La sfarsitul anului 2012 conducerea CFR-Infrastructura si a Ministerului Transporturilor ia o decizie total aberanta, sfidand orice logica: desi linia Tecuci- Faurei leaga doua importante noduri feroviare, desi ofera ruta cea mai scurta intre Iasi si Bucuresti si intre Iasi si Constanta, desi este o linie dreapta, de campie, cu profil usor, cu toate acestea, este dclarata linie "neinteroperabila" si se decide inchirierea ei catre un gestionar privat de infrastructura feroviara!
Aceasta decizie a CFR-Infrastructura atrage dupa sine si o decizie a CFR-Calatori, si anume aceea de a renunta la operarea liniei cu trenuri de calatori! Ca urmare, cele doua perechi de trenuri REGIO-Automotoare sunt anulate, iar IR Iasi- Constanta este trasat pe doua rute ocolitoare ( Tecuci Nord hc.- Marasesti- Buzau- Faurei si respectiv Tecuci- Barbosi- Braila- Faurei), fapt care determina cresterea semnificativa a timpului de mers a acestui tren!
Pe parcursului anului 2013 linia Tecuci- Faurei (care a fost "botezata" linia 601) a fost administrate de gestionarul privat de infrastructura feroviara "Grup Feroviar Roman" si deservita de operatorul privat de transport feroviar de calatori "Servtrans Invest", prin doua perechi de trenuri Regio/zi.
Aceste trenuri erau compuse dintr-un singur vagon seria 21-47 (oarecum "modernizat" la Pascani), tractat cu locomotive clasa 69/73. Pentru a putea realiza incalzirea electrica a acestui vagon , locomotive clasa 69 a suferit unele modificari (locomotivele clasa 69/73 nu au din constructie instalatie de incalzire electrica a trenurilor).
Acele trenuri parcurgeau in 2013 distanta Tecuci- Faurei in 1 h si 53 minute, oprind in statiile si haltele: Rotunda h, Condrea HM, Suraia HM, Botarlau h, Bordeasca Noua HM, Tataranu HM, Ciorasti, Spataru h, Balta Alba HM, Ghergheasa h, Drogu h, Udresti h, Jirlau HM.
Dar in perioada in care linia Tecuci- Faurei a fost administrate de gestionarul privat de infrastructura feroviara "Grup Feroviar Roman", infrastructura liniei continuua sa se degradeze.
La sfarsitul anului 2013, dupa ce operatorul privat "Servtrans Invest" renunta la a mai efectua transport feroviar de calatori, si gestionarul privat de infrastructura feroviara "Grup Feroviar Roman", renunta la administrarea liniei Tecuci- Faurei, aceasta este din nou preluata in administrarea CFR-Infrastructura.
Astfel, linia Tecuci- Faurei devine linie pe care nu circula trenuri de calatori! Dupa sfarsitul anului 2013, CFR-Calatori nu a mai reintrodus trenuri de calatori pe aceasta linie, si nici un operator privat de transport feroviar de calatori din Romania ("Regiotrans", "TFC" sau "Regional Cluj-Napoca") nu s-a aratat interesat de operarea acestei linii cu trenuri de calatori.
Astazi infrastructura liniei Tecuci- Faurei se afla intr-o puternica stare de degradare. VS, fata de 100 km/h in 1990, era in anul 2014 de numai 50 km/h intre Tecuci- HM Condrea- HM Suraia- Ciorasti- HM Balta Alba, si respectiv de 70 km/h intre HM Balta Alba- Faurei.
Dar exista si limitari si restrictii de viteza.
In 2016 VS intre Tecuci- HM Condrea- HM Suraia era de doar 30 km/h, iar sistemul BLA era scos din functiune pe distanta Tecuci- HM Condrea- HM Suraia- Ciorasti. In 2014 inca mai circulau (rar) trenuri cu piatra de la cariera Condrea, intre HM Condrea- Tecuci. De asemnea, mai circula trenuri cu cereale intre Ciorasti- HM Balta Alba- Faurei.
Cu aceasta inchei prezentarea, dpdv istoric, a magistralei 600 si liniei 601 Tecuci- Faurei!
Sper ca informatiile prezentate sa fie utile, iar daca s-au strecurat erori in datele prezentate, imi cer scuze, si rog colegii de forum sa le corecteze!
Prezint schitele statiilor de pe M600
1. Statia Nicolina
a. Situatia din 1990