Pagina 1 din 1

CFI Pucheni - Moroieni - Pietrosita - Fieni

MesajScris: 09 Feb 2011, 17:03
de Trifu22
Acasta linie dateaza din 1914, datorita constructiei fabricii de ciment si var Fieni.
Acum, fabrica este proprietatea CARPATCEMENT sub egida HeidelbergCement.
Aceasta fabrica dispune de o capacitate de productie autorizata de 1,65 milioane de tone de ciment pe an.
Tin sa reamintesc faptul ca tot cimentul care s-a folosit la constructia Casei Poporului a metroului cat si a altor constructii de renume din Bucuresti si nunumai, provine de la aceasta fabrica.
Pentru fabricarea cimentului este nevoie de piatra calcaroasa amestecata cu marne sau argile.
La fabrica de ciment Fieni, se foloseste procedeul uscat in care materiile prime sunt deshidratate, faramitate in mori speciale cu bile si trecute apoi in cuptoare rotative lungi, unde sunt tratate la temperaturi inalte, Temperaturile inatle sunt atinse prin arderea de carbune (cox). (vezi trenurile Servtrans Invest care merg cu carbune spre Fieni in vagoane FALS)
Fişierul ataşat DSCF3636.JPG nu mai este disponibil

Temperaturile inatle din cuptoare ajung undeva la 2500 grade Celsius, la aceasta temperatura formandu-se clincher (bilute de pulbere topita similare minereului de fier), iar apoi se trece prin alta moara cu bile obtinandu-se o pulbere fina, adica cimentul propriu-zis.

Pentru realizarea acestui material, eu impreuna cu zofei.2006 am plecat cu P9001 dis-de-dimineata.
Fişierul ataşat DSCF3527.JPG nu mai este disponibil

am ajuns la Fieni unde am facut o mica pauza sa vina un Desiro "de sus"
Fişierul ataşat DSCF3528.JPG nu mai este disponibil

Mai mergem ceva si admiram peisajul:
Fişierul ataşat DSCF3529.JPG nu mai este disponibil

Intalnim si trenul incarcat cu calcar si argila:
Fişierul ataşat DSCF3530.JPG nu mai este disponibil

Intr-un final ajungem la Pietrosita
Fişierul ataşat DSCF3532.JPG nu mai este disponibil

Dam cu nasu' de linia ingsta, cu ecartament de 760mm:
Fişierul ataşat DSCF3533.JPG nu mai este disponibil

Asteptam sa vina trenul cu ciment, intre timp ne uitam de pe vechiul turn de apa si pacura la rebrusarea lu' Sulzerică
Fişierul ataşat DSCF3534.JPG nu mai este disponibil

Intre timp observ instalatiile pentru locomotivele cu abur:
Fişierul ataşat DSCF3540.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3541.JPG nu mai este disponibil

Intre timp vine si trenul nostru mult asteptat cu vagoane goale pentru "la deal"
Fişierul ataşat DSCF3542.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3544.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3545.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3546.JPG nu mai este disponibil

Pornim rapid pe urmele lui:
Fişierul ataşat DSCF3548.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3551.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3553.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3555.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3555.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3557.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3558.JPG nu mai este disponibil

Ajungem la Podul peste Ialomita (rau care izvoreste de sub Mecetul Turcesc, colecteaza apele paraului Ialomocioara care izvoraste din Pestera Ialomicoara, traverseaza zona Padia, intra in Cheile Tatarului, formeaza lacul de acumulare Bolboci, continua prin Cheile Zanoagei etc.)
Fişierul ataşat DSCF3560.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3561.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3562.JPG nu mai este disponibil

Imagine
Dupa asta, am continuat sa mergem catre prima ramificatie de pe ruta:
Fişierul ataşat DSCF3570.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3571.JPG nu mai este disponibil

Observam si Sanatoriul (unde ar trebui sa ajunga unii din asa zisii "pasionati")
Fişierul ataşat DSCF3572.JPG nu mai este disponibil

...dar sa revenim la sinele noastre...
Linia are o lungime de 14km cu 15 podete si 5 poduri, patru statii (una la FIeni, altua la Pucheni, si doua de "intersectare").
Fişierul ataşat DSCF3575.JPG nu mai este disponibil

Am observat si multe semne de civilizatie:
Fişierul ataşat DSCF3576.JPG nu mai este disponibil

Continuam pe aceeasi linie
Fişierul ataşat DSCF3577.JPG nu mai este disponibil

Dupa cum se poate vedea, linia merge foarte aproape de case; la un moment dat ni s-a povestit ca un localnic se saturase de zgomot asa ca a luat vaselina si a uns liniile cam pe vreo 100 de metri :lol:
Fişierul ataşat DSCF3578.JPG nu mai este disponibil

Dupa ultima curba vedem ramificatia:
Fişierul ataşat DSCF3579.JPG nu mai este disponibil


Observam si fostul semnal (acum nefunctional, nu era dotat cu INDUSI)
Fişierul ataşat DSCF3580.JPG nu mai este disponibil

A sosit si acarul in asteptarea trenului (Personalul liniei este calificat de catre AFER, si sunt angajati ai UNICOM TRANZIT)
Fişierul ataşat DSCF3581.JPG nu mai este disponibil

Regula: tot ce vine "de jos" intra abatuta si asteapta ca trenul incarcat sa treaca pe directa
pe la mijlocul statiei se afla o curba:
Fişierul ataşat DSCF3582.JPG nu mai este disponibil

Cladirea statiei si trenul nostru:
Fişierul ataşat DSCF3583.JPG nu mai este disponibil

Drtalii cupla (tampon central):
Fişierul ataşat DSCF3586.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3588.JPG nu mai este disponibil

Dertalii locomotiva:
Fişierul ataşat DSCF3589.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3590.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3592.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3593.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3595.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3596.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3591.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3597.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3598.JPG nu mai este disponibil

Motorul de L45H este fabricat de Maybach.
Intr-un final ajungem la punctul de incarcare de la Pucheni
Aici, piatra sparta este adusa prin intermediul unei benzi rulante lungi de 21km, din Masivul Bucegi, mai precis de sub varful Zanoaga(1789M) din cariera "Lespezi"
Fişierul ataşat DSCF3046.jpg nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF7896.jpg nu mai este disponibil

odata ajunsa la Pucheni, materia prima este triata dupa continutul de calcar, marne si argila:
Fişierul ataşat DSCF3599.JPG nu mai este disponibil

de aici este incarcata in tren cu monstruozitatea aceasta (LIEBHERR 974):
Fişierul ataşat DSCF3600.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3601.JPG nu mai este disponibil

sa nu uitam si de aceasta draga electrica (2kV):
Fişierul ataşat DSCF3602.JPG nu mai este disponibil

Pornim iar la drum, acum la coborare cu un set de vagoane pline in interiorul cabinei:
Fişierul ataşat DSCF3603.JPG nu mai este disponibil

era sa ne umplem frigideru' de carne, la propriu:
Fişierul ataşat DSCF3604.JPG nu mai este disponibil

ajungem iar la cruce si 055 trece pe directa:
Fişierul ataşat DSCF3605.JPG nu mai este disponibil

asteptam sa intre celalalt tren pe abatuta:
Imagine
Ne contunuam drumul printre vegetatia feroviara de toamna:
Fişierul ataşat DSCF3611.JPG nu mai este disponibil

Linia merge pe langa calea ferata:
Fişierul ataşat DSCF3613.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3614.JPG nu mai este disponibil

Asadar: au incercat sa desfinteze linia prin incarcarea materiei prime in camioane insa, nu a rentat deoarece consumul de motorina era mult mai mare plus ca asta inseamna mai multi oameni angajati pe camion.
Daca stam sa ne gandim mai bine si ne uitam la urmatoarea foografie, observam ca 11 vagoane a cate 4 tone fiecare sunt mai eficient de transportat la vale, pe cand camioanele trebuiau sa urce o panta prin Pietrosita. Motorul locomotivei a stat pornit la coborare doar pentru a actiona compresorul pentru aerul necesar franarii.
Fişierul ataşat DSCF3616.JPG nu mai este disponibil

Pe vagoane se mai urca cetateni care au nevoie de o fuga pana in oras sau vin dintr-acolo cu desaga plina:
Fişierul ataşat DSCF3617.JPG nu mai este disponibil

Fişierul ataşat DSCF3618.JPG nu mai este disponibil

Ne intalnim iar cu calea ferata normala si observam un semnal meanic
Fişierul ataşat DSCF3619.JPG nu mai este disponibil

suntem cel mai aproape de ecartamentul normal:
Fişierul ataşat DSCF3621.JPG nu mai este disponibil

Ajungem pe abatuta de la fabrica, ne dam jos si observam un alt L45H
Fişierul ataşat DSCF3622.JPG nu mai este disponibil

care se uita obosit la noi
Fişierul ataşat DSCF3623.JPG nu mai este disponibil

intr-o nu stiu care fabrica dup-un nu stiu care stalp sta pitit un L45H
Fişierul ataşat DSCF3624.JPG nu mai este disponibil

Am observat oinima de incrucisare batuta de soarta ca ne si intrebam cum de nu deraiaza...
DSCF3636.JPG
Fabrica de ciment Fieni si garniturile FALS (stanga) care au adus carbuni si vagoane UACS (dreapta) pentru marfuri pulverulente (in acest caz var)

L45H isi incheie odihna si pleaca "la deal" cu o garnitura de vagoane goale
DSCF7896.jpg

Dupa aceea, L45H055 al nostru duce vagoanele spre gura de varsare dupa care ia o bine meritata odihna:
Imagine
am observat in oras un strat gros de vreo 3-4 milimetri de ciment pe case:
DSCF3638.JPG

cam atat de aici, am plecat la gara sa dormim intr-un vagon si sa plecam acasa.

Re: CFI Pucheni - Moroieni - Pietrosita - Fieni

MesajScris: 09 Feb 2011, 20:56
de Daniel
Absolut superba descrierea ta Dane! Felicitari! :clap: :clap: :clap: Daca este nevoie am sa incerc sa mai vin si eu cu cateva informatii legate de acest subiect. Insa, am o singura obiectie: corecteaza acolo unde ai vorbit despre compozitia cimentului: nu sunt magme, este vorba de marne. ;)

Re: CFI Pucheni - Moroieni - Pietrosita - Fieni

MesajScris: 09 Feb 2011, 23:02
de Vladyz
Foarte frumoasa aceasta linie ingusta! Mereu mi-am dorit sa vad o astfel de leocomotiva in realitate nu doar in poze. Oricum felicitari Trifule! :clap: :clap: :clap: :clap:

Re: CFI Pucheni - Moroieni - Pietrosita - Fieni

MesajScris: 15 Feb 2011, 11:27
de Daniel
Trtaversele de metal sunt extrem de interesante. Stiu ca germanii foloseau astfel de traverse pe calea ferata in mod curent pana prin perioada celui de-al Doila Razboi Mondial. Chiar si dupa s-au mai folosit, insa in timp majoritatea liniilor au pierdut aceasta caracteristica. Daca nu ma insel la ora actuala este cam singura linie din Romania integral cu traverse metalice.