Iasi sosire 8.59 ) si un vagon direct Husi- Bucuresti Nord (care din statia Crasna se ataseaza la semnal tren IR 1662, Crasna sosire 7.35, Crasna plecare 7.50, Bucuresti Nord sosire 13.17)

2. Tren R

Crasna plecare 8.30, Tarzii hc. 8.40, Oltenesti hc. 8.45, Curteni hc. 8.51, Cretesti 8.57/8.58, Dobrina hc. 9.10, HM Podgoriile Husului 9.16/9.17, Husi sosire 9.26
Compunere: 4 vagoane, 16 osii, 200 tone.

3. Tren R

Husi plecare 9.54, HM Podgoriile Husului 10.05/10.06, Dobrina hc. 10.13, Cretesti 10.22/10.30 (incrucisare), Curteni hc 10.37, Oltenesti hc 10.42, Tarzii hc 10.47, Crasna 10.56/11.11 (rebrusarea locomotivei), Bulboaca h. 11.20, HM Munteni 11.25/11.26, Vaslui sosire 11.32
Compunere: 4 vagoane, 16 osii, 200 tone.

4. Tren R

Vaslui plecare 11.52, HM Munteni 11.57/11.58, Bulboaca h. 12.04, Crasna 12.11/12.26 (rebrusarea locomotivei), Tarzii hc 12.36, Oltenesti hc 12.41, Curteni hc 12.47, Cretesti 12.53/12.54, Dobrina hc 13.06, HM Podgoriile Husului 13.12/13.13, Husi sosire 13.22
Compunere: 4 vagoane, 16 osii, 200 tone.

5. Tren R

Husi plecare 14.00, HM Podgoriile Husului 14.11/14.12, Dobrina hc. 14.19, Cretesti 14.28/14.29, Curteni hc 14.36, Oltenesti hc 14.41, Tarzii hc 14.56, Crasna 14.55/15.10 (rebrusarea locomotivei), Bulboaca h. 15.19, HM Munteni 15.24/15.25, Vaslui sosire 15.31
Compunere: 4 vagoane, 16 osii, 200 tone.

6. Tren R

Vaslui plecare 16.10, HM Munteni 16.15/16.16, Bulboaca h. 16.22, Crasna 16.29/16.47 (rebrusarea locomotivei), Tarzii hc 16.57, Oltenesti hc 17.02, Curteni hc 17.08, Cretesti 17.14/17.15, Dobrina hc 17.27, HM Podgoriile Husului 17.33/17.34, Husi sosire 17.43
Compunere: 5 vagoane, 20 de osii, 250 tone.
Din statia Vaslui ataseaza un vagon direct Iasi- Husi, care, pana in statia Vaslui, circula atasat la semnal tren IR 1664 (Iasi plecare 14.30, Vaslui sosire 15.40, Vaslui plecare 15.50).

7. Tren R

Husi plecare 20.01, HM Podgoriile Husului 20.12/20.13, Dobrina hc. 20.20, Cretesti 20.29/20.37 (incrucisare), Curteni hc 20.44, Oltenesti hc 20.49, Tarzii hc 20.54, Crasna sosire 21.03
Compunere: 4 vagoane, 16 osii, 200 tone.

8. Tren R

Crasna plecare 22.11, Tarzii hc. 22.21, Oltenesti hc. 22.26, Curteni hc. 22.32, Cretesti 22.38/22.46 (incrucisare), Dobrina hc 22.58, HM Podgoriile Husului 23.04/23.05, Husi sosire 23.14
Compunere: 5 vagoane, 20 de osii, 250 tone
Are atasat un vagon direct Bucuresti Nord- Husi (care pana in statia Crasna circula atasat la semnal tren IR 1665 Bucuresti Nord plecare 16.00, Crasna sosire 21.36, Crasna plecare 21.41).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 02 Mar 2017, 13:03

-A doua garnitura

Statia de domiciliul: Bârlad

Pregatirea tehnica, radicala si sanitara se executa in statia Bârlad (sau, in perioada închiderilor de linie, in statia Husi)

1. Tren R

Bârlad plecare 5.00, Zorleni 5.08/5.09, HM Banca 5.17/5.18, Dodesti hc. 5.24, Rosiesti hc 5.31, Crasna 5.39/5.41, Tarzii hc. 5.51, Oltenesti hc 5.56, Curteni hc. 6.02, Cretesti 6.08/6.16 (incrucisare), Dobrina hc. 6.28, HM Podgoriile Husului 6.34/6.35, Husi sosire 6.44.
Compunere: 4 vagoane, 16 osii, 200 tone.
Nu circula in perioada închiderilor de linie Crasna-Husi.

2. Tren R

Husi plecare 16.41, HM Podgoriile Husului 16.52/16.53, Dobrina hc 17.00, Cretesti 17.09/17.17 (incrucisare), Curteni hc 17.24, Oltenesti hc 17.29, Tarzii hc. 17.34, Crasna 17.43/17.58 (rebrusarea locomotivei) , Bulboaca h. 18.07, HM Munteni 18.12/18.13, Vaslui sosire 18.19
Compunere: 5 vagoane, 20 de osii, 250 tone.
Are atasat un vagon direct Husi-Iasi, care, din statia Vaslui, circula atasat la semnal tren R 6417 (Vaslui plecare 19.00, Iasi sosire 20.31).

3. Tren R

Vaslui plecare 19.30, HM Munteni 19.35/19.36, Bulboaca h. 19.42, Crasna 19.49/20.07 (rebrusarea locomotivei), Tarzii hc 20.17, Oltenesti hc 20.22, Curteni hc. 20.28, Cretesti 20.34/20.35, Dobrina hc. 20.47, HM Podgoriile Husului 20.53/20.54, Husi sosire 21.03
Compunere: 5 vagoane, 20 de osii, 250 tone.
Are atasat un vagon direct Iasi- Husi, care, pana in Vaslui, circula atasat la semnal tren R 6404 (Iasi plecare 17.25, Vaslui sosire 19.05, Vaslui plecare 19.15).

4. Tren R

Husi plecare 22.15, HM Podgoriile Husului 22.26/22.27, Dobrina hc 22.34, Cretesti 22.43/22.44, Curteni hc 22.51, Oltenesti hc 22.56, Tarzii hc 23.01, Crasna 23.10/23.12, Rosiesti hc. 23.21, Dodesti hc. 23.28, HM Banca 23.33/23.34, Zorleni 23.45/23.46, Bârlad sosire 23.55
Nu circula in perioada închiderilor de linie Husi-Crasna.




-Automotor SA-105, cu remiza statia Husi


1. Tren RM (regio-automotor)

Husi plecare 2.12, HM Podgoriile Husului 2.23/2.24, Dobrina hc. 2.31, Cretesti 2.40/2.41, Curteni hc. 2.48, Oltenesti hc. 2.53, Tarzii hc. 2.58, Crasna 3.07/3.12, Bulboaca h. 3.21, HM Munteni 3.26/3.27, Vaslui sosire 3.33
Din Vaslui circula atasat la semnal tren R 6411 (Vaslui plecare 3.55, Iasi sosire 5.31).
Circula facultativ.
Nu circula in perioada închiderilor de linie Husi- Crasna.
Asigura legatura la IR 1833 (Iasi plecare 6.10, Timisoara Nord sosire 22.16)


2. Tren RM (regio automotor)

Iasi plecare 7.50, Crasna sosire 9.14 (intre Iasi si Crasna circula atasat la semnal IR 1863).
Crasna plecare 10.00, Tarzii hc. 10.10, Oltenesti hc. 10.15, Curteni hc. 10.21, Cretesti 10.27/10.28, Dobrina hc. 10.40, HM Podgoriile Husului 10.46/10.47, Husi sosire 10.56
Circula facultativ.
Nu circula in perioada închiderilor de linie Crasna-Husi.
Asigura legatura de la IR 1766 (Timisoara Nord plecare 13.50, Iasi sosire 7.33).



Acesti timpi de mers (intre Crasna si Husi) au fost calculati conform unui livret de mers din anul 1984 (când VS era de 80 km/h Crasna-Cretesti si de 40 km/h Cretesti-Husi), iar timpii de mers pe M600 au fost calculati conform mersului de tren actual (la trenurile R).

Pentru aceasta este necesara si modificarea orarelor unor trenuri de pe M600.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 02 Mar 2017, 13:17

Trase pentru trenuri de marfa propuse pentru linia 604:

1. Bârlad plecare 6.19, HM Banca trecere 6.36, Crasna 6.55/7.10, Cretesti trecere 7.34, HM Podgoriile Husului trecere 7.50, Husi sosire 7.59

2. Husi plecare 11.09, HM Podgoriile Husului trecere 11.20, Cretesti trecere 11.34, Crasna 12.00/12.12, Bârlad sosire 12.42

3. Bârlad plecare 12.00, Crasna 12.30/13.00, Cretesti trecere 13.24, HM Podgoriile Husului trecere 13.40, Husi sosire 13.49

4. Husi plecare 15.11, HM Podgoriile Husului trecere 15.22, Cretesti trecere 15.39, Crasna 16.02/16.31, Bârlad sosire 17.01

5. Bârlad plecare 17.29, Crasna 17.59/18.10, Cretesti sosire 18.33

6. Cretesti plecare 21.15, Crasna 21.38/21.51, Bârlad sosire 22.21
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 28 Mar 2017, 20:37

O schita cu statia CFR Husi (inclusive numerotarea macazurilor) si a zonei inconjuratoare, asa cum exista in 1994, cand inca nu incepusera sa fie scoase din liniile din statie si nu incepusera inca sa dispara obiectivele economice din jurul statiei CFR Husi!

Imagine

Si o mica descriere a zonei inconjuratoare statiei CFR Husi, poate- recunosc- intr-o anumita masura- "nostalgica". Sper ca informatiile prezentate sa fie interesante. Perimetrul statiei CFR Husi este delimitat de: Strada Garii, Strada Saca, Baza de receptie a cerealelor, Aleea Garii si Strada Dobrina. In 1990 existau cateva obiective economice importante in apropierea statiei CFR Husi:

1. Baza de receptie a cerealelor, care era deservita de linia 1B (Directa) din statia CFR. Pe aceasta linie puteau fi garate cca 6-7 vagoane de cereale UAGPS. Accesul rutier in baza se realizeaza de pe strada Saca. Era intens utilizata in 1990, cand aici se aduceau cereale de la CAP-uri si IAS Husi, pentru a fi incarcate in vagoane.
Strada Saca , pe o portiune, trece chiar printre hambarele bazei de receptie. Astazi, este in proprietatea cunoscutul om de afaceri si fost arbitru de fotbal vasluian Adrian Porumboiu (care a cumparat fosta Comcereal Vaslui), insa este rar utilizata.

2. Langa baza de receptie a cerealelor exista si moara Ceahlaul (tot foarte rar utilizata), iar in trecut si o unitate de panificatie (astazi doar ruina).

3. Fostul depozit PECO/Petrom. Dupa ce a fost modernizat in anii 90, dupa privatizarea Petrom, a fost pur si simplu complet demolat! Astazi, doar in teren viran mai exista acolo, care, spun "gurile rele" din oras, este ravnit de unii oameni cu relatii din oras.

In 1990 , in capatul infundat al statiei CFR Husi, exista o linie infundata (asa-numita "linie Competrol"), unde erau garate vagoane cu produse petroliere (benzina, motorina, combustibil tip CLU pentru centralele termice din oras). Acolo aceste vagoane erau descarcate, iar, printr-o conducta subterana care mergea aproximativ pe sub strada Saca, aceste produse petroliere erau transportate la depozitul PECO/Petrom. In anii 80, tot la acest depozit PECO, erau distribuite si buteliile de aragaz (orasul Husi a fost racordat la sistemul de distributie a gazului metan abia in octombrie 2004).

4. Depozitele de Marfa a fostei ICSM. Sunt situate pe o strada ce se desprinde din strada Garii . Astazi sunt utilizate, fiind cumparate de mai multe firme private.

5. In capatul strazii Garii (care este o strada infundata) exista in 1990 in depozit de ambalaje a cooperatiei de consum. La putin timp dupa 1990 a fost desfiintat, iar terenul vandut de cooperatia de consum. Astazi, pe acel loc, s-au construit case.

6. Depozitele cooperatiei de consum, mai precis a "Grup Depozite Husi" din cadrul Uniunii Judetene a Cooperatiei de Consum Vaslui. La inceputul anilor 1960, sunt construite modernele- pe atunci- depozite a cooperatiei de consum Husi (aflata pe atunci sub patronajul Uniunii Raionale a Cooperatiei de consum). Acestea erau prevazute cu: Depozit de marfuri din zidarie, cu subsol si parter, lift pentru marfuri (primul lift din orasul Husi), rampa pentru autovehicule, cale ferata proprie (asa-numita "linie ICR"), ghereta pentru paznici si muncitori, magazii din tabla.

Ulterior se vor adauga: cladire pentru birouri (inaugurate in 1989, prin amenajarea unei foste magazii), camere frigorifice pentru depozitarea produselor alimentare, rezervor pentru ulei comestibil in vrac, parc auto propriu (autocamioane "Carpati" si "Bugeci", apoi si "Roman diesel", dubite TV, tractoare cu remorca, motociclete adaptate pentru transportul produselor de patisserie si cofetarie, etc).

In 1990 la Grup Depozite Husi lucrau cca 70 de salariati (contabili, merceologi, gestionari, sefi de depozit, soferi, muncitori, paznici). Intre anii 1986- 1994 seful Grupului de Depozite Husi a fost Onose Valerian (tatal meu).

In 1990 cooperatia de consum controla intreg comertul din mediul rural (Grup Depozite Husi aveea arondate 15 comune) , dar aveea si spatii comerciale, chioscuri, etc si in orasul Husi.

Astazi, cooperatia de consum a ajuns doar o ruina, desi official mai exista inca Federalcoop Vaslui . Toate magazinele din mediul rural au fost vandute, iar majoritatea spatiilor din depozitul cooperatiei de la Husi sunt inchiriata la diverse firme private. Accesul rutier la Grup depozite Husi se realizeaza pe strada Alecu Ghitescu.

7. Fostul santier Constructorul, cu linia ferata proprie- "Linia 17".

In 1990 aceasta linie era intens utilizata, fiind folosita pentru gararea navetelor formate din vagoane UCS, cu ciment. Aici exista si statie de preparat betoane, structure metalice, prefabricate din beton, santierul avand atunci si echipe de muncitori in constructii (zidari, fierar-betonisti, instalatori, electricieni, tamplari, etc). Astazi, fostul santier Constructorul este doar o ruina.

8. In capatul sau, linia 17 deservea si rampa fostului sector de exploadare forestiera (care apartinea de Ocolul Silvic Husi), acolo fiind incarcati in vagoane busteni de lemn. Accesul rutier- atat la fostul santier Constructorul cat si la fostul sector de exploadare forestiera- se realizeaza pe strada Pavel Filip. In zona statiei CFR Husi exista si in cartier de case, care se intinde de-a lungul strazilor Saca si Garii.

Strada Saca a fost modernizata (asfaltata) in ultimii ani, pana dupa baza de receptie a cerealelor, dar strada Garii (care asigura si accesul rutier la rampa de marfuri a statiei CFR Husi) este intr-o stare deplorabila, cea mai mare parte din ea fiind "amenajata" cu bolovani de rau!

Si Aleea Garii (care asigura legatura rutiera intre strada 1 Decembrie si gara Husi) se afla intr-o stare deplorabila. In capatul acesteia exista in 1990 in teren de volei pentru ceferisti (pe acest loc acum este asa-zisa "autogara" a SC Anta 95 Srl. Nu stiu cine a dat autorizatia de constructie pentru aceasta asa-zisa "autogara" acolo, dar a fost o idee foarte proasta! Spatiul de acolo este destul de mic, total impropriu pentru parcarea autobuzelor si microbuzelor!

Tot in 1990 la capatul Aleii Garii intorceau autobuzele urbane (atunci de tip Roman-112-UD) de pe linia 1 Gara- Zona (industriala). Inainte de 1990 acolo exista si in chiosc a ICSM-ului, care dupa 1990 a devenit bar!
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde CostelCFR pe 29 Mar 2017, 21:37

Cat la suta din ce se vede pe schita mai exista la momentul actual ? Husi a retrogradat la hcv.
CostelCFR


Mesaje: 90
Membru din: 08 Noi 2011, 18:42

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 30 Mar 2017, 09:33

Conform Mersului trenurilor, de la sfarsitul anului 2013, statia Husi a fost retrogradata ca si HM. Ultimul sef al statiei CFR Husi a fost domnul Macarie.


Dupa 1994, au intervenit urmatoarele schimbari asupra dispozitivului de linii:


-Prima data, a fost desfiintata linia Competrol, si implicit TDJ 14 din capatul infundat al statiei. Astfel, linia 1B (de la baza de receptie a cerealelor) devine linie infundata.


-Dupa ce in 1990 Grup Depozite Husi renunta la utilizarea liniei ferate proprii (linia ICR) macazul 5 este eclisat. Dupa 2000 acesta este desfiintat.
In 1990 reprezentantii CFR i-au spus sefului de atunci al Grup depozite Husi (tatal meu) ca linia ICR nu mai prezinta siguranta pentru gararea vagoanelor, si trebuie reparata, spunând si suma necesara pentru aceasta (era vorba de consolidat terasamentul, schimbat stratul de piatra sparta si inlocuite traversele. Lungimea liniei ICR pe care trebuiau facute aceste lucrari nu era foarte mare- cca 80- 90 m)! Aceasta suma trebuia achitata de cooperatia de consum (mai precis de Uniunea Judeteana a Cooperatiei de Consum UJCC Vaslui), catre CFR, deoarece linia ICR era a cooperatiei de consum.
Tatal meu le-a comunicat aceasta catre sefii UJCC Vaslui. Dar acestia au refuzat sa achite aceasta suma catre CFR.
Ca atare, CFR nu a mai reparat linia ICR si nici nu a mai vrut sa gareze vagoane de marfa acolo.


-In anul 2005, sectorul de exploadare forestiera a Ocolului Silvic renunta la utilizarea caii ferate. Ca urmare, este montat un opritor fix pe linia 17, inainte de rampa sectorului de exploadare forestiera.


-In anul 2009, daca-mi aduc bine aminte, este desfiintata linia 6, linia 7 (dar macazul care o racorda la linia 5 a mai fost pastrat un timp) si o parte din linia 8 (cea de la rampa de marfa)


-In anul 2013, cu ocazia lucrarilor de modernizare a trecerilor de nivel cu DN24B-E 581, s-au demontat cateva bucati de sina (aflate intr-o stare relativ mai buna) din linia 17 (in zona fostului santier Constructorul) , bucati de sina care au fost montate la trecerea de nivel a liniei 17 (la prima bariera).


-La sfarsitul anului 2015 este desfiintata linia 5 (care dadea accesul in remiza) si ce mai ramasesera din linia 7.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 30 Mar 2017, 09:42

Astazi, la Husi mai exista:


-4 linii de la care ar mai putea fi primite sau expediate trenuri.

Acestea au fost pastrate si datorita faptului ca teoretic ar mai putea fi racordate la sistemul CELS (control electric al starii de liber/ocupat a liniilor din statie). Pichetii de alimentare si cablurile mai exista inca in teren, dar instalatie de semnalizare a fost scoasa din functiune in ianurie 2012, la cateva zile dupa anularea trenurilor de calatori!
Am stat de vorba cu electromecanicul SCB care a avut trista misiune sa scoata din functiune instalatia de semnalizare .


-Linia 1B la baza de receptie a cerealelor


-O bucata din linia 8, la rampa de marfa.


In interiorul fostei remize de locomotive mai exista cele doua linii, si au fost pastrate si macazele 13 si 15. Dar imediat dupa macazul 15, linia 5 a fost desfiintata.


De asemenea, mai exista si linia de la districtul de linii.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 30 Mar 2017, 10:03

Si o scurta descriere cum erau efectuate manevrele vagoanelor de marfa in statia Husi, inainte de 1990- 1994.


Un tren de marfa era primit de regula la linia 3 sau la linia 4. Tehnic putea fi primit si la liniile 1, 2 si 5, dar liniile 1 si 2 erau de obicei rezervate pentru trenurile de calatori, iar linia 5 era de regula lasata libera, pentru accesul locomotivelor in remiza.

Apoi, dupa predarea documentelor catre impiegatul de miscare si întocmirea planului de manevra, locomotiva care aducea marfarul era decuplata.

Daca existau vagoane incarcate si pregatite de expediere la linia 8 (rampa de marfa) sau la linia 1B (baza de receptie), intai erau scoase acele vagoane de la acele linii si garate la linia 3 sau 4 (care era libera).

Apoi, trenul de marfa sosit (care nu putea aveea mai mult de 15- 20 de vagoane, deoarece lungimea utile a liniilor 3 si 4 nu permitea gararea unui tren mai lung) era descompus pe grupuri de vagoane, care erau garate aproximativ astfel: cca 3 vagoane-cisterna la linia Competrol (pentru descarcat), cca 4-5 vagoane la baza de receptie (pentru incarcat), cca 3 vagoane la linia ICR (pentru descarcat), eventual alte cateva vagoane la rampa sectorului de exploadare forestiera (pentru incarcat), alte vagoane la rampa de marfa (pentru incarcat. De aici se incarcau in vagoane: vinuri, conserve de legume, incaltaminte, textile, produse din lemn, utilaje industriale, etc).



Un anumit neajuns a configuratiei statiei CFR Husi in 1990 era faptul ca liniile 6, 7 , 8 (ultima de la rampa de marfa) erau linii infundate, si ca atare un tren nu putea fi primit sau expediat direct de la acele linii!
Vagoanele de marfa trebuiau garate la linia 8 prin impingere.


Pentru remedierea acelui neajuns, a existat la un moment dat o propunere ca sa se realizeze o linie care sa dea acces din liniile 8, 7 si 6 in linia 5, si prin aceasta, in linie curenta.

Realizarea acestei propuneri ar fi necesitat montarea a 3 macaze simple (la liniile 8, 6 si 5) si a unei traversari cu dubla joctiune (TDJ) la linia 7. De asemenea, astfel linia 6 ar fi trebuit scurtata cca 10 m.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 08 Mai 2017, 18:38

In articol din ziarul "Vocea Husului" din februarie 1991- sub titlul "623- Jurnal de bord"


Citez articolul:


" 1991, februarie, 1. Gara de nord, ora 23.10, linia 8. Puiul de ger care adulmeca locurile face sa trozneasca pietrele. Trosc, trosc! Nu, nu sunt pietrele, sunt picioarele mele, care discret trag o batuta in scop de incalzire! Vine trenul..........trebuie sa traga trenul 623 la peron, pentru ca are plecare peste zece minute!
Nu e trenul nostrum, asta trage la linia 7!
Ma uit de-a lungul peronului si am impresia ca asist la un festival al dansurilor populare. Toata lumea topaie marunt si danseaza. Vesel, nu ? Ici si colo cate un individ mai precaut scoate o sticla de tuica si trage o dusca buna, pentru incalzire!
Temperatura scade mereu, dusca se repeat tot mai des. Nimeni nu stie nimic despre tren, dar toata lumea asteapta ca din moment in moment acesta sa vina la peron. 23.45: inca nimic! Nici un anunt. Topaiala generala capata un ritm din ce in ce mai alert. Atunci o doamna cu un copil in brate si-a descheiat scurta strecurandu-si copilul la piept si tremura amandoi cu spor. Daca in gara at fi liniste s-at auzi clantanitul general al celor de la peronul 8. Invidiem in cor posesorii biletelor de calatorie pe alte rute, ale caror trenuri vin cuminti la peron si pleaca conform programului.

In sfarsit, o stire: zvonul trece din gura in gura, amplificandu-se. "Are doua ore intarziere". Doamna de langa mine ofteaza, fetita plange. E frig. Lumea a renuntat sa mai danseze. Acum marsaluieste inainte si inapoi. Probabil privita de sus scena adduce cu un balet gigantic.

In zvon face lumea sa tresalte. "Vine!". Intradevar trenul trage la peron. Grabit si arogant conductorul ne explica intarzierea: "Ce tipi, ba ? Ce sa fac daca a intarziat Iasul ?" "Da' ce, s-au terminat vagoanele in Gara de Nord ?" "Nu se putea face alta garnitura ?" intervine un pasager. "Nu-I voie!" conchide sec conductorul "Si la urma urmei nu-I treaba ta! Daca nu-ti convine mergi pe jos!".

Ma duc in vagonul doi. In compartimentul in care aveam locul se mai gaseau doamna si fetita si inca un domn. Se mai gaseau de asemenea un intuneric bezna si un frig cumplit.

Ne-am inghesuit fiecare in coltul lui, incercand sa ne pastram bruma de caldura degajata (inca) de propriile noastre corpuri.
In curand am fost izolati de lumea exterioara prin promoroaca depusa pe toate geamurile din cauza respiratiei noastre. Fetita a inceput sa planga. Inghetasera complet. Am renuntat la cojoc in favoarea fetitei. Vecinul a renuntat la caciula si fular. Cu astea doamna I-a infasat picioarele si infasurata in cojoc, fetita a reusit sa adoarma.

Aproape de Ploiesti a aparut si controlorul.

-"Biletele va rog!"

-"Domnule, ce se intampla cu incalzirea ?"

-"Pai daca nu s-a incalzit pana acuma......"

-"Vreti sa spuneti ca nu avem sanse de a aveea caldura ?"

-"Nu-I vina mea ca nu functioneaza sistemele de incalzire! Buna seara".

Oare chiar nu-I vina dumnealui ? Poate I sugereaza cineva ca raspunzand de calatori si de tren nu at fi trebuit sa preia un tren al carui sisteme de incalzire nu functioneaza deloc, mai ales cand afara temperature este sub -25 de grade. Timpul trece si temperature scade tot mai mult.

Doamne, nicioadata nu mi-am droit asa de mult ca trenul sa fie aglomerat, supraaglomerat chiar. Ma gandeam cu regret si nostalgie la trenul in care am circulat imediat dupa sarbatori, si in care a trebuit sa stau intr-un picior pana la Bucuresti, desi CFR-ul nu uitasera sa-mi ia banii pentru rezervare de loc clasa intaia!
Ce nerecunoscator am putut sa fiu atunci.

Gandurile imi aluneca la o carte pe care am citit-o curand. Se pare ca la Auschwitz existau sobe in baraci si detinutii primeau 2-3 kg de lemne pe seara. Fericitii!

Fetita a inceput din nou sa planga. Totusi I-au inghetat picioarele. Trebuie descaltata si doamna I frictioneza picioarele.

Folosind singura modalitate de a ne incalzi ne ingramadim toti trei pe doua locuri.

I dau un pachet de Kent controlorului daca la el in compartimentul de serviciu e mai cald si ma lasa sa duc fata acolo.

-"Mai bine o bataie buna......."

Controlorul ne lasa in dilemma, intrucat nu mai apare.

La Marasesti ne renasc sperantele. Se schimba locomotiva!

Poate vom aveea caldura. Speram sa gasesc un taxi, bineinteles particular. Ce bine at fi daca at exista si trenuri particulare. Ai aveea pe cine trage de urechi!

Pana la urma am ajuns la Husi si ma asez pe fotoliu cu senzatia ca daca ma atinge cineva ma sparg. Am devenit casant!

As aveea totusi 4 intrebari pentru CFR:

1. Pentru ce-si I-au banii cei de la intretinerea vagoanelor ?

2. Pentru ce au scumpit frigul si bezna din vagoane ?

3. Nu crede CFR-ul ca poate fi pus sa raspunda personal pentru minunatele conditii de imbolnavire puse la dispozitia calatorilor ?

4. Si ultima: Ce-aveti bre cu moldovenii ?



PS Cand am ajuns acasa, sperand sa-mi dezmortesc oasele congelate, am gasit ca central de termoficare care alimenteaza blocul meu este mai generoasa decat CFR-ul. Ea ne asigura totusi 5-6 grade in apartament, contra a numai 250 lei lunar. Marinimos, nu ?
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 10 Mai 2017, 13:47

Tinand cont de urmatoarele aspecte:


-Mersul trenurilor actual al trenurilor R si IR de pe M600 si pentru asigurarea unor legaturi bune la si de la acestea


-Cel mai apropiat depou de Husi care ar putea pune la dispozitie material rulant pentru linia 604 este depoul Iasi


-Cel mai indicat material rulant pentru linia 604, care exista la ora actuala in parcul SNTFC-CFR-Calatori este automotorul Siemens-Desiro (dpdv al consumului de combustibil, capacitatii de transport si conditiile oferite calatorilor pentru un tren de scurt parcurs)


Si in ipoteza readucerii liniei 604 in parametri tehnici si de exploadare din anul 1994,


Propun urmatorul mers de tren pentru linia 604:


-Necesar doua automotoare Desiro, cu depoul Iasi



A. Primul automotor


1. Intre Iasi si Crasna atasat la R 6406 (Iasi plecare 17.15, Crasna 19.12/19.17)
Crasna plecare 20.00, Husi sosire 20.56

*Legatura de la: IR 1866 de la Galati (Crasna 19.53).




2. Husi plecare 23.00, Crasna sosire 23.55

*Legatura la: IR 1964 si IR 1862 pentru Constanta (Mangalia)(Crasna 00.04) si la IR 1668 pentru Bucuresti Nord (Crasna 00.53)




3.Crasna plecare 4.30, Husi sosire 5.26

*Legatura de la: IR 1667 de la Bucuresti Nord (Crasna 4.19)




4.Husi plecare 5.35, Crasna sosire 6.30

*Legatura la: R 6311 la Vaslui-Iasi (Crasna 6.45), si la IR 1662 la Bucuresti Nord (Crasna 7.30)




5.Crasna plecare 9.20, Husi sosire 10.16

*Legatura de la: IR 1863 de la Iasi (Crasna 9.14) si de la IR 1831 de la Galati (Crasna 9.05)




6.Husi plecare 10.30, Crasna 11.25/11.30, Vaslui 11.53/11.55, HM Balteni 12.05/12.15 (incrucisare cu R 6404), Buhaiesti 12.31/12.32, HM Barnova 12.57, Nicolina 13.14, Iasi sosire 13.23




B. Al doilea automotor


1.Intre statiile Iasi si Vaslui circula atasat la tren R 6404 (Iasi plecare 10.45, HM Balteni 12.09, Vaslui 12.21/12.26)
Vaslui plecare 12.45, Crasna 13.04/13.09, Husi sosire 14.05

*Legatura de la: R 6401 de la Bârlad (Crasna 12.15)




2.Husi plecare 14.30, Crasna sosire 15.25

*Legatura la: R 6313 pentru Vaslui-Iasi (Crasna 15.35), la R 6314 pentru Tecuci (Crasna 15.30) si la IR 1664 pentru Bucuresti Nord (Crasna 15.55).




3. Crasna plecare 16.10, Husi sosire 17.06

*Legatura de la: IR 1664 de la Iasi (Crasna 15.54) si de la R 6313 de la Tecuci (Crasna 15.34)




4. Husi plecare 18.50, Crasna sosire 19.45

*Legatura la: IR 1866 la Iasi (Crasna 19.54)




5. Crasna plecare 21.50, Husi sosire 22.46

*Legatura de la IR 1665 de la Bucuresti Nord (Crasna 21.39)




6.Husi plecare 2.16, Crasna 3.21/3.26, Vaslui sosire 3.40
Intre statiile Vaslui si Iasi circula atasat la tren R 6411 (Vaslui plecare 3.55, Iasi sosire 5.32).

*Rolul acestui turnus ar fi de a duce automotorul la depoul Iasi, dar si de a asigura o legatura pentru IR 1833 (pentru eventualii calatori din Husi care ar dori sa ajunga la Suceava, Cluj-Napoca, Oradea, Arad si Timisoara).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 10 Mai 2017, 13:51

In privinta statiilor si HM-urilor care ar trebui reinfiintate pe linia 604 acestea ar fi in numar de doua:



-Statia Cretesti.

Rolul ei ar fi de a se putea realiza eventuale incrucisari de trenuri pe linia 604, dar si de a deservi baza de receptie a cerealelor de la Cretesti si rampa de marfa de acolo.





-HM Podgoriile Husului

Rolul ei ar fi ca si viitor nod de cale ferata, pentru o eventuala cale ferata de ecartament normal HM Podgoriile Husului- Albita CFR- Leuseni CFM- Visterniceni- Chisinau.

De asemenea, in imediata apropiere a fostei HM Podgoriile Husului, pe locul unde in 1990 exista rampa de descarcare a prefabricatelor din beton a fostului santier Constructorul (acolo existau si doua cai ferate industriale infundate, unde erau garate vagoane incarcate cu prefabricate din beton), astazi se afla in stadiul de finalizare a constructiei cateva blocuri ANL.

Asadar reinfiintarea HM Podgoriile Husului, pe langa rolul de a deveni un eventual punct de plecare al unei cai ferate de ecartament normal spre Chisinau, i-ar ajuta si pe viitorii locuitorii din aceste blocuri ANL, sa utilizeze trenul.






-De asemenea, ar trebui reinfiintata halta Dobrina hc, deoarece in imediata sa apropiere se afla doua importante obiective care pot fi valorificate din punct de vedere turistic: Padurea Dobrina (ca principala zona de petrecere , in aer liber a locuitorilor din Husi) si Manastirea Schimbarea la Fata, infiintata in anul 1996.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 24 Mai 2017, 12:17

Si proiectul a ceea ce trebuia sa fie calea ferata spre zona industriala a Husului.


Dupa ce in anii 50 este construita calea ferata spre zona industriala a municipiului Bârlad (in 1953 este inaugurata prima mare întreprindere industriala din actualul judet Vaslui, si anume Fabrica de rulmenti Bârlad, construita la Bârlad si datorita faptului ca Gheorghe-Gheorghiu-Dej se nascusera la Bârlad), iar in anii 70 este construita calea ferata spre platforma industriala Rediu a municipiului Vaslui, se punea problema realizarii si a unei cai ferate spre zona industriala a- pe atunci orasului (din 1995 municipiu) Husi.


Intre anii 1974-1980 se realizeaza zona industriala din Husi, unde, in 1990, existau 4 intreprinderi mari, de subordonare republicana: Fabrica de incaltaminte Husana (cu bocancii produsi aici a fost dotata si armata irakiana), Fabrica de textile Moldotext, Filatura de bumbac si Fabrica de conserve din legume.

In afara de aceste 4 mari unitati de subordonare republicana, mai existau si alte unitati mai mici: ICIL (intreprinderea de industrializarea si comercializarea a laptelui), MAT, IRIC (Intreprinderea de industrializare a carnii), Sectia lemn (care fabrica piese de mobilier ce erau exportate in Olanda), o baza de receptie a cerealelor, un depozit de legume-fructe, depozitul de achizitii a cooperatiei de consum, etc.



In anii 80 apare proiectul de constructie a caii ferate spre zona industriala a orasului Husi, iar in monografia judetului Vaslui din colectia de carti Judetele patriei (monografie editata la începutul anilor 80), se mentiona ca se vor prelungi liniile de cale ferata din judetul Vaslui, de la statia CFR Husi pana in zona industriala a orasului Husi, respectiv de la statia Falciu pana la satul Falciu (fosta HM Falciu Nord).




Intial, au existat doua variante de traseu studiate pentru constructia caii ferate spre zona industriala a orasului Husi:


-O varianta prevedea ca aceasta cale ferata sa se desprinda de la fosta HM Podgoriile Husului , sa mearga pe la est de oras si sa urmeze partial fostul traseu al fostei cai ferate de ecartament ingust HM Podgoriile Husului- Bucovat


-O alta varianta prevedea ca linia spre zona industriala sa se continuuie din statia CFR Husi si sa treaca prin partea de sud a orasului (prin cartierele Brosteni si Plopeni, fapt care ar fi impus si demolarea unor case. Culmea ironiei, una din casele care urmau a fi demolate era cea a unui picher de la districtul de linii Husi, pe care l-am cunoscut).


In anii 1987-1988 aceasta ultima varianta fusesera aleasa. Din spusele unui cunoscut care a insotit echipa de ingineri care a studiat pe teren, in acei ani, traseul viitoarei cai ferate spre zona industriala a orasului Husi, si din spusele unor fosti ceferisti care lucrau in anii 80 in statia CFR Husi, acest traseu studiat si ales ar fi urmat sa fie:




Linia spre zona industriala a orasului Husi urma a fi construita in prelungirea liniei 5 din statia CFR Husi, prin spargerea acelui zid de beton din capatul infundat al statiei si realizarea unui tunel, pe sub casele din cartierul Gara-Saca si pe sub strada Saca. Probabil unele case din acest cartier urmau a fi demolate.

Apoi, dupa iesirea din acest tunel, linia urma sa se ramifice in doua ramuri:

-O ramura ar fi traversat Drum Combinat si ar fi intrat in incinta Combinatului de vinificatie. Aici mult a intervenit si s-a zbatut celebrul director al IAS Husi- Ioan Neamtu, ca sa aduca linia ferata macar pana in incinta combinatului de vinificatie. Inclusiv prin interventii cu produse locale trimise la Bucuresti. Insa din pacate nu a reusit, fiind unul dintre putinele lucruri pe care in aceea perioada si le-a propus, dar nu a reusit sa le realizeze Ioan Neamtu.

-O alta ramura trebuia de asemenea sa traverseze Drum Combinat, dupa care sa se indrepte spe est (pe la sud de combinatul de vinificatie)


Apoi linia spre zona industriala urma a intersecta la nivel Calea Calarasi si Drum Donea (in cartierul Brosteni), apoi urma a trece peste un parau, dupa care urma sa mearga paralel si la nord de strada Fundatura Viilor.

Apoi urma sa intersecteze la nivel strada Schit, apoi sa treaca pe la nord de strada Capitan Carp. In aceasta zona o ramura a caii ferate urma sa traverseze un parau si sa ajunga la o centrala termica (In anii 80, cele doua centrale termice situate strada Sfantu Gheorghe- strada cunoscuta ca si asa-zisa soseaua de centura, au fost trecute in functionare de pe combustibil tip CLU, pe combustibil tip carbune-lignit. Lignitul urma a fi adus pe calea ferata pana la aceste centrale termice. Dar randamentul acestor centrale termice, dupa trecerea pe baza de lignit, a fost dezastros, generând si o poluare insemnata, aceste doua centrale termice capatand renumele de Cernobal printre huseni).


Apoi calea ferata spre zona industriala urma a traversa la nivel strada care duce spre scarile de acces in parcul Motoc/1 Mai, dupa care urma sa faca o curba larga spre sud, pentru ca apoi sa se indrepte din nou spre est, pentru a traversa cartierul Plopeni.


Aici urma a traversa la nivel strada C. Dragan, apoi urma sa traverseze un parau, sa se intersecteze la nivel cu strada Ioan Voda cel Cumplit (drumul judetean spre Padureni), apoi sa traverseze cartierul Plopeni (prin demolarea unor case), sa se intersecteze la nivel cu strada Locotenent Gavril Teodoru, iar apoi, exact inainte de intersectia strazii A.I.Cuza cu strada Locotenent Gavril Teodoru, sa traverseze la nivel strada A.I.Cuza.

De aici o ramura urma sa se ramifice spre Sectia de Utilaj Complex (astazi SC Petalul SA). In 1989 SUC Husi era in subordinea Intreprinderii de utilaj petrolier 1 Mai Ploiesti, si era condusa de renumitul maistru Teodor Loghin, care reusisera sa obtina contracte de export a utilajului petrolier produs la SUC Husi in China.


Apoi calea ferata urma sa mearga paralel si la nord de strada A.I.Cuza, pana la intersectia acesteia cu strada Moldovei.


Inainte de aceasta intersectie, calea ferata urma a se desprinde in doua ramuri:


-O ramura care sa traverseze la nivel strada Moldovei, apoi sa se indrepte spre sud (paralel cu strada A.I.Cuza), si sa ajunga in incinta depozitului de materii prime a SUC. Aici se afla si singura macara tip pod-rulant din Husi.


-O alta ramura urma sa continuie spre zona industriala, sa traverseze la nivel strada Moldovei si un parau, apoi sa treaca prin zona fostului CAP Husi, dupa care sa intre in zona industriala.


-Aici linia urma a traversa la nivel Soseaua Husi- Stanilesti- Falciu, in dreptul bazei de receptie a cerealelor. Apoi ar fi irmat sa treaca pe la nord de aceasta, si apoi sa treaca prin spatele fabricii Moldotext si sa ajunga in zona fostei Sectii de Mecanizare a Agriculturii (SMA).


In aceasta zona, urma a fi amenajata o Antestatie industriala, de unde urmau a se ramifica linii industriale pentru fiecare fabrica in parte (Moldotext, Husana, Fabrica de conserve, Filatura de bumbac, IAS).

Liniile ferate industriale pentru Fabrica de conserve, Filatura de bumbac si IAS urmau a traversa la nivel Calea Basarabiei (pe atunci se numea Strada Carpati).




Din pacate venirea revolutiei din 1989 a dus la abandonarea acestui proiect (care urma a fi realizat probabil in cincinalul 1990-1995).



Dupa anii 1994-1997, majoritatea fabricilor din zona industriala decad, isi reduc drastic activitatea sau dispar.



Astazi, pe traseul pe unde trebuia sa treaca calea ferata spre fosta zona industriala a Husului, in unele locuri (in cartierul Brosteni, de-a lungul strazilor Fundatura Viilor si A.I.Cuza) s-au construit case.


Traseul pe unde urma sa fie construita calea ferata spre fosta zona industriala din Husi l-am marcat pe wikimapia. De asemenea, majoritatea strazilor din zona pe unde urma sa treaca aceasta cale ferata pot fi vizualizate pe Google maps. As fi postat pe forum si imagini din Google maps din locurile unde aceasta cale ferata ar fi urmat sa intersecteze aceste strazi (sau sa mearga paralel cu ele), insa nu stiu cum sa postez imagini din Google maps pe acest forum.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde CostelCFR pe 24 Mai 2017, 20:33

CFR Calatori intentioneaza sa revina pe sectia Crasna - Husi cu 4 regio / zi daca infrastructura mai permite o circulatie normala.
CostelCFR


Mesaje: 90
Membru din: 08 Noi 2011, 18:42

Re: Linia 604 Crasna- Husi

Mesajde ldh80 pe 29 Mai 2017, 21:33

Ar fi bine, dar ca linia 604 Crasna-Husi sa poata fi circulate in conditii de siguranta a circulatiei, SC-CFR-SA-Infrastructura at trebui sa faca urmatoarele lucrari:

-In RK complet la linie, incluzand: ripare, buraj, completat sau inlocuit prisma de piatra Sparta, inlocuite aproape toate traversele din lemn (marea majoritate a traverselor din lemn existente pe linia 604 nu mai asigura conditii de siguranta circulatiei), consolidari sau inlocuiri de podete

-Verificate si eventual completate toate prinderile sina-traversa

-Repusa in functiune instalatia de semnalizare (SCB) din Husi (barierele automate si semnalele luminoase). Acest lucru at presupune inclusiv montarea de echipamente SCB (baterii de acumulatori in sala releelor, cablaje pe teren, bobine si picheti de joanta, relee, etc).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Anterior

Înapoi la MAGISTRALA 600: Făurei - Tecuci - Bârlad - Crasna - Vaslui - Iaşi - Ungheni

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki