Un obiectiv aparte, de o importanta deosebita, atat din punct de vedere istoric cat si arhitectural, o constituie
viaductul de la Cosmesti, situat intre statiile Gen. Eremia Grigorescu si Cosmesti H. Acest pod a fost construit in 1888, dupa proiectul lui Anghel Saligny. Este o structura complexa, supraetajata din metal-beton, destinata atat circulatiei rutiere cat si feroviare.
O imagine cu intrarea pe viaduct, surprinsa de pe sosea :
viaductcosmesti_001.jpg
O alta suprinsa din Cosmesti Deal :
viaductcosmesti_002.jpg
Un close-up de langa pod :
viaductcosmesti_003.jpg
Un cadru de pe pod :
viaductcosmesti_004.jpg
Si un altul cu un tren traversandu-l:
viaductcosmesti_005.jpg
Marasestiul este unul din principalele
noduri de cale ferata ale Moldovei, nod care ramifica magistrala 500 cu 704 si cu 507. Acest complex feroviar dispune de statia de calatori, triajul de marfa, atelierul zonal de reparatii vagoane si racordul catre M 704.
Mai jos, avem o imagine cu linia la iesire din
complexul feroviar Marasesti, nodul care face legatura intre M 500 si M 704. In dreapta se vede racordul dintre cele doua magistrale, care faciliteaza accesul dinspre M 500, ocolind complexul Marasesti :
M704_a.jpg
Cealalta parte a racordului, cu un tren pe M 500 care se apropie de Marasesti :
marasesti_1.jpg
Iata doua imagini cu
triajul Marasesti.Pe vremea cand functiona
combinatul Marchim, una dintre perlele industriei socialiste romanesti, din acest triaj plecau garnituri grele incarcate cu marfuri specifice ( clei de oase, detergenti, solutii chimice derivate, etc ).Actualmente, atat triajul cat si combinatul, arata din pacate ca dupa bombardament...
marasesti_2.jpg
marasesti_4.jpg
Totusi, in triaj se mai gasesc depozitate niste vagoane interesante, cum ar fi Gags, Zaes I, Ucs I si alte cateva raritati.
O poza cu cocoasa de triere si discul rosu, fapt care probeaza ca ea este din pacate inchisa...
marasesti_5.jpg
O alta imagine cu zona de tragere a triajului. Aceasta era folosita in scopul impingerii garniturilor peste cocoasa de triere in vederea descompunerii.Dat fiind ca exista catenara, acest lucru se facea deci, si cu locomotive electrice. Tin ca aici erau depozitate o multime de locomotive si vagoane, printre care si 060-DD !Dat fiind ca drumul european 85 trece chiar pe langa aceasta zona, exista acces vizual direct catre aceste linii. Cand am trecut prin vara lui 2001 ( sau 2002, nu mai tin minte exact), toate acele locomotive deosebite erau in curs de taiere rand pe rand, disparand toate in decurs de ~ o saptamana.Liniile insa mai exista si mi-am rupt cateva minute din viata sa ajung sa fac o poza aici, in amintirea a ceea ce a fost candva...
marasesti_3.jpg