Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde ldh80 pe 23 Feb 2017, 19:55

Stati in pic- ca sa inteleg- exista vreun motiv pentru care un tren Constanta- Medgidia- Tulcea Oras sa nu poata fi tractat cu o locomotive clasa 82 sau 89 , pe distanta Constanta- Medgidia ?!

Va referiti cumva la faptul ca depoul Palas (Constanta) nu ar aveea in parc locomotive clasa 89 sau 82 ? Daca asta este motivul, atunci at putea fi aduse de la alte depouri astfel de locomotive!

Pentru trenurile R Constanta- Medgidia- Tulcea Oras doua variante de compuneri at fi preferabile (ca sa fie totusi in anumit confort si sa atragi calatori, dar si ca sa fie un consum de combustibil cat mai optim):

-Ori automotor Desiro

-Ori garnitura compusa din doua-3 vagoane, tractate cu locomotive clasa 82 sau 89

Si ca sa fie in timp de mers cat mai mic posibil, nu are rost ca un astfel de tren sa mai stea cca 15 minute in Medgidia, ca sa schimbe eventual locomotiva!
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde Daniel pe 23 Feb 2017, 19:58

Motivul e unul destul de simplu: linie electrificata, modernizata, de viteza mare. Cred ca sunt suficiente motive sa nu folosesti un LDH (care nu poate mai mult de 100) pentru vreun tren de calatori. Logic, nu?
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde ldh80 pe 23 Feb 2017, 20:15

Da, dar ce te faci daca vrei sa duci in tren (compus din doua-3 vagoane) de la Constanta la Tulcea Oras ? Cred totusi ca este mai efficient sa folosesti locomotive clasa 82 sau 89 (arhisuficiente ca si putere pentru a tracta doua-3 vagoane) pe intreaga distanta Constanta- Tulcea Oras, decat sa mai stai in Medgidia sa pierzi minute bune cu schimbarea locomotivei! Parerea mea- acuma e posibil sa gresesc!
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde Daniel pe 23 Feb 2017, 20:21

E mai simplu sa atasezi cela cateva vagoane la un alt tren Regio care opreste la Medgidia si de acolo sa le preia un LDH catre Tulcea. Simplu. Este ineficient sa faci altfel. Plus ca nu stiu cati calatori ar prefera un Regio Constanta - Tulcea, cand cu mijloacele auto se ajunge mult mai repede intre cele doua orase. Stiu ca iti plac mult LDH-urile dar ele sunt folosite cu precadere pe secundare unde vitezele de circulatie nu sunt foarte mari. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde Andrei98 pe 23 Feb 2017, 20:45

Garnitura ideala limitata la 100 km/h este un tren tras de o locomotiva clasa 40 limitata la 100km/h cum sunt multe ale Ploiestiului.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 934
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde ldh80 pe 23 Feb 2017, 21:28

Este adevarat, dar mai poate intervene o problema de natura tehnica. Din cate stiu, o locomotive clasa 89 sau 82 care sa tracteze tren R pe linia 804, tot ar trebui cumva sa ajunga la in depou- ori cel mai apropiat ar fi la Palas/Constanta.

La Medgidia din cate stiu a mai ramas doar o remiza, care nu cred ca are (sau mai are) dotarile necesare pentru intretinerea sau reparatia unor locomotive clasa 89 sau 82.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde Daniel pe 23 Feb 2017, 22:05

Remizele au toate dotarile necesare in caz de interventii cum spui tu. Diferenta fata de un depou este ca sunt mai mici. Deci se poate asigura de acolo o masina LDH.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde ldh80 pe 23 Feb 2017, 22:52

Ma mai gandesc si la in aspect: multi oameni care locuiesc in Tulcea au treaba mai des in Constanta- cel mai mare oras mai apropiat pentru tulceni (ar fi si Galatiul, dar de obicei- ca oras mai mare- tulcenii prefer Constanta)! Si idee at fi sa-i atragi si pe acestia sa utilizeze trenul! Ori daca-i pui sa schimbe trenul in Medgidia, nu stiu daca at mai veni la tren!
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde ldh80 pe 23 Feb 2017, 23:03

In acest sens, daca linia 804 at fi adusa la parametric tehnici si de exploadare din 1990 (cu VS de 80 km/h intre Tulcea-Oras si Babadag si respectiv cu VS de 100 km/h intre Babadag si Medgidia), un drum cu trenul de la Constanta la Tulcea (cu doua minute stationare in Medgidia , doua minute stationare in Babadag si un minut in celelalte statii si halte) s-ar putea parcurge in 3 h si 35 minute (din care 45 minute intre Constanta si Medgidia, cu opriri in toate statiile si haltele, timp calculate conform mersului trenurilor pe 2017, pentru trenul R 8002, si respectiv cu 2 h si 48 minute, cu opriri in toate statiile si haltele, intre Medgidia si Tulcea-Oras, conform timpului de parcurs care era in 1988/1989 pentru trenurile C de pe linia 804).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde Daniel pe 23 Feb 2017, 23:32

Nu stiu ce sa-ti raspund. Dar daca pe sosea cu autocarul faci mult mai putin, atunci nu cred ca trenul mai ramane o alternativa prea atractiva. Ai face in jur de 4 ore.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde CostelCFR pe 25 Feb 2017, 22:30

De ce ar pune cineva LDH + 2...3 vag Medgidia-Tulcea Oras, daca cererea nu-i mai mare decat capacitatea unui automotor Malaxa 900 ? Chiar si un Desiro de 110 locuri ar fi prea mult. Din pacate s-a dus acea perioada cand trenul Tulcea-Bucuresti avea 9 vagoane full de calatori. Intre timp lumea s-a reorientat catre autobuze care fac mai putin decat trenul direct ori si-a luat masina personala, facand doar 4 ore Tulcea-Bucuresti, nu mai trebuie sa stea dupa tren sa faca 6ore si jumatate. In lipsa unei modernizari substantiale a liniei Tulcea Oras-Medgidia, electrificare+viteza 100 km/h minim, viitorul acestei linii nu poate fi rezervat decat marfurilor, atat cat vor mai fi si acestea.
CostelCFR


Mesaje: 89
Membru din: 08 Noi 2011, 18:42

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde ldh80 pe 07 Mar 2017, 07:49

In privinta liniei 804, pentru a atrage calatorii, cred ca ar fi suficiente urmatoarele:

-UN RK la linie, pentru a o readuce la parametri tehnici si de exploadare din anul 1990 (VS de 100 km/h intre Medgidia si Babadag si de 80 km/h intre Babadag si Tulcea Oras)

-Introduse mai multe trenuri de calatori, cu legaturi bune la trenurile IR care circula pe M800

-Utilizat un material rulant decent- cu automotoare Malaxa nu poti atrage calatori!


De electrificat linia 804 nu cred ca ar fi ceva foarte urgent- cel putin nu in viitorul apropiat.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde vally pe 07 Mar 2017, 09:18

ldh80 scrie:In privinta liniei 804, pentru a atrage calatorii, cred ca ar fi suficiente urmatoarele:

-UN RK la linie, pentru a o readuce la parametri tehnici si de exploadare din anul 1990 (VS de 100 km/h intre Medgidia si Babadag si de 80 km/h intre Babadag si Tulcea Oras)

-Introduse mai multe trenuri de calatori, cu legaturi bune la trenurile IR care circula pe M800

-Utilizat un material rulant decent- cu automotoare Malaxa nu poti atrage calatori!


De electrificat linia 804 nu cred ca ar fi ceva foarte urgent- cel putin nu in viitorul apropiat.

Cred ca doua rame Desiro ar fii indeajuns ptr revigorarea tronsonului....cat despre Malaxa....cred ca ar trebui casate deoarece au depasit durata de exploatare cu mult.
vally


Mesaje: 16
Membru din: 16 Feb 2010, 01:27

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde Andrei98 pe 07 Mar 2017, 17:13

Priveste partea buna, te plimbi cu un muzeu mobil :lol:
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 934
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde Daniel pe 07 Mar 2017, 18:58

Bai mai lasati-mi Malaxele in pace ca mie imi plac! Macar sa-mi pastreze si mie cineva cate una din fiecare model sa imi fac un muzeu. :D
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde ldh80 pe 08 Mar 2017, 08:58

Schitele statiilor dintre Constanta si Mangalia:

1. Constanta Ram. 2

Constanta Ram.2.jpg


2. Constanta Ram. Vii

Constanta Ram. Vii.jpg


3. Statia Agigea Nord
Are 6 linii (si mai aveea o grupa cu alte 6 linii infundate, grupa astazi desfiintata) , si instalatie CED.
Prin linii industriale deserveste Depozitul Oil Terminal Sud si Depozitul de minereu Convex.
Din pacate statia nu dispune de o cladire de calatori corespunzatoare. La cca 2 km de aceasta statie se afla localitatea suburbana Lazu.
Accesul auto spre statia Agigea-Nord se realizeaza pe strada Sudului.

Statia Agigea Nord_S1.jpg
Statia Agigea Nord_S2.jpg


4. HM Agigea Ecluza
Are doua linii si instalatie CED.
Reprezinta capatul dublarii si electrificarii M800.
A fost construita in anii 80, cu ocazia realizarii portului Constanta Sud-Agigea, din HM Agigea-Ecluza ramificandu-se doua linii (electrificate), pentru a deservi acest port (prin statia Agigea Port).
In privinta traficului de calatori, HM Agigea Ecluza deserveste localitatea si sanatoriul Agigea.

HM Agigea Ecluza.jpg


5. Statia Eforie-Nord
Are 4 linii (dar din care utilizate sunt numai doua).
Are semnale prevestitoare luminoase, semnale luminoase de intrare-iesire (la capatul spre HM Agigea Ecluza), semnale mecanice/semafoare de intrare-iesire (la capatul spre Eforie-Sud), macaze mecanice si o bariera automata.
In trecut deservea (prin linii industriale ce se ramificau din linia 4) o statie de betoane si fosta centrala termica a fostelor bai de namol.
In trecut era nod feroviar, de aici ramificandu-se linia spre Techirghiol (trenurile spre si dinspre Techirghiol erau primite si expediate la si de la linia 3).

Statia Eforie Nord.jpg


6. Statia Eforie-Sud
Are 4 linii (dar din care sunt utilizate numai doua), plus alte 3 linii infundate, la fosta rampa de incarcare a autovehiculelor in vagoane.
Are instalatie CED.

Statia Eforie-Sud.jpg


7. Statia Costinesti
Are 4 linii (din care una infundata) si instalatie SBW (cu semnale prevestitoare luminoase).
Are si o rampa de marfa (din pacate neutilizata).

Statia Costinesti.jpg


8. statia Neptun (intr-un timp s-a numit Mangalia Nord)
Are 5 linii (din care una infundata).
Are macaze mecanice, semnale mecanice (semafoare) la capatul dinspre Costinesti si semnale luminoase (la capatul dinspre Mangalia). Nu inteleg care a fost logica acestei alegeri, de utilizare la un capat a semnalelor mecanice (semafoarelelor) iar la celalalt capat a semnalelor luminoase, in conditiile in care statia Neptun nu este statie de inscriere pe BLA!.

Statia Neptun.jpg


9. statia Mangalia
Numara in total 13 linii, din care: 5 pentru calatori, doua pentru revizia de vagoane de calatori si 6 pentru marfa (ultima este cea de la Baza de receptie a cerealelor).
Statia are instalatie tip SBW (semnalul prevestitor este luminos).
Statia are: district de linii, revizie de vagoane de calatori si remiza de locomotive (ultima nu stiu daca mai este folosita).
Statia deserveste si baza de receptie a cerealelor.

Statia Mangalia.jpg
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde ldh80 pe 08 Mar 2017, 22:14

Din punct de vedere al evolutiei istorice a portiunii Constanta- Mangalia, precizez cateva date:

-In 1927 este inaugurate calea ferata dintre vechea gara Constanta- Eforie Nord- Eforie Sud

-La 17 iulie 1938 este inaugurate si portiunea Eforie Sud- Mangalia.

-In mai 1960, o data cu inaugurarea actualei gari Constanta, pe actualul amplasament, se fac unele modificari la racordarea caii ferate spre Mangalia in gara Constanta.



Dezvoltarea caii ferate Constanta- Mangalia dupa 1960 este legata de:

-Reconstructia, extinderea si dezvoltarea portului Constanta, lucrare efectuata intre anii 1964- 1982

-Inaugurarea canalului navigabil Dunare- Marea Neagra (la 26 mai 1984) si constructia modernului port Constanta Sud- Agigea (in 1978 incep lucrarile de constructive a digurilor).

Aceste lucrari au dus la constructia statiei Agigea-Nord, a HM Agigea Ecluza, a statiilor Agigea-Sud si Agigea Port, precum si la dublarea, electrificarea si echiparea cu BLA a sectiunii Constanta- HM Agigea Acluza (dublata in perioada 1975-1978 si electrificata in 1977).


-Industrializarea si dezvoltarea municipiului Mangalia (dupa 1965 sunt construite statiunile turistice din apropierea Mangaliei, iar in vara anului 1985 este inaugurat Santierul naval Mangalia si cel mai tanar port maritim al Romaniei. In afara de Santierul naval, in Mangalia mai existau si alte cateva unitati economice de productie: O topitorie de in, Avicola, ICIL).


-In afara de acestea, statia Eforie-Nord deservea o betoniera si central termica a bailor de namol, iar in statia Costinesti exista o rampa de Marfa.


Astfel, in 1990, traficul de Marfa pe linia Constanta- Mangalia era destul de intens.

VS era si este de 80 km/h pe linia constanta- Mangalia.

Intre statia Constanta si HM Agigea Ecluza linia este dubla electrificata, cu BLA. Intre HM Agigea Ecluza si statia Eforie-Nord linia este simpla, cu BLA. Intre statia Eforie Nord si Mangalia linia este simpla, circulandu-se la cale libera.



Dupa 1990 , in privinta traficului de Marfa, situatia este diferita, astfel:

-Intre statia Constanta si HM Agigea Ecluza circula constant trenuri de Marfa, pentru portul Constanta si portul Constanta Sud Agigea.

-Din pacate, intre HM Agigea Ecluza si statia Mangalia, astazi circula extrem de rar trenuri de Marfa, ca urmare a disparitiei aproape complete (cu exceptia Santierului Naval, dar care nu stiu daca mai foloseste transportul feroviar de Marfa) a industriei din municipiul Mangalia.



Dupa 1990 si infrastructura liniei Constanta- Mangalia se degradeaza. Desi VS ramane tot 80 km/h, exista restrictii si limitari de viteza.

Au aparut diverse proiecte si propuneri de dublare, electrificare si echipare cu BLA a sectorului HM Agigea Ecluza- Mangalia, fiind adus ca argument principal traficul destul de intens de calatori, pe aceasta linie, in perioada sezonului estival.

O portiune destul de dificila de dublat at fi cea cuprinsa intre statiile Eforie Nord si Eforie Sud, unde calea ferata merge practic pe malul lacului Techirghiol (din acest motiv in aceea zona existand si o limitare destul de importanta de viteza a trenurilor), si unde spatiul cuprins intre lacul Techirghiol si DNConstanta-Mangalia (spatial pe unde trece calea ferata) este extrem de restrans, facand foarte dificila (daca nu imposibila) o dublare a caii ferate pe acolo.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde ldh80 pe 08 Mar 2017, 22:55

In anii 80, pentru racordarea la reteaua feroviara a Santierului Naval si Portului Maritim Mangalia (ambele inaugurate in vara anului 1985), dar si a bazei fltei militare maritime a Romaniei, se executa o cale ferata industriala, care strabate municipiul Mangalia, pe urmatorul traseu:

-Se continua din statia Mangalia, merge parallel cu strada Portului, traverseaza strada Oituz (de aici se ramifica o linie ferata pentru o betoniera), apoi trece pe langa cimitir (din aceasta zona se ramifica o cale ferata, care trece pe la est de cimitir, traverseaza intersectia Strada Portului/Strada 1 Decembrie 1918 si deserveste o betoniera) si Muzeul Marinei Romane (din aceasta zona se ramifica o cale ferata care traverseaza 1 decembrie 1918, trece pe langa baza militara navala Mangalia-Est, apoi trece pe sub podul rutier peste "Limanul Mangalia", apoi ajunge la baza militara navala Mangalia-Vest si se termina la o sectie a Santierului Naval), trece pe langa "Parcul Industrial Mangalia", ajunge intr-o zona in care se gasesc linii de manevra, traverseaza "Limanul Mangalia" (in zona portului de agreement), apoi trece pe la nord-est de localitatea Limanu (de aici se ramifica o linie ferata care trece pe sub DN39- aici exista si o grupa de 4 linii de manevra- si deserveste Santierul Naval), dupa care se indreapta spre sud-est, intersecteaza la nivel DN39, dupa care merge parallel cu DN39 (la sud de Santierul Naval si la nord de localitatea 2 Mai, apoi ajunge intr-o grupa de 3 linii, si se termina la portul maritime comercial Mangalia, prevazut cu doua cai ferate de cheu.


Din pacate astazi aceasta cale ferata industriala, care traverseaza municipiul Mangalia, mai este extrem de rar utilizata.

Lungimea ei este de 11,5 km km (Statia Mangalia- km 0, Ramificatia pentru prima betoniera si pasajul de nivel cu strada Oituz- km 1,4, Ramificatia pentru a doua betoniera- km 1,8, Ramificatia din dreptul Muzeului Marinei- km 2,3, Grupa linii de manevra- km 5,1, Podul feroviar peste "limanul Mangalia"- km 6,3, Ramificatia pentru Santierul Naval- km 7,2, Pasaj la nivel cu DN39- Km 8,3, Grupa de linii de manevra- Km 10,3, Portul maritim comercial Mangalia si capatul liniei- km 11,5).
Distanta a fost calculate cu ajutorul wikimapia.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde Daniel pe 12 Mar 2017, 17:48

Am auzit si eu candva, la nivel de zvon mai degraba, ca Ceausescu ar fi avut in plan construirea unei linii internationale de la Mangalia catre statiunile din Bulgaria catre Varna. La vremea respectiva nu ar fi fost de acord autoritatile R.P. Bulgare pe motiv ca turistii straini (care frecventau masiv litoralul celor doua tari in periaoda respectiva) ar fi mai atrasi de statiunile de pe litoralul romanesc. Repet, e o simpla vorba auzita inca dinainte de '89. Stii mai multe pe tema asta cumva?
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde ldh80 pe 13 Mar 2017, 14:04

Din pacate nu am informatii pe aceasta tema!
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Magistrala 800 (Bucuresti-Mangalia)

Mesajde ldh80 pe 25 Apr 2017, 13:41

Schita nodului feroviar Ciulnita, cu situatia din 1994:

Nodul feroviar Ciulnita.jpg


Nodul feroviar Fetesti:

Nodul feroviar Fetesti.jpg


Schita cailor ferate din zona Cernavoda:

Schita cailor ferate din zona Cernavoda.jpg


Schita nodului feroviar Medgidia:

Nodul feroviar Medgidia S1.jpg
Nodul feroviar Medgidia S2.jpg
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Anterior

Înapoi la MAGISTRALA 800: Bucureşti - Ciulniţa - Feteşti - Medgidia - Constanţa - Mangalia

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki