Complex feroviar Galati

Informatii, descrieri despre complexele feroviare din România.

Complex feroviar Galati

Mesajde ldh80 pe 07 Mar 2017, 15:06

In acest topic, voi prezenta un scurt istoric al complexului feroviar galatean- al doilea (dupa cel din Iasi) din zona Moldovei.

In septembrie 1872, sunt date in exploadare caile ferate Bucuresti Nord- Ploiesti (Est)- Buzau- Faurei- Braila- Barbosi (actuala statie Barbosi Calatori)- Tecuci- Marasesti- Adjud- Bacau- Roman, Barbosi (actuala statie Barbosi Calatori)- Galati si Tecuci- Bârlad.


La data de 3/16 noiembrie 1878, cu ocazia razboiului ruso/romano-turc, este data in exploadare o cale ferata de ecartament larg de 1524 mm, intre Galati- Reni (actuala statie Reni-Vest)- Etulia- Abaclia- Basarabeasca- Cainari- Tighina 2.
Atunci, statie de frontiera romano-rusa a fost stabilita a fi statia Galati.


In 1912 se da in exploadare si linia Bârlad- Galati.

In anul 1898 este inaugurat tunelul feroviar (primul) dintre statiile Filesti si Galati, primul (alaturi de cel din Constanta) tunel feroviar din Romania, situat intr-o zona urbana.


In general, timp de cca 60 de ani, pana dupa 1960, nu se fac alte lucrari de mare amploare in complexul feroviar Galati, cu exceptia constructiei unor linii industriale, in special pentru deservirea portului fluvial.

Inca din 1872 este construita o cale ferata pentru deservirea vechiului port comercial Galati. Aceasta linie traverseaza strada Alexandru Moruzzi, trece (descriind o curba larga) pe langa intreprinderea Intfor, apoi traversa strada Portului si ajungea la vechiul port comercial (langa Pescariile statului).



Dezvoltarea masiva a complexului feroviar Galati incepe dupa 1960, ca urmare a industrializarii masive a Galatiului si in primul rand a constructiei Combinatului Siderurgic, unde in 1990 lucrau cca 70.000 de salariati.


Lucrarile efectuate dupa 1960, in cadrul Complexului CFR Galati, sunt:

-In privinta M700, in anii 50 se executa dublarea liniei Buzau- Faurei, iar apoi, intre anii 1965- 1971, se executa si dublarea liniei Faurei- Braila- Barbosi- Ramificatie Galati Calatori, ocazie cu care se realizeaza si cel de-al doilea tunel (inaugurat la 26 mai 1967).
Pana in 1979 linia Buzau- Faurei- Braila- Barbosi- Galati Calatori este si electrificata si echipata cu BLA.

Insa, ca urmare a constructiei Combinatului Siderurgic si a necesitatii aprovizionarii acestuia cu minereu de fier si din fosta URSS, a aparut necesitatea executiei unei linii de ecartament larg, care sa ajunga in incinta combinatului.
Acest fapt a trebuit avut in vedere atunci când s-a executat dublarea si electrificarea M700 (intre Faurei si Galati), si a dus la aparitia unei situatii unice, pe reteaua feroviara din Romania.
Astfel, intre Ramificatia CSG si Ramificatia Tunel, unul din fire (cel care trece prin tunelul vechi) a fost transformat in linie incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg, fiind si electrificat. Celalalt fir (care trece prin tunelul nou) a fost lasat numai ca si linie normala, fiind de asemenea electrificat.
Intre Ramificatia Tunel si Ramificatia Galati Calatori, s-au montat 3 fire de cale ferata: doua de ecartament normal electrificate si unul de ecartament larg (evident neelectrificat).
Intre Ramificatia Galati Calatori si statia Galati Calatori, s-a montat doar un singur fir de ecartament normal, electrificat.


VS pe M700 (intre Barbosi Calatori si Galati Calatori era in 1990 de 80 km/h.




-O precizare aparte se impune pentru partea finala a M700.
Dupa 1960, in contextul constructiei noilor statii: Galati Triaj Bazin Port Nou/Gara nr.8, Galati-Marfuri (cu grupa Galati-Transbordare) si Galati-Larga (cu doua grupe), statia de frontiera romaneasca este mutata de la Galati-Calatori la nou-infiintata statie Galati-Larga, iar statia de frontiera sovietica ramane la Reni-Vest (statia Giurgiulesti va fi construita dupa 1991).
Calea ferata dintre statiile Galati-Calatori (pe traseul amintit mai sus) si Galati-Larga (Grupa B), este transformata dupa 1960 in linie incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg. Calea ferata dintre statiile Galati Larga CFR si Reni-Vest SZD era in 1989 numai linie de ecartament larg.
Intre statiile Galati-Calatori si Reni-Vest se circula la cale libera.
VS era in 1990 de ?



-In privinta liniei 704, pe parcursul anilor 80, se executa dublarea liniei Barbosi Calatori- Ram. Barbosi Triaj Post 14- Barbosi Triaj h.- Sendreni- Independenta- Tecuci.
Lucrarile de electrificare a acestei linii incep in anii 80, dar s-au desfasurat intr-un ritm foarte lent.
In 1989 erau electrificate doar doua scurte portiuni din aceasta liniei: Barbosi Calatori- Ram. Barbosi Triaj Post 14 si la celalalt capat al liniei- Marasesti- Doaga (General Eremia Grigorescu).
In 1996 este electrificat si tronsonul Doaga (General Eremia Grigorescu)- Tecuci- Tecuci Nord hc.
In anul ? este terminata electrificarea sectorului Ram. Barbosi Triaj Post 14- Sendreni- Independenta.
Din decembrie 2013, se termina si electrificarea sectorului Independenta- Tecuci (incep sa circule ramele electrice pe acest sector). A fost ultima linie de cale ferata electrificata din Romania, pana in prezent.
Din aprilie 2015 incepe circulatia, pe acest sector, si a trenurilor de calatori, tractate cu locomotive 040-EC.
Dar datorita faptului ca substatia de tractiune de la Hanu Conachi nu a fost inca finalizata, pe sectorul Independenta- Tecuci, nu se poate circula cu locomotiva 060-EA, si pot fi maxim 4 vehicule feroviare cu tractiune electrica, concomitent pe acest sector.

In anii 80 cea mai mare parte a liniei 704 este echipata cu BLA, dar, abia la 16 noiembrie 2010, ultima statie de pe aceasta linie care mai era inca echipata cu instalatie SBW este in sfarsit echipata cu instalatie CED (statia Liesti).
Totusi, intre statiile Hanu Conachi si Barcea nu a fost montat sistem BLA, intre aceste statii circulandu-se in continuare la cale libera!

In 1990 VS pe linia Barbosi Calatori- Tecuci era de 100 km/h.



-In privinta liniei 703, aceasta era (si este si azi) sectie cu conducere centralizata a circulatiei.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Complex feroviar Galati

Mesajde ldh80 pe 07 Mar 2017, 15:36

In afara de aceste 3 linii care converg in complexul CFR Galati (M700, linia 704 si linia 703), constructia a noi statii, a Combinatului Siderurgic si a altor unitati industriale, precum si dezvoltarea portului, au dus dupa 1960 la constructia de linii de racord in interiorul complexului, linii pe care le voi mentiona mai jos:


-Sendreni- Barbosi Triaj Grupa A- Barbosi Triaj Grupa B, linie simpla electrificata, construita pentru a racorda marele triaj de la Barbosi

-Ram. Barbosi Triaj Post 14- Barbosi Triaj Grupa B, linie simpla electrificata

-Ram. Barbosi Triaj Post 14- pasaj denivelat peste M700 si peste linia 704 (pasaj situat la intrarea in statia Barbosi-Calatori)- Ram. Pod Siret, linie simpla electrificata.
Aceasta linie permite accesul direct din directia Tecuci in directia Braila, evitând rebrusarea in statia Barbosi-Calatori.

-Ram. Barbosi Port- Barbosi Port HM
Linie simpla, pe care se circula la cale libera.

-Barbosi Triaj Grupa B- Barbosi Calatori (cu racordare in capatul spre Filesti al statiei Barbosi Calatori), linie dubla electrificata.

-Barbosi Triaj Grupa B- Barbosi Calatori (cu racordare in capatul spre Braila a statiei Barbosi Calatori), linie dubla electrificata

-Barbosi Triaj Grupa A- CFU Malina, linie dubla

-Barbosi Calatori- CFU Catusa, linie simpla

-CFU Catusa- Ramificatie CSG, linie incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament normal, cat si pentru ecartament larg.
Este echipata cu BLA.
Aceasta trece pe sub Calea Smârdan, strabate cartierul de case Filesti, apoi, la sud de cimitirul Stefan cel Mare, trece pe sub o cale ferata industriala, si se racordeaza la M700 la Ramificatia CSG, inainte de intrarea in tunel. Este utilizata de trenuri de marfa pe ecartament larg, pentru aprovizionarea cu minereuri a combinatului.

-Ramificatie Tunel- pe langa Ramificatie Galati Calatori- Galati Brates, linie de ecartament larg.
Aceasta merge paralel cu M700 intre Ramificatie Tunel- Ramificatie Galati Calatori, apoi se indreapta spre est, trece peste strada Macului si peste linia 703, si ajunge in statia Galati-Brates.

-Ramificatie Galati Calatori- Galati Brates, linie simpla electrificata.
Trece de asemenea peste strada Macului si peste linia 703.

-Galati Calatori- Galati Brates, linie de ecartament larg, care intersecteaza la nivel strada Macului

-Galati Calatori- Galati Brates, linie de ecartament normal electrificata, ce intersecteaza la nivel strada Macului.

-Ram. Brates- Galati Brates, linie normala simpla. Permite accesul din directia Bârlad in directia Galati-Brates, evitând rebrusarea in statia Galati-Calatori.

-Galati Brates- Galati Marfuri, linie incalecata cu 4 sine, si electrificata.

-Galati Marfuri- Galati Larga, linie incalecata cu 4 sine.

-Ram. Badalan- Galati Brates, linie incalecata cu 4 sine.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Complex feroviar Galati

Mesajde ldh80 pe 07 Mar 2017, 16:04

Dupa 1960 se fac ample lucrari de dezvoltare si sistematizare a statiilor din complexul CFR Galati, si se construies si alte statii noi.

In 1990 Complexul CFR Galati cuprindea urmatoarele statii:


-Statia Sendreni, care aveea rolul de primire a garniturilor de marfa ce urmau a fi trimise si prelucrate in triaj.
Statia este chipata cu instalatie CED si are cca 6 linii.


-Triajul Barbosi (care este de fapt situat in zona satului Movileni), cu doua grupe, si cu cca 32 de linii in grupa B, fiind astfel unul dintre cele mai mari triaje din Romania.


-Statia Barbosi-Calatori, nod feroviar situat la întâlnirea liniei 704 cu magistrala 700.
Are instalatie CED si cca 8 linii.
Este situata in cartierul cu accelasi nume.


-HM barbosi-Port.
Este situata pe teritoriul judetului Braila si deserveste portul industrial (mineralier) al combinatului siderurgic.
Are instalatie tip SBW si cca 5 linii.


-Statia Filesti.
Are instalatie CED, cca 6 linii.
De aici se desprindea o cale ferata industriala, care mergea paralel cu M700, apoi trecea pe un pasaj denivelat peste calea ferata CFU Catusa- Ramificatie CSG, apoi trecea pe la sud de cimitirul Sfantul Stefan, apoi ajungea intr-o Antestatie Industriala, de unde se ramificau linii industriale pentru: Vinalcool, Intreprinderea de prelucrarea lemnului, si alte linii industriale, care treceau pe deasupra tunelului, traversau soseaua de centura a municipiului Galati, si intrau in interiorul municipiului Galati, pentru a deservi: Fabrica de bere Martens, Depozite, Galacta, Galmopan si Trefo.
De asemenea, din statia Filesti, se ramifica si alte linii industriale.


-Statia Galati-Brates
Nu am putut afla tipul instalatiei cu care este echipata si numarul de linii (are linii atat de ecartament normal, cat si de ecartament larg)


-Statia Galati-Marfuri.
Are macaze mecanice.
Are atat linii de ecartament normal, cat si de ecartament larg.
Cuprinde si Grupa Transbordare, unde se realizeaza transbordarea marfurilor si transcontainerelor, din vagoane de ecartament normal in vagoane de ecartament larg si invers. Din grupa transbordare se ramifica linii industriale, care traverseaza Calea Prutului (dupa bucla de intoarcere a tramvaielor situata pe Calea Prutului), si deservesc: portul Bazinul-Nou, Fabrica de prefabricate din beton, SC Unicom Oil Terminal SA, statia de sortare a minereului.


-Statia de frontiera CFR Galati-Larga
Cuprinde doua grupe, cu linii atat de ecartament normal, cat si de ecartament larg.
Are macaze mecanice si semnale luminoase.
Din Grupa B a statiei Galati-Larga se desprinde o cale ferata industriala, care deserveste: statia de sortare a minereului, SC Unicom Oil Terminal SA si portul Bazinul Nou.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Complex feroviar Galati

Mesajde ldh80 pe 07 Mar 2017, 19:48

-Statia Galati Triaj Bazin Port Nou/Gara nr. 8
Este cuprinsa in perimetrul delimitat de strazile: Alexandru Moruzzi, Lemnari si Vezuviului.
Are atat linii de ecartament normal, cat si linii de ecartament larg.
Are macaze mecanice, semnale ? si o bariera mecanica (la pasajul de nivel cu strada Lemnari)
Din aceasta statie se ramifica si cateva linii industriale:
-O linie industriala care traverseaza strada Vezuviului, apoi ajunge in incinta unui deposit Petrom, apoi traverseaza Calea Prutului (cu linie de tramvai), si ajunge in incinta intreprinderii Elnav/INETOF (Intreprinderea navala de elicii si pise turnata din fonta. Aceasta intreprindere mai este deservita si de o alta cale ferata industriala, care se desprinde la de Ram. Badalan (imediat dupa pasajul pe sub Calea prutului))
-O linie care traverseaza strada Alexandru Moruzzi si deserveste portul Bazinul Nou
-O linie care merge parallel cu strada Alexandru Moruzzi si deserveste Santierul Naval



-Statia Galati-Calatori
Are instalatie CED.
Numara in total 17 linii, penultima linie fiind de ecartament larg, iar ultima linie fiind incalecata cu 4 sine (atat pentru ecartament larg, cat si pentru ecartament normal).
Noua cladire de calatori a statiei este aproape finalizata.
Din statia Galati-Calatori se ramifica si cateva linii industriale:
-O linie industrial pentru Menarom PEC SA
-O linie industrial pentru fabrica de ulei "Prutul"
-Linii industriale care traverseaza strada Alexandru Moruzzi si deserves intreprinderea Intfor. O alta linie industrial traverseaza Strada Garii nr.8 (in dreptul Autobazei Electrica) pentru a deservi portul Bazinul Nou.
-O mai veche linie industrial ocoleste sediul Intfor, apoi traverseaza strada Portului, si deserveste (sau deservea) Pescariile Statului si Portul Comercial Vechi.



In afara de aceste statii CFR enumerate mai sus, in Galati mai exista:

-Doua statii industriale, care deserves Combinatul Siderurgic (CFU Malina si CFU Catusa)

-In trecut exista si o Antestatie industrial (Antestatia Filesti Nord).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Complex feroviar Galati

Mesajde ldh80 pe 07 Mar 2017, 20:15

Complexul CFR Galati cuprinde si alte unitati:

-Sediul Regionalei CFR Galati (in incinta statiei Galati-Calatori)

-Sectia Linii Galati

-Sectia CT (Centralizare-Telecomenzi) Galati

-Sectia Electrificare

-Divizia Patrimoniu

-Depoul CFR-Calatori si CFR-Marfa Galati (cu linii atat de ecartament normal, cat si de ecartament larg)

-Revizia vagoane de calatori Galati (cuprinzand in total cca 13 linii)



Ca si unitati auxiliare existau (sau exista):


-Liceul Tehnologic Transporturi Cai Ferate Galati (situate la intersectia Bdul. George Cosbuc cu strada Aurel Vlaicu)
(Cateva date istorice din evolutia acestei unitati de invatamant professional feroviar galatene, preluate de pe site-ul ei:

-1 septembrie 1962: Scoala medie nr. 6 din Galaţi îşi începe activitatea într-o clǎdire nouǎ cu 16 sǎli de clasǎ şi cu douǎ laboratoare, construitǎ la marginea oraşului de atunci. Corpul profesoral e alcǎtuit din tineri absolvenţi de facultate precum Florica Burtea, Alexandrina Târu, Alexandrina Iftimie, Iulia Sopronco, Ivan Prusac, Avi Segal, Elena Berdilǎ, Maria Vasilescu, Valeriu Corcodel, Rozalia Dincǎ, Geta Panache, Petre Telinoiu, Elena Luca, Dorina (Bǎdescu) Seitan,Ecaterina Cazacu, Stefan Urse, Elena Prodan, precum şi din profesori mai experimentaţi precum Aneta Enicǎ, Larisa Berezescu, Catinca Beldie, Emilia Bejan, Stavar Lificiu, Marian Simionescu, Ileana Corcodel, Maria Dancǎu, Natalia Fotache, Georgeta Mocanu, Silvia Rodescu, Maria Pupǎzǎ, Eugenia Golianu, Melita Popa, Marga Ciurdǎreanu, Stefan Avramescu, Constantin Teclu, Maria Manolache, Georgeta Ene, Emil Pohrib, Ion Iliescu, Alexandru Suceveanu, Dumitru Buruianǎ, Ecaterina Vodǎ, Neculai Grigoriu, Zigmund Grimberg, Enache Stoilescu, Alexandra Morun, Pavel Costan. Acest colectiv a fost condus cu pricepere de cǎtre energica şi experimentata directoare Niculina Burlui, director-adjunct fiind tânǎra profesoarǎ de matematicǎ Elena Prodan. In primul an, liceul avea 4 clase a IX-a şi 12 clase de scoalǎ generalǎ.

-iunie 1966: Prima promoţie de absolvenţi iese de pe bǎncile liceului. Aceasta promoţie includea nume remarcabile ca: Elena Predunǎ ( ulterior, biolog ), Lucreţia Coviltir ( ulterior, chimist ), Stefanache Comǎnicǎ ( ulterior, inginer ).

-22 iulie 1972: Liceul Teoretic nr. 6 se transformǎ în Liceul Industrial CF Galaţi, trecând din subordinea Consiliului Popular al Judeţului Galaţi în subordinea Ministerului Transportului şi Telecomunicaţiilor prin HCM nr. 663 din 9 iunie 1972. Minuta de transfer a fost semnatǎ de:

prof. Gh. Spiridonescu, inspector şcolar general
prof. Ion Danilescu, directorul Liceului teoretic nr. 6
ing. Horia Dediu, director în Regionala CF Galaţi
ing. Petre Banu din Ministerul Transporturilor şi Telecomunicaţiilor
Artizanii din umbrǎ ai acestei schimbǎri erau prof. Tiberiu Stegǎrescu, inspector şcolar general adjunct şi ing. Vasile Ciobǎnel, director al regionalei CF Galaţi.

-1975: Director devine inginerul Dumitru Rşsu, secondat de prof. Ecaterina Neştianu ca director adjunct.Cu sprijinul regionalei CF Galaţi, cei doi directori reuşesc sǍ îmbogǎţeascǎ patrimoniul liceului. Pe rând, în dotare vor apǎrea: un atelier de instruire practicǎ, un internat cu 306 locuri, un punct termic, o cantinǎ şcolarǎ, o salǎ de gimnasticǎ, un transformator electric de 110kWh.Din 1975 şi pânǎ în 1986, liceul primeşte mijloace moderne de învǎţǎmânt, în valoare de cca. 2 milioane lei/an.Tot în anii '70, în liceu sunt incadraţi tinerii profesori Ioana Abrudan, Cornelia Ruscior,Maria Boeru, Maria Ciobanu, Maria Efstate precum şi tinerii ingineri Alina Geambaşu,Constantin Ariton,Nicolae Ivǎnuş.

-1976: Directorul Dumitru Roşu iniţiazǎ un program de orientare şcolarǎ şi profesionalǎ. Astfel, între anii 1976-1990, fiecare elev ajunge sǎ-şi cunoascǎ viitorul loc de muncǎ.

-1977: In semn de apreciere, Inspectoratul Scolar şi Regionala CF Galaţi organizeazǎ un schimb de experienţǎ între profesorii Liceului CFR şi profesorii celorlalte licee din judeţ, schimb de experienţǎ încheiat cu rezultate foarte bune.

-1983-1986: O clasǎ de 40 de elevi libieni este pregǎtitǎ în liceul nostru, comportamentul acestora punand la grea încercare nervii dascǎlilor gǎlǎţeni.Diriginte: prof. Gh. Coja. Dupǎ bacalaureat, Ambasada Libianǎ şi Contrasimex Bucureşti au apreciat elevii libieni şcolarizaţi în Galaţi ca fiind mai bine pregǎtiţi decât conaţionalii lor din Bucureşti, Braşov,Cluj,Timişoara.

-1987-1989: Directorul Grigore Munteanu şi dir. adj. Lenuţa Dinu conduc un program de înlocuire a bǎncilor elevilor, de refacere a instalaţiei de încǎlzire termicǎ şi a hidroizolaţiei acoperişurilor.

-1990: Directorii Florica Burtea şi Constantin Ariton, alǎturi de pprofesoara de informaticǎ Maria-Lia Alexandri, doteazǎ liceul cu 6 calculatoare TIM-S împrumutate de la Regionala CF, apoi cu 6 calculatoare CIP, doua PC-uri şi o imprimantǎ, toate acestea fiind cumpǎrate din fonduri proprii.

-15 septembrie 1990: Prima clasa de informaticǎ îşi incepe activitatea.Printre cei mai merituoşi elevi ai acestei clase se numǎrǎ: Antohi Mihai, Ariton Claudiu, Boiculescu Gh.,Dima Liviu Cristi, Cristea George.

-1995: Apare revista liceului, redactatǎ de elevii Bogdan Enache, Sorin Petrea, O. Miclescu,Gianina Cucuzu, sub îndrumarea profesorului de românǎ Tiberiu Fǎgurel.Revista se numeşte "OK" si conţine poezii, epigrame, integrame, note din viaţa elevilor şi din viaţa urbei. Revista a fost remarcatǎ de editurile "Nemira" şi "Bubico Press", care i-au oferit materiale tipografice în semn de apreciere.La concursul judeţean al revistelor şcolare, revista "OK" a primit premiul al III-lea, iar redactorului Bogdan Enache i s-a decernat un premiu de sinceritate.

-1999: Revista "OK" este editatǎ, dupǎ o intrerupere de doi ani, de cǎtre elevul Liviu Duda din clasa a XI-a E, în condiţii grafice deosebite).



-Clubul sportiv CFR-Galati


-Spitalul General Cai Ferate Galati (înfiinţat la data de 01.08.1980 prin Ordinul nr. 1044 al Ministerului Transporturilor şi Telecomunicaţiilor).
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Complex feroviar Galati

Mesajde ldh80 pe 20 Mar 2017, 13:53

Dupa 1990, scaderea dramatica a activitatii industrial din Galati, face ca volumul traficului feroviar desfasurat prin Complexul CFR Galati sa scada drastic.

Un alt fapt care a contribuit la aceasta scadere a fost si diminuarea navigatiei fluviale pe Dunare, si implicit reducerea activitatii in porturile galatene, atat ca urmare a declinului Intreprinderii de exploadare a flotei fluviale NAVROM- Galati, cat si ca urmare a razboiului din fosta Iugoslavie.


Dintre putinele investitii facute dupa 1990 in zona complexului CFR Galati amintesc:

-Intre anii 1991- 1996, calea ferata dintre statia de frontier romaneasca Galati Larga Grupa B, si nou-infiintata (dupa 1991) statie de frontiera a Republicii Moldova- Giurgiulesti, este transformata din linie de ecartament larg, in linie incalecata cu 4 sine, atat pentru ecartament larg, cat si pentru ecartament normal.
In statia Giurgiulesti CFM este amenajata o grupa de linii de ecartament normal.
Aceste lucrari au fost effectuate in contextual constructiei singurul port a Republicii Moldova- portul fluvial Giurgiulesti, dar si pentru facilitarea exportului marfurilor din Republica Moldova in Romania si in spatial CEE/UE.
Din pacate linia de ecartament normal dintre statiile Giurgiulesti CFM si Galati Larga Grupa B CFR este destul de rar utilizata.


-Se afla in stadiul final de constructie si finisare noua cladire de calatori a statiei Galati.


-In 1996 al doilea tunel feroviar din Galati este inchis circulatiei feroviare, intrand intr-un process de reabilitare, nefinalizat nici astazi!


Astazi, din statia CFR Galati-Calatori, pleaca si sosesc:

-5 perechi de trenuri IR/zi Galati- Bucuresti Nord (din decembrie 2016, ca urmare a suspendarii circulatiei trenurilor de calatori pe sectorul Faurei- Urziceni al M700, toate circula via Buzau)

-Doua perechi/zi trenuri IR Galati- Iasi (o pereche merge pana la si de la Cluj-Napoca)

-O pereche tren IR sezonier Galati- Constanta

-Diverse trenuri R


Din pacate calea ferata care asigura legatura intre Galati- Giurgiulesti- Reni nu este utilizata de trenuri de calatori.

Tinand cont de:

-Faptul ca municipiul Galati este unul din marile orase din Romania

-In statia Galati-Calatori exista linie de ecartament larg, unde s-ar putea amenaja un peron, si s-ar putea realiza usor transferal de calatori


Consider ca ar fi util introducerea a doua-3 perechi trenuri region/zi, care sa fie formate din automotoare de cale larga a CFM sau a UZ, si care sa circule pe ruta: Reni Vest UZ- Giurgiulesti CFM- Galati Larga Grupa B CFR- Galati Larga Grupa A- Galati Marfuri/Galati Transbordare- Ram. Badalan- Galati Triaj Bazin Port Nou/Gara nr. 8- Galati Calatori.
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi

Re: Complex feroviar Galati

Mesajde ldh80 pe 19 Apr 2017, 10:36

Schita complexului CFR Galati:

Complex CFR Galati S1.jpg
Complex CFR Galati S2.jpg
ldh80


Mesaje: 740
Membru din: 15 Sep 2011, 14:08
Localitate: Husi


Înapoi la COMPLEXE FEROVIARE DIN ROMÂNIA / ROMANIAN RAIL COMPLEXES

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki