Pagina 1 din 2

Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 17 Mar 2010, 23:51
de Radu
Gradistea.JPG
Semnalele de iesire din gara Gradistea. In spatele semnalelor, o locomotiva Diesel-Electrica GM efectuand o manevra, iar in spatele locomotivei se afla celebrul pod de la Gradistea darmat din cauza debitului mare al raului Arges in vara anului 2005.

Magistrala 902

MesajScris: 17 Mar 2010, 23:55
de Radu
Spre Giurgiu.JPG
Pe magistrala 902 in gara Gradistea. Vedere spre Giurgiu.

Re: Magistrala 902 "Bucuresti Giurgiu"

MesajScris: 18 Mar 2010, 11:48
de Vladyz
Foarte frumoase pozele. Pacat de pod . Dar in rest felicitari

Re: Magistrala 902 "Bucuresti Giurgiu"

MesajScris: 03 Apr 2010, 08:43
de danny96
Intradevar niste poze foarte frumoase...

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 03 Feb 2012, 00:17
de COSTACHE MIHAIL
Se pare ca s-a reluat circulatia pe Gradistea - Giurgiu. O informatie de care inca nu sunt sigur decat in proportie de 95%

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 04 Feb 2012, 23:06
de Cornel Grigore
Picture 141.jpg
planul garii Giurgiu Oras

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 09 Dec 2015, 00:16
de cosmin_sulzer
știe cineva daca se va repara podul ? de mult voiam sa intreb dar nu am pe cine. pacat sa fie doar o amintire tinand cont ca este o ruta foarte veche

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 12 Dec 2015, 20:42
de Drakkar electric
Nu se mai repara ca a venit directiva neoficiala de la Bruxelles sa se mearga pe Vidin ca sa avantajeze traficul de marfuri pentru anumite tari. Iar in tara la noi exista in continuare firme de transport cu microbuze care trebuie sa castige pe ruta Bucuresti Griurgiu si au pile mari de tot ca sa isi continue activitatea fara CFR care le cam incurca. Acum ai inteles?

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 21 Dec 2015, 20:22
de Daniel
Eu nu am auzit in ultima vreme nimic referitor la repararea podurilor de la Gradistea. Chiar nu stiu, mai ales dupa schimbarile politice din ultima vreme ce planuri mai exista la MT referitor la aceasta linie. Insa, am auzit zvonuri conform carora odata cu construirea viitoarei autostrazi Pitesti - Sibiu, se va reconstrui paralel cu aceasta si linia ferata Pitesti - Ramnicu Valcea. Ei bine, pentru ca intimplator stiu pe unde va trece o parte din viitoarea autostrada, conform ultimelor planuri pe care le-am si vazut, va spun clar ca nu are cum sa se faca si o linie ferata. Si stiu ce vorbesc. Asadar este inca un zvon aruncat doar de dragul senzationalului pe cine stie ce sit-uri de cacao care cauta sa se remarce cu orice pret. :mrgreen:

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 03 Oct 2016, 22:16
de AFostOdata
Ce ne facem ca mai avem 3 ani, se fac 150 de ani de la inaugurarea liniei istorice Bucuresti-Giurgiu si fara pod ne facem de rusine in toata lumea. Nu s-a gandit nimeni la asta? Eu zic ca in 3 ani cu bunavointa s-ar putea rezolva problema

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 03 Oct 2016, 22:37
de Andrei98
Se poate rezolva problema in multe feluri, dar daca nu se vrea ce sa facem? Infectiile de dube care au napadit imprejurimile Bucurestiilor raman la putere...

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 04 Oct 2016, 12:42
de Daniel
Din pacate linia spre Giurgiu este mentinuta in starea actuala ca urmare a unor interese mari dinafara Romaniei. Cred ca am mai spus-o si cu alta ocazie. Presupun ca undeva in conducerea UE s-au stabilit deja niste rute comerciale pentru fiecare tara, iar Romania si Bulgaria, sunt tinute in continuare ca paria Europei. Se pare ca ruta Calafat - Vidin convine mai mult intereselor UE decat Bucuresti - Griurgiu sau Medgidia - Negru Voda - Kardam, cea din urma fiiind inchisa de cativa ani. Mai apoi vin si interesele interne ale unora cu firme de microbuze pe zona traficului de calatori. La ora actuala o calatorie dus de la Bucuresti la Giurgiu costa in jur de 20 de lei, iar una cu trenul, pe ruta ocolita prin Videle, la un tren regio costa 16 lei. Cu trenul din pacate faci mai mult. Ramanem cu speranta ca intr-o zi Romania va fi condusa si de oameni responsabili si cu toate tiglele pe casa iar aceasta linie va fi reparata si modernizata, macar conform planurilor lui Ceausescu de dinainte de 1989 (trebuia dublata si electrificata). Momentan starea de degradare a liniei din ce am inteles depaseste orice imaginatie... Pacat...

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 11 Oct 2016, 11:52
de CostelCFR
Linia Bucuresti Progresu - Giurgiu, nu este inchisa total. In prezent circula trenuri de marfa pe portiunile Bucuresti Progresu - Jilava respectiv Fratesti - Giurgiu Nord. Idem pentru linia Medgidia - Negru Voda - Kardam, circula marfare Medgidia - Casicea hcv. si ocazional la 1-2 saptamani localul de marfa Medgidia - Negru Voda respectiv Negru Voda - Kardam

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 11 Oct 2016, 15:19
de Daniel
Stiu care e situatia pe 902 (Progresului - Giurgiu), insa dupa cum chiar tu confirmi se circula pe portiuni. Cat despre linia 803, stiam ca e inchisa de vreo 2-3 ani de la un operator RC care are acces la mai multe informatii. Daca tu stii altceva, atunci nu pot decat sa ma bucur ca este asa, cee ace inseamna ca linia este tinuta la "foc mic". :mrgreen:

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 17 Oct 2016, 15:02
de AFostOdata
Revin cu podul... Cred ca cine are un cuvant de spus nu s-a gandit. Nu stim sigur ca nu se vrea, doar banuim. Cred ca suferim de un fel de pesimism national ca "nu se poate". Imi aduc aminte, veneam odata de la Constanta. Se insera si nu prea mai era lumina. Cineva a plecat din compartiment spunand "Nu merge lumina". Dupa cateva minute altcineva a apasat pe buton si a aprins lumina
Cred ca cu podul e la fel. Trebuie sa gasim butonul si sa-l apasam. Atunci vom vedea daca merge sau nu. Problema mea e unde e acest "buton". Poate stie cineva

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 19 Oct 2016, 19:27
de Daniel
Pana om gasi acel "buton" va trebui sa gasim macar inelul lui Arabella (asta daca nu l-a furat Rumburak). :lol: Lasand gluma de-o parte, as vrea sa citesc si eu intr-o zi in SEAP ca s-a atribuit un contract pentru repararea acestui pod, fara sa mai fie contestat si treaba lalaita inutil ani de zile. M-am saturat sa tot vad numai Faza 1 PT + CS, PTE, etc. Executia unei lucrari pe cand, ca de planuri tehnice si proiecte pe hartie nu ducem lipsa...? :mrgreen:

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 26 Oct 2016, 01:07
de Drakkar electric
S-a anuntat in presa ca o sa ciecule din primavara trenuri pe centura de la Gara de Nord la Progresu si retur. Deci, cineva considera ca se poate incet incet si pe linia asta.

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 02 Noi 2016, 00:52
de Daniel
Or sa circule din luna februarie. Deja s-a anuntat in toata presa acum ceva vreme. Se pare ca de data asta e pe bune. Sunt curios cam cati calatori vor folosi acest traseu. Putina publicitate nu ar strica pentru ca lumea sa afle si despre varianta asta. Din ce imi aduc aminte de acum cativa ani cand fostul director Roseanu a avut o incercare in materie, ar fi trebuit sa se infiinteze noi halte, cum ar fi una in zona Carrefour Militari pentru cei ce doresc sa ajunga la shopping acolo. Probabil o sa vedem si statiile in care aceste trenuri vor avea opriri.

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 02 Noi 2016, 18:06
de Drakkar electric
Pentru Carrefour exista linii de maxi gratis. Ma gandesc ca linia asta de tren o sa fie utila doar navetistilor care lucreaza pe la diferite firme pe centura. Asta daca se fac statii si in punctele unde ar avea clienti. Trebuie facut un sondaj ceva inainte ca sa se estimeze si daca vor fi calatori pentru ca te trezesti intr-o zi ca circula trenurile goale si se pierd bani.

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 13 Feb 2017, 19:48
de nenuandrei
În căutarea mea pe Youtube am gasit o filmare din Gara Mihai Bravu din cate inteleg aceasta gară deservea unitatile militare din zona daca are cineva mai multe poze cu aceasta gara il rog frumos sa le posteze ca as vrea să vad cum arata inauntru.
Vă doresc vizionare plăcută.

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 13 Feb 2017, 20:07
de Daniel
Trist... De cand s-a distrus podul de la Gradiste, s-a ales praful cam de tot. Pacat... Nu stiam amanuntele prezentate in film despre aceasta statie de cale ferata.

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 16 Feb 2017, 20:04
de CostelCFR
In fiecare an se promite ca se repara acel pod de la Gradistea, dar nu se reuseste gasirea unei solutii financiare. Trenurile de marfa pentru Bulgaria ocolesc mult pe la Videle in loc sa urmeze acest traseu mai scurt.

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 16 Feb 2017, 22:13
de Andrei98
Solutii financiare ar exista, dar vointa nu exista. Se prefera sa ramana baietii cu dubele la putere.

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 09 Mar 2017, 12:51
de ldh80
Schita statiei Bucuresti-Progresul, partea 1

Statia Bucuresti-Progresul (schita 1).jpg


Statia Bucuresti-Progresul (schita 2)

Statia Bucuresti-Progresul (schita 2).jpg


Cateva date istorice despre statia Bucuresti-Progresul, date preluate de pe wikipedia.

In anul 1953, pe linia exista Bucuresti Filaret- Giurgiu, este infiintata o halta, pe locul actualei gari. Intre anii 1954- 1958 aceasta halta este transformata in statie, sub denumirea de Bucuresti-Progresul. La data de 19 noiembrie 1960, ca urmare a transformarii in autogara a fostei gari Bucuresti-Filaret, gara Bucuresti-Progresul preia rolul acesteia.

Statia Bucuresti-Progresul este echipata cu o instalatie de tip SBW, existând 4 cabine de acar.

Dispozitivul de linii al statiei CFR Bucuresti-Progresul cuprindea in 1990:
-Un numar de 6+3 linii, in grupa de calatori. Din acestea 3 au peron.
-Un numar de 8 linii infundate, situate in spatele cladirii de calatori. Erau folosite pentru transbordarea marfurilor din mijloace auto in vagoane si invers.
-Grupa de marfa, care cuprindea 8 linii.
-Statia transcontainere, cu doua linii.
-Diverse linii industriale, care se ramificau sau se ramifica din aceasta statie.

In 1990 statia Bucuresti-Progresul aveea un intens trafic de marfa, deservind, prin cai ferate industriale, urmatoarele intreprinderi:
-Întreprinderile (care erau acelea ?) cuprinse intre Soseaua Giurgiului si calea ferata , care erau deservite prin 8 linii industriale
-Fabrica de placi prefabricate din beton-armat (prin linie industriala ce se racordeaza in Grupa de marfa
-CET-progresul (prin linie industriala ce se racordeaza in Grupa de marfa)
-Fabrica de stalpi de inalta tensiune (prin doua linii industriale ce traversau Drumul Bercenarului).

In 1960, o data cu desfiintarea garii Filaret, calea ferata din interiorul Bucurestiului (cuprinsa intre statia Bucuresti-Progresul- fosta CFU Vulcan- fosta statie Bucuresti-Cotroceni-Militari) este transformata in linie industriala.

De asemenea, in 1990, din si in statia Bucuresti-Progresul plecau si soseau 7 perechi trenuri C/zi, care parcurgeau distanta Bucuresti Progresul- Giurgiu in 1 h si 32 minute.
Atunci, statia Bucuresti-Progresul aveea si birou de informatii, dar si magazie de bagaje si mesagerii.
Garniturile care formau trenurile C Bucuresti Progresul- Giurgiu aveeau, in 1990, ca si statie de domiciliul, si statia Bucuresti-Progresul ?

O grea lovitura pentru statia Bucuresti-Progresul a venit in august 2005, când, drept urmare a prabusirii podului feroviar de la Gradistea, sunt anulate toate trenurile de calatori intre statiile Bucuresti-Progresul si Gradistea.

Un alt factor care a contribuit la declinul acestei statii a fost si falimentul si disparitia unor intreprinderi pe care le deservea, si implicit a reducerii drastice a traficului de marfa prin aceasta statie. Astazi, trenuri de marfa circula sporadic intre Bucuresti-Progresul si Jilava.

Accesul la statia Bucuresti Progresul se poate realiza cu autobuzele 116 si 216 , iar in perspectiva se afla in stadiu de proiect prelungirea Magistralei 4 a metroului bucurestean, intre Gara de Nord 2- Bucuresti Progresul.

Un videoclip filmat la data de 11 noiembrie 2009 si postat pe yutub de ceferistu1926, videclip numit Giurgiu Oras- Giurgiu Nord:



Din acest videoclip se observa cateva aspecte interesante ale statiei Giurgiu:
-Are macazuri centralizate electromecanic sau mecanice, semafoare (semnale mecanice),
-Intre Giurgiu si Giurgiu Nord linia este dublata,
-Pe firul Giurgiu- Giurgiu Nord, la intrarea in statia Giurgiu, nu exista semafor de intrare si nici semafor prevestitor!
-La dat filmarii videoclipului, in fosta revizie de vagoane calatori Giurgiu , se remarca existenta vagoanelor seria 21-47 si 11-47.

O schita a statiei Giurgiu (m-am inspirat din schita postat in acest topic de un coleg de forum, la care am adaugat si informatiile obtinute cu ajutorul acestui videoclip):

Statia Giurgiu.jpg


Din cate se poate observa, statia Giurgiu cuprinde:
-4 linii infundate pentru calatori,
-3 linii la fosta revizie de vagoane,
-Remiza de locomotive,
-Si are probabil si district de linii.

Re: Linia 902 (Bucureşti Progresu-Giurgiu)

MesajScris: 09 Mar 2017, 19:36
de Andrei98
Liniile industriale dintre Sos. Giurgiului si gara Progresul inca mai sunt folosite, chiar acuma cateva ziile am vazut un tren format din vagoane Eacs pe linia care trece prin spatele curtii de la Iveco si intra intr-o curte a unei fabrici care se ocupa cu diverse "fieratanii".
Si o mica remarca, acum accesul la gara Progresul se face si cu linia 102.