Prima "etapa" daca o pot numi , a constat in explorarea zonei capulu X a triajului Bucuresti, cu cele trei bucle, dintre care doar una mai functioneaza. Din pacate starea infrastructurii in incinta triajului este jalnica, o parte din linii disparand odata cu trecerea anilor. Pe alocuri, singurul lucru care probeaza ca exista sina, este prezenta catenarei :
Candva, una din perlele de mare valoare ale CFR-ului, triajul era format din 32 de linii in grupa de triere, cu doua sensuri de triere, complet mecanizat si automatizat cu instalatii dintre cele mai moderne. Astazi din pacate, toate acestea sunt un vis frumos iar aspectul triajului tradeaza doar o umbra a perlei de alta data...
Inaintand de-a lungul liniilor, te cuprinde un sentiment ciudat, generat de mirosul de buruieni uscate, lemn statut, linistea apasatoare si sumedenia de vietati de tot felul care s-au adaptat zonei. Toate acestea semn ca aceasta zona a complexului este pe moarte. Linistea apasatoare este sparta brusc de o locomotiva diesel care vine agale dinspre Triaj catre Bucla, schima linia si se pierde in zare.Mirosul de fum lasat in urma sa m-a facut sa tresar de bucurie ca inca zona nu a murit de tot...
Cativa caini latra de zor dintr-o curte aflata in vecinatatea unei cladiri de post control. Alaturi, o multime de suporti de catarge de semnale aruncati de-a lungul terasamentului, cate o bucata de traversa pe ici colo, si patru vagoane abandonate in mijlocul campului.Peisajul era mult prea sinistru asa ca ne-am indepartat cuminti. Nu ne ramane decat sa ne amintim unii si sa ne imaginam altii cum a aratat candva acest triaj. Speranta ca el sa mai arate vreodata cum ar trebui, moarte incet dar sigur pe zi ce trece...
Am ajuns in statia Chitila, loc in care, asa cum era de asteptat, am reusit sa imortalizam ceva mai multa activitate feroviara decat in obiectivul de mai devreme.Desi farmecul Chitilei, pentru mine nu este acelasi cum ar fi fost imortalizarea de trenuri in triajul Bucuresti, totusi materialele adunate au o oarecare relevanta.
La cateva minute de la sosirea noastra in Chitila, un EC de la Grup Feroviar, paraseste statia cu o naveta interesanta de cazane ucrainiene :
La scurt timp, 60-1535 a aceluiasi operator efectueaza o serie de manevre prin statie, cu un vagon Eacs, dupa care izolata :
O surpriza placuta, locomotiva MRCE E 189, isi face aparitia cu naveta de cazane cu gaz lichefiat pentru Constanta Port :
Dupa o scurta pauza in ce priveste activitatea feroviara, observam la intrare pe racord dinspre 901, LDH 81-0419 al depoului BCT cu o naveta de Fals-uri care nu intarzie sa apara. Acesta va tranzita statia Chitila, probabil cu destinatia Bucuresti Triaj prin bucla sudica.Un cadru cu locomotiva :
Si cate unul cu Fals-uri : unul pe boghiuri Y, altul pe boghiuri H :
IN scurt timp trebuie sa apara si un tren de calatori, asa ca imi caut rapid un loc de pozat si astept cuminte sa treaca. Trece in mare viteza, remorcat de 477-689-0 a depoului Brasov :
Urmeaza o pereche de personale Bucuresti-Brasov, unul din directia Bucuresti, remorcat cu LE 41-0210-9 a depoului PLoiesti...
... altul dinspre Brasov, remorcat cu 292 :
Ma ia prin surprindere, si reusesc o poza mai din lateral cu 054-7, tot cu un tren de rang, tranzitand in graba :
La insistentele lui Trifu, am facut o poza si la cele trei locomotive 060-DA ale GFR care asteptau cuminti in abatere :
Nu ajungem bine inapoi la pasaj si 1535 demareaza in forta, cu o naveta de cazane pentru Pitesti. Aceasta va fi de altfel si ultima poza pentru aceasta seara.
In alta ordine de idei, intalnirea cu ceilalti membri Railnet, mi-a lasat o impresie excelenta, am avut ocazia de a discuta si schimba o sumedenie de idei iar totul a fost excelent. Din pacate aceasta bucurie a fost umbrita de golul lasat in suflet de starea triajului dar si de orele limitate pe care le-am avut la dispozitie. Totusi, cu putin noroc, sunt convins ca nu va fi ultima intalnire iar urmatoarea va iesi mai bine decat astazi.
La final, eu va urez toate cele bune, sper sa va placa materialele care s-au postat si care vor apare in continuare despre aceasta incursiune si data urmatoare sper sa fim mai multi .
Succes tuturor
