Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Informatii, descrieri despre complexele feroviare din România.

Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde EA033 pe 18 Sep 2010, 23:41

Astazi cu putin noroc am reusit sa organizam o mica intalnire cu prietenii de pe Railnet, prilej numai bun de a realiza o mica incursiune in zona lor de "actiune", zona pe care trebuie sa recunosc ca eu nu o cunosteam prea in detaliu.

Prima "etapa" daca o pot numi , a constat in explorarea zonei capulu X a triajului Bucuresti, cu cele trei bucle, dintre care doar una mai functioneaza. Din pacate starea infrastructurii in incinta triajului este jalnica, o parte din linii disparand odata cu trecerea anilor. Pe alocuri, singurul lucru care probeaza ca exista sina, este prezenta catenarei :

GT_CFR_TriajBCT_18 sep 2010b.jpg


Candva, una din perlele de mare valoare ale CFR-ului, triajul era format din 32 de linii in grupa de triere, cu doua sensuri de triere, complet mecanizat si automatizat cu instalatii dintre cele mai moderne. Astazi din pacate, toate acestea sunt un vis frumos iar aspectul triajului tradeaza doar o umbra a perlei de alta data...

Inaintand de-a lungul liniilor, te cuprinde un sentiment ciudat, generat de mirosul de buruieni uscate, lemn statut, linistea apasatoare si sumedenia de vietati de tot felul care s-au adaptat zonei. Toate acestea semn ca aceasta zona a complexului este pe moarte. Linistea apasatoare este sparta brusc de o locomotiva diesel care vine agale dinspre Triaj catre Bucla, schima linia si se pierde in zare.Mirosul de fum lasat in urma sa m-a facut sa tresar de bucurie ca inca zona nu a murit de tot...

060-DA-951.jpg


Cativa caini latra de zor dintr-o curte aflata in vecinatatea unei cladiri de post control. Alaturi, o multime de suporti de catarge de semnale aruncati de-a lungul terasamentului, cate o bucata de traversa pe ici colo, si patru vagoane abandonate in mijlocul campului.Peisajul era mult prea sinistru asa ca ne-am indepartat cuminti. Nu ne ramane decat sa ne amintim unii si sa ne imaginam altii cum a aratat candva acest triaj. Speranta ca el sa mai arate vreodata cum ar trebui, moarte incet dar sigur pe zi ce trece...

Am ajuns in statia Chitila, loc in care, asa cum era de asteptat, am reusit sa imortalizam ceva mai multa activitate feroviara decat in obiectivul de mai devreme.Desi farmecul Chitilei, pentru mine nu este acelasi cum ar fi fost imortalizarea de trenuri in triajul Bucuresti, totusi materialele adunate au o oarecare relevanta.

La cateva minute de la sosirea noastra in Chitila, un EC de la Grup Feroviar, paraseste statia cu o naveta interesanta de cazane ucrainiene :

GT_GFR_43-0153_Chitila_18 sep 2010.jpg


Cazan_1.jpg


Cazan_2.jpg


La scurt timp, 60-1535 a aceluiasi operator efectueaza o serie de manevre prin statie, cu un vagon Eacs, dupa care izolata :

60-1535_GFR.jpg


60-1535_GFR1.jpg


O surpriza placuta, locomotiva MRCE E 189, isi face aparitia cu naveta de cazane cu gaz lichefiat pentru Constanta Port :

MRCE_E189-156.jpg


MRCE_E189-156_2.jpg


Dupa o scurta pauza in ce priveste activitatea feroviara, observam la intrare pe racord dinspre 901, LDH 81-0419 al depoului BCT cu o naveta de Fals-uri care nu intarzie sa apara. Acesta va tranzita statia Chitila, probabil cu destinatia Bucuresti Triaj prin bucla sudica.Un cadru cu locomotiva :

81-0419.jpg


Si cate unul cu Fals-uri : unul pe boghiuri Y, altul pe boghiuri H :

fals_1.jpg


fals_2.jpg


IN scurt timp trebuie sa apara si un tren de calatori, asa ca imi caut rapid un loc de pozat si astept cuminte sa treaca. Trece in mare viteza, remorcat de 477-689-0 a depoului Brasov :

47-689-0.jpg


Urmeaza o pereche de personale Bucuresti-Brasov, unul din directia Bucuresti, remorcat cu LE 41-0210-9 a depoului PLoiesti...

40-0210.jpg


... altul dinspre Brasov, remorcat cu 292 :

40-02292.jpg


Ma ia prin surprindere, si reusesc o poza mai din lateral cu 054-7, tot cu un tren de rang, tranzitand in graba :

47-054-7.jpg


La insistentele lui Trifu, am facut o poza si la cele trei locomotive 060-DA ale GFR care asteptau cuminti in abatere :

3 LDE 060-DA.jpg


Nu ajungem bine inapoi la pasaj si 1535 demareaza in forta, cu o naveta de cazane pentru Pitesti. Aceasta va fi de altfel si ultima poza pentru aceasta seara.

60-1535_GFR2a.jpg


In alta ordine de idei, intalnirea cu ceilalti membri Railnet, mi-a lasat o impresie excelenta, am avut ocazia de a discuta si schimba o sumedenie de idei iar totul a fost excelent. Din pacate aceasta bucurie a fost umbrita de golul lasat in suflet de starea triajului dar si de orele limitate pe care le-am avut la dispozitie. Totusi, cu putin noroc, sunt convins ca nu va fi ultima intalnire iar urmatoarea va iesi mai bine decat astazi.

La final, eu va urez toate cele bune, sper sa va placa materialele care s-au postat si care vor apare in continuare despre aceasta incursiune si data urmatoare sper sa fim mai multi .

Succes tuturor :)
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde ANDU2100CP pe 18 Sep 2010, 23:56

SUPERBE POZE !!! PACAT CA AM LIPSIT DE LA INTRUNIRE :x , TOCMAI AZI NAM PUTUT SA VIN ... CA AM AVUT TREABA ..
Avatar utilizator
ANDU2100CP


Mesaje: 3528
Membru din: 06 Feb 2010, 20:27
Avertismente: 5

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde Vladyz pe 19 Sep 2010, 09:01

Foarte frumoase fotografiile. Iar articolul este pe masura :) :clap: :clap:
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde Daniel pe 19 Sep 2010, 14:45

Ei bine, cu o seara inainte de aceasta expeditie, impreuna cu Trifu22 am intrat in aceasta zona pentru o prospectie. Nu mare ne-a fost mirarea cand am vazut liniile napadite de vegetatie "feroviara" cum ii place lui Trfiu sa spuna in gluma, o gluma amara dealtfel...

Asadar, am luat la picior cam toata aceasta zona feroviara si am jucat roul "arheologului feroviar" cum spunem noi. Am explorat capatul X al acestui triaj si am descoperit tot felul de lucruri interesante pe apus de soare. Chiar daca nu toate imaginile sunt la calitatea dorita, macar va p[uteti face o parere despre acest loc extrem de interesant pentru orice pasionat feroviar. Am sa las imaginile sa vorbeasca, mai ales ca sunt insotite si de comentarii.

La intrarea dinspre soseaua de centura, cum intram de pe bucla ce leaga remiza 16 februarie de triajul BC, undeva pe stanga in fata vechiului Post Giulesti 1, stau incremenite in timp patru vagoane tip Ks dotate cu cuple scurte candva... Probabil in aceasta zona a existat un parc rece. Vagoanele se pot observa chiar si de pe google maps...

Bucla dinspre 16 februarie si Postul Giulesti.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Catre Giulesti-Sarbi - 16 februarie.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Apus de Soare pe bucla catre 16 februarie.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Din zona triajului catre soseaua de centura in zona Chitila.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Apus de Soare catre 16 februarie.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Catre postul Giulesti 1.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Cele 4 Ks-uri pe o linie actualmente izolata.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Ramasite ale unor Ks-uri dotate cu cuple automate candva....jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Aceleasi Ks-uri pe care zac mormane de balast....jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Cu cat inaintam spre interiorul triajului, peisajul devine din ce in ce mai bogat in vegetatie luxurianta, fauna salbatica si multe "vestigii" a ceea ce a fost candva acest triaj. Iniantam printre semnale, balize si catenara ingropate in ierburile inalte... Descoperim si semnale functionale pe linii inexistente, mai apoi catre intoarcere megafoane ce faceau parte din vechiul sistem de radioficare al statiei precum si microfoane de la care se putea vorbi prin intermediul acestui sistem. Undeva in departare se observa hala principala a Depoului de locomotive, turnul vechi si renovat (extrem de vechi si cam singurul ramas intr-un triaj), precum si noile dormitoare ale Depoului.

Indicatorul Asteapta napadit de ierburi....jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Liniile din dreapta au fost scoase si inlocuite de vegetatie luxurianta.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


In stanga se observa un semnal de iesire inca functional cu toate ca linia de sub catenara a disparut....jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Hala principala a triajului BCT si vechiul turn de apa renovat alaturi de noile dormitoare ale depoului.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


O clasica de la Marfa asteptind cuplarea la o garnitura.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Masina aprinde farurile scrutand crepusculul....jpg
Foto: Daniel si Trifu22


O linie inca folosita catre Depoul de locomotive.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


O parte din catenara inca mai sta in picioare cu toate ca liniile au disparut....jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Peisaj dezolant....jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Semnale in amurg....jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Panorama din capatul X al triajului.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Pe masura ce intunericul se lasa cu repeziciune si noi ne departam de acest loc. In drumul nostru de intoarcere mai aruncam o privire ici-colo descoperind cate ceva din dotarile extrem de moderne candva ale acestui triaj. Profitam de ocazie pentru a mai surprinde pentru ultima oara cateva din lucrurile intersante ale din zona...

O ultima privire catre Postul Giulesti 1.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Prin triaj se vad vechile iluminatii ale liniilor.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Vegetatia ighite incet dar sigur triajul neputincios....jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Un vechi microfon ce comunica cu reteaua de megafoane a triajului.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Vechiul post de control Giulesti 1.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Un ultim cadru cu Ks-urile din fata Postului Giulesti.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Semnale in amurg....jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Siluete la apus....jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Ne retragem incet, aproape pe intuneric spre racordul dintre magistralele 900 si 300 din vecinatatea Fortului numarul 1 Chtilia, in dreptul soselei de centura.Ne despartim cu greu de acest loc in care in mod sigur mai sunt inca multe de vazut si descoperit. Pe drum, urmand traseul buclei catre 16 februarie, Trifu descopera cu uimire o solutie tehnica iesita din comun, al caruei rol se pare ca ar fi acela de a preveni dilatarea in exces a sinelor intr-o curba destul de stransa...

Trifu pe bucla pe inserat....jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Un repetitor in amurg....jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Trifu a depistat o solutie tehnica ingenioasa folosita de cei de la infrastructura.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Solutia cu pricina in detaliu.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Pe racordul dintre M300 si M900.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


O privire de ansamblu asupra BCT dinspre racord.jpg
Foto: Daniel si Trifu22


Cu speranta ca v-a palcut aceasta scurta prospectie, sper sa revin cat de curand si cu un film al incursiunii de ieri facuta impreuna cu EA033. Pina atunci sper ca la urmatoarele expeditii sa va alaturati si voi echipei noastre! Hai cu noi! :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde Vladyz pe 19 Sep 2010, 16:13

Cu siguranta a fost o excursie minunata :D Pacat ca nu am putut venii si eu
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde Daniel pe 19 Sep 2010, 19:49

Pai sper sa poti veni si tu cu noi candva. Inca nu am epuizat locurile interesante de vazut. ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 19 Sep 2010, 21:07

Un reportaj ...superb prin felul in care este descris si mai ales prin pozele care dau reportajului o culoare....din pacate o culoare palida! Nu pentru ca a venit toamna care prin culoarea ruginie ne strapunge sufletele cu o stare de melancolie,.... ci pentru ca a .....venit iarna ... peste transportul feroviar! Cate un fulg de nea se depune usor, usor pe pamantul inghetat , apoi totul ..devine ... un peisaj de basm! Sau mai binezis ... de amintiri care trec pe rand exact ca un film prin fata noastra!! Ne aducem aminte cum arata acest transport in mijlocul verii... in anii de glorie... anii infloritori , nostalgia ne apasa si mai mult plecand intr-o astfel de expeditie, in care cu greu mai realizam ca aici a existat un triaj, .. o gara.. o cale ferata! Totul parca a fost un vis! Un vis adevarat! Privind pozele din acest reportaj, acest triaj seamana cu o pajiste, cu o pasune ! Sa fi trecut pe aici trenuri? Parca nici nu iti vine a crede!! Imi dau seama ce sentiment de tristete v-a apasat si pe voi, calcand pe aceste locuri cu o mare valoare pentru pasionatii de trenuri! Iar acest sentiment l-ati transmis prin acest topic tuturor celor care au citit acest reportaj! Si eu l-am simtit! Si nu este deloc placut pentru ca acest triaj prin faptul ca in totalitate a disparut, a ajuns un loc de .... pelerinaj!!! Si nu este singurul!! Triajul din Ciulnita arata si mai rau!!! Ce pot spune..decat ca adevaratii pasionati de trenuri pleaca in asemenea expeditii asa cum ati facut voi, pentru a va aminti de ceea ce exista in trecut!!!! Felicitari!!!


Ma gandesc la momentul in care pasionatii de trenuri se vor intalni intr-o zi...si vor inalta intr-un asemenea loc....un monument in cinstea transportului feroviar si al celor care au stiut sa il protejeze! Si sa il numim, MONUMENTUL ANILOR DE GLORIE AL C.F.R.-ului!!
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde EA033 pe 19 Sep 2010, 22:26

Foarte frumos scris Mihail si din pacate...foarte adevarat.Pentru mine nu au cum sa moara si nu vor muri niciodata amintirile care dainuie si acum de parca ar fi fost ieri...Aseara pe cand eram in masina, intorcandu-ma spre Brasov m-a cuprins un sentiment ciudat gandundu-ma ca de cativa ani nu mai fac altceva decat ceea ce se numeste "arheologie feroviara". Cu sufletul la gura am alergat in 2002 la Ciceu sa imortalizez parcul SAAF care a sfarsit la cateva zile dupa...plin de entuziasm am batut la pas fiecare depou pentru a imortaliza ceva ce de asemeni a disparut odata cu trecerea anilor si la fel de entuziast am explorat o sumedenie de complexe feroviare. Uitandu-ma in urmanu-mi pare rau si nu-mi va parea niciodata pentru aceasta activitate pe care o desfasor de mic copil. Tot ce imi pare rau este sa vad cum peisajul feroviar se destrama pe zi ce trece.

O intamplare sinistra am petrecut-o chiar in 2002 la Ciceu. In luna iulie a acelui an am fost la o mica sesiune foto cu vechiul meu aparat cu film, fascinat fiind de toate locomotivele care asteptau cuminti acolo. Locomotive care au facut istorie la calea ferata, care candva erau mandria mecanicilor si carau in spate tone brute de bunuri sau oameni.Acum insa, convoaie intregi a zeci si zeci de locomotive, adunate de pe toata regionala Brasov, zaceau cuminti in incinta depoului si a triajului, asteptand zile mai bune. N-am putut sa nu remarc schemele de culori deosebite, care inca se mai zareau printre petele de rugina : EA 127, vopsita intr-o schema superba, folosita pe scara larga la LDE-uri...cate si mai cate locomotive interesante zaceau. De fiecare data cand ajungeam acolo, imi placea sa ma asez cuminte pe un cupon de sina si sa stau ore in sir in acea liniste, doar sa le privesc si nimic altceva.Eram la o varsta cand nu constientizam ce aveam sa pierd si probabil ca prea putini s-ar fi gandit atunci la disparitia acelor zeci de locomotive.Dupa cateva zile insa, la urmatoarea excursie, mi-a fost dat sa vad ceva ce nu mai vazusem pana atunci : o cohorda de maimutoi , tuburi de oxigen, flexuri, un fum inecacios si un miros strident de acetilena crea impresia de peisaj apocaliptic. O vreme mohorata, o ploaie marunta si un convoi de vagoane tip E in incarcatura carora se puteau distinge din loc in loc, capote de LDH-uri, bucati de pluguri, capace de motoare de DA, bucati de ferestre, pantografe, scaune si multe altele. Toate acestea formau pana acum o saptamana acele convoaie consistente de locomotive. Acum insa, vor intra in eternitate, asteptand tocate si incarcate pe niste vagoane de marfa.N-am putut sa nu remarc cu o oarecare nostalgie pe unul dintre vagoane, o bucata din sasiul superbei locomotive 060-EA-127, vopsita in schema de LDE. Bucurosi nevoie mare, indivizii din remiza se uitau foarte atenti si studiau zona pentru a nu exista cumva pericolul de a vedea cineva minunatia de se petrece. Era doar un pusti care ii privea de peste linii si se minuna. Intre timp, posturile locomotivei EA 202, ardeau mocnind, timp in care o alta cohorda de maimutoi spargeau cu pofta izolatorii de portelan si aruncau pe caldaram componente ale partii de acoperis. Postul celalalt precum si o bucata din laterala lipseau. In mai putin de o ora, locomotiva 060-EA-202, care cu ani in urma urca peste munte navete grele de titei, mai ramanea un sasiu ciopartit, chinuindu-se sa se sprijine pe doua boghiuri descomplectate si ele...Acum ma gandesc, si poate ca era mai bine sa nu vad aceste lucruri. Dezamagirea legata de acele intamplari nu s-a oprit la data aceea ci a continuat. Am avut un real soc sa descopar dupa cativa ani, ca printre locomotivele disparute acolo s-a aflat EA 021, locomotiva care la 16 februarie 1969, intra falnica in Gara de Nord, aducand primul tren electric de la Brasov.Perechea ei in acea zi, a fost EA-022, retrasa si ea prematur din servici, anul trecut.DA-002, locomotiva originala fabricata in Elvetia. EA 140, candva prima locomotiva electrica dotata experimental cu cupla automata.

Peisajul din pacate continua sa se dezintegreze si in in prezent. Triaje care zac in paragina, acoperite de balarii, vagoane abandonate in mijlocul campului, semnale fantoma, locomotive care zac si acum aruncate in incinta unor foste depouri, angajati necajiti care traiesc de pe o zi pe alta, cu speranta ca cineva candva isi va indrepta privirea si spre ei, viteze comerciale care te trimit catre secolul 19 si multe, multe altele. Imediat dupa 2000, copil fiind, nu mi-am putut imagina ce va urma si nu constientizam ca locomotivele si toate acele lucruri vor dispare in colimatorul unor afaceri dubioase. Acum ma uit inapoi si nu pot sa spun decat ca e trist...e pacat ca si Calea Ferata a ajuns un motiv de rusine pentru tara asta...pacat ca lipsa de implicare si nepasarea omoara incet dar sigur ceva ce candva era una din cele mai performante retele de transport feroviar de pe continent. Pacat, mare pacat....
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 20 Sep 2010, 09:25

Am citit cu durere mesajul de mai sus, pacat de aceste bijuterii care au fost taiate fara mila, incet, incet, ingropam si istoria ferovira prin aceste disparitii, nimeni nu si-a dat interesul ca acele locomotive sa fie pastrate undeva, chiar daca nu mai erau in stare de functionare, cel putin conservate, se gasea vreo modalitate ca ele sa fie salvate de la taiere!
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde george_podocea pe 20 Sep 2010, 11:29

cand mai face-ti incursiuni din acestea. sa ma anunti si pe mine :D
f frumoase reportajele si poze
george_podocea


Mesaje: 4
Membru din: 28 Feb 2010, 23:31
Localitate: Bucuresti

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde EA1clony106 pe 20 Sep 2010, 11:47

Bravo mai Baieti ..superb reportajul .. Pozele sunt incredibile de frumoase . mai putin cele din triaj din cauza infrastructurii si toate cele . Pacat de acest triaj ..Ma bucur pentru voi ca ati facut un asemenea reportaj ..frumos , n-am ce zice .. Sper ca o data sa facem unu cu mai multi feroviari . "Din Pasiune"
Imagine
Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
EA1clony106


Mesaje: 605
Membru din: 04 Feb 2010, 22:31
Localitate: Timisoara

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde Daniel pe 20 Sep 2010, 17:38

In mod sigur te asteptam cu noi Clony, si pe toti cei ce vor sa ni se alature! Cu drag! :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde Daniel pe 06 Noi 2010, 10:58

In urma cu ceva vreme, am incercat si o panorama de noapte asupra Postului Giulesti 1. Hai sa vedem ce a iesit...

Postul Giulesti 1 in linistea noptii....jpg
Foto: Daniel
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde danny96 pe 06 Noi 2010, 12:14

Felictari pentru reportaj..Foarte frumos...dar cum arata acolo este dezolant
Avatar utilizator
danny96


Mesaje: 957
Membru din: 03 Mar 2010, 21:57
Localitate: Comanesti

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde Daniel pe 11 Noi 2010, 00:29

Recent, impreuna cu Zofei si Trifu am mai dat o tura prin zona intr-o noapte calduta de Noiembrie. Am sa incep cu prezentarea unor cadre generale ale BCT-ului in noapte... Imaginile sper sa va placa si sa va introduca in atmosfera linistita si misterioasa a liniilor cufundata in intuneric si brazdate violent de raze de lumina ale proiectoarelor triajului... O atmosfera de sfarsit de drum... Oare drumul nostru in noapte se va sfarsi aici?

Silueta dormitoarelor si a turnului de apa.jpg
Foto: Daniel


Postul Giulesti 1 cufundat in lumina proiectoarelor....jpg
Foto: Daniel


Triajul Bucuresti cufundat in noapte.jpg
Foto: Daniel


Din nou lumina unor proiectoare in noaptea calda de noiembrie....jpg
Foto: Daniel


Panorama de noapte a BCT....jpg
Foto: Daniel


Cu speranta ca v-au placut aceste poze, va astept si la un tur prin Gara Chitila in aceeasi noapte calda si cetoasa de Noiembrie...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde Daniel pe 22 Noi 2010, 00:58

Asadar, sa ne continuam drumul in aceeasi noapte calda si cetoasa de Noimebrie 2010... De acum las imaginile sa vorbeasca de la sine.

Microfon si picheti de cale in noapte.jpg
Foto: Daniel


Portiune din capatul X al statiei Chitila.jpg
Foto: Daniel


SSP 2005 pe o abatuta.jpg
Foto: Daniel


Marfar in asteptare....jpg
Foto: Daniel


Printre catarge de semnale....jpg
Foto: Daniel


Ceata se asterne peste capatul X al Chitilei.jpg
Foto: Daniel


Zaes-uri sub nocturna garii....jpg
Foto: Daniel


Alte Zaes-uri la capat de linie.jpg
Foto: Daniel


Un Plasser & Theurer Unimat 08-4754S-R.jpg
Foto: Daniel


Vechiul canton al capatului X doarme linistit....jpg
Foto: Daniel


Ceata cuprinde incet liniile garii....jpg
Foto: Daniel


Ceata inghite incet liniile cufundate in somn....jpg
Foto: Daniel


Dubla jonctiune in avantgarda cetii.jpg
Foto: Daniel


Pitic ingrozit de de sosirea vaporilor de ceata....jpg
Foto: Daniel


Faruri in departare....jpg
Foto: Daniel


Final de poveste....jpg
Foto: Daniel


Va doresc tuturor nopti cat mai placute si vise cu trenuri... ;)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde zofei.2006 pe 22 Noi 2010, 01:07

Ma Daniele ce sa mai zic continui sa ne incanti ochii cu niste poze interesante si ce sa zic.
La cat mai multe reportaje de acest tip si nu numai :clap: :clap: :clap: .
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde mikeattila pe 11 Ian 2011, 21:46

Un material consistent si folositor pentru cei care lucreaza in realizarea unor portiuni din rute reale. Tot respectul pentru cei care prin munca lor ajuta si pe altii sa se bucure. :)
Avatar utilizator
mikeattila


Mesaje: 95
Membru din: 22 Iun 2010, 20:06
Localitate: Tg.Secuiesc Jud.Covasna

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde Daniel pe 11 Ian 2011, 22:01

Atunci inseamna ca munca noastra are dubla valoare, si pe mine unul ma bucura sa stiu ca devenim sursa de inspiratie si pentru cei care cauta informatii pretioase in acest doemniu. Sper sa putem veni in continuare cu informatii si detalii utile si din alte zone. :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde Trifu22 pe 07 Feb 2011, 19:50

ScreenHunter_09 Feb. 04 23.53.gif

Incurand o noua harta mai detaliata, la o rezolutie mai mare
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde Daniel pe 07 Feb 2011, 20:04

Harta asta ar trebui sa apara in cadrul unui topic legat la modul general de Complexul Feroviar Bucuresti. Daca ma uit bine ai strecurat o inexactitate acolo in zona Bucuresti Sud. :x
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde Trifu22 pe 08 Feb 2011, 21:29

nu e nici o inexacttate. asta e o harta asa... facuta-n graba.
va urma una in care am sca si scriu denumirile liniilor si care va avea o rezolutie imensa, deocarece va fi cartografiata cu tot cu tipuri de macazuri, semnale etc. inclusiv numele liniilor
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde EA033 pe 09 Feb 2011, 19:54

In cazul in care va ajuta cu ceva, am gasit mai devreme o harta din 1990 a complexului feroviar Bucuresti :

Complexul CFR Bucuresti12.jpg
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde Daniel pe 09 Feb 2011, 21:12

Interesanta harta. Poate ca acum cei care cred ca exista doua statii (respectiv Constantin David si Voluntari) s-au lamurit pe deplin ca este vroba despre una si aceeasi gara, respectiv actuala Voluntari. Sincer gara Pantelimon aflata in apropierea Comunei Voluntari ar trebui sa se numeasca astfel. Comuna Pantelimon este extrem de de parte de aceasta gara si dupa cate stiu ar fi avut o gara pe vremuri, dar a fost desfiintata si oricum a fost o linie abatuta pana in capatul strazii Drumul Garii - ce am mai gasit noi au fost doar un turn de apa si un vechi depozit - in rest un imens teren viran...

Cat despre actuala statie Bucuresti Sud - Gr. de Marfuri, stiam ca se numea pe vremuri Dudesti, dar nu stiam ca in realitate a fost doar o grupa tehnica si nici numele sau comlet nu il cunoasteam (Dudesti Cioplea). Mai mult, redenumirea dupa cate am aflat a avut loc in urma cu cativa ani. Este interesant de aflat ca Gara Catelu inca mai purta acest nume in 1990 - actualmente este denumita Bucuresti Sud - Gr. de Calatori. Acolo mai apare si Gara Herastrau de care imi aduc bine aminte la acea vreme. Actualmente din acea statie nu a mai ramas nimic - ceva urme cred ca se mai pot gasi undeva in zona Strazii Avionului unde pina de curand mai exista o betoniera care mai detinea cateva din fostele linii ale acestei gari... Odata cu desfiintarea liniei interioare de la Fabrica de Ulei (din zona Obor-Lizeanu) - Gara Herastrau via Podul de Aluminiu ce taia Lacul Tei prin zona actuala a Bd. Barbu Vacarescu (in anul 1987), si soarta acestei gari a devenit incerta, si iata ca dupa aproape un secol de existenta a disparut in neant... :evil:

Am adaugat cateva imagini pentru a va putea face o parere vis-a-vis de locatie fostei Gari Herastrau, asta din cate imi aduc eu aminte:

Pornim de la racordul cu M800 in directia X a Magistralei (in zona mai exista niste linii in abatere catre Moara Baneasa):

Fostul racord M800 cu Gara Herastrau.JPG


Linia cobora catre fosta statie de betoane desfiintata recent (nu se mai vad decat urmele liniilor) - apoi linia trecea mai departe catre actualul Bd. Barcbu Vacarescu si trecea Podul de Aluminiu spre Lacul tei (in dreptul fostului strand Cutezatorii intilnea o betoniera desfiintata tot in 1987) - apoi mergea catre fabrica de Ulei din zona Lizeanu. Mai multe insa despre aceasta fosta linie CFR a Bucurestiului, pe viitor. :dance:

Fosta Gara Herastrau si linia ce continua catre Lacul Tei.JPG
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Incursiune in zona Chitila-Bucuresti Triaj

Mesajde Chev Celios pe 24 Feb 2011, 23:39

EA033 scrie:In cazul in care va ajuta cu ceva, am gasit mai devreme o harta din 1990 a complexului feroviar Bucuresti :

Complexul CFR Bucuresti12.jpg



Harti acesteia ii lipseste fosta linia care tranverseaza Satul Fundeni, spre Centrala Electrica.Cand se mai incalzeste am sa vin cu mai multe detali.
Avatar utilizator
Chev Celios


Mesaje: 434
Membru din: 15 Iul 2010, 22:30

Următorul

Înapoi la COMPLEXE FEROVIARE DIN ROMÂNIA / ROMANIAN RAIL COMPLEXES

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki