Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 01 Feb 2017 13:52

Dupa 1990 au loc schimbari importante si in privinta liniei Nicolina- Ungheni, schimbari generate de evenimentele politice de dupa 1990.

Dupa 1991, ca urmare a destramarii URSS, schimburile comerciale intre Romania si Rusia scad foarte mult, fapt care duce si la scaderea masiva a traficului de marfa pe aceasta linie.

Dupa aparitia celui de-al doilea stat romanesc- Republica Moldova- se spera in relatii si schimburi economice cat mai stranse cu Republica Moldova. Dar, dupa ce euforia podurilor de flori de la începutul anilor 90 a trecut, s-a vazut imensul rau facut de regimul sovietic poporului roman din Basarabia, mai ales prin influienta negativa asupra mentalitatii multor oameni din Republica Moldova, inclusiv a oamenilor politici.


In privinta trenurilor de calatori, ca urmare a racirii relatiilor Romaniei cu Federatia Rusa, cele doua trenuri internationale- Romania express si Danubius Express- sunt desfiintate.

In schimb este infiintat un tren denumit Prietenia, pe ruta Bucuresti- Chisinau, compus din vagoane de dormit a CFM. Astazi, si acesta nu are mai mult de 6 vagoane!


Din primavara anului 1998 (o data cu Mersul trenurilor 1998/1999) sunt infiintate doua perechi de trenuri Iasi- Ungheni, in trafic local de frontiera.
Compunerea acestora a variat de-a lungul timpului- initial erau compuse din doua vagoane seria 29-22 tractate cu locomotiva clasa 80, apoi (din anul 2007) erau formate cu automotoare Malaxa, apoi un timp au fost format din automotor Desiro, iar astazi acele trenuri au un singur vagon- de obicei seria 20-49 sau 20-54, tractat cu locomotiva clasa 60/62 modernizata (dar ocazional au fost tractate si cu locomotiva clasa 89 sau chiar 80).
Din pacate, datorita mai multor factori (legaturi proaste in Ungheni la trenurile CFM Ungheni- Chisinau si Ungheni- Balti Slobozia), starea dezastroasa a infrastructurii feroviare a CFM (ceea ce face ca un drum cu trenul de la Iasi la Chisinau sau la Balti sa dureze destul de mult, oricum mult mai mult decat cu mijloace auto), stationarea de cca o ora in HM Ungheni-Prut pentru formalitati vamale, restrictiile severe la aducerea din Republica Moldova a unor produse alimentare si nealimentare, etc), singurul vagon a acestui tren circula mai mult gol!


In decembrie 2010 , ca urmare a pregatirilor pentru presupusa aderare a Romaniei la spatiul Schengen, se renunta la efectuarea formalitatilor vamale in statia Nicolina, acestea fiind efectuate apoi in HM Ungheni-Prut, unde se realizeaza anumite dotari pentru aceasta.


In privinta trenurilor C (devenite apoi P si din 2011 regio) dintre Iasi si HM Ungheni Prut, numarul lor ramane aproximativ accelasi, dar compunerea lor se modifica. Dupa 1998 vagoanele seria 29-20 sunt inlocuite cu vagoane seria 29-22, apoi din 2007 si acestea sunt inlocuite probabil cu automotoare Malaxa, pentru ca astazi sa se utilizeze pentru aceste trenuri un automotor Desiro.


O ultima modificare in privinta trenurilor de calatori pe aceasta linie se inregistreaza in septembrie 2015, când este introdus un tren Socola- Chisinau, deservit de un automotor D2M de cale larga a CFM. Acest tren circula numai in zilele de vineri, sambata, duminica si luni.


In privinta infrastructurii liniei si instalatiilor SCB nu se inregistreaza modificari semnificative fata de perioada anterioara. Sunt desfiintate unele linii abatute din statia (devenita HM) Holboca si posibil si din statia Cristesti-Jijia.
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 01 Feb 2017 15:07

Desi in momentul actual traficul feroviar pe linia Nicolina- Ungheni nu este foarte intens, totusi, gandindu-ne in perspectiva, si anume in perspectiva apropierii si aderarii Republicii Moldova la UE (si intr-o perspectiva optimista de unire a Republicii Moldova cu Romania), si de intensificare a schimburilor economice intre Romania si Republica Moldova, consider ca ar trebui facute anumite lucrari si in privinta liniei Nicolina- Ungheni.


In primul rand, ar fi necesara separarea firului de ecartament larg de cel de ecartament normal intre Socola si Ungheni. Prin aceasta s-ar elimina inimile de incalecare-descalecare intre cele doua ecartamente la intrarea si iesirea in si din HM Holboca, statia Cristesti-Jijia, HM Ungheni-Prut si statia Ungheni, fapt care ar crea posibilitatea cresterii vitezei pe aceasta linie (intre Socola si Ungheni) de la 80 km/h la 100 sau 120 km/h, tinand cont de faptul ca linia nu are rampe mari sau curbe stranse.


Apoi, intre Nicolina- Ungheni linia ar trebui dublata, astfel incat intre Socola si Ungheni sa existe 3 fire- unul de ecartament larg si doua de ecartament normal. Pentru aceasta ar trebui construite inca doua poduri feroviare peste Prut, si eventual inlocuit si podul existent cu altul nou, deoarece este destul de vechi.


Pentru dublarea liniei Nicolina- Ungheni ar trebui facute urmatoarele lucrari

-Modificata dispunerea macazelor si a liniilor la iesirea din statia Nicolina spre Socola Grupa A si spre Ciurea HM, astfel incat pe sub pasajul rutier Nicolina sa treaca 4 fire de cale ferata (in loc de 3 cate trec acum).
In acest fel, in statia Nicolina, liniile 1 si 2 ar deveni directe pentru Ungheni, iar liniile 3 si 4 ar deveni directe pentru HM Ciurea si pentru Iasi.


-In Socola Grupa A, pentru a asigura accesul si de pe firul curent situat in partea nordica spre statia Socola, ar trebui transformat un macaz simplu in traversare cu dubla joctiune (TDJ), montate 4 traversari simple si montat un macaz simplu.


-In acest fel, in Socola Grupa A, liniile 9 si 10 (cu numerotarea liniilor de la nord la sud) ar deveni linii directe pentru statia Socola si pentru Ungheni.


-Al doilea fir de ecartament normal ar incepe prin montarea unui macaz simplu in dreptul cladirii de telecomunicatii a statiei Socola (imediat dupa pasajul rutier Socola/Bucium), si prin constructia lui intre actualele linii 1 si 2 din fata cladirii garii Socola (spre strada 3 Fantani).


-Astfel, in fata cladirii garii Socola ar exista 4 linii (din care liniile 1 si 2 ar fi directe pentru Ungheni, de ecartament normal, iar linia 3, tot de ecartament normal, ar fi industriala, pentru CET-Holboca.


-La iesirea din statia Socola, aceste 3 linii de ecartament normal ar traversa linia de ecartament larg care vine dinspre zona transbordare/magaziile CFR.


-Tot in aceea zona, linia de ecartament larg care ajunge in spatele cladirii de calatori a statiei Socola s-ar uni cu linia de ecartament larg care vine dinspre zona transbordare/magaziile CFR, apoi , in apropierea remizei Socola, aceasta s-ar uni si cu linia de ecartament larg care vine dinspre Grupa C (sau ce a mai ramas din Grupa C).


-Din acest punct, ar exista 4 fire de cale ferata, care ar traversa si Soseaua Tutora la iesirea din Iasi, astfel (de la nord la sud)
-Un fir de ecartament larg
-Doua fire de ecartament normal (ca linie curenta Nicolina- Ungheni)
-Un fir de ecartament normal, ca linie industriala pentru CET-Holboca.


-Dupa pasajul cu soseaua Tutora/DN28, linia industriala se indreapta spre Antestatia CET Holboca, iar linia curenta se indreapta spre HM Holboca.


-In HM Holboca, liniile 1 (astazi partial desfiintata) si 2 sunt de ecartament larg, iar liniile 3 si 4 ar fi linii normale directe.

-In statia Cristesti-Jijia, liniile 1 si 2 sunt de ecartament larg, iar liniile 3 si 4 ar fi normale directe.

-In HM Ungheni Prut ar mai trebui realizate inca 3 linii, astfel incat sa existe 5 linii, dupa cum urmeaza (de la nord la sud)
-Liniile 1 si 2 de ecartament larg
-Liniile 3 si 4 de ecartament normal, directe
-Linia 5 de ecartament normal, abatuta.
Aceasta ar presupune montarea mai spre vest a unor diagonale si macaze de intrare in HM Ungheni Prut, pentru a exista posibilitatea ca pana la intrarea pe pod sa fie montate diagonale si macaze la iesirea din HM Ungheni Prut spre Ungheni.

-Ar trebui realizate inca doua noi poduri feroviare peste raul Prut (ca sa existe 3 poduri- unul pentru cale larga si doua pentru cale normala)

-Anumite modificari ar trebui facute si la intrarea in statia Ungheni.
-Firul de ecartament larg sa se indrepte spre grupa de linii de ecartament larg, situata la vest de cladirea garii internationale Ungheni.
-La intrarea in statia Ungheni,pe cele doua fire ipotetice de ecartament normal, sa existe doua diagonale si 6 macaze simple, astfel incat din aceste fire de ecartament normal, sa se desprinda un alt fir de ecartament normal, care sa ajunga in zona de schimbare a boghiurilor.
-Apoi cele doua ipotetice fire de ecartament normal sa mearga pana in fata cladirii garii internationale Ungheni, unde se mai poate amenaja si o a treia linie de ecartament normal . Aici sa opreasca trenurile in trafic local de frontiera a CFR Iasi- Ungheni.



Dublarea liniei Nicolina- Ungheni si realizarea separata a firului de ecartament larg intre Socola si Ungheni, ar spori considerabil capacitatea acestei linii si ar permite introducerea unor trenuri mai dese intre Iasi si Ungheni, sau intre Socola si Chisinau.

De asemenea, ar fi necesara si electrificarea acestor doua fire ipotetice de ecartament normal, intre Socola si Ungheni. Astfel, trenul international Prietenia ar putea fi tractat pe tot trasul Bucuresti- Ungheni cu locomotiva electrica, iar intre Iasi si Ungheni ar putea circula rame electrice.
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 01 Feb 2017 15:52

In privinta propunerilor de trenuri de calatori care sa circule pe linia Nicolina- Ungheni, ar trebui sa existe 10 perechi/zi, astfel

-Trenul international Prietenia, care ar trebui sa circula prin Bucuresti- Faurei- Tecuci- Ramificatie Nicolina- Socola Grupa A- Statia Socola- Ungheni- Chisinau

-Tren Socola- Ungheni- Chisinau , deservit cu automotor de ecartament larg al CFM. Sa opreasca numai in HM Ungheni Prut si in Ungheni

-3 perechi trenuri/zi in trafic local de frontiera Iasi- Ungheni (care sa opreasca numai in Nicolina si HM Ungheni Prut).
Ar fi necesare pentru ele doua automotoare Desiro.

-5 perechi/zi trenuri regio Iasi- HM Ungheni-Prut, care sa opreasca in toate statiile si haltele din parcurs.
Necesar un automotor Desiro.



Bineinteles ca ar fi necesara si o buna corelare a orarului trenurilor in trafic local de frontiera Iasi- Ungheni cu trenurile CFM de pe liniile Ungheni- Chisinau si Ungheni- Balti Slobozia (astfel incat un calatori sa poata pleca dimineata din Iasi si pana seara sa se poata reintoarce in Iasi cu trenul), simplificarea procedurilor de control vamal si eliminarea restrictiilor la aducerea de produse alimentare din Republica Moldova in Romania.
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 01 Feb 2017 22:21

3. Un ultim segment care il prezint la topical magistralei 600 este reprezentat de linia Tecuci- Faurei.

Lucrarile de constructive a acesteia incep in 1943, si in 1949 este data in exploadare, cu precizare ca intre fosta HM Nisipurile si statia Faurei traseu initial era cel cunoscut ca "linia veche".

Dupa 1960, si in privinta acestei linii se fac unele lucrari de modernizare: marirea VS la 100 km/h (si datorita faptului ca linia strabate o zona de campie, si are in traseu drept, fara curbe stranse sau rampe mari), echiparea cu instalatii CED a tuturor statiilor si HM-urilor, de pe aceasta linie si echiparea cu BLA a liniei.

De asemenea, dupa 1960, se realizeaza si o linie de record denumita "bucla", intre fosta HM Nisipurile si statia Faurei, care permite accesul direct din directia Tecuci in directia Urziceni, evitand rebrusarea in statia Faurei.

In 1988/1989 statiile si haltele de pe aceasta linie erau: Tecuci, Rotunda hc, Condrea, Suraia, Botarlau hc, Bordeasca Noua , Tataranu HM, Ciorasti, Spataru HM, Balta Alba, Ghergheasa HM, Drogu HM, Udresti hc, Jirlau , Nisipurile HM si Faurei.

Prezint numarul de linii si unitatile deservite de fiecare statie si HM de pe aceasta linie, asa cum era situatia in 1990:


-Statia Condrea: Aveea 8 linii, rampa de Marfa si deservea o balastiera din lunca raului Siret;

-Statia Suraia: Aveea 5 linii , aveea rampa de Marfa si deservea o baza de receptive a cerealelor;

-Statia Bordeasca Noua: Aveea 3 linii si rampa de Marfa.

-HM Tataranu: Aveea 3 linii si deservea o fabrica de zahar.

-Statia Ciorasti: Aveea 4 linii si deservea o baza de receptive a cerealelor.

-HM Spataru: ?

-Statia Balta Alba: Aveea 5 linii, rampa de Marfa si deservea o baza de receptive a cerealelor. Tot aici se afla si o statiune balneo-climaterica, si locul unde linia Tecuci- Faurei intersecteaza DN22 Ramnicu Sarat- Braila.

-HM Ghergheasa: ?

-HM Drogu: Aveea 3 linii

-Statia Jirlau: Aveea 4 linii si deservea o baza de receptive a cerealelor

-HM Nisipurile: Aveea 3 linii si era punctul de unde se ramifica "linia veche" si "bucla".



Ca si lucrari de arta mai importante de pe linia Tecuci- Faurei, se poate aminti podul peste raul Siret (situate intre statiile Condrea si Suraia) si locul unde linia traverseaza lacul Jirlau (intre halta Udresti hc si statia Jirlau).


In 1990 distanta Tecuci- Faurei se putea parcurge, de in tren fara oprire, in 1 h si 16 minute, cu VS de 100 km/h (care este si viteza constructive a liniei).



Dar, cu toate acestea, linia are si in minus, care va deveni mai evident dupa 1990: Din dorinta de a o realiza cat mai drept cu putinta, cei care au proiectat-o si au construit-o in anii 1943- 1949, au facut-o sa treaca departe de localitati.
In plus, faptul ca dupa anul 1968 linia traverseaza nu mai putin de 4 judete (Galati, Vrancea, Buzau si Braila), au facut-o sa fie oarecum neatractiva pentru locuitorii din satele din zona liniei, care de obicei au treaba la resedinta de judet (Galati, Focsani, Buzau sau Braila), si nu la Tecuci sau Faurei! De exemplul, in locuitor din Balta Alba are de obicei treaba la resedinta de judet la Buzau, sau in cel mai apropiat oras (care este Ramnicu Sarat), si nu la Tecuci sau cu atat mai putin la Faurei!


Cu toate acestea, in 1989 linia era intens utilizata in special de trenurile de Marfa, care veneau din zona Moldovei, cu produse ale industriei din Iasi, Vaslui, Husi, Barlad si Tecuci, care mergeau la export prin portul Constanta.
De asemenea, si bazele de receptie a cerealelor din statii generau traffic de Marfa pe aceasta linie, la care se adauga fabrica de zahar de la Tataranu, balastiera de la Condrea, etc.


In privinta trenurilor de calatori, conform Mersului trenurilor 1988/1989, pe linia 705 Faurei- Tecuci, circulau 5 perechi trenuri/zi, astfel:

-P6001/6002 Bucuresti Nord- Iasi. Pe aceasta linie opera numai in statiile Faurei, Suraia, Balta Alba si Tecuci.

-P Tecuci- Faurei- Urziceni- Bucuresti Nord

-P Tecuci- Faurei- Tandarei- Fetesti

-Doua perechi trenuri C/zi, care aveau numai clasa a doua.
In anii 1985-1986 aceste trenuri C mai erau inca facute cu automotoare Malaxa.
In 1989 acestea erau compuse din cate 3 vagoane seria 21-47 tractate cu locomotive clasa 80. Aceste vagoane apartineau de statia de domiciliul Buzau, iar intre Buzau si Faurei circulau atasate de alte trenuri.
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 01 Feb 2017 22:23

Din motive necunoscute, in 1988/1989 acceleratul Iasi- Mangalia nu circula pe traseul "clasic" Tecuci- Faurei, ci prin Marasesti- Buzau- Faurei!
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 01 Feb 2017 22:42

Dupa 1990, au loc schimbari (in rau) si in privinta liniei Tecuci- Faurei.


In primul rand, disparitia aproape complete a industriei din judetele Iasi si Vaslui si din Tecuci, duce la scaderea semnificativa a trenurilor de Marfa care tranzitau linia Tecuci- Faurei.

Apoi, aparitia mijloacelor de transport auto, care asigura in acces mai facil din satele din zona liniei spre resedintele de judet, duce si la scaderea masiva a numarului de calatori.
La aceasta a contribuit si desfiintarea a celor 3 trenuri personale de lung sau mediu parcurs care strabateau aceasta linie (P 6001/6002, P Tecuci- Faurei- Urziceni- Bucuresti si P Tecuci- Faurei- Fetesti).
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 02 Feb 2017 19:43

Desfiintarea acestor 3 personale de lung si mediu parcurs are loc astfel:

-P 6001/6002 Iasi- Tecuci- Faurei- Buzau- Bucuresti Nord . Din anul 1995 (o data cu "Mersul trenurilor 1995/1996") este limitat si circula numai pe distanta Iasi- Tecuci- Faurei, si in plus are si o compunere schimbata: in loc de vagoane 21-47, compunerea devine mai veche, fiind folosite vagoane seria 29-20, la care se adauga (pentru clasa intaia) in vagon seria 11-47 (provenit de la statia de domiciliul Barlad, care anterior fusesera utilizat pe linia 603).
Din anul 1996 (o data cu "Mersul trenurilor 1996/1997") P 6001/6002 este definitiv desfiintat.


-P Tecuci- Faurei- Urziceni- Bucuresti Nord.
Acesta a circulat pana in anul 2000, cand, o data cu "Mersul trenurilor 2000/2001", este limitat si circula numai pe distanta Tecuci- Faurei.


-P Tecuci- Faurei- Tandarei- Fetesti
Este desfiintat in anul ?



Dar, pe de alta parte, dupa 1990, pe linia Tecuci- Faurei, sunt trasate si alte trenuri accelerate si rapide, in special in anii 90'.
Astfel, la in moment dat, pe aici au circulat chiar si trenuri internationale ("Romania express", "Prietenia", la in moment dat si fostul sezonier "Basarabia"), apoi in timp si unul din acceleratele Iasi- Bucuresti Nord, dar si acceleratul Iasi- Mangalia.


Maxima utilizare a liniei Tecuci- Faurei, de catre trenuri de calatori, se inregistreaza in "Mersul trenurilor 1996/1997", cand pe aceasta linie circulau nu mai putin de 9 perechi trenuri de calatori/zi, astfel:

-Acceleratul Iasi- Mangalia

-Rapidul Iasi-Eforie Sud. Circula noaptea. Circula cu ordin special si aveea in compunere numai vagoane de dormit, cuseta si de transport automobile insotite (a fost atunci mai mult in experiment a SNCFR-ului, cu doua astfel de trenuri Iasi- Eforie sud si Oradea- Eforie Sud)

-Internationalul "Romania Express" (aveea in compunere numai vagoane de dormit a RZD)

-Rapidul 760/761 Iasi- Bucuresti Nord (care pleca dimineata din Iasi, iar din Bucuresti spre Iasi pleca in jurul orei 16.00). A avut atunci in compunere si o grupa facultative Husi-Bucuresti Nord, cu o compunere care a reprezentat atunci o adevarada sfidare pentru huseni- doua vagoane 29-22 si in vagon "Hecht" (fata de cum era grupa directa Husi- Bucuresti Nord intre anii 1984-1991, cu doua vagoane 20-57 si in vagon 19-40!

-In rapid sezonier (circula in perioada 7 iulie- 15 septembrie) Iasi- Constanta.
Acesta acoperea atunci distanta Tecuci- Faurei (fara oprire) in 1 h si 12 minute.

-Un personal Tecuci- Faurei- Urziceni- Bucuresti Nord (clasa 1 2)

-3 perechi/zi trenuri personale Tecuci- Faurei
Unele aveau numai clasa a doua, iar altul si vagon de bagaje.
Din anul 1995 se modifica si compunerea trenurilor cursa (apoi personale) Faurei- Tecuci: in loc de 3 vagoane seria 21-47 sunt introduce 5 vagoane seria 29-20. Acestea erau a statiei de domiciliul Buzau (anterior facusera serviciul pe linia Buzau- Nehoiasu), si au fost detasate statiei de domiciliul Faurei.


Insa, o data cu sfarsitul anilor 90 si inceputul anilor 2000, incep sa dispara incet-incet trenurile de rang superior trasate pe linia Tecuci-Faurei.


Mai ramasesera acceleratul Iasi- Mangalia (cu traseul sau "classic" pe linia Tecuci- Faurei) si un timp si unul din acceleratele Iasi- Bucuresti Nord.
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 02 Feb 2017 21:07

In anul 2003, se incearca si un experiment, o data cu aducerea in Romania a automotoarelor noi Siemens-Desiro. Se introduc doua perechi trenuri IC/zi Iasi- Bucuresti Nord, care circulau pe linia Tecuci- Faurei, si erau compuse din automotor Desiro.
Acestea parcurgeau distanta Iasi- Faurei- Bucuresti Nord in 5 h si 47 minute, cu opriri de cate un minut in: Nicolina, Vaslui, Barlad si Tecuci.


Insa, intre timp, infrastructura liniei Tecuci- Faurei incepe sa se degradeze semnificativ! Deja in 2003 acceleratul Iasi- Mangalia parcurgea distanta Tecuci- Faurei (fara oprire) in 1 h si 30 minute.


In anul 2005, singurul tren de rang superior care parcurgea linia Tecuci- Faurei era acceleratul Iasi- Mangalia, si in afara de acesta mai existau 4 perechi trenuri PM/zi Tecuci- Faurei (erau compuse din automotoare Malaxa iar apoi si din automotoare tip LVT, clasa 79, apartinand depoului Tecuci).


In 2009 timpul de mers al acceleratului Iasi- Constanta (deja atunci numai in perioada sezonului estival circula pana la Mangalia), intre Tecuci si Faurei, era de aproape doua ore, fara oprire!


In 2010 mai ramasesera doar doua perechi trenuri PM/zi intre Tecuci si Faurei, iar unele halte fusesera desfiintate.


In cursul anului 2012 (ultimul an in care linia Tecuci- Faurei a fost operata de trenuri a CFR-Calatori), ultimile trenuri a CFR-Calatori care au circulat pe linia Tecuci- Faurei au fost doar 3 perechi/zi, astfel:

-IR 1960/1961 Iasi- Mangalia, dar numai in perioada 15/16 iunie- 8/9 septembrie 2012, in restul anului circuland ca tren IR 1861/1862, prin Tecuci Nord hc- Marasesti- Buzau- Faurei!
Atunci IR 1960 parcurgea distanta Tecuci- Faurei in 1 h si 49 minute (fara oprire)

-Doua perechi trenuri PM/zi (compuse cel mai probabil din automotoare tip LVT, clasa 79).
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 02 Feb 2017 21:33

La sfarsitul anului 2012 conducerea CFR-Infrastructura si a Ministerului Transporturilor ia o decizie total aberanta, sfidand orice logica: desi linia Tecuci- Faurei leaga doua importante noduri feroviare, desi ofera ruta cea mai scurta intre Iasi si Bucuresti si intre Iasi si Constanta, desi este o linie dreapta, de campie, cu profil usor, cu toate acestea, este dclarata linie "neinteroperabila" si se decide inchirierea ei catre un gestionar privat de infrastructura feroviara!

Aceasta decizie a CFR-Infrastructura atrage dupa sine si o decizie a CFR-Calatori, si anume aceea de a renunta la operarea liniei cu trenuri de calatori! Ca urmare, cele doua perechi de trenuri REGIO-Automotoare sunt anulate, iar IR Iasi- Constanta este trasat pe doua rute ocolitoare ( Tecuci Nord hc.- Marasesti- Buzau- Faurei si respectiv Tecuci- Barbosi- Braila- Faurei), fapt care determina cresterea semnificativa a timpului de mers a acestui tren!

Pe parcursului anului 2013 linia Tecuci- Faurei (care a fost "botezata" linia 601) a fost administrate de gestionarul privat de infrastructura feroviara "Grup Feroviar Roman" si deservita de operatorul privat de transport feroviar de calatori "Servtrans Invest", prin doua perechi de trenuri Regio/zi.
Aceste trenuri erau compuse dintr-un singur vagon seria 21-47 (oarecum "modernizat" la Pascani), tractat cu locomotive clasa 69/73. Pentru a putea realiza incalzirea electrica a acestui vagon , locomotive clasa 69 a suferit unele modificari (locomotivele clasa 69/73 nu au din constructie instalatie de incalzire electrica a trenurilor).

Acele trenuri parcurgeau in 2013 distanta Tecuci- Faurei in 1 h si 53 minute, oprind in statiile si haltele: Rotunda h, Condrea HM, Suraia HM, Botarlau h, Bordeasca Noua HM, Tataranu HM, Ciorasti, Spataru h, Balta Alba HM, Ghergheasa h, Drogu h, Udresti h, Jirlau HM.

Dar in perioada in care linia Tecuci- Faurei a fost administrate de gestionarul privat de infrastructura feroviara "Grup Feroviar Roman", infrastructura liniei continuua sa se degradeze.

La sfarsitul anului 2013, dupa ce operatorul privat "Servtrans Invest" renunta la a mai efectua transport feroviar de calatori, si gestionarul privat de infrastructura feroviara "Grup Feroviar Roman", renunta la administrarea liniei Tecuci- Faurei, aceasta este din nou preluata in administrarea CFR-Infrastructura.

Astfel, linia Tecuci- Faurei devine linie pe care nu circula trenuri de calatori! Dupa sfarsitul anului 2013, CFR-Calatori nu a mai reintrodus trenuri de calatori pe aceasta linie, si nici un operator privat de transport feroviar de calatori din Romania ("Regiotrans", "TFC" sau "Regional Cluj-Napoca") nu s-a aratat interesat de operarea acestei linii cu trenuri de calatori.

Astazi infrastructura liniei Tecuci- Faurei se afla intr-o puternica stare de degradare. VS, fata de 100 km/h in 1990, era in anul 2014 de numai 50 km/h intre Tecuci- HM Condrea- HM Suraia- Ciorasti- HM Balta Alba, si respectiv de 70 km/h intre HM Balta Alba- Faurei.

Dar exista si limitari si restrictii de viteza.

In 2016 VS intre Tecuci- HM Condrea- HM Suraia era de doar 30 km/h, iar sistemul BLA era scos din functiune pe distanta Tecuci- HM Condrea- HM Suraia- Ciorasti. In 2014 inca mai circulau (rar) trenuri cu piatra de la cariera Condrea, intre HM Condrea- Tecuci. De asemnea, mai circula trenuri cu cereale intre Ciorasti- HM Balta Alba- Faurei.

Cu aceasta inchei prezentarea, dpdv istoric, a magistralei 600 si liniei 601 Tecuci- Faurei!

Sper ca informatiile prezentate sa fie utile, iar daca s-au strecurat erori in datele prezentate, imi cer scuze, si rog colegii de forum sa le corecteze!

Prezint schitele statiilor de pe M600

1. Statia Nicolina

a. Situatia din 1990

Nicolina.jpg
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde Daniel pe 06 Feb 2017 20:56

Ti-am editat putin postarea. Incearca sa realizezi scheme de dimensiuni mai mici si evita tripul sau cvadruplul post, deoarece ai posibilitatea editarii mesajului, deci a modificarii acestuia si completarii cu textele sau schitele necesare. Multumesc anticipat! :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9176
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 07 Feb 2017 21:51

Va multumesc pentru sfaturi!

b. Statia Nicolina- varianta propusa (pentru dublarea liniei Nicolina- Socola Grupa A- Statia Socola)

Nicolina.jpg
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde Daniel pe 07 Feb 2017 22:21

Ti-am editat putin plansa. De data asta am reusit s-o scot la dimensiunea potrivita (maxima permisa) fara sa pierd din detalii. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9176
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 08 Feb 2017 14:35

Va multumesc! Incerc sa le fac la rezolutia potrivita, insa in accelasi timp incerc sa le fac in asa fel incat sa se cunoasca exact dispunerea liniilor!

2. Ramificatia Nicolina:

Ramificatia Nicolina.png


3. Statia Ciurea in 1990 (aveea 12 linii):

Nicolina 1.jpg

Nicolina 2.jpg


4. Fosta HM Piciorul Lupului in 1990: Avea o linie de fuga (care se termina in apropierea cimitirului din sat) , cu rolul de a opri eventualele trenuri scapate de sub control.

Hm Picioru Lupului.jpg


5. Statia Barnova in 1990 (aveea 5 linii):

Barnova 1990.jpg


6. Statia Grajduri (aveea 6 linii in 1990):

Grajduri 1990.jpg
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 08 Feb 2017 21:31

7. Statia Scanteia in 1990 (5 linii):

Scanteia1.jpg
Scanteia2.jpg


8. HM Rebricea (5 linii):

Rebricea1.jpg
Rebricea2.jpg


9. Statia Buhaiesti

a. Situatia din 1990:

Buhaiesti1.jpg
Buhaiesti2.jpg


b. Varianta propusa pentru dublarea liniei Buhaiesti- Vaslui:

Buhaiesti-Vaslui1.jpg
Buhaiesti-Vaslui2.jpg


10. Fosta HM Barzesti in 1990 (aveea doua linii si instalatie SBW si era folosita numai pentru incrucisari de trenuri):

Barzesti.jpg


11. HM Balteni (in 1990 era statie). Are 5+doua linii:

Hm Balteni1.jpg
Hm Balteni2.jpg


12. Statia Vaslui

a. Situatia din 1990 (când exista fosta grupa de marfa, cea de dupa pasajul rutier, in sensul spre Munteni):

Vaslui 1.jpg
Vaslui 2.jpg
Vaslui 3.jpg


b. Situatia de dupa anii 2000:

Vaslui 2000_1.jpg
Vaslui 2000_2.jpg
Vaslui 2000_3.jpg
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde Daniel pe 09 Feb 2017 18:19

Ei bine, pentru ca esti atat de atasat de aceasta linie, sper sa-ti fac o supriza placuta. Undeva prin noiembrie 2011 am avut de facut un drum de la Iasi la Bucuresti si am suprins pe inserat o serie de instantanee din goana trenului mai mult. Poate calitatea imaginilor nu este perfecta, a iesit o atmosfera mai "dark" insa incerc o poveste din arhiva personala.

Poveste de seara pe Linia 600...

Pe M600.jpg
Foto: Daniel


Statia Munteni:

Intrarea in Munteni.jpg
Intrarea in Munteni


Cladirea vechii statii Munteni.jpg
Cladirea vechii statii Munteni


Parfum de epoca.jpg
Parfum de epoca


Cladirea noua a statiei Munteni.jpg
Cladirea noua a statiei Munteni


Statia Crasna:

Abatuta la intrarea in Crasna.jpg
Abatuta la intrarea in Crasna


Liniile statiei Crasna.jpg
Liniile statiei Crasna


Tren Personal la linia 1 Crasna.jpg
Tren Personal la linia 1 Crasna


IDM la datorie.jpg
IDM la datorie


Agitatie in fata Biroului de Miscare.jpg
Agitatie in fata Biroului de Miscare


In departare amintiri din vremea aburoaselor.jpg
In departare amintiri din vremea aburoaselor


Coloana hidraulica si castel de apa.jpg
Coloana hidraulica si castel de apa


Inca o imagine cu ele in stare buna de conservare.jpg
Inca o imagine cu ele in stare buna de conservare


Ultimele raze de soare peste Crasna.jpg
Ultimele raze de soare peste Crasna


Las in urma si turnul de apa.....jpg
Las in urma si turnul de apa....


Prin statia Barlad:

Fumigena de la TFC la Barlad.jpg
"Fumigena" de la TFC la Barlad


Se lasa intunericul peste liniile din Barlad.jpg
Se lasa intunericul peste liniile din Barlad


O naveta de cereale se pune in miscare la crepuscul.jpg
O naveta de cereale se pune in miscare la crepuscul


Las in urma si Barladul....jpg
Las in urma si Barladul...


Statia Tutova:

Fosta cladire anexa a statiei Tutova la linia 1.jpg
Fosta cladire anexa a statiei Tutova la linia 1


Cladirea SCB a statiei Tutova.jpg
Cladirea SCB a statiei Tutova


Partida trenului.jpg
Partida trenului


Cladirea statiei Tutova.jpg
Cladirea statiei Tutova


Panorama a liniilor din Tutova.jpg
Panorama a liniilor din Tutova


Statia Tecuci (final de poveste):

Statia Tecuci pe intuneric.jpg
Statia Tecuci pe intuneric


Pasageri precum fantomele grabiti la tren.jpg
Pasageri precum fantomele grabiti la tren


Final de poveste....jpg
Final de poveste...


Cam atat... Poate cineva, candva, are sa continue povestea. :)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9176
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde CostelCFR pe 09 Feb 2017 18:36

Foarte frumoase instantaneele cu linia Tecuci-Iasi. Multumim!
CostelCFR


Mesaje: 36
Membru din: 08 Noi 2011 18:42

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde Daniel pe 09 Feb 2017 20:21

Multumesc si eu pentru aprecieri! :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9176
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 09 Feb 2017 23:01

Intradevar, mi-ati facut o surpriza foarte placuta! Multumesc mult! Foarte frumoase fotografii si va felicit pentru ele!

Eu am calatorit pe M600 prima data (cel putin din cate imi amintesc) in anul 1995, pe ruta Bucuresti Nord- Barlad- Husi, pe vremea cand locomotive inca se schimba in Marasesti! Din pacate la vremea respectiva nu aveam nici apparat foto, si nici nu m-am gandit atunci sa fi facut poze, din pacate!

Trenul fotografiat la linia 1 in statia Crasna era trenul de Husi!
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde Daniel pe 09 Feb 2017 23:14

Ma bucur ca iti place si ca a fost o supriza placuta pentru tine mai ales ca pui mult suflet in tot ceea ce faci. Daca nu ar fi asa nu ai sta sa concepi scheme ale statiilor destul de greu de realizat. Felicitarile mele! :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9176
Membru din: 28 Oct 2009 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 10 Feb 2017 12:14

Va multumesc! Incerc- in masura in care este posibil si in masura in care pot afla informatiile necesare pentru conceperea acestor schite- sa atasez si schitele statiilor si HM-urilor (asa cum erau ele in 1990) la fiecare linie pe care o prezint!
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 10 Feb 2017 12:32

13. Statia Munteni in 1990 (aveea 6 linii):

Munteni 1990 S1.jpg
Munteni 1990 S2.jpg


14. Statia Crasna in 1990 (avea 12 linii):

Crasna 1990 S1.jpg
Crasna 1990 S2.jpg
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 13 Feb 2017 08:33

15. Statia Rosiesti in 1990 (aveea 5 linii si instalatie SBW)

Rosiesti_1.jpg
Rosiesti_2.jpg


16. Statia Banca (acum HM) in 1990 (are 5 linii si instalatie SBW)

Banca_1.jpg
Banca_2.jpg


17. Statia Zorleni (6 linii, nod feroviar)

Zorleni_1.jpg
Zorleni_2.jpg


18. Statia Bârlad in 1990 (aveea 13 linii, revizie vagoane de calatori cu 5 linii, depou de locomotive. Are Sectie linii si district SCB-CT. Actuala cladire de calatori a fost inaugurata in 1968)

Statia Barlad_1.jpg
Statia Barlad_2.jpg
Statia Barlad_3.jpg
Statia Barlad_4.jpg


Cu verde- linii propuse pentru dublarea liniei Bârlad- Tecuci RAM. Frunzeasca.

19. Fosta HM Dragalina (aveea doua linii si era utilizata in exclusivitate pentru incrucisari de trenuri)

Fosta Hm Dragalina.jpg


20. Statia Tutova (5 linii)

Tutova.jpg


21. HM Ghidigeni (4 linii)

Ghidigeni.jpg


22. Statia Iacomi (Nichiseni) in 1990 (5 linii)

Iacomi.jpg


23. Statia Berheci in 1990 (6 linii)

Berheci .jpg


24. Statia Frunzeasca in 1990 (6 linii)

Frunzeasca_1.jpg
Frunzeasca_2.jpg


25. Tecuci RAM. Frunzeasca (zona haltei Tecuci Nord hc)

Tecuci Ramif Frunzeasca.jpg
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 13 Feb 2017 14:49

Dupa prezentarea schitelor statiilor si HM-urilor de pe M600 pe sectorul Iasi- Tecuci , asa cum erau ele in 1990, cu exceptia statiilor Iasi si Tecuci (unde datorita dimensiunilor lor mai mari, nu am facut schite, deoarece nu stiu daca rezolutia la care ar fi postate le-ar face usor de vazut), prezint si schitele celor 11 statii si HM-uri de pe linia Tecuci- Faurei, asa cum erau ele in 1990 (cu exceptia fostei HM Nisipurile, pentru care nu am informatiile necesare pentru intocmirea unei schite. Stiu doar ca aveea 3 linii, si de acolo se ramificau doua linii spre statia Faurei- cea actuala, denumita bucla, si linia veche- in prezent desfiintata).


1. Statia Condrea (8 linii)

Condrea.jpg


2. Statia Suraia (6 linii)

Suraia.jpg


3. statia Bordeasca Noua (3 linii)

Bordeasa Noua.jpg


4. HM Tataranu

HM Tataranu.jpg


5. Statia Ciorasti (4 linii)

Statia Ciorasti.jpg


6. HM Spataru

Pentru aceasta, din pacate nu am informatiile necesare pentru intocmirea unei schite!

7. Statia Balta-Alba (5 linii)

Statia Balta Alba.jpg


8. HM Ghergheasa

Pentru aceasta, din pacate nu am informatiile necesare intocmirii unei schite!

9. HM Drogu (3 linii)

HM Drogu.jpg


10. Statia Jirlau (5 linii)

Statia Jirlau.jpg


11. HM Nisipurile

Din pacate nu am informatiile necesare (stiu doar ca aveea 3 linii) pentru intocmirea unei schite pentru fosta HM Nisipurile.
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 13 Feb 2017 19:33

In fine, ultimul sector al M600 , pentru care prezint schitele statiilor, este cel dintre Nicolina- Ungheni.

1. Socola Grupa A (14 linii in 1990)

Socola_1.jpg
Socola_2.jpg


2. Statia si triajul Socola

a. Situatia existenta

Statia si triajul Socola_1.jpg
Statia si triajul Socola_2.jpg


b. Varianta propusa pentru dublarea liniei Socola Grupa A- Statia Socola- Ungheni

Socola Grupa A- Statia Socola- Ungheni_1.jpg

Socola Grupa A- Statia Socola- Ungheni_2.jpg
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 600 (Faurei-Ungheni)

Mesajde ldh80 pe 13 Feb 2017 22:50

3. Statia Holboca (are: macaze mecanice, semnale luminoase si instalatie SAT)

a. Situatia din 1990 (aveea 9 linii; cu negru- liniile de ecartament normal, cu rosu- liniile de ecartament larg)

Holboca_1.jpg
Holboca_2.jpg


b. Varianta propusa

Holboca var. propusa_1.jpg
Holboca var. propusa_2.jpg


4. Statia Cristesti Jijia (cuprinde, de la vest la est- doua linii de ecartament larg, o grupa cu 9 linii de ecartament normal, o grupa cu 6 linii de ecartament larg, zona transbordare cu 6 linii de ecartament normal infundate si 3 linii de ecartament larg infundate si o alta zona, cu 4 linii de ecartament normal infundate si doua linii de ecartament larg infundate).

a. Situatia existenta

Cristesti Jijia_1.jpg
Cristesti Jijia_2.jpg
Cristesti Jijia_3.jpg


b. Varianta propusa

Cristesti-Jijia-varianta propusa_1.jpg
Cristesti-Jijia-varianta propusa_2.jpg


5. HM Ungheni-Prut (doua macaze mecanice, semnale luminoase si instalatie SAT)

a. Situatia existenta

Ungheni Prut.jpg


b. Varianta propusa

Ungheni Prut var propusa.jpg


6. Intrare in statia Ungheni CFM

a. Situatia existenta

Ungheni CFM.jpg


b. Varianta propusa

Ungheni var. propusa.jpg
ldh80


Mesaje: 507
Membru din: 15 Sep 2011 14:08
Localitate: Husi

Anterior

Înapoi la MAGISTRALA 600: Făurei - Tecuci - Bârlad - Crasna - Vaslui - Iaşi - Ungheni

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki