Gara Curtea de Arges este una dintre garile cele mai frumoase din Romania. Realizarea Garii Curtea de Arges la scara Z este o adevarata provocare. Proiectul este complex si voi incerca sa pastram cat mai multe caracteristici ale elementelor de arhitectura, raportate la scara Z, care este o scara mai putin folosita in Romania. Scopul proiectului, dezvoltat special pentru RAILNET, este acela de a realiza, in premiera, lucrari pentru diorame pentru scara Z. Teoretic, dupa informatiile pe care le detinem ar fi singurul proiect de acest gen din tara. Conditia este ca toate elementele sa fie realizate manual. In acest scop, vom desfasura un serial despre etapele realizarii unor structuri, gari, case, si terraformare pentru scara Z. TOATE REALIZATE MANUAL !
Materialul folosit este plasticul, uneori chiar banalele cartele telefonice sau cardurile bancare uzate. Una dintre conditii, pentru cine se apuca de prostiile astea, este ca nu trebuie sa fie tocmai in toate mintile. Orice psihiatru ar fi fericit daca tipul in cauza s-ar numara printre pacientii sai. Asta inseamna pasiune pura, un hoby obsedant, care pentru amorezatii de viata ar insemna renuntarea la tutun, bautura, cafea, femei etc. Uneori si familia este o grea povara dar , de obicei, "hobistul" care se apuca de treaba asta, se izoleaza de toata lumea, ramanind in contact numai cu tipii la fel de sariti de pe fix ca si el.
Asa ca vom incepe :
La inceputul pasiunii este fotografia.
Asta este alta nebunie, pentru ca va fi greu sa spui acasa ca te-ai dus in gara si te-ai urcat in tren ca sa faci niste poze la capatul liniei. Nu te va crede nimeni. Asa ca va trebui sa gasesti un alt motiv. Apoi, cand vei ajunge, trebuie sa convingi politia locala ca faci fotografii pentru ca asa vrei tu, ca-ti place sa faci poze din slabiciune pentru lucrarile de arta ale patriei si nu esti un spion al Rusiei. Deci poti sa vezi obiectivul si din satelit, desi incerci sa-i spui militianului din gara ca exista google. Faci pozele pe ascuns, doar este un obiectiv secret, nu ?
Trebuie sa fii un bun observator, uneori un bun designer, pentru a putea interpreta informatia. Apoi iti trebuie planurile originale care de multe ori nu exista. Iti amintesti ? E doar obiectiv super secret gara in cauza !ASA CA VA TREBUI SA FACI CALCULELE SINGUR. Vei masura lungimea garii cu pasul. Curata nebunie. Daca exista calatori care asteapta vei fi sigur un subiect bun de urmarit. Pana si gardienii nu o sa mai stie ce sa creada. Daca nu-ti iese pasenta cu pasul, masori treptele. Treptele de la intrare sunt cheia. Daca vor avea un standard de 35 cm inaltime copiezi segmentul pe o coala de hartie, pe care o masori mai tarziu, acasa, unde nu mai esti urmarit de foarte multi oameni, poate decat de sotie. Uneori sotia face cat toti calatorii, politistii, gardienii, psihologii si psihiatrii la un loc. Dar preferi locul, pentru ca acolo este slabiciunea ta, tot ce ai mai scump, obsesia fara limite a creatiei... Asa ca inapoi in tren si iar acasa, la 150 de Km. Nu ai mancat, nu ai baut nimic. De emotie nici pipi nu mai faci.
In autobuz, tramvai sau troleibuz faci tot felul de calcule si te adincesti in ganduri. Nu admiti sa fi deranjat nici de controlori pentru ca, evident, ai uitat sa compostezi. Ai o figura de killer si tipii te lasa in pace. Nu e bine sa te pui nasol cu tot felul de nebuni care fac calcule prin troleibuze cu voce tare.Nici macar nu-ti pasa. Poate sa fie o invazie al extraterestrilor, un atac nuclear, sa te agate cea mai buna femeie din lume, esti imun.
Ajungi acasa. De fapt ai alergat sa incepi proiectul. Vecinii sunt de-a dreptul scandalizati pentru ca nici nu-i bagi in seama. Sunt niste mici viermi care nu merita atentie si care isi pierd timpul aiurea privind la tavan, uitandu-se la canalele de sport, manele si telenovele. Pe cand tu ai treaba si orice intarziere, cum ar fi sa schimbi scutecele lu' ala mic este catastrofala pentru starea ta de spirit.
Dupa ce ai rezolvat treaba de sclavie din casnicie, in sfarsit, incepi. Mai intai munca de sisif : Transformarea la scara a fotografiei dupa treapta de la intrare pe care ai masurat-o inainte sa te urci in trenul de retur. E simplu, ai fotografia in fata pe laptop, masori inaltimea treptei si compari raportand la un segment de constructie. Convertesti in centimetri, imparti totul la 220, scara Z adica, si dupa o saptamana esti gata. Simplu ! incepi proiectul !
Faci schita apoi trasezi pe plastic toate amanuntele. Trebuie sa fi dotat, insa. Iti trebuie scule. Un driller-pentru gauri mici si prelucrari fine cu toate accesoriile necesare, set de pilute, ochi buni, un fund de bucatarie (nevasta te va ajuta sa-l procuri daca esti cuminte si ascultator), cuttere de diverse dimensiuni, un covoras de masina cu multe profile in cazul in care lucrezi in casa ( Pentru strangerea si blocarea resturilor provenite din prelucrare) rigle din plastic si metal si o mana buna, neafectata de alcool. Apoi rabdare. Daca ai insa obsesie e si rabdare.
Sa incepem constructia machetei garii CURTEA DE ARGES. Este singura de pe planeta la scara Z. In exclusivitate pentru RAILNET !