Observand lipsa trenurilor pe centura feroviara feroviara a Bucurestiului din zona de Nord de cativa ani, am decis sa realizez o incursiune intre Statile CF Otopeni si Mogosoaia, acesta incursiune a fost realizata in data de 24.07.2011.
Gara Otopeni
Cladirea veche a garii Otopeni este posibil sa fi fost construita pe la finele anilor ’40 ale secolului trecut. Data infiintarii statiei este 17.11.1886 . Nici numarul initial de linii nu am reusit sa-l aflam.
In “Indexul alfabetic al statiilor” din anul 1956, statia Otopeni apare cu codul 100 4 2, pe sectia de circulatie cu numarul 46. Numarul de ordine al statiei era 02, asadar a doua de pe aceasta sectie.
Astazi, in statia de C.F. Otopeni, aflata in apropierea fostului fort cu acelasi nume (astazi unitate militara), mai gasim vechea cladire de calatori a statiei, cu un W.C. public, alei cu gard viu, vechi stalpi de iluminatie si urme ale dotarilor specifice, precum si o noua cladire a statiei ce adaposteste releele SCB precum si Biroul de Miscare, undeva la parterul cladirii, constructie adaugata in anul 1972, odata cu dotarea sectiei cu instalatii de tip CED, BLA si instalatie de autostop.
Stalpi ramasi doar cu suportii pentru fir
Statia detine un numar de 7 linii, dintre care 4 electrificate, iar a saptea desfiintata. Lungimea lor este de 750 de metri.
Vedere a statiei Otopeni catre Voluntari
Linile 2-3 directele statiei CF Otopeni
Stalpi pentru sustinerea firului de contact au ramas doar cu firu de otel, cel de cupru a fost furat
Efectele furtului de cupru
In zona semnalalelor de iesire din statia CF Otopeni spre Mogosoaia s-a furat tot sistemul de prindere a firului contact, afisand o imagine dezolanta cu stalpi goi si vegetatia care incet, incet, acapareaza linile...
Vegetatia incepe sa camufleze linile
Linia folosita la macazurile de intrare in statia CF Otopeni sunt produse la Combinatul Siderurgic Resita in anul 1988, si sunt de tipul 49.
Sina produsa a Combinatu Siderurgic Resita in anul 1988 de tip 49
Din cauza lucrarilor de constructie a pasajului suprateran peste calea ferata cei de la CNCF „CFR” SA au fost nevoiti sa demonteze reteaua aeriana de alimentare a locomotivelor electrice, iar dupa terminarea lucrarilor s-au montat stalpi noi din metal.
Contragreutatile din beton folosite pentru intindeferea firului de contact aruncate
Smenalele de intrare ale Statiei CF Otopeni vedere dinspre Mogosoaia
O data cu reparitia CB-ului furtul de catenara se opreste, dar continua distrugerile sistemului de semnalizare a trenurilor .
Borna kilometrica
In zona semnalului de ramificatie pentru linia industriala a Arcelor Mittal aflata pe CB s-au furat componente feroviare pentru dirizarea traficului.
Pe parcurs am tot descoperit vandalizari, furturi de inductori distrusi pentru a le putea sustrage electromagneti aflati in carcasa de plastic .
Odata cu separarea centurii Feroviare de centura Rutiera, furturile au luat din nou amploare, ramanand doar stalpii si linia. In rest s-a furat tot ce se putea valorifica.
In primul rand au fost distruse zonele de intindere pentru a putea avea acces mai usor la reteaua aeriana de alimentare a locomotivelor care este fabricata din fir de cupru, care dus la centrele de colectare a fierului vechi poate aduce venituri frumoase.
La jumatatea distantiei intre Statiile CF Mogosoaia si Otopeni in plin camp, catenara impreuna cu tot sistemul de prindere al acesteia care este furat, ramanand doar niste stalpi golasi, izolatori sparti, indusi furati .
Semnalele de trecere care nu sunt în exploatare, două sipci încrucisate, fixate pe semnale .
La zona neutra aflata la km 8+900 intre Mogosoaia si Otopeni am ramas socat cand am vazut ca era fost vandalizata, distrusa si furate toate componentele (relee, bobine, circuite, etc) care se aflau pe stalpi si in camin .
Deconectează disjunctorul locomotivei electrice
Balize avertizoare
Caminul si interiorul caminului.
Indicatorul de deconectare a disjunctorului este la 300 m!
Balize avertizoare
Incet, incet, ne apropiem de statia CF Mogosoaia iar peisajul dezolant continua cu aceleasi furturi si distrugeri a retelei aeriene de alimentare a locomotivelor electrice .
In zona semnalelor de intrare in Statia CF Mogosoaia inca se mai vad urmele furturilor de componente. Dupa semnalele de intrare acestea dispar datorita patrulelor politiei TF care are un post in incinta garii .
In pozele de mai jos se poate observa linia Urziceni si cele doua fire de pe centura care se racordeaza in 700 in Statia CF Mogosoaia.
Iar in incheiere va propun sa vizionati o filmare cu trenul R 874 Galati - Bucuresti Nord via Urziceni care trece pe linia 3 directa a Statiei CF Mogosoaia in directia Pajura HM.
Semnal de trecere al statiei Mogosoaia
English/Frenchon PM!
Equinoxe
Trance does not lead to drugs. It is the drug. It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Ei bine, la cateva luni dupa incursiunea lui Zofei pe aceasta sectie a liniei de Centura, impreuna cu Trifu am pornit din nou prin luna August a lui 2011 pe o parte din acest traseu. Ca de obicei, Zofei a fost ghidul nostru. De aceasta data am studiat mai atent linia si am descoperit lucruri interesante pe care le vom impartasi cu voi, pe parcursul a cateva parti.
Am pornit din capatul X al statiei c.f. Mogosoaia catre racordarea cu linia de centura. Incet incet, am strabatut la pas o buna parte din linia catre Otopeni. Ne-am oprit undeva la intalnirea liniei ferate cu noua sosea de centura. In Mogosoaia, se afla garata pe una din abatutele statiei, o garnitura de vagoane tip Facopps de la Infrastructura, destinata lucrarilor de intretinere pentru Magistrala 700, lucrari care se desfasoara si astazi.
Convoi de vagoane Facopps la Mogosoaia / Foto: Daniel
Este interesant faptul ca cele doua fire de circulatie candva electrificate, contin cupoane de sina de doua tipuri: profile tip 65 si profile tip 49. Unele din cupoanele tip 49 sunt fabricate in anul 1942, insa calitatea lor este net superioara celor din ziua de astazi. Veti vedea si de ce. Este posibil ca ultima refactie a liniei sa dateze fie din anul 1977 cand s-a electrificat aceasta sectie, fie de prin anii '80 cand s-a introdus si semnalizarea de tip CED.
Pornim catre Centura din capatul X al statiei / Foto: Daniel
Pe parcurs, in drum catre iesirea din statia Mogosoaia, intalnim o groapa in ciuperca unui cupon de sina pe una din liniile statiei, dovada a patinajului vreunei locomotive a unui tren de marfa probabil.
O groapa in ciuperca liniei / Foto: Daniel
Semnalele de iesire din capatul X Mogosoaia / Foto: Daniel
Ne contiuam drumul catre iesirea din statia Mogosoaia. In zona racordarii cu linia de centura, descoperim noi dovezi ale caderii in paragina a acestei linii si a furturilor repetate. Aceasta portiune a liniei de centura a fost lasata necirculata cam de prin anul 2007, odata cu debutul lucrarilor la pasajul de supratraversare a liniilor de catre DN1 in zona Otopeni. De atunci, procesul de degradare s-a accelerat. Furturile au fost o alta cauza a distrugerii liniei. Un macaz blocat pe pozitia de directa ne atrage atentia printr-o joanta uriasa in directia abatutei (fosta racordare cu Centura).
O joanta 'generoasa' la unul dintre macazurile de racordare cu Centura / Foto: Daniel
Distanta este apreciabila / Foto Daniel
Macazul sigur este blocat si nefolosit de ani buni de zile / Foto: Daniel
Cupon de sina tip 49 din anul 1942 / Foto: Daniel
Acelasi cupon vechi de sina / Foto: Daniel
Fabricantul este celebra firma germana Krupp / Foto: Daniel
Referitor la prezenta acestui cupon de sina tip 49 din anul 1942, nu putem decat sa inaintam cateva ipoteze: fie se gasea la momentul ultimei refactii in stocul de cupoane nefolosite ale CFR-ului, fie a facut parte din vechea linie de centura si a fost refolosit (mai ales ca otelul de la Krupp este unul de o calitate deosebita), sau provine dintr-un lot de cupoane de sina importate din U.R.S.S. prin anii '50, cu prilejul transformarii tuturor liniilor pe ecartament normal din teritoriile proaspat capturate dupa 1945, in linii de ecartament larg. Asadar, daca provin dintr-un lot cumparat sau primit de la sovietici, ar fi putut face parte din zona Galitia (actuala Ucraina de vest), Basarabia sau cel mai probabil din fosta Prusie Orientala sau Slovacia (estul fostei slovacii). Insa, acestea raman doar ipoteze...
Asadar, ne continuam drumul...
Mergem mai departe pe unul din firele catre Otopeni / Foto: Daniel
La tot pasul apar urmele distrugerilor cauzate de furturile repetate.
In aceeasi zona un pichet de cale desfacut din care presupunem ca lipsesc diverse componente / Foto: Daniel
Intram pe firul din dreapta catre Otopeni de la iesirea din Mogosoaia (posibil firul 1) / Foto: Daniel
Urme de 'civilizatie' / Foto: Daniel
Se pare ca intilanirea cu fostul fir 1 de circulatie (dupa cum presupunem) ne arata faptul ca de aici incepea reteaua de contact, dupa aparitia semnului de sfarsit al retelei de contact intors de partea cealalta a stalpului ce ancora finalul aceastei retele...
Candva sfarsitul retelei de alimentare / Foto: Daniel
Pe fostul fir 1 al liniei de centura / Foto: Daniel
Panorama a fostelor fire de circulatie electrificate ale Centurii catre Otopeni. In stanga Magistrala 700 catre Faurei / Foto: Daniel
In fata noastra foste semnale de intrare dinspre centura / Foto: Daniel
Se pare ca nici inductorii nu au fost crutati de catre hotii de componente de cale, asa dupa cum vazuseram si in pozele lui Zofei. E drept, ca din interiorul lor hotii nu prea au ce lua, insa au "incercat"...
Un inductor scos din uz si spart / Foto: Daniel
Detaliu inductor avariat / Foto: Daniel
Inaintam prin caldura dupa amiezii de august... / Foto: Daniel
Se pare ca o borna hectometrica ne indica faptul ca am ajuns in zona kilometrului 8+1. Linia descrie o curba la dreapta, dupa care se pierde in zare. Inca ne mai aflam in vecinatatea Magistralei 700 (catre Urziceni) de unde se aude un zgomot infundat... Insa, ne vom opri aici intr-o prima partea a acestei incursiuni. Vom vedea in episoadele urmatoare ce am mai descoperit, sau cat de "diferit" arata linia fata de imaginile lui Zofei din primavara aceluiasi an.
O veche borna hectometrica ce indica faptul ca suntem la km 8 + 1 / Foto: Daniel
Mai departe, linia se inscrie intr-o curba la dreapta cum vii dinspre Mogosoaia / Foto: Daniel
In stanga noastra, pe M700 se aude un zgomot... / Foto: Daniel
Cam atat din primul episod al acestei noi explorari marca Railnet.ro.
Nenorocitii au spart inductorii ca sa le ia bobina. Nu se candesc ca acea bobina costa de 10000 mai mult decat scot ei pe ea.Asta este tara in care traim.
Stai asa sa vezi continuarea expeditiei noastre pe linie. Vei ramane uimit de ceea ce vei vedea atat in acest nou episod cat si in celelalte... Asadar sa ne reluam drumul spre Otopeni.
Trifu si Zofei se abat de la traseu / Foto: Daniel
Undeva in stanga noastra, pe Magistrala 700, trece un personal (la acea vreme inca nu erau denumite "regio") dinspre Urziceni.
In departare un personal de la Urziceni / Foto: Daniel
Trenul a intrerupt pentru cateva momente "linistea" nepasarii asternuta peste aceste linii abandonate si jefuite de amatorii de fier vechi...
Am suprins trenul care a intrerupt 'somnul' nepasarii... / Foto: Daniel
Ne continuam aventura de explorare a acestei linii, printre inductori sparti si catenara devastata...
Un alt inductor spart / Foto: Daniel
Ne continuam drumul / Foto: Daniel
O constatare interesanta asupra celor doua fire de circulatie: cel dinspre Otopeni (directia Y a liniei) este alcatuit din cupoane de sina tip 65 iar cel dinspre Mogosoaia catre Otopeni (directia X a liniei) contine cupoane de sina tip 49.
Pe firul dinspre Otopeni cupoane tip 65 / Foto: Daniel
Alt cupon tip 65 / Foto: Daniel
Pe firul de la Mogosoaia la Otopeni cupoane tip 49 / Foto: Daniel
Detaliu inscripite tip cupon sina 49 / Foto: Daniel
Cupoanele de aici sunt marca BRITISH STEEL / Foto: Daniel
Mai departe in directia X a liniei de Centura, pe firul din sens opus, descoperim un fost semnal prevestitor al carui catarg pare lovit de o "furtuna" care l-a lasat inclinat pentru totdeauna... Prin "vegetatia feroviara" abundenta, cum o denumeste Trifu, gasim resturile altui semnal doborat la pamant...
Un fost semnal repetitor al firului dinspre Otopeni, devastat / Foto: Daniel
Detaliu semnal / Foto: Daniel
Trifu inspecteaza acest fost semnal / Foto: Daniel
Totul e praf si pulbere... / Foto: Daniel
Catargul este inclinat. Semnalul dadea candva indicatii in directia Y a liniei de centura / Foto: Daniel
O cutie din baza catargului unui alt semnal cazuta prin tufe / Foto: Daniel
Aceeasi cutie victima a distrugerii / Foto: Daniel
Focurile vechiului semnal mai au cateva becuri arse / Foto: Daniel
De aici, Trifu profita de ocazie si ia o imagine de la "inaltime" de pe catargul fostului semnal catre Otopeni:
Catre Otopeni / Foto: Trifu22
Ne continuam drumul, gasind aceleasi lucruri interesante. E drept ca intilnim cupoane tip 49 marca ZENICA, nu numai BRITISH STEEL sau KRUPP ca pana acum.
Tot pe firul catre Otopeni (directia X) cupon tip 49 marca ZENICA / Foto: Daniel
Detaliu al aceluiasi cupon / Foto: Daniel
Catenara devastata la tot pasul / Foto: Daniel
La finalul acestui episod al incursiunii noastre, va prezint o mica "ciudatenie" as putea spune. Aici nu cunosc intru totul treaba celor de la Infrastructura si am sa va prezint un tip special de "cuie" sau marcaje, infipte pe traversele de lemn ale liniei. Este interesant faptul ca aceste piese sunt marcate "67" iar dispunerea lor nu este identica pe fiecare traversa.
Un cui mai ciudat de dimensiuni mici marcat '67' pe traversele de lemn / Foto: Daniel
Amplasamentul unuia din cuie / Foto: Daniel
Dimensiuni comparative ale cuiului cu pricina / Foto: Daniel
Detaliu cui STAS batut in mai toate traversele firului catre Otopeni / Foto: Daniel
In drumul nostru, apar balize avertizoare ale unei zone neutre. Primele sunt cele de tipul: "Atentie, indicatorul de deconectare a disjunctorului este la 300 m." Asadar, mai sunt 300 de metri si vom ajunge la acea zona neutra, pe care v-a prezentat-o Zofei la inceputul acestui subiect. Insa, ce vom mai vedea spectaculos fata de imaginile lui Zofei, ramane de vazut in episodul urmator.
La numai 300 de m o zona neutra conform balizelor avertizoare de pe stalpi / Foto: Daniel
Ce iti mai place sa minti, tu si umblatu pe la Mogosoaia ce gluma buna )) =))), nu ai fost in stare sa vii cu poze cu furtu de catenara de la buciumeni, dar nu tu ai mers pe racordul Mogosoaia - Otpeni )) =))) .
English/Frenchon PM!
Equinoxe
Trance does not lead to drugs. It is the drug. It's a way of sharing your deepest emotions with others.
Iata ca aventura noastra pe aceasta sectie continua. In aceasta noua parte vom vedea in ce hal a ajuns zona neutra dintre Mogosoaia si Otopeni. In fata noastra pe niste stalpi dezgoliti apar balizele avertiozoare, ruginite... Peisajul este dezolant, la fel ca si pana acum. Suporti devastati, cablul de alimentare furat, ceva ramasite ale cablului portant ramas suspendat.
'Atentie, indicatorul de deconectare a disjunctorului este la 300 m'... / Foto: Daniel
Baliza avertizoare de 300m de pe partea opusa / Foto: Daniel
Suporti de catenara avariati / Foto: Daniel
Candva stalp de ancorare a retelei / Foto: Daniel
Detaliu cupon de sina tip 49 / Foto: Daniel
Linia pare necirculata de multa vreme / Foto: Daniel
Ne apropiem de fosta zona neutra spre Otopeni / Foto: Daniel
'Atentie, indicatorul de deconectare a disjunctorului este la 100 m'... / Foto: Daniel
Indicatorul similar de pe firul 1 (catre Otopeni) / Foto: Daniel
Stalp cu ancora a unei foste zone de intindere / Foto: Daniel
Stalp de acelasi tip, pe partea opusa / Foto: Daniel
Iata-ne ajunsi si in fosta zona neutra. Un indicator de conectare a disjunctorului "privind" catre un viitor incert, ne introduce in atmosfera apocaliptica de aici...
Intram in 'zona neutra' / Foto: Daniel
Primele semne ale devastarii. / Foto: Daniel
Detaliu indicator de conectare a disjunctorului / Foto: Daniel
Stalpul cu indicator avariat grav / Foto: Daniel
A ramas numai portanta / Foto: Daniel
Stalpul cu suportii deplasati / Foto: Daniel
Vom explora si sit-ul ce adapostea candva aparatura de control a zonei neutre, precum si sistemul de cleme epntru punere a masa a acesteia, in cazul in care, vreun mecanic neatent nu reusea sa treaca de zona neutra. In acest caz, trebuia sa actioneze acest sistem pentru a putea iesi cu locomotiva din "pana prostului". In interiorul sit-ului parca a trecut uraganul. Imaginile vorbesc de la sine...
Sit-ul ce adapostea candva aparatura de control a zonei neutre / Foto: Daniel
Imagine a ramasitelor zonei neutre pe firul 1 / Foto: Daniel
Sistemul de anclemare pentru punerea la masa a zonei neutre e devastat. / Foto: Daniel
Panorama a consolei devastate. / Foto: Daniel
Imagine de ansamblu a fostei zone neutre... / Foto: Daniel
Detaliu izolatori si cleme punere la masa / Foto: Daniel
Mecanism deconectare distrus / Foto: Daniel
Sa aruncam o privire in interiorul sit-ului... / Foto: Daniel
Sa intram putin si in acest sit.
In interior, un panou electric facut zob / Foto: Daniel
Panorama a interiorului devastat. / Foto: Daniel
Resturi ale unor temporizatoare presupun. / Foto: Daniel
Posibil foste diode. / Foto: Daniel
Un intreg panou electric distrus. / Foto: Daniel
Se pare ca resturile sistemului de enclemare pentru punere la masa a zonei neutre, devine de un real interes pentru Trifu pe teren. E drept, ca in cazul acestui reportaj, contribuitia sa este zero, contrar asteptarilor. Insa, ne descurcam cum putem.
Mecanismul stalpului de punere la masa. / Foto: Daniel
Detaliu angrenaje / Foto: Daniel
Partea superioara a unui stalp de punere la masa a zonei neutre. / Foto: Daniel
Trifu admira un astfel de sistem de anclemare / Foto: Daniel
Aici lipsesc multe componente / Foto: Daniel
Detaliu izolatori si sistem de acnlemare devastat / Foto: Daniel
Iesirea catre Otopeni din zona neutra / Foto: Daniel
Incet, incet, iesim si noi din zona neutra. Ne continuam drumul pe mai departe. Firul "2" (cel din dreapta imaginii) ce vine de la Otopeni pare necirculat de ani buni. Trifu mai zaboveste pe la sistemul de punere la masa. Din cea imi aduc eu aminte l-am filmat cand exemplifica modul de folosire si functionare al acestuia. Insa, e posibil ca filmarea cu pricina sa se fi pierdut... De undeva din "vegetatia feroviara" ce a napadit si aceasat sectie, mai apare un indicator, ce parca se chinuie din rasputeri, sufocat de frunze, sa mai anunte unor trenuri fantoma, ca trebuie conectat disjunctorul...
Firul 2 (cel din stanga) este nefolosit / Foto: Daniel
Sufocat de frunze, un alt indicator... / Foto: Daniel
'Conecteaza disjunctorul locomotivei electrice' / Foto: Daniel
Atinge daca mai ai ce... / Foto: Daniel
Pe drum, strivit pe un cupon de sina ruginit si nefolosit, zace o bucata din firul purtator. Probabil aceasta a fost folosit de hoti intr-o incercare de taiere a bucatii de linie si ulterior ridicare a ei. Mai ramanem putin in spatiul fostei zone neutre pentru cateva detalii.
Capatul unui cablu portant cazut pe linie si strivit sub rotile vreunui tren / Foto: Daniel
Probabil a fost folosit in incercarea de a ridica acest cupon de sina / Foto: Daniel
Detaliu capat cablu de otel pentru portanta. / Foto: Daniel
Detaliu suport sigurante / Foto: Daniel
Capacele unor foste rezistente. / Foto: Daniel
Toate acestea provin din acest mecanism dsitrus / Foto: Daniel
Posibil un fost rastel pentru componente electrice / Foto: Daniel
Inainte de a merge mai departe, Trifu insista in prezentarea unor componente electronice, despre care la vremea respectiva a avut ambitia de a scrie un material separat la "Minitehnicus". Din pacate initiativa nu s-a concretizat deloc in mai bine de un an de zile de la efectuarea acestei incursiuni, care nu putea astepta sa fie prezentata peste vreun deceniu. Asadar, am inclus si aceste imagini, cu explicatiile generaliste pe care le pot oferi eu...
Detaliu al unei placute electronice / Foto: Daniel
Detaliu cu foste puncte de fixare a unor punti, condensatori, etc. / Foto: Daniel
Partea pe care au fost fixate piesele electronice / Foto: Daniel
Alte placute electronice, relicve ale unor timpuri recent apuse... / Foto: Daniel
Inaintam catre "necunoscut"...
Mai departe spre 'necunoscut'. / Foto: Daniel
Alte urme de 'civilizatie'. / Foto: Daniel
Inainte ca linia sa descrie o curba la dreapta, semnale de trecere. Cel de pe stanga este desfiintat... / Foto: Daniel
Cam atat din aceasta parte a explorarii noastre. Pot spune ca azi, 21 decembrie 2012, unii asteapta "Sfaristul Lumii"... Se pare ca la CFR acesta a sosit cu cativa ani mai devreme...
Ai dreptate. Hai sa vedem si ultima parte a acestei descrieri. Asadar, ne continuam drumul in directia X a liniilor, catre Otopeni. Treuie mentionat faptul ca noi am strabatut la pas aceasta sectie numai pana la intersectia liniilor cu soseaua de centura in apropiere de Otopeni.
Pe stanga semnal de trecere catre Otopeni si dulapuri / Foto: Daniel
In fata noastra apar doua semnale de trecere BLA si cu functie de semnal prevestitor. Cele de pe firul 1 (directia X catre Otopeni) inca mai sunt functionale. Cred ca acest fir mai este circulat ocazional, o alta dovada in acest sens fiind luciul liniilor si faptul ca linia parea burata la data cand am trecut noi prin zona (prisma de balast parea proaspat reasezata). Langa catargul celor doua semnale se afla si doua dulapuri ale instalatiei SCB inca in stare buna. Semnalele de pe firul 2 (dinspre Otopeni catre Mogosoaia) se observa clar ca sunt desfiintate, avand fixate cele doua scanduri incrucisate, si fiind scoase de sub tensiune. Posibil ca lampile sa fie arse, insa toate semnalele de pe acest fir pareau a fi deconectate de la alimentarea electrica.
Acelasi semnal Bl de trecere al firului 1 / Foto: Daniel
Pe partea opusa semnalul este desfiintat / Foto: Daniel
Pe firul 2 nu se mai circula demult / Foto: Daniel
Detaliu semnal scos din uz (directia X) / Foto: Daniel
Semnalul de pe firul 1 si cele doua dulapuri inca intregi / Foto: Daniel
Catre apus de soare... / Foto: Daniel
Semnalul dezafectat de pe firul 2 inca in picioare. / Foto: Daniel
Acelasi semnal prevestitor candva / Foto: Daniel
Un inductor spart / Foto: Daniel
Inductor spart alaturi de un sistem similar pentru semafoare mecanice. / Foto: Daniel
Detaliu semnal dezafectat firul 2 (directia Y) / Foto: Daniel
Lampile par arse / Foto: Daniel
Candva... reperul semnalelor luminoase de trecere ale blocului de linie automat cu functie si de semnale prevestitoare / Foto: Daniel
De aici mergem mai departe. Pe drum, Trifu gaseste tot felul de componente de la automatizarile liniei. In fata noastra pe forul 1 apare un sir de stalpi de catenara dezgolitit de suporti si de coliere, practic doar niste relicve a ceea ce a fost candva un fir de linie electrificat. Pe unul din acesti stalpi inca mai sta desenat cu vopsea un semn care dovedeste ca aici au avut loc in urma cu ani buni, lucrari de reparatie a liniei. Din cate stiu acest semn care de obicei apare pe balize, are ca rol acoperirea echipelor de muncitori care executa lucrari in timpul circulatiei, si se amplaseaza in ambele sensuri la o distanta de 1000 de metri de locul lucrarii. NU intru in prea multe detalii, insa, este o descoperire interesanta.
Relicva a unui sistem de automatizare / Foto: Daniel
In directia X catre Otopeni / Foto: Daniel
Stalpi goliti de suporti... / Foto: Daniel
Pe baza stalpului o urma a unor lucrari efectuate candva pe linia curenta. / Foto: Daniel
Pe firul 2... / Foto: Daniel
Mai departe pe firul 2 care arata necirculat, apar fel de fel de "minuni":
Traverse sparte. / Foto: Daniel
O panza groasa testuta pe inima cuponului de sina. / Foto: Daniel
Un adevarat vartej de panza a nepasarii / Foto: Daniel
Aici si-a croit adapost un gandac / Foto: Daniel
Lasam in urma cele doua semnale de trecere si prevestitoare / Foto: Daniel
Mai departe catre Otopeni. / Foto: Daniel
Pana la intilnirea noastra cu soseaua de centura, mai avem de strabatut o portiune interesanta de linie, ce intra printr-o mica padure. Si aici reteaua aeriana de alimentare este distrusa. Am gasit si ramasitele unei zone de intindere. Inainte de a merge paralel cu soseaua de centura, linia mai descrie o curba la stanga ce taie lizera padurii.
Catenara avariata grav / Foto: Daniel
Candva si o zona de intindere / Foto: Daniel
Resturi ale portantei pe suportii unui stalp / Foto: Daniel
Stalpul cu ancore de tensiune al zonei de intindere / Foto: Daniel
Trfiu dezamagit de 'peisaj' / Foto: Daniel
Ne oprim sa studiem putin zona / Foto: Daniel
Zofei devine fascinat de ceea ce vedem / Foto: Daniel
Detaliu de retea devastata / Foto: Daniel
Pe aici 'a batut vantul' / Foto: Daniel
Nici pe partea opusa nu e cu mult mai bine / Foto: Daniel
Reteaua pare ca ar fi fost pliata de cei de la Electrificare / Foto: Daniel
Spre apus, inaintam cu greu pe firul 1 / Foto: Daniel
Trfiu ne cam lasa in urma / Foto: Daniel
Linia descrie o curba la stanga ce taie liziera unei padurici / Foto: Daniel
Nu mai e mult pana la sosea / Foto: Daniel
Orele 19.35. Ne apropiem de finalul calatoriei noastre / Foto: Daniel
Ajungem si noi la capatul acestei incursiuni, obositi si cu gandul la ceea ce a fost odinioara aceasta linie... Soseaua de centura, cosntruita recent, pare ca va inlocui incet linia ferata si o va trimite in neant...
In dreapta liniei se gaseste soseaua de centura / Foto: Daniel
Aici se incheie si 'povestea' noastra / Foto: Daniel
Lasam linia si povestile sale in urma, cu gandul la vremuri mai bune...
Aproape toata catenara este furata. Felicitari celor din minister ca nu se mai ocupa de ea. Acum cateva miliarde de euro ca sa o punem la loc. Tziganii au luat maxim 10 bastoane pe ea
Din pacate se fura de peste tot. Nu ma mai mira nimica... Acum cativa ani unii au pus in vaznare Casa Poporului pe Ebay. Asadar, cand vor fura si Ministerul cu totul?
Mai nu e vorba de dat la privati. Ei smulg si taie cablurile alea. La cum am vazut nu mai pot fi folosite. Au spart intr-o zi 3 DA-uri si de la 2 au uitat cablurile. M-am uitat la ele si erau distruse. Problema e alta. Hotii cunosc la perfectie locomotiva si cand scot cablurile le taie de unde incep si unde se termina fara sa demonteze alte dulapuri.
electrica023 scrie:Mai nu e vorba de dat la privati. Ei smulg si taie cablurile alea. La cum am vazut nu mai pot fi folosite. Au spart intr-o zi 3 DA-uri si de la 2 au uitat cablurile. M-am uitat la ele si erau distruse. Problema e alta. Hotii cunosc la perfectie locomotiva si cand scot cablurile le taie de unde incep si unde se termina fara sa demonteze alte dulapuri.
Politia Transporturi Feroviare ce face ? Doarme in post nu e asa !!!
English/Frenchon PM!
Equinoxe
Trance does not lead to drugs. It is the drug. It's a way of sharing your deepest emotions with others.
La depou exista un dezavantaj: In spate este Remarul(50-60% din gard) iar restul camp. La 1-2 km este un sat Lunca Pascani unde sunt niste tigani. Acei tigani dau lovitura.Gardul este ciuruit la propriu. L-au taiat,l-au reparat,iar l-au taiat,iar au reparat,...,...,........... .Ei actioneaza doar in noptile cu ceata sau viscol,ploaie,vant(contii meteo nefavorabile) cand e greu de auzit. Au fost vazuti de cateva ori, oparte chiar prinsi de politie in flagrant.
O intrebare usoara cu un rapuns greu de tot... Cam toate liniile erau bine puse la punct inainte de 1989. Stiu ca centura de nord mai era folosita in vremurile bune pentru a devia traficul de calatori catre Constanta pe timpul lucrarilor efectuate la M800. Stiu ca si in anii '80 cand s-a lucrat la metrou pe sub M800 si s-a subtraversat salba de lacuri din nordul Bucurestiului, a mai fost deviata circulatia pe aceasta varianta. Pe ea puteau circula direct trenurile de marfa de la Buftea via Mogosoaia catre M800, racordarea aflandu-se undeva intre statiile Pantelimon si Pasarea. Aveai si avantajul unor grupe de primire - expediere in statia Constantin David (actuala Voluntari) si uite asa ar fi fost in continuare o linie buna pentru marfa.
De ce a fost abandonata? Asta nu pot sa-ti raspund. Pur si simplu imi scapa. Or fi fost interese, o fi fost delasare sau pur si simplu subfinantarea voita a caii ferate...
Ma intreb oare cum si-au dat ei seama ca prin firele alea nu mai trece curentu.
Adica, ma rog, avand in vedere ca sub acel pod (nu am idee cum se cheama), au avut "mila" sa schimbe stalpul cu unul "nou" dupa ce si-au terminat treaba.
Si stai...toate firele alea, toti suportii aia, toate intinzatoarele alea (daca asa se cheama), le-au furat tiganii ? Sau au venit sefii mari si au incalcit ei acolo ?
Si daca le-au furat tiganii, cum naiba le-au rupt asa rau fara sa ii vada nimeni ? Adica mai rupi acolo o bucatica intre 2-3-5 catenare dar chiar toata linia ? + ca e si langa o sosea destul de circulata...
toata linia aia se afla in camp. A fost scoasa de sub tensiune prin punerea la masa sau deschiderea separatorilor. Au aruncat greutatile pe jos si au taiat cablul cu foarfeca.