Depoul De Locomotive Timisoara

Informatii, descrieri despre complexele feroviare din România.

Depoul De Locomotive Timisoara

Mesajde EA1clony106 pe 17 Sep 2010, 13:29

La Timisoara ,gara si depoul,cu toate anexele acestora ,au fost date in exploatare la 15 noiembrie 1857,fiind construite concomitent. S-au facut eforturi deosebite pentru construirea caii ferate ,a garii si a depoului ,deoarece zona mlastinoasa a presupus asanarea si consolidarea terenului, asanarea definitiva a zonei mlastinilor fiind terminata abia in anul 1975, o parte din cartierul Blascovici fiind ridicat pe zona respectiva.
Finalizarea lucrarilor la Depoul de Locomotive, a culminat cu aducerea pe calea apei,pe canalul Bega,a celor patru locomotive cu care s-a inceput activitatea de tractiune : ÄUSTRIA", "HONTH", "PEST" si "KOMAROM". Depoul avea o remiza semicirculara cu zece linii de remizare, placa turnanta actionata manual,turn de apa cu toate instalatiile aferente,depozit de carbuni si depozit de lemne. In anul 1853 a fost construit un atelier pentru scule si intretinere in vederea construirii caii ferate .Acest atelier a functionat pana la incheierea lucrarilor de constructie a cailor ferate in complexul Timisoara,fiind asimilat ulterior Depoului de Locomotive.
In anul 1884 s-a dat in folosinta ,in premiera europeana ,iluminatul stradal electric si odata cu acestea s-a introdus iluminatul electric in gara si depou.Astfel Depoul Timisoara a devenit primul depou de locomotive din Europa iluminat electric.
Uimirea de atunci s-a transformat in ambitie, la numai 30 ani de la inaugurare a fost luata decizia de construirea unei noi gari si a unui nou depou care sa raspunda cerintelor de atunci si in perspectiva pentru inca cel putin 100 ani.Depoul cel nou era compus din doua remize semicirculare a cate 22 de linii de remizare cu canal fiecare,un castel de apa avand capacitatea de 500 metri cubi,estacada moderna pentru alimentarea cu carbuni a locomotivelor,piata de combustibil,dormitor pentru personalul de locomotiva,cladire administrativa ,magazie de materiale,scoala profesionala si dormitor pentru elevi si era situat pe actualul amplasament,in spatele primului depou ,inspre cartierul Mehala. In anul 1910 a fost dat in exploatare noul depou in totalitate,fiind la vremea respectiva cel mai mare si mai modern depou al regiunii, la concurenta cu depouri din marile noduri feroviare europene.Pana in anul 1932 ,investitiile si modernizarile au continuat.
Cea de-a doua conflagratie mondiala a fost devastatoare pentru cel mai mare nod feroviar din vestul Romaniei.Bombardamentele aliatilor au distrus Gara "Domnita Elena"(fosta iosefin) complet ,fiind grav afectat si depoul de locomotive.Sacrificiile feroviarilor timisoreni din timpul razboiului nu sunt de neglijat,eforturile de a nu inceta activitatea s-au soldat ,de multe ori, cu trecerea in nefiinta..
Dupa terminarea razboiului ,Depoul Timisoara a fost readus la viata si pana in anul 1949 s-au executat toate reparatiile,activitatea desfasurandu-se normal.
Modernizarea parcului de locomotive si includerea locomotivelor diesel si electrice in parcul Depoului Timisoara au derminat o serie de investitii si modernizari.In 1985 a fost dat in folosinta sectorul 1 al remizei odata cu noile ateliere pentru repararea si intretinerea diverselor componente ale locomotivelor ,definitoare fiind inceperea activitatii laboratorului electronic .
Dupa anul 1990 ritmul de dezvoltare s-a redus foarte mult.De mentionat este anul 1997 ,an in care Depoul Timisoara a primit o noua infatisare, cu ocazia implinirii a 140 de ani de la existenta.A fost pentru prima data cand Depoul de Locomotive a fost aniversat si intr-un cadru deosebit,festiv,au fost amintiti cei multi,anonimi, care prin munca lor, prin sacrificiile lor au contribuit la infiintarea si dezvoltarea a ceea ce pana nu demult a fost cel mai mare si mai modern depou de locomotive al regiunii- Depoul de Locomotive Timisoara.

Cel Mai Vechi Depou In Activitate "" DEPOUL DE LOCOMOTIVE TIMISOARA ""

SS100632.JPG
Imagine
Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
EA1clony106


Mesaje: 605
Membru din: 04 Feb 2010, 22:31
Localitate: Timisoara

Re: Depoul De Locomotive Timisoara

Mesajde Daniel pe 17 Sep 2010, 13:55

Foarte interesante datele oferite de tine Clony. Aveti intr-adevar un Depou cu o traditie si un trecut de invidiat. Sper sa mai gasesc si eu ceva date referitoare la acest depou. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Depoul De Locomotive Timisoara

Mesajde EA1clony106 pe 17 Sep 2010, 14:11

Daniel scrie:Foarte interesante datele oferite de tine Clony. Aveti intr-adevar un Depou cu o traditie si un trecut de invidiat. Sper sa mai gasesc si eu ceva date referitoare la acest depou. ;)


dap si Depou si Garile din Timisoara au un trecut culminant . Primu Depou Iluminat din Europa ..eu am scris pe scurt cateva date , dar mai sunt inca de 2 ori despre acestea . au o istorie frumoasa. Cel mai vechi depou in activitate : Depoul Timisoara
Imagine
Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
EA1clony106


Mesaje: 605
Membru din: 04 Feb 2010, 22:31
Localitate: Timisoara


Înapoi la COMPLEXE FEROVIARE DIN ROMÂNIA / ROMANIAN RAIL COMPLEXES

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki