Complexul feroviar Brasov

Informatii, descrieri despre complexele feroviare din România.

Complexul feroviar Brasov

Mesajde EA033 pe 09 Iul 2010, 01:05

Salutari oameni buni.

In cele ce urmeaza voi incepe un articol mai amplu pe forum, cu referire la ansamblul activitatii si a principalelor obiective care compun complexul feroviar din Brasov.

Acest complex feroviar este subordonar Regionalei de Cai ferate Brasov si este format din principalele obiective : Statia de Calatori Brasov , Statia de Triaj Brasov, Depoul de locomotive Brasov Calatori, Remiza Brasov Triaj, Remiza industriala Tractorul, Baza Sircuc Brasov, Baza CCCF Brasov, IMMR Brasov ( Marub), sectiile de reparatii Material Rulant, baza IFTE, liniile industriale ,racordurile feroviare si liniile principale de acces.

Mai jos, avem la dispozitie o schita a complexului Brasov - zona est, in care se afla triajul , depoul, racordurile feroviare si accesul spre magistralele 3 si 4. In viitorul apropiat va sosi si schita partii vestice cu statia de Calatori si obiectivele adiacente. Pentru mai multe detalii se poate consulta si Google Maps ori alte asemenea baze de imagini din satelit.

bv tj4b.jpg


In continuare ne vom indrepta atentia catre statia de Calatori Brasov, considerata a fi principalul obiectiv al acestui complex. Mai tarziu vom vedea ca nu este si singurul si vom explica si de ce.Intaia Gara a orasului a fost construita in 1873. In link-ul urmator avem o fotografie cu gara veche :

http://666kb.com/i/bjrqjxxty5a9vwimf.jpg

Din cauza faptului ca dupa anii '50, transportul pe Calea Ferata a cunoscut o dezvoltare fara precedent, dar si din cauza ca la acea vreme centrul orasului era in plina dezvoltare, administratia lui Gheorghe Gheorghiu-Dej a luat decizia de a construi o noua gara pe un nou amplasament. Constructia acesteia a fost inceputa in 1960 si finalizata la sfarsitul anului 1962.Este prima gara din tara noastra care a fost proaspat construita ca o gara electrificata, tinand cont ca inca din 1960 s-a inceput electrificarea sectiei Brasov-Predeal.In imagine avem placuta-emblema care a schimbat cursul istoriei CFR : primul stalp de electrificare a Cailor Ferate Romanesti :

Stalp de electrificare.jpg


Cladirea statiei de calatori este o constructie cu arhitectura deosebita si destul de futurista la nivelul anilor '60. O gara cu aspect similar se gaseste si in Constanta :

001.jpg


003.jpg


Zona de garare este compusa din 15 linii dintre care 7 se folosesc pentru calatori, una este mixta iar restul de 7 pentru trenuri de marfa, fiind cunoscute si sub denumirea de grupa tranzit.

La linia 1 dispune de o frumoasa zona verde si de un peron mai lat si suprainaltat.In trecut aceasta se folosea pentru gararea trenurilor exprese ori protocolare care poposeau in Brasov. Astazi este folosita indeosebi de automotoare RegioTrans de pe ruta Brasov-Zarnesti. Avem mai jos doua imagini cu peronul si linia 1 :

014.jpg


015.jpg


Peroanele liniilor 2-7 dispun de copertine de beton si totodata de pasaje subterane de acces.Iata cateva imagini de ansamblu cu peroanele :

007.jpg


002.jpg


019.jpg


Un alt obiectiv important in aceasta gara este Regulatorul Central de Trafic :

004.jpg


Statia are acces disrect catre grupa tehnica vagoane calatori, liniile curente catre Stupini, Bartolomeu, Darste si Harman.

Patru locomotive la capul Y al statiei :

006.jpg


Iesirea catre capul X, si un tren remorcat cu 060-DA-941 :

017.jpg


Intrarea dinspre Triaj spre grupa tranzit :

011.jpg


Un transcontainer care gareaza in grupa tranzit :

012.jpg


Iesire din grupa tranzit catre curenta Stupini :

013.jpg


Alte cateva imagini de ansamblu cu gara :

019.jpg


009.jpg


008.jpg


007.jpg


O alta vedeta a acestei gari este batrana locomotiva cu abur 150.1114, expusa la peronul liniei 1, in fata turnului de control :

023.jpg


024.jpg


025.jpg


O imagine nocturna cu 060-DA-813 stationata in aceasta gara pe timp de noapte.Pana nu demult se folosea aceasta locomotiva pentru preincalzirea garniturilor de calatori care urmau sa fie indrumate in parcurs, datorita unor lucrari de modernizare la instalatia fixa de incalzire a grupei tehnice :

018.jpg


Din fericire se mai pastreaza si o coloana de apa. O poza cu locomotiva 060-EA-024 alaturi de ea :

026.jpg


O poza cu iesirea trenului international 375 din gara Brasov :

027.jpg


Si o alta cu gararea trenului 531 :

028.jpg


Iata si doua poze cu Magistrala 3, in vecinatatea acestui complex : una in directia Bod, alta din directia Darste :

020.jpg


021.jpg


Dat fiind ca acest complex feroviar este foarte intins si cuprinde o enormitate de obiective, ma voi opri aici cu prezentarea, urmand ca pe viitor sa tratez in mesaje separate urmatoarele obiective ale lui. Pana atunci, sper sa va faca placere sa cititi acest material.

Va urma !
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde Daniel pe 09 Iul 2010, 01:19

Felicitari! Excelent articolul tau. Eu unul, am invatat si cateva lucruri noi, trebuie sa recunosc. De abia astept si continuarea! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde a.razvan2010 pe 09 Iul 2010, 01:37

Intradevar, un complex demn de un "documentar" daca pot spune asa. Foarte multe lucruri unicat din domeniul feroviar apartin acelui complex. Unul dintre "stemele" CFR-ului.
Nu multe racorduri feroviare din tara se apropie de marimea celui de la Brasov. Felicitari.
a.razvan2010


Mesaje: 8
Membru din: 02 Iun 2010, 11:26

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde EA1clony106 pe 09 Iul 2010, 01:47

Foarte frumos ..Felicitari :D ...Frumoasa Gara ..Imi place :D
Imagine
Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
EA1clony106


Mesaje: 605
Membru din: 04 Feb 2010, 22:31
Localitate: Timisoara

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde EA033 pe 09 Iul 2010, 02:07

Multumesc pentru aprecieri, si ma bucur ca v-a placut inceputul acestui proiect. Iata ca am mai gasit cateva poze cu niste locomotive in gara Brasov.Sper sa va placa :

GT_CFR_80-0511_BrasovCalatori_16 iul 2004.jpg


105.jpg


251.jpg


927.jpg
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde Bubu pe 09 Iul 2010, 02:45

Felicitari! Pina acu ceva vreme intram pe forumu asta doar de bascalie, ca na, imi place. Vad ca gluma s-a cam "incins". Fratilor i-ati taiat pe toti la ora asta. Pina in toamna se vor inchide multe forumuri daca o tineti la fel de bine! BRAVO EA033 esti cel mai nou membru cu cele mai bune topicuri!!! Nu mai am cuvinte! :banana-dance: :banana-dreads: :banana-guitar: :banana-jumprope: :banana-rock: :banana-wrench: :banana-tux: :character-beavisbutthead: :happy-bouncyredfire: :happy-bouncyred: :happy-bouncymulticolor: :happy-bouncymagenta: :happy-bouncyshadowgreen: :happy-bouncyblue: :happy-bouncycyan: :happy-bouncygreen: :happy-bouncyyellow: :happy-wavemulticolor: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: O seara faina! Va pupa tata! Spor! ATENTIE SPORITA! RAILNET SE INTOARCE! FORZZA RAILNET!
Ultima oară modificat de Bubu pe 09 Iul 2010, 02:50, modificat de 3 ori în total.
The GothEMO loves to trainzzzzzz!

Lista neagră : Florinn (Florin Vescu), Dr2005(Dragos Anoaica), Fazekas_Abel, DonVilly, Stratan (tttgv); Prognosis (Nemuritorul), Mihai, mariushal, ionutz53, Edy, @ndrei.

Secte de exorcizat: Lokomotiv, Trainfan, Railwayfan, Trainsim piÈ™(zd)ty91;

Țepari ce trebuie distruși:

trains-addicted; trenulete; liliputhobby; electrosida jucarii.com;

de casat: RegioTra(n)s

Imagine
Where's the god that made you
Oh you're superman
Going down forever to never land
Avatar utilizator
Bubu


Mesaje: 222
Membru din: 22 Oct 2009, 23:02
Localitate: Cuca Macaii - Craiova

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde INDUSI pe 09 Iul 2010, 02:48

Waaw, foarte frumos, demult imi doream sa vad niste fotografii frumoase din Brasov. Imi place foarte mult acest reportaj si astept cu entuziasm continuarea sa....sunt convins ca va fi pe masura asteptarilor noastre. BRAVOSSSSSSSSSSSSS :happy-bouncygreen:
ImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagine

OLA! OLA! OLA!
INDUSI


Mesaje: 73
Membru din: 19 Mar 2010, 00:09
Localitate: Buciumeni, Ploiesti

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde edy_cfr pe 09 Iul 2010, 05:07

Frumoasa prezentarea,imi place mult zona, dar am o intrebare: nu ai inversat capetele? Respect :clap:
EA033 scrie:...

Patru locomotive la capul Y al statiei :

006.jpg


Iesirea catre capul X, si un tren remorcat cu 060-DA-941 :

017.jpg

edy_cfr


Mesaje: 42
Membru din: 06 Apr 2010, 19:44
Localitate: Predeal
Avertismente: 2

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde danny96 pe 09 Iul 2010, 06:33

Felicitari..Sunt niste poze superbe..:D ;)
Avatar utilizator
danny96


Mesaje: 957
Membru din: 03 Mar 2010, 21:57
Localitate: Comanesti

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde EA033 pe 10 Iul 2010, 00:05

Va multumesc de aprecieri.

In continuare ne vom indrepta atentia spre statia de triaj Brasov, una dintre cele mai importante statii de marfa din Ardeal. In aceasta statie se primesc, prelucreaza si expediaza garniturile de marfa de pe M 200, M 300 si M 400 precum si trenurile locale de marfa din zona de influenta a Brasovului.

Pentru a avea mai bine cunostinta despre o statie de triaj, activitatea acesteia consta in primirea prelucrarea si expedierea trenurilor de marfa, dupa cum urmeaza :

Primirea in grupa A a garniturii, unde locomotiva de drum dezleaga si pleaca la depou, iar garnitura este preluata de locomotiva de triere.Inainte de a fi trimisa la triere, este consultat indexul compunerii si aratarea vagoanelor si se dezleaga fiecare vagon sau grup de vagoane pentru a putea fi trimis pe linia aferenta din grupa de triere. Dupa efectuarea acestor operatiuni, locomotiva de triere impinge garnitura spre cocoasa, unde asteapta semnalul de triere, in vederea inceperii propriu-zise a trierii.Dupa primirea semnalului de triere, convoiul este impins peste cocoasa iar de aici fiecare vagon sau grup de vagoane este indrumat pe liniile de triere, urmand ca pe fiecare linie sa se formeze o noua garnitura. Moderarea vitezei la coborarea de pe cocoasa este asigurata cu ajutorul franelor de cale, actionate de la pupitrul de comanda al turnului ce deserveste zona de triere. Tot de la turn este asigurata si semnalizarea de triere dar si comanda macazelor din grupa B, care sunt actionate pneumatic.

Dupa terminarea trierii unei garnituri, vagoanele oprite aleatoriu pe linie, sunt presate in vederea legarii. Presarea se face fie cu ajutorul unei locomotive, fie prin intermediul unei instalatii prin cablu montata pe linie. In Romania, singurul triaj cu instalatie de presare automata a vagoanelor a fost Videle. In viitor, vom face un reportaj si despre acel triaj.

Grupa C se foloseste in general pentru prelucrarea trenurilor de marfa locale, asadar dupa terminarea presarii si a trierii, garnitura este preluata de o locomotiva de manevra ( alta decat cea de presare), si impinsa in grupa de expediere.Aici ea va efectua probele de frana, revizia tehnica, i se va efectua inventarul de compunere si se va pregati de expediere. Pentru efectuarea probei de frana, se foloseste de regula o instalatie fixa de alimentare cu aer, care efectueaza aceleasi functii ca si o locomotiva, fiind dotata cu autoregulatoare de frana automata Knorr D2, comandate electric. In triajele mai mici, probele de frana se fac cu locomotiva.

Acum ca am incercat sa sintetizez cateva informatii despre ceea ce inseamna un triaj, vom reveni la prezentarea triajului din Brasov.

Din punct de vedere tehnico-structural, acest triaj este unul standard-simetric, cu patru grupe separate : Grupa A - primire, Grupa B - triere, Grupa C - retriere, Grupa D - expediere. Grupa de triere este compusa din 26 de linii, fiind separat de grupa A printr-o cocoasa de triere cu trei linii, centralizata electrodinamic si dotata cu frana de cale.

Accesul in triaj se face prin trei racorduri importante : racordul Harman-triaj, racordul Darste-Triaj si racordul gara-triaj. Racordul dublu Darste-Triaj-Triaj-Gara este in fapt un triunghi, care faciliteaza accesul intre toate cele trei obiective.

Racordul Harman-Triaj.Acest racord faciliteaza atat accesul direct in grupa de primire, prin intermediul unui pasaj subteran pe sub capul Y al grupei B, cat si accesul direct pe racorduri, pentru trenurile care ocolesc triajul :

tj004.jpg


Racordul Darste-Triaj, cu locomotiva 060-EA-012 pe triunghi, apropiindu-se de triaj :

tj003.jpg


Capul Y al grupei D, cu linia de iesire catre racordul dublu :

tj001.jpg


O alta poza cu locomotiva 060-EA-334 in acelasi loc :

tj002.jpg


O garnitura de marfa sosind de pe racord si indreptandu-se spre grupa de expediere:

tj005.jpg


Dupa iesirea din grupa de expediere, linia se dubleaza din nou :

tj007.jpg



Pentru accesul locomotivelor din gara catre punctul de exploatare locomotive Marfa (denumit in continuare PELM), exista o linie dubla, care totodata faciliteaza si accesul locomotivelor din gara catre depoul de calatori. Vedem o poza cu locomotiva 060-EA-005 indreptandu-se catre depou :

tj007a.jpg


Accesul locomotivelor din PELM catre grupa de expediere, in vederea preluarii garniturilor, se face prin intermediul unei linii suspendate, care traverseaza liniile de acces catre terminalul TCM . Vedem in continuare cateva poze descrise separat.

Locomotiva 060-EA-869 iesind din PELM catre capul Y al grupei de expediere :

tj073.jpg


Vedere cu podul la apus :

tj067.jpg


Vedere la nivelul tablierului :

tj065.jpg


Locomotiva 060-EA-016 traversand podul :

tj066.jpg


Punctul de exploatare locomotive Marfa este compus din trei linii curente si deservit de cabina 6. Aici remizeaza toate locomotivele de marfa care sosesc sau urmeaza sa fie indrumate in parcurs. Mai jos, cateva poze :

tj064.jpg


tj042.jpg


tj044.jpg


473.jpg


Triajul propriu zis este compus din cele patru grupe de triere, cladirile de deservire, atelierele de reparatii, magaziile de marfuri si liniile de garare-acces. Mai jos vedem o poza cu cladirea principala a statiei :

tj008.jpg


O poza cu o locomotiva dezlegata de la cursa de muncitori, trece pe langa cladirile atelierelor de reparatii :

tj059.jpg


Grupa A-primire este formata din 10 linii si are acces direct catre triunghi, atelierul IFTE, cocoasa si grupa de expediere. Iata mai jos cateva poze cu grupa A :

tj010.jpg


tj011.jpg


tj012.jpg


Grupa B-triere, formata din 26 de linii, este accesata din grupa A prin intermediul cocoasei de triere iar in capatul opus cele 26 de linii se unesc si continua cu o linie lunga, considerata ca fiind capatul triajului. De zona de triere ne vom ocupa ceva mai tarziu, printr-o descriere mai larga. Momentan, vedem cateva poze cu grupa B in ansamblu :

tj014.jpg


tj013.jpg


tj015.jpg


Din pacate, in prezent aceasta grupa este folosita ca depozit de vagoane in conservare, activitatea reducandu-se drastic in ultimii ani :

tj016.jpg


tj019.jpg


Alaturi de grupa B se afla o mica grupa de rezerva, in care in trecut deservea ca zona tampon pentru primirea navetelor de carbuni ale CET. Astazi, si ea este depozit de vagoane care nu au de lucru :

tj018.jpg


tj021.jpg


Catenara cu fir simplu :

tj020.jpg


La capul Y astazi se realizeaza manevre de triere prin imbrancire :

tj024.jpg


Grupa C - retriere, asa cum am explicat si maisus, era folosita pentru prelucrarea trenurilor locale de marfa. Alaturi, se afla o zona de garare dotata cu macara. Deservea ca punct de transbordare al marfurilor din vagoanele la care se descopereau defectiuni:

tj022.jpg


tj023.jpg


tj028.jpg


O poza cu doua cladiri ce deservea jonctiunea dintre grupele B, C si D :

tj030.jpg


Cabina 15, care deservea macazele actionate manual din grupa C :

tj029.jpg


Grupa D, actualmente este cea mai folosita a triajului.Din fericire, inca se folosesc si instalatiile fixe de aer. Vedem mai jos cateva poze de ansamblu :

tj030.jpg


tj031.jpg


tj032.jpg


tj034.jpg


tj037.jpg


Semnalele de iesire din grupa :

tj041.jpg


Intre grupa D si PELM se afla o grupa-tampon care in trecut deservea terminalul TCM :

tj045.jpg


tj035.jpg


Asa cum am promis, in cele ce urmeaza, voi prezenta si inima triajului : cocoasa de triere cu cladirea de centralizare aferenta. Cladirea este construita in 1961 si ca o parere personala, este cea mai frumoasa cladire din perioada saizecista pe care am vazut-o.Tot in acelasi an, acest triaj a fost complet automatizat, centralizat si mecanizat, ajungand la capacitatea de prelucrare a cca 5300 vagoane pe zi.

Cateva poze cu cladirea de centralizare :

tj051.jpg


tj058.jpg


tj074.jpg


tj061.jpg


Cocoasa de triere este dotata cu linie dubla si semnalizare aferenta. O vedere dinspre grupa de triere.Din pacate vedere in sensul de triere nu am, datorita vegetatiei abundente :

tj048.jpg


Nu in ultimul rand franele de cale, o componenta esentiala a unui triaj. Acestea sunt actionate pneumatic, de la niste rezervoare aflate in perimetrul cladirii de centralizare.In interiorul sau se afla si un set de compresoare care produc aerul. Mai jos, vedem imagini cu franele de cale :

tj057.jpg


tj053.jpg


tj055.jpg


tj054.jpg


La final, mai vedem cateva imagini diverse din acest triaj.

Schimbul de tura la manevra triajului :

tj071.jpg


Doua trenri de marfa pregatite pentru expediere :unul cu locomotiva 060-EA-686, altul cu 060-EA-490 :

tj062.jpg


Locomotiva 060-EA-489 cu o garnitura de E-uri pregatita pentru expediere :

tj072.jpg


O locomotiva electrica traversand drumul de acces catre gara Brasov Triaj :

tj075.jpg


Va urma :)
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde Daniel pe 10 Iul 2010, 00:45

Astept cu mare interes si continuarea! Sincer, am mai aflat cite una alta (in majoritate lucruri noi) legate de "bucataria interna" a unui triaj de marfa, si nu orice triaj, ci unul care a ramas printre cele mai mari din Romania! Felicitari! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde Vlad0012 pe 10 Iul 2010, 00:47

foarte interesant tot respectu
ImagineImagine

Aleargă în vănt mănâncă şine
Şi electroni zvâcnesc în vene
Dar pulsul monstrului titanic,
E anonimul, un mecanic.
Avatar utilizator
Vlad0012


Mesaje: 539
Membru din: 04 Feb 2010, 22:28
Localitate: Timisoara

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde Trifu22 pe 11 Iul 2010, 00:04

Frumoasa prezentare: aceasta este casa primelor locomotive electrice din Romania;
Aveti cele mai ingrijite locomotive, tineti-o tot asa, continuati traditia
⇓⇓⇓ Accesează Radioreceptorul CFR ⇓⇓⇓
âš¡âš¡âš¡http://t22sys.noip.me/radio/cfr/ âš¡âš¡âš¡
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
►►►Trifu22 Systems◄◄◄
Avatar utilizator
Trifu22


Mesaje: 2746
Membru din: 27 Oct 2009, 23:39
Localitate: Buftea, M300 km 14+600
Avertismente: 14

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde Daniel pe 11 Iul 2010, 00:09

Oricum este un topic de exceptie ;) Tine-o tot asa! :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde EA033 pe 11 Iul 2010, 00:16

Multumesc,

Ei, vom face o prezentare mai ampla legata de locomotive, in momentul in care vom ajunge la prezentarea depoului de locomotive.Deci, tineti aproape :)
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde Bubu pe 11 Iul 2010, 00:19

De abia astept! Imi pare rau ca nu am avut timp sa-ti dau si eu un reply, ca am fost plecat cu ceva treburi, dar am citit topicul tau. Nota 10 frate! :clap:
The GothEMO loves to trainzzzzzz!

Lista neagră : Florinn (Florin Vescu), Dr2005(Dragos Anoaica), Fazekas_Abel, DonVilly, Stratan (tttgv); Prognosis (Nemuritorul), Mihai, mariushal, ionutz53, Edy, @ndrei.

Secte de exorcizat: Lokomotiv, Trainfan, Railwayfan, Trainsim piÈ™(zd)ty91;

Țepari ce trebuie distruși:

trains-addicted; trenulete; liliputhobby; electrosida jucarii.com;

de casat: RegioTra(n)s

Imagine
Where's the god that made you
Oh you're superman
Going down forever to never land
Avatar utilizator
Bubu


Mesaje: 222
Membru din: 22 Oct 2009, 23:02
Localitate: Cuca Macaii - Craiova

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde EA033 pe 12 Iul 2010, 22:45

Iata ca astazi vom continua cu un nou episod dedicat unui alt obiectiv important, din componenta complexului feroviar Brasov, si anume Depoul de locomotive.

Depoul de locomotive Brasov este o unitate de tractiune a Regionalei CFR Calatori Brasov, cea mai importanta de acest fel de pe raza regionalei. Aceasta unitate de tractiune este impartita in patru mari sectoare :

sectorul de exploatare - asigura coordonarea activitatii de exploatare a locomotivelor din parcul propriu si a locomotivelor sectiilor de exploatare secundare care apartin depoului ;

sectorul de reparatii curente - asigura coordonarea activitatii de reparatii curente, reparatii accidentale, revizii planificate si alte tipuri de reparatii a locomotivelor din parcul propriu si a locomotivelor de la alte sectii de exploatare sau depouri, functie de natura reparatiilor ;

sectorul industrial de reparatii - asigura activitatea de reparatii planificate tip RR ( reparatie cu ridicare ) a locomotivelor din parcul CFR Calatori precum si a locomotivelor altor operatori, functie de cerere.

Sectiile de exploatare al depoului de locomotive Brasov sunt :

SELC Brasov - sectia exploatare locomotive Calatori Brasov : asigura serviciul de remorcare al trenurilor de calatori pe relatiile Brasov-Bucuresti, Bucuresti-Curtici, Brasov-Cluj Napoca, Brasov-Ciceu, Brasov-Simeria, Brasov-Constanta, cu locomotivele din parcul propriu.Totodata asigura serviciul de dublare a tractiunii trenurilor de calatori cu tonaje mari, pe relatia Brasov-Predeal si totodata serviciul de rezerva cu doua locomotive.Asigura efectuarea serviciului de manevra a trenurilor de calatori din complexul feroviar Brasov si coordoneaza activitatea sectiilor si punctelor de exploatare de la Ciceu, Teius, Deda si Sighisoara.

SELC Ciceu - sectia exploatare locomotive Calatori Ciceu : asigura serviciul de remorcare al trenurilor de calatori pe relatiile Brasov-Suceava, Ciceu-Deda si Ciceu-Brasov, cu locomotive din parcul depoului Brasov, arondate periodic prin rotatie.Asigura serviciul de dublare a tractiunii trenurilor de calatori cu tonaje mari pe sectia Ciceu-Livezi Ciuc si serviciul de rezerva cu o locomotiva.

SELC Teius - sectia exploatare locomotive Calatori : asigura serviciul de remorcare al trenurilor de calatori pe relatiile Teius-Cluj Napoca, Teius-Brasov, Teius-Sighisoara si Teius-Hunedoara cu locomotive din parcul depoului Brasov, arondate periodic prin rotatie.Asigura serviciul de manevra a trenurilor de calatori din complexul feroviar Teius si serviciul de rezerva cu o locomotiva.

SELC Deda - sectia exploatare locomotive Calatori Deda : asigura serviciul de remorcare al trenurilor de calatori pe relatiile Deda-Ciceu si Deda-Brasov cu locomotive din parcul depoului Brasov arondate periodic prin rotatie.Asigura serviciul de rezerva cu o locomotiva.

PELC Sighisoara - punctul de exploatare locomotive calatori Sighisoara :asigura serivicul de remorcare al trenurilor de Calatori pe relatiile Sighisoara-Brasov si Sighisoara-Teius cu locomotive din parcul depoului Brasov arondate periodic prin roatie.Asigura si serviciul de rezerva cu o locomotiva.

In cele ce urmeaza vom face o scurta prezentare a depoului de locomotive Brasov, urmand ca in alte topicuri sa tratam si aspecte legate de celelalte sectii de exploatare arondate acestui depou.

Sectorul de exploatare. Cuprinde un parc de 66 locomotive electrice, 7 locomotive diesel electrice, 6 locomotive diesel-hidraulice si 11 rame electrice. Acest sector se ocupa cu exploatarea propriu-zisa a acestor unitati feroviare motoare prin indrumarea lor in parcurs si totodata coordoneaza activitatea personalului de exploatare care consta in mecanici de locomotiva si automotor. Iata mai jos cateva poze :

dep008.jpg


dep016.jpg


dep020.jpg


Sectorul de reparatii curente.Cuprinde echipamente de interventie, ateliere specializate, magazii de piese de schimb si personal specializat in intretinerea si repararea locomotivelor.Tipurile de operatiuni efectuate in acest sector sunt urmatoarele : revizii planificate, reparatii accidentale, reparatii curente si alte interventii care necesita stationarea indelungata a locomotivelor.Totodata, asigura operatiuni de rectificare a bandajelor locomotivelor prin intermediul unui strung modern de conceptie germana, cu care a fost dotat inanul 2000.

Aspect aerian din hala de reparatii curente :

dep002.jpg


Efectuarea operatiunii de ridicare a unei locomotive electrice pe vinciuri :

dep017.jpg


Locomotiva electrica pe strungul subteran :

dep010.jpg


Locomotiva electrica asezata pe cantarul de cale :

dep009.jpg


Sectorul industrial de reparatii.Cuprinde atelierul de roterie, specializat in efectuarea bandajarii osiilor locomotivelor, atelierul de montaj general al locomotivelor, ateliere pentru partea mecanica, ateliere pentru partea electrica, si alte ateliere specializate in repararea componentelor de material rulant.

Aspect din curtea societatii de reparatii locomotive :

dep001.jpg


Boghiu de locomotiva electrica tip 060-EA, dupa efectuarea reparatiilor, asteapta montarea sub locomotiva :

dep014.jpg


Osie montata de locomotiva 060-DA, dupa efectuarea rebandajarii si a reparatiei generale :

dep013.jpg


Locomotiva de manevra a sectorului industrial, se pregateste sa scoata din hala o locomotiva proaspat reparata :

dep007.jpg


In cadrul depoului Brasov, functioneaza si atelierul mobil al SC. Interventii Feroviare, dotat cu doua trenuri atelier cu macarale de 120, repsectiv 200 tone.
Vedem mai jos o imagine cu efectuarea probei unei la una din macarale, prin ridicarea unei locomotive 060-DA :

dep018.jpg


O locomotiva electrica, dupa sosirea de la drum, asteapta intrarea pe canalul de revizie al depoului :

dep020.jpg


Accesul inspre si dinspre depou se face pe la cabina 4, cabina care deserveste ramificatia intre liniile de acces depou-triaj-gara calatori.O imagine cu o locomotiva electrica stationata la cabina 4 :

dep003.jpg


La final, cateva aspecte cu material rulant al depoului Brasov, in diferite ipostaze :

GT_CFR_40-0229_Malnas Bai_18 apr 2010.jpg


GT_CFR_41-0387_Ciceu_18 iul 2009.jpg


GT_CFR_58-0005_SfintuGhe_9 mai 2009.jpg


GT_CFR_41-0240_BrasovCalatori_16 mar 2007.jpg


Va urma :)
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde Daniel pe 12 Iul 2010, 23:02

Absolut fantastica descrierea ta! Ca sa nu mai spun ca asa o descriere completa nu am mai citit! Am aflat din nou o gramada de lucruri interesante despre Complexul Brasov. Am fost de cateva ori in zona dar niciodata nu am avut timp suficient sa vad totul. Felicitari sincere! :clap: :clap: :clap:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde Bubu pe 13 Iul 2010, 01:24

EA033 te astept pe la Craiova sa facem si acolo un reportaj! :text-bravo:
The GothEMO loves to trainzzzzzz!

Lista neagră : Florinn (Florin Vescu), Dr2005(Dragos Anoaica), Fazekas_Abel, DonVilly, Stratan (tttgv); Prognosis (Nemuritorul), Mihai, mariushal, ionutz53, Edy, @ndrei.

Secte de exorcizat: Lokomotiv, Trainfan, Railwayfan, Trainsim piÈ™(zd)ty91;

Țepari ce trebuie distruși:

trains-addicted; trenulete; liliputhobby; electrosida jucarii.com;

de casat: RegioTra(n)s

Imagine
Where's the god that made you
Oh you're superman
Going down forever to never land
Avatar utilizator
Bubu


Mesaje: 222
Membru din: 22 Oct 2009, 23:02
Localitate: Cuca Macaii - Craiova

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde INDUSI pe 13 Iul 2010, 01:27

Meserie nene!n-am vazut niciodata un reportaj asa ca lumea facut despre un depou de la noi.Bravos, si la mai multe!Poate faci un asemenea reportaj si despre depoul Ploiesti sau BC. :)
ImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagineImagine

OLA! OLA! OLA!
INDUSI


Mesaje: 73
Membru din: 19 Mar 2010, 00:09
Localitate: Buciumeni, Ploiesti

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde EA033 pe 13 Iul 2010, 01:47

Ma bucur ca apreciati reportajul.Informatiile prezentate aici nu sunt nici pe departe atat de vaste pe cat par. Am incercat sa sintetizez in felul in care sa fie pe intelesul tuturor. Daca totusi cineva este interesat de a afla mai multe detalii, ii pot sta la dispozitie cu raspunsuri la orice intrebari in limita cunostintelor personale.

P.S. urmariti acest subiect : in scurt timp vor aparea materiale similare si despre celelalte obiective ale acestui complex.Dupa epuizarea lor, vom trece la realizarea de materiale similare cu alte complexe feroviare, tipuri de material rulant si nu numai.

Sanatate :)
EA033


Mesaje: 408
Membru din: 26 Apr 2010, 21:12

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde Vladyz pe 16 Iul 2010, 16:37

Foarte frumos realizat. Am adormit mereu cand eram in brasov pe tren
Vladyz


Mesaje: 1461
Membru din: 27 Dec 2009, 02:01

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde dacia_cfr pe 25 Iul 2010, 23:01

mama, ce mare e complexul... frumos descris.
dacia_cfr


Mesaje: 27
Membru din: 25 Iul 2010, 13:14
Localitate: adjud

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde Daniel pe 28 Iul 2010, 11:40

Astept cu nerabdare si continuarea acestui subiect de exceptie! :dance:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Complexul feroviar Brasov

Mesajde adycfrbucuresti pe 21 Aug 2010, 17:53

Bestiale pozele postate :X:X:X:X din complexu feroviar Brasov
Avatar utilizator
adycfrbucuresti


Mesaje: 257
Membru din: 16 Dec 2009, 00:26
Localitate: Bucuresti

Următorul

Înapoi la COMPLEXE FEROVIARE DIN ROMÂNIA / ROMANIAN RAIL COMPLEXES

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki