ELECTROMECANISMUL DE MACAZ

Inventii, inovatii, descoperiri tehnice.

ELECTROMECANISMUL DE MACAZ

Mesajde Cornel Grigore pe 06 Mai 2012, 01:34

Electromecanismul cu care sunt inzestrate macazurile , cu actionare rapida si cu inzavorare exterioara(fixator de varf cu pene)

-electromotor

-transmisia mecanica, prin care se transforma miscarea de rotatie a electromotorului in miscare de translatie a barii de actionare a acelor.

-ambreiajul de frictiune

-comutatorul automat

Motorul electric, trifazat, cu doua sensuri de rotatie, are urmatoarele caracteristici:

-tensiunea nominala 220 / 380V,50 Hz

-puterea nominala 0,5 Kw

-viteza nominala 2200 turatii / minut

Pentru a se obtine o manevrare rapida a macazului,cursa barii de actionare este redusa la 150mm,fata de cursa normala de 220mm,timpul de manevrare ajungand la aproximativ 0,8sec.

Fixatorul de varf cu pene denumit si fixator cu cleme in forma de coada de randunica,serveste pentru manevrarea acelor si pentru fixarea acului lipit de contraacul sau.




image004.gif
1






SCHEMA ELECTRICA DE ACTIONARE SI CONTROL MACAZ WSSB,CU SASE FIRE(CORESPUNDE POZITIEI SPRE DREAPTA A MACAZULUI,CU CONTROL FINAL RELEUL DE CONTROL KMz EXCITAT




image006.jpg




In aceasta pozitie a macazului releulKMz este excitat,iar releele CMMz si CSR sunt dezexcitate.Prin contactele releului CmmZ fazele S si T sunt blocate,iar legatura intre faza R si W este si ea intrerupta la contactul A 11/21.Releul KMz este excitat pentru ca infasurarea primara a transformatorului trece curent,circuitul dintre R si N inchizandu-se prin firele 01 si02(contactul A12/22 stabilit).Daca in aceasta situatie se excita releele CMMz si CSR cele trei faze se conecteaza la bornele u,v,w ale motorului,manevrand macazul de la dreapta spre stanga,astfel:faza R se conecteaza la borna u prin conductorul 03,faza S la borna W prin 04 si faza T la borna V prin 06.In timpul manevrarii macazului contactele A12/22 si A15/25 sunt intrerupte,astfel ca prin infasurarea primara a transformatorului nu trece curent,deci nici unul din cele doua relee alimentate prin puntea redresoare nu ar putea fi excitat.Pe langa aceasta circuitul releului KMz mai este intrerupt si prin contactul releului CMMz,care este dezexcitat.Releul CMMz are un singur contact de autointrerupere care se stabileste in momentul excitarii sale si ramane stabilit tot timpul cat armatura este atrasa.Ca urmare a dezexcitarii releului CMMz si a intreruperii contactului A11/21,releul csr fiind dezexcitat,motorul se opreste,alimentarea sa prin cele trei faze fiind astfel intrerupta.Pe langa aceasta se excita si releul KMz,indicand pozitia finala .Cand macazul se afla in pozitie finala,cu control si da acces spre stanga,comutatorul automat stabileste contactele A11/21,A13/23 si A15/25 si intrerupe contactele A12/22,A14/24 si A16/26.In aceasta situatie releele CSR si KMz sunt excitate,iar releul CMMz dezexcitat.Pentru a manevra macazul de la stanga spre dreapta releul CMMz trebuie excitat,iar CSR trebuie dezexcitat.Ca urmare faza R se conecteaza la borna W prin conductorul 01 si contactele csr,I11/21 si A11/21,faza S la borna U prin 05 si contactele CMMz,CSR,I61/62 si A13/23,iar faza T la borna V prin 06 si contactul I41/42

Deoarece faza R s-a conectat acum la borna W si faza S la borna U,iar faza T ramane neschimbata,sensul de rotire al electromotorului se inverseaza si macazul se manevreaza de la stanga la dreapta

In caz de intrerupere a retelei trifazate,pentru a se asigura terminarea manevrarii macazurilor se foloseste un convertizor rotativ care transforma curentul debitat de bateria de 60V/504A in curent alternativ de 380V.Convertizorul poate porni automat odata cu introducerea in automatizare a macazurilor sau se poate porni manual cu ajutorul a doua butoane situate pe pupitrul de comanda.

SEMNALIZARI PE liminoschema Indicatorul luminos cu filtru galben,dispus de aceeasi parte cu butonul de macaz da indicatiile:

-galben continuu,cand macazul este in regim de actionare automata si are control;

-stins,cand macazul este scos din regimul automat;

galben intermitent,cand macazul nu are control(deranjament,corp strain intre ac si contraac sau atacare falsa)In acest caz suna soneria de talonare.
Toate cele bune !
Cornel Grigore


Mesaje: 489
Membru din: 29 Iul 2010, 12:45
Localitate: Buftea-IF,
Avertismente: 1

Re: ELECTROMECANISMUL DE MACAZ

Mesajde sulzerul 0733 pe 06 Mai 2012, 09:08

Daca esti amabil, poti sa-mi spui si mie sursa articolului? Doar asa, ca o curiozitate de-a mea :roll:
Recunosc public ca ma droghez. Trenul este drogul meu, pt el traiesc, prin el traiesc :D
www.facebook.com/sulzerul0733
Avatar utilizator
sulzerul 0733


Mesaje: 586
Membru din: 02 Feb 2010, 12:42
Localitate: P.O. Frunzanesti, linia 801
Avertismente: 3


Înapoi la MINITEHNICUS

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki