Complexul Feroviar Ciceu

Informatii, descrieri despre complexele feroviare din România.

Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde EA033 pe 05 Ian 2011, 23:15

A luat fiinta ca urmare a interconectarii magistralelor 4 si 5, prin intermediul submagistralei 501, ce leaga Ciceul de Adjud. Este printre cele mai vechi complexe feroviare din tara, si a cunoscut o continua dezvoltare pana la mijlocul anilor '80.

Acest complex feroviar cuprinde statia de calatori Ciceu, triajul de marfa, depoul de locomotive, racordul de ocolire intre linia 501 si linia 400, ateliere de reparatii vagoane si alte anexe.

Avem mai jos un plan general al complexului :

Arhivaschite_S_023.jpg


Accesul in complex dinspre Adjud se face pe triunghiul de racordare mai sus amintit.Imagine cu semnalul de ramificatie in directia Mihaileni :

Imagine

O alta imagine cu triunghiul in care se observa linia in directia Deda si substatia de la care se alimenteaza cu energie reteaua de electrificare a complexului :

Imagine

In capatul de acces dinspre Miercurea Ciuc exista ramificatia care da acces in grupa de primire a triajului. O imagine de ansamblu (se observa in dreapta cantonul si semnalele de ramificatie) :

Imagine

O alta imagine cu cantonul devastat, vazut de aproape.Linia de acces in triaj, a fost izolata complet, renuntandu-se intre timp si la macazul de ramificare care exista pana nu demult.

Imagine

Mai jos avem o alta imagine, din cabina unei locomotive aflate chiar pe triunghi, in directia Ciceu :

Imagine

In continuare ne vom indrepta atentia catre statia de CalatoriAceasta cuprinde 5 linii de garare, cladirea principala, cu sala de asteptare, punct de vanzare a biletelor, cladire de centralizare separata, unitati sanitare, oficiu postal si bufet.O vedere a cladirii principale a statiei :

Imagine

Imagine cu turnul de control miscare :

Imagine

Peronul liniilor 2-3, cele mai frecvent folosite. Linia 1 este scoasa din us, dovada fiind joantele lipsa si macazele de la capetele statiei care sunt scoase din functie.Linia 1 s-a folosit in special pentru a deservi activitatea fostelor directii de transporturi postale si mesagerie existente odata la CFR.

Imagine

O imagine cu liniile de acces in statia de calatori, vazute din zona peroanelor in directia Brasov :

Imagine

... alta imagine cu liniile de acces vazute din zona depoului inspre statie.Se observa si linia din partea dreapta care da acces in centrala IFTE...

Imagine

...si alta,cam din acelasi loc in directie opusa :

Imagine

Imagine cu un tren garand in statie :

Imagine

Depoul de locomotive este la fel unul din cele mai vechi depouri din tara, si dispunand de toate facilitatile care ii confera statutul de depou. Faptul ca din pacate vremurile pe care le traim, si retrogradarea injusta a unor unitati de tractiune, netinandu-se cont de influenta pe termen lung a acestor decizii, nu inseamna ca esenta acestor asezaminte inceteaza sa mai fiinteze.

Depoul acesta include doua hale de deservire, una pentru LE si una pentru LD, rezervor de combustibil cu punct de alimentare, dormitor pentru personal, tura, elevator de carbune, puncte de revizie (canal subteran, platforma pentru RAC), rezervoare si punct de uscare nisip, remiza si tren PSI, rezervoare de aer, linii de remizare, depozite de pacura/carbuni, centrala termica si cantina.

Vederi de ansamblu cu depoul :

Imagine

Imagini cu drumul de acces al personalului din gara spre depou si invers :

Imagine

Imagine

O imagine din fata turei depoului, cu aleea principala, altadata frumos ornata, cu bancute si flori...acum doar o umbra a ceea ce era.

Imagine

Vedere de ansamblu cu hala LE, punctul de incarcare-alimentare motorina , rezervorul de motorina si platforma RAC-LE :

Imagine

O vedere chiar de sub platforma RAC :

Imagine

Centrala termica, inca in functiune :

Imagine

Hala LE cuprinde are in dotare vinciuri de ridicare locomotive electrice, pod rulant, ateliere specializate pentru partea electrica, partea pneumatica si standuri de proba :

Imagine

Un close-up cu anexele acestei hale, care deservesc atelierele de lucru.

Imagine

O imagine cu punctul de uscare nisip, si el in ruine...

Imagine

Pentru ca dupa 1998, societatea de transport feroviar a fost divizata in mai multe societati specializate pe marile subramuri de activitate, si pentru ca activitatea in aceasta zona a decazut aproape la zero, acest complex feroviar a fost utilizat ca spatiu de stocare a materialului rulant in surplus, aflat pe atunci in gestiunea SAAF. Asa se face, ca in acelasi 1998, se umplea aici de fel si fel de locomotive si vagoane, aduse de pe raza intregii regionale.

Nimeni nu stia, nici macar eu -sau poate eu eram printre ultimii care ar fi crezut- ca in anul 2002, aceste locomotive vor fi matrasite fara mila, pierzandu-se nu numai o mostenire lasata in urma vremurilor ce-au apus, dar si un numar imens de exemplare care puteau si pana astazi si inca multi ani de azi incolo sa faca servici macar la alti operatori.Cu cateva zile inainte de a se incepe campania masiva de taiere a SAAF, am reusit sa fac foarte putine poze, dintre care doua mai bune putin. Acum ma gandesc si regret enorm ca nu am avut la mine macar 10 filme sa pozez fiecare masina rand pe rand. Dar asta e.

O imagine care sper sa ramana memorabila pentru cei care au prins in servici aceste masini. In prim plan se afla ex-sighisoreanca 0244-0 iar in planuri secunde 0192-0, 0050-1(printre putinele care au scapat de macel), si multe alte locomotive...

Imagine

O alta imagine din sens opus o surprinde pe 0061-8, zacand in agonie in compania locomotivei 0227-5 si a elevatorului de carbuni care culmea, se incapataneaza si azi sa ramana intreg :

Imagine

Dupa mai bine de 8 ani, locul acesta a fost napadit de balarii. Desigur ca si acum este ocupat de o alta generatie de locomotive si vagoane care isi asteapta sfarsitul. In interiorul anexei din stanga, asteapta si acum, cuminti instrumentele torturii - tuburi de acetilena, ferastraie electrice, ciocane, canistre cu motorina si alte ustensile cu care in 2002 si 2006 s-au taiat nenumarate locomotive si vagoane....

Imagine

Actualmente sunt depozitate in locul acelor locomotive taiate, alte locomotive si vagoane tot de pe intreaga regionala Brasov...Imaginile cred ca vorbesc de la sine...

Imagine

Imagine

Imagine

Ramasitele unui pantograf provenind de la locomotiva EA-0253.Totodata si boghiurile locomotivei respective se mai gasesc inca in incinta...

Imagine

Activitatea in zilele noastre la depou, se rezuma la deservirea trenurilor de calatori pe sectiile Ciceu-Deda, Ciceu-Brasov, Ciceu-Adjud si Brasov-Suceava, cu locomotive din parcul depoului-mama, Brasov.Actualmente, Ciceul este sectie a depoului Brasov la Calatori, si sectie a depouluiTargu Mures la Marfa.Trenurile de marfa sunt deservite pe sectiile Brasov-Ciceu, Ciceu-Deda si Ciceu-Adjud cu locomotive din parcul depoului Targu Mures.

Totodata este asigurat serviciul de rezerva a locomotivelor de calatori, cu o locomotiva electrica, serviciul de manevra in statiile Miercurea Ciuc si Ciceu Triaj si totodata serviciul de rezerva marfa cu o locomotiva.

Doua LDH remizate:

Imagine

Imagine cu ultima locomotiva ramasa in viata in locul acela, asteptand astazi cuminte in fata halei de L.E..Timp de mai bine de 17 ani a uitat ce inseamna sa "inghiti kilometri", insa niciodata nu este nimic pierdut...

Imagine

Tot ea, cu 6 ani mai devreme :

Imagine

Alte cateva imagini din depoul Ciceu :

Remorca de transport titel si un buncar Suhov contruit la 1897 :

Imagine

Vedere generala :

Imagine

Hala LE cu locomotiva moarta devenita intre timp fara sa vrea, emblema depoului....

Imagine

Hala LD :

Imagine

In viitorul apropiat, acest material va continua cu descrierea triajului si a altor obiective din cadrul acestui complex feroviar.
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde Daniel pe 06 Ian 2011, 00:13

Extrem de interesanta si captivanta descrierea ta. In schimb as dori sa aflam totusi si in ce an a fost construita Gara Ciceu. Stiu doar ca a fost construita de MAV, undeva inainte de 1897. Din pacate am cautat cam tot netul si nu am gasit referiri, iar in lucrarea zisa si "Enciclopedia Garilor din Romania" semnata R. Bellu din pacate aceasta gara extrem de importanta nu a fost tratata in niciun fel... Sa omiti asa un nod feroviar, intr-o lucrare care se vrea a fi de referinta si autointitulata "Enciclopedie" mi se pare deranjant. Din pacate cred ca un mail la infrastructura va rezolva si asta.

Linia 1 a Garii Ciceu a ramas nefolosita. Am vazut si in alte gari acelasi fenomen. Sincer, daca o linie nu e mai este folosita, de ce mai este mentinuta? Mai am o intrebare, ca nici eu nu le stiu pe toate: ce este aceea o platforma RAC?

In rest, am ramas impresionat de amploarea distrugerilor de material rulant din acest complex... M-a frapat acel pantograf aruncat pe betoane... Cred ca imaginea aia spune totul... Pacat... :(
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde tunetu pe 06 Ian 2011, 00:22

Foarte misto :D
Avatar utilizator
tunetu


Mesaje: 23
Membru din: 30 Oct 2009, 22:30
Localitate: Ulmeni , Maramures

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde EA033 pe 06 Ian 2011, 00:38

Multumesc pentru aprecieri! Sper cat de curand sa gasesc timpul necesar pentru a continua acest material. Proiecte sunt multe, timpul este problematic. Dar cumva le-om face pe toate.

Eu caut demult anul de constructie al garii din Ciceu, si inca n-am reusit sa dau de el. Se pare ca ca cei care se ocupau cu pastrarea de documente care sa ateste istoria, or fi plecat la cules de capsuni...iar documentele pe un drum fara intoarcere...Putinele lucrari existente sunt pline din pacate de inexactitati si asa cum ai spus si tu omit foarte multe lucruri de neomis. Dar asta e.Acum mai avem inca putin din ce-am avut candva.Probabil cand nu vom mai avea nimic, vom suferi si ne vom da seama cate am pierdut pe propria mana.Si astfel vom avea sansa ca popor, sa ne reasezam niste conceptii foarte grav deplasate.....

Eu am prins pe viu ce era acolo si vorbesc in cunostinta de cauza, pentru ca tin minte si acum cum zaceau zeci si zeci de locomotive pe acele linii. Si intotdeauna cand ma duc acolo parca le vad stand cuminti sperand la ceva mai bun. Din pacate acel ceva bun n-a mai venit niciodata pentru ele...

Tin minte perioada anilor '90 cand intotdeauna ieseam la geamul vagonului din trenul care ma ducea la tara, admirand activitatea intensa din depou.Intotdeauna la balustrada de langa cazanl Suhov erau 4-5 L.E. care erau curatate de mecanicii titulari si luceau sub lumina soarelui. intre cele doua hale, intotdeauna era miscare : fie intra, fie iesea o locomotiva DA sau DH. In triaj activitatea insa incepuse sa decada inca de atunci.Tin minte ca in grupa de primire era plin de vagoane de marfa, in special Gags, Faccpps, Ucs si Uagps, dar si altele. Ulterior, prin '99 sau 2000 au fost inlocuite cu alte vagoane, dar si cu locomotive si automotoare care au disparut la randul lor in 2002...

Linia 1 in foarte multe gari este linie abatuta. Pentru ca electrificarea s-a realizat in multe gari partial, incluzand doar liniile directe si alte cateva, in multe cazuri linia 1 a ramas neelectrificata.Din acest motiv, ea a fost pastrata , asa cum am explicat, pentru descarcarea-incarcarea vagoanelor de marfa sau posta cu diverse colete sau marfuri usoare. In cadrul explicatiei despre depoul Ciceu, platforma RAC este utilizata pentru a facilita accesul personalului de intretinere la acoperisul locomotivei, in vederea realizarii reviziei de acoperis ( de aici prescurtarea RAC) .
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde Daniel pe 06 Ian 2011, 00:50

Multumesc pentru explicatii si astept cu nerabdare continuarea a ceea ce ai scris! :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde Trifu22 pe 06 Ian 2011, 13:03

DE CE ajung sa moara aici atatea locomotive???
Pentru ca in tara asta mai e mult fier vechi de valorifica dom'le!
Sincer, cu ceva bani as lua o LE sau o LDE si cateva vagoane de la fier vechi si as deschide un bar sau ceva:)) (e o idee mai veche d-a mea numita Crazy Train)
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde kdlehel pe 06 Ian 2011, 13:58

DA Ciceu e aproape la mine eu stau la sandominic gara are numele de izvoru oltului. Am fost si eu odata aici pentru un timp foarte scurt. Tata are un prieten care des vine la noi care a fost sef de gara acolo la ciceu. Mi a promis ceva gari si date mai ales referitor la ciceu si la izvoru oltului. Stiu ca gara izvoru olutului era construit la regimul austro ungar si am gasit si dovezi am gasit a linie in care scria Diós - Győr. era montat la cladirea de depozit ca bare de protectie dar cladiera a fost demolat si linia ala sa dus la fier vechi. Ce este ala buncar suhov? vedeam o gropa acolo ala ar fi? Langa cisterna ala mobila.


Acuma cand am fost pe acolo se facut o proapa langa prima cladire dispre nord undeva sa montat ceva faruri si in timp de seara stationeaza pe groapa ala ceva EA uri cred ca este o gropapa de service. Acuma in partea de misjloc spre spate spre miercurea ciuc acolo iar este o dezmembrare si reparare vagonae este si gard si macarale o groaza de osii. Si multe vagoane de cisterna cu Inscriptia "URAN" stitionau acolo in spate La gurito cumse numea este o panta unde vagoane ia viteza spre gara de marfa dispre deal.

Un Cfrist a zis ca acolo in partea de est sa cumparat ceva terenuri ca in viitor vor sa construiasca statie de urcare a camioanelor pentru trenurile rola care osa aiba coridor pana la norvegia. cu rampe de incarcare unde camioanele poate sa urce in tren si asa se zvoneste ca chiar terenurile au fost cumparate dar inca nici o lucrare nu a inceput. Interesant. Prezentarea a iesit forte bine si am vazut unele locuri ce nu stiam deloc. Osa incerc sa aflu eu cand a fost construit depul ciceu cel mai probabl in regimul ungar. Incerc sa dau de el.
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde baron pe 06 Ian 2011, 18:26

Foarte frumoase pozele si pacat de locomotivele care au ajuns sa stea pentru a fi duse la fier vechi :(
baron


Mesaje: 161
Membru din: 25 Dec 2009, 19:11

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde Daniel pe 06 Ian 2011, 20:12

Am inteles ca dupa 1990, parcul de locomotive al CFR a devenit excedentar in raport cu nevoile. Doar ca, cei care au decis sa caseze aceste masini, nu s-au gandit ca in orice tara normala si civilizata ca intr-o buna zi va fi nevoie din nou de ele, si daca ma gandesc la faptul ca printre ele s-au casat si masini aproape noi, din cate am mai aflat si eu, nu pot decat sa ma inchin cu 10 maini! In definitiv, goana dupa fier vechi nu are limite in Romania... In alta ordine de idei, vagoanele de calatori aduse in parcul rece de la Ciceu ar fi trebuit matrasite si ele, doar ca au fost luate si introduse intr-un proces de modernizare. De ce? Pentru ca in ultimii ani la CFR s-au casat vagoane in nestire, si din surse sigure, in acest moment CFR-ul duce o mare lipsa de vagoane, iar una din consecintele de moment este si reducerea simtitoare a numarului de trenuri personale dupa noul Mers al Trenurilor. :whistle:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde EA033 pe 06 Ian 2011, 22:33

Din pacate astea sunt vremurile pe care le traim...s-a taiat mult, s-a pierdut mult, iar vizionand per ansamblu lucrurile, constat ca multi au inceput sa uite de foarte multe lucruri care-au fost.Daca n-as cunoaste incrancenarea de care dau dovada multi, foarte multi din Calea Ferata, as pune toate acestea doar pe seama incluturii si a refuzului multor pasionati de a studia macar minimal istoria feroviara.Multi au trait si traiesc in continuare aceasta pasiune pe ceea ce vad si cu ceea ce intra in contact astazi, si poate ca de aceea s-au mulat pe ceea ce este acum. Totusi cred ca nivelul care este in prezent determina si majoritatea din putinul pasionatilor vechi de a renunta sa mai participe si sa ofere si celorlalti ceea ce-au trait in alte vremuri.De aici multe altele.

Tin minte insa ca acum cativa ani la Ciceu au fost aruncate tone de materiale documentare de o valoare foarte mare, iar cei de acolo au fost foarte reticenti la salvarea lor de catre pasionatii feroviari. Renunt sa merg mai departe si sa ma gandesc in cate alte locuri nu s-a intamplat la fel.

Tot la fel renunt sa ma mai gandesc cum au ajuns majoritatea complexelor feroviare mamut pe care le-a avut CFR-ul si care astazi zac in agonie, revendicate de natura pe zi ce trece...cum ar fi triajele Videle, Adjud, Oradea si multe altele...ori complexe rase de pe fata pamantului cum ar fi Ciulnita sau Bucuresti B1...Din aceasta perspectiva privite lucrurile, taierea unui vagon arata ca un fleac...
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde Daniel pe 06 Ian 2011, 23:28

Da, din pacate este trist, si in acest moment rezolvare nu exista. Eu zic sa iesim din starea de melancolie, s-o depasim fara a uita de lucurile frumoase care au existat candva, si sa ne continuam, daca esti de acord, periplul virtual prin Triajul Ciceu.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde EA033 pe 07 Ian 2011, 00:37

Triajul Ciceu deserveste activitatea trenurilor de marfa care sosesc dinspre Adjud, Brasov si Deda. Dispune de 15 linii in grupa B, grupa de primire cu 5 linii, situata pe un rambleu cu ramificatie in linie curenta dinspre Miercurea Ciuc. Dispune de punct de triere cu centralizare, cantoane de deservire a punctelor de revizie-miscare, instalatii si ateliere specializate de reparare a vagoanelor de marfa si linii de garare. Dupa extinderea triajului in anii '50-'60, cand cocoasa de triere se afla in capatul opus ( alaturi de depou), punctul de triere a fost mutat intre actuala grupa de primire si cea de triere, renuntandu-se la constructia unei cocoase in favoarea unei zone de bransament unde trierea se face prin imbrancire.

Avem o imagine cu cocoasa veche si cantonul ce o deservea :

Imagine

Si alta imagine cu actualul punct de triere. Cu putina atentie se pot observa si elementele CAM prezente in zona macazelor :

Imagine

Grupa de primire porneste in abatere din curenta Miercurea Ciuc si se ramifica pe 5 linii situate pe un rambleu. Ea servea ca punct de primire al garniturilor de marfa ce urmau sa fie descompuse, recompuse in alte trenuri si expediate ulterior din acest triaj. Din pacate aceasta grupa de linii a fost scoasa din servici in anul 1993 si a servit multi ani ca linie de garare pentru locomotive si vagoane disponibilizate din parcul CFR.

Vedere cu linia curenta inspre Miercurea Ciuc, alaturi observandu-se liniile de acces in grupa A, care urca :

Imagine

Aici vedere din sens opus din zona ramificatiei Triaj-Curenta:

Imagine

Imagine de pe rambleu cu liniile acestei grupe, incetul cu incetul devenite si ele incet incet parte a naturii :

Imagine

Imagine din acelasi loc, in sens opus, observandu-se semnalele de expediere .Inclusiv la racord exista semnal de ramificatie, aflat si el inca in functie (desi ramificatia practic nu mai exista ).

Imagine

Imagine din linia curenta cu grupa de primire.Catenara, posturile telefonice si instalatia de nocturna sunt deconectate de la restul retelei complexului...

Imagine

O alta iamgine, ceva mai recenta...dezolanta este apasatoare...

Imagine

Racordul de interconectare intre gara de calatori, grupa de primire si linia curenta cu cantonul parasit...

Imagine

Aceeasi zona , vazuta din zona semnalelor. Se observa si un vagon singuratic, care zace din 1993:

Imagine

In imaginea de mai jos avem o vedere cu grupa de triere si totdata cu cateva cladiri anexe si instalatii automatizate de reparatii vagoane marfa :

Imagine

Activitate...

Imagine

In trecut,exista paralel cu triajul si revizie de vagoane de Calatori, activa pana in anul 2002, moment in care a fost desfiintata iar vagoanele au fost redistribuite altor revizii din cadrul Regionalei Brasov.Atunci a fost momentul in care Ciceul a primit una din ultimele "lovituri" inaintea ingenuncherii finale, care probabil va urma mai devreme sau mai tarziu...Avem o imagine cu liniile fostei revizii de vagoane de Calatori.

Imagine

Vedem un close-up cu cladirea de centralizare a punctului de triere dintre grupele A si B :

Imagine

Si in fine, o imagine de ansamblu cu grupa B a triajului, cu cateva garnituri care asteapta sa plece la lucru. Din fericire, vagoanele de transport uran care apar in conservare in unele poze, sunt acum reintroduse in servici.

Imagine

Actualmente in acest triaj se executa servici de manevra-descompunere-compunere a trenurilor de marfa, probe tehnice, probe de frana si schimb de locomotive. Chiar daca activitatea este destul de slaba, starea tuturor echipamentelor este inca una foarte buna, fiind unul din complexele feroviare in care s-au efectuat lucrari importante de reparatii cu putin timp inainte de '90.

Cu aceasta, am incheiat descrierea in linii mari a acestui complex feroviar. De acum inainte, as fi bucuros ca fiecare sa aduca adugiri sau orice informatii pe care eu le-am omis in acest material.
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde baron pe 07 Ian 2011, 09:24

Am o nelamurire oare o sa mai fie CFR-ul cum a fost o data?
baron


Mesaje: 161
Membru din: 25 Dec 2009, 19:11

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde BennyORWO pe 07 Ian 2011, 14:04

In prima poza cu locomotivele care asteptau la taiere,observ cele din stanga,a 5,6 si 7 locomtiva,au niste scheme foarte interesante,prima vad ca are o schema cu un fel de impletitura,urmatoarea are schema ca DA,si ultima,in partea inferioara,in loc de albastru are rosu,exact ca bobica 124 de la Servtrans.
Se cunoaste ce numere aveau acele locomotive?
BennyORWO


Mesaje: 16
Membru din: 18 Dec 2010, 21:08

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde EA033 pe 07 Ian 2011, 16:43

Locomotiva vopsita in schema tipica locomotivelor diesel in mod sigur era EA-0127-3. Daca retin bine am si un close-up cu ea, insa trebuie sa caut bine prin filmele nescanate. Locomotiva cu fuste rosii o stiu si pe ea, insa la ora asta chiar nu-mi vine in minte exact care era. Daca gasesc si restul pozelor, am sa le pun aici.
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde zofei.2006 pe 08 Ian 2011, 01:33

Scuze de oftopic domnu Tofan ( EA033 ) dar un asa zis pasionat se lauda ca nu se mai numeşte Ciceu de câţiva ani, ci Siculeni.
Pana la urma care este varianta cea corecta ?
English/French on PM!

Imagine Imagine
Equinoxe

Trance does not lead to drugs. It is the drug.
It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Avatar utilizator
zofei.2006


Mesaje: 2581
Membru din: 15 Iul 2010, 21:33
Localitate: Mogosoaia, Linia CF 700, km 11+400
Avertismente: 16

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde danny96 pe 08 Ian 2011, 07:10

zofei.2006 scrie:Scuze de oftopic domnu Tofan ( EA033 ) dar un asa zis pasionat se lauda ca nu se mai numeşte Ciceu de câţiva ani, ci Siculeni.
Pana la urma care este varianta cea corecta ?

Din cate stiu eu...Doar gara are numele de Siculeni....Dar de exemplu depoul tot Ciceu se numeste....
Avatar utilizator
danny96


Mesaje: 957
Membru din: 03 Mar 2010, 21:57
Localitate: Comanesti

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde EA033 pe 08 Ian 2011, 07:13

Salut,

Asa zisul pasionat despre care povesteste Zofei, are dreptate, pe cladirea actuala a garii fiind trecut Siculeni.Problema este ca acolo o buna parte din complexul feroviar se afla exact la jumatatea dintre comunele Ciceu si Siculeni. Triajul este in Ciceu, inainte era si gara. Actualmente, probabil in functie de "interesele" zonale si de cotizatii, gara a trecut in teritoriul administrativ al Siculeniului. Eu consider ca nu are nicio legatura cu Siculeni si sunt de parere ca si gara este tot in Ciceu. Dar noh...fiecare intelege ce vrea :)
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde Daniel pe 11 Ian 2011, 14:32

Personajul cu pricina este client mai vechi al nostru. Si de cand il stiu a dat cu grebla de visin, cu ulcioru de gard sau cu vopseaua in diluant! :lol: Lasand ironia de-o parte, sincer, respectivul "contestatar" nu cred ca a citit bine ceea ce ai scris in acest topic. Sau poate nu a vrut sa citeasca bine... Mie mi se pare cat se poate de clara precizarea ta legata de Gara si Depoul Ciceu actualmente Siculeni. Dar na, cine are ochi sa citeasca citeste, cine nu, sa latre cat vrea la masa-i apartinatoare. :)
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde kdlehel pe 11 Ian 2011, 15:41

Cred ca rezolvarea eu pot sa dau. Acolo sunt comune sau sate cum vreti. Siguleni este la nord. Deci daca mergem cu trenul spre noi deci deda unde este trecerea de cale ferata cu dn 40 drumul national unde este trecerea acolo incepe siculeni pana la gara. Unde este cladirea de posta in jos panna la ultima casa spre miercurea ciuc mergand pe drumul national deci pana la ultima casa pana acolo tine ciceu. Gara are nume de siculeni depoul este ciceu. Asa am auzit. GAra in totam sau depoul este pe terenul ciceului deci cea mai mare parte.

Acolo traiesc eu pe aproape la sandominic cam 16km de acolo. Este o gara destul de activa si daca vor sa faca si gara de incarcare de camione la partea de est a garii atunci osai fie mai mare activitatea. Nu este mort in totalitate.
Avatar utilizator
kdlehel


Mesaje: 614
Membru din: 01 Noi 2009, 19:09
Localitate: Sandominic

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde mikeattila pe 11 Ian 2011, 19:33

Pacat in ce hal a ajuns cel mai mare nod feroviar din Romania :shock:
Avatar utilizator
mikeattila


Mesaje: 95
Membru din: 22 Iun 2010, 20:06
Localitate: Tg.Secuiesc Jud.Covasna

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde Daniel pe 12 Ian 2011, 19:52

Din pacate nu stim sa conservam ceea ce au construit inaintasii nostri cu eforturi financiare si fizice de neimaginat in ziua de astazi. In definitv este vorba de a ne pastra Istoria, asa cum a fost ea, nu de a distruge niste lucruri pentru care generatii intregi au muncit trup si suflet. Se pare ca aceeasi situatie tragica si dezastruoasa este generalizata in Romania. Recent am explorat si alte complexe feroviare din tara si peste tot nepasarea si distrugerea isi fac simtita prezenta... :(
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde EA033 pe 18 Ian 2011, 00:36

Iata ca, cu putin noroc, am reusit sa aflu ca la data de 18 octombrie 1897 a fost data in folosinta gara si depoul din Ciceu :)
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde Daniel pe 18 Ian 2011, 00:37

Felicitari! Cred ca de acum incolo unii autori de carti au aflat deja si aceasta data extrem de rar de descoperit pina acum cateva momente! Bravo domnule! :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Complexul Feroviar Ciceu

Mesajde Vladyz pe 20 Ian 2011, 14:45

In primul rand vreau sa il felicit pe domnul EA033 pentru articol. Mi se pare trist cand asemenea locomotive ( unele ce au avut o mare importanta la C.F.R) ajung sa sfarseasca ruginind, uitate de lume. Mai tarziu vor regreta ca au dat aceste locomotive la fier vechi doar pentru niste bani in plus.... Rusine celor care fac asta...
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Următorul

Înapoi la COMPLEXE FEROVIARE DIN ROMÂNIA / ROMANIAN RAIL COMPLEXES

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki