Pagina 1 din 1

Linia 605 Roman- Buhaiesti

MesajScris: 15 Feb 2017, 10:50
de ldh80
Inaugurata in anii 1915-1917 intre Buhaiesti si Bacesti (Maresal Constantin Prezan), respectiv in 1921, intre Bacesti si Roman.

Din punct de vedere a infrastructurii, linia are traverse sin beton si din lemn, sina tip 49 kg/ml, prindere indirecta tip K.

In 1984 era (si la fel este si azi) sectie cu conducere centralizata a circulatiei, statiile si HM-urile fiind deservite (din punct de vedere a activitatii de miscare) de cate un revizor de ace. VS era si este de 50 km/h.

In 1988/1989, statiile si haltele de pe aceasta linie era Roman, Sagna (deservea o baza de receptie a cerealelor), Vulpasesti (idem), Stanita hc, Piscu Rusului hc, Dagata, Bacesti (Maresal Constantin Prezan)(deserveste o baza de receptie a cerealelor si o unitate militara), Dumesti hc, HM Rafaila, Negresti-Vaslui (deserveste o baza de receptie a cerealelor) si Buhaiesti.

In 1988/1989 linia era deservita cu 4 perechi trenuri C/zi, cu doua garnituri avand statia de domiciliul Roman. Fiecare garnitura era compusa din cate 5 vagoane seria 29-20, iar la unele trenuri circula si vagon de bagaje.
Tractiunea era asigurata cu locomotiva clasa 80, apartinand depoului Bacau- remiza Roman.

Traseul se parcurgea in cca doua ore.

Perioada de maxima dezvoltare a liniei se inregistreaza in anii 70- 80, datorita transportului de marfa (de la Sagna, Vulpasesti, Bacesti se incarcau cereale, de la negresti-Vaslui se incarcau cereale, utilaje in constructii, mobila, fire din bumbac, etc).

Evolutia transportului feroviar de marfa pe aceasta linie a fost influientata si dezvoltarea orasului Negresti-Vaslui. In 1968 acesta este declarat oras, facandu-se unele investitii aici. Astfel, se realizeaza- Fabrica de utilaje in constructii, O sectie a fabricii de mobila din Vaslui, Filatura de bumbac, Santier de constructii, un centru tip MAT (de vinificatie), etc.

Dupa 1990, ca urmare a falimentului acestor unitati industriale, dar si a disparitiei unitatilor de tip CAP si IAS, traficul de marfa pe linia 605 scade drastic, dupa care inceteaza complet!

Dupa 1998 vagoanele seriei 29-20 sunt inlocuite cu vagoane seria 29-22, care au circulat pe aceasta liniei probabil pana in anul 2007.

Din anul 2010 sectia Roman- Buhaiesti este inchiriata gestionarului privat de infrastructura feroviara SC RC CF Srl Brasov, si deservita de de operatorul privat de transport feroviar de calatori SC Regiotrans SRL Brasov, cu automotoare second-hand clasa 97.

In Mersul trenurilor pe anul 2017, pe aceasta linie circula 6 perechi trenuri regio/zi astfel

-3 perechi Roman-Buhaiesti (una din ele pana la Iasi)
-Doua perechi Roman-Dagata (una din ele nu circula in perioada închiderilor de linie)
-O pereche Dagata- Buhaiesti

Pentru alimentarea cu combustibil a automotoarelor, se fac anumite amenajari in statia Dagata.

Din pacate, in ultimii ani, unele statii sunt fie desfiintate, fie retrogradate, astfel

-Fostele statii Sagna si Vulpasesti sunt transformate in halte h.

-Statia Bacesti (redenumita Maresal Constantin Prezan) este retrogradata ca si HM.

-Statia Negresti-Vaslui este retrogradata ca si HM (dar cladirea de calatori a fost renovata).

-Fosta HM Rafaila este transformata in halta h.

In schimb, sunt infiintate doua noi halte- Zece Prajini h si Balusesti h.

Re: Linia 605 Roman- Buhaiesti

MesajScris: 15 Feb 2017, 12:44
de ldh80
Schitele statiilor si HM-urilor de pe aceasta linie, asa cum erau in 1990

1. Statia Negresti-Vaslui (5 linii)

Negresti-Vaslui.jpg


2. HM Rafaila in 1990 (avea 3 linii)

HM Rafaila.jpg


3. Statia Bacesti (Maresal Constantin Prezan) in 1990 ( 6 linii)

Statia Bacesti (Maresal Constantin Prezan).jpg


4. Statia Dagata (3 linii)

Statia Dagata.jpg


5. Statia Vulpasesti in 1990 (aveea 3 linii)

Statia Vulpasesti.jpg


6. Statia Sagna in 1990 (aveea 3 linii)

Statia Sagna.jpg