Vagoane parasite / scoase din uz / defecte.

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Daniel pe 11 Apr 2013, 12:33

Daca remiza de vagoane Obor s-a desfiintat oare ca mai urmeaza? Desfiintarea garii si transformarea ei in mall asa cum isi dorea tovarasu' Ontanu???
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 11 Apr 2013, 18:20

Asa este. Ontanu isi doreste un parc acolo, iar altii mai sus doresc sa se construiasca blocuri in locul sinelor. Mai exista o varianta. Sa se faca un muzeu C.F.R. in aer liber. Am auzit si varianta asta.
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Daniel pe 11 Apr 2013, 20:09

Blocuri pentru multi ani de acum incolo nu se vor face deoarece piata e cazuta grav de tot si nicio banca nu mai ofera credit unor astfel de investitii. Despre un posibil muzeu feroviar, se mai vehicula si Gara Cotroceni. Pana se vor hotara cei ce doresc infiintarea unui muzeu adevarat si la noi, s-ar putea ca ambele gari sa fie deja Istorie... :lol:

Revenind la subiect, partea mai trista e ca remiza de vagoane Obor s-a desfiintat, ceea ce e semn foarte rau pentru CFR Calatori care in loc sa se indrepte catre o situatie mai buna si sa se revigoreze, incet incet dispare in marea de minciuni si promisiuni desarte ale gurvernantilor...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 11 Apr 2013, 22:58

Dintr-un ziar mai vechi, Foisorul de foc

Imagine


Imagine


Imagine


Imagine
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Daniel pe 11 Apr 2013, 23:06

Cea mai mare prostie din lume sa inchizi Gara Obor. Orice oras mare european, are nu una, ci mai multe gari interioare. Dar ce sa le ceri ciobanilor inculti care au functii in tara asta nenorocita? Cam asta este gandirea "edililor" si a unor trepadusi care au sarit direct din Dacia 1100 in Jeep...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 12 Apr 2013, 09:25

In ultimii 5 ani, aceasta gara a avut parte de un declin accentuat. Mai intai trenurile accelerate si rapide au fost transferate in Bucuresti Nord odata cu finalizarea lucrarilor la M800. Apoi trenurile de marfa s-au rarit pana cand acestea au ajuns inexistente. Ultima oara mai veneau vagoane cu apa minerala. Apoi s-au desfiintat cele 4 garnituri ale faimosului tren ,,Dragonul Rosu'', acea Rama 58 care facea legatura intre Bucuresti Obor si Bucuresti Nord. Dupa aceasta, a fost maltratat Trenul Bucuresti. Apoi au fost scoase trenurile de Oltenita, cele 2 perechi care plecau de la linia 3 si soseau la linia 4. De atunci, cele 2 linii au rams parasite. Apoi vagoanele abandonate au fost duse la Basarab. Iar acum se mai gasesc doar cateva vagoane albastre compartimentate. In rest ...nimic! Trenurile care sosec, nici macar nu mai intra toate in remiza. Raman garate la liniile 1 si 2 ale garii. Doar locomotiva rebruseaza! Pacat..mare pacat!
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Daniel pe 12 Apr 2013, 10:53

Despre viitorul garii Obor ar trebui sa initiem un subiect dedicat unde sa facem o prezentare si sa inventariem fotografic tot ce se poate. Revenind la vagoanele noastre, din ce am inteles, in incinta Grivita SA au fost introduse pana acum un numar de vreo 10 bucati care vor intra la reparat. Voi incerca sa aflu precis care va fi soarta acestora.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde COSTACHE MIHAIL pe 12 Apr 2013, 19:59

Bine zici Daniel, ca am deviat de la subiect. Poate separi acest topic . Am trecut astazi prin Gara Obor. Nu mai erau decat sirul acela de vagoane vechi, 13 la numar in care sunt si vagoane 21-47 si mai erau in afara de acel sir de vagoane, doua vagoane etajate pentru rezerva. In rest nici o locomotiva electrica, nici o locomotiva de manevra. Totul parea pustiu, liniile au ruginit, doar cerul parea superb acoperit de niste nori fini care te indemna la meditatie si la nostalgia vremurilor demult apuse, cand toate liniile erau pline de vagoane.

obor (3).JPG
Foto: COSTACHE MIHAIL


obor (4).JPG
Foto: COSTACHE MIHAIL


obor (5).JPG
Foto: COSTACHE MIHAIL
Avatar utilizator
COSTACHE MIHAIL


Mesaje: 418
Membru din: 17 Sep 2010, 16:56
Localitate: Bucuresti

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Alex Avram pe 16 Apr 2013, 19:16

Daniel scrie:Despre viitorul garii Obor ar trebui sa initiem un subiect dedicat unde sa facem o prezentare si sa inventariem fotografic tot ce se poate. Revenind la vagoanele noastre, din ce am inteles, in incinta Grivita SA au fost introduse pana acum un numar de vreo 10 bucati care vor intra la reparat. Voi incerca sa aflu precis care va fi soarta acestora.

Pai hai sa facem ca cine stie ce le mai bubuie la astia mintea si o desfiinteaza! :( Si aici in OBOR vin o gramada de navetisti...sau din astia care nu isi permit sa mearga cu IR din Nord...pentru Statiile principale de pe traseu
Alex Avram


Mesaje: 553
Membru din: 25 Feb 2010, 20:38
Localitate: FETESTI

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Alex Avram pe 16 Apr 2013, 19:25

COSTACHE MIHAIL scrie:doua vagoane etajate pentru rezerva. In rest nici o locomotiva electrica, nici o locomotiva de manevra. Totul parea pustiu, liniile au ruginit, doar cerul parea superb acoperit de niste nori fini care te indemna la meditatie si la nostalgia vremurilor demult apuse, cand toate liniile erau pline de vagoane.


Vagoanele alea etajate sunt de la 11017....In OBOR sunt 3 trenuri cu Etajate....
11015 11017 si 11012(se unesc in CT primele 2...)
Alex Avram


Mesaje: 553
Membru din: 25 Feb 2010, 20:38
Localitate: FETESTI

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde ANDU2100CP pe 10 Mai 2013, 15:32

Doua vagoane parasite in Chitila

PARASITE.jpg
Avatar utilizator
ANDU2100CP


Mesaje: 3528
Membru din: 06 Feb 2010, 20:27
Avertismente: 5

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Andrei98 pe 16 Iul 2013, 10:00

Stie cumva cineva de ce nu mai sunt folosite vagoanele 21-70 si ce s-a intamplat cu ele?
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Daniel pe 06 Oct 2013, 11:36

Despre primul vagon aflat in zona statiei Basarab, stiu ca face parte dintr-un lot de vagoane (printre care multe dormitoare de tip B70) ce au fost retrase si lasate in "conservare" de mai bine de zece ani. E drept ca intre timp au fost devastate de catre aurolaci si mai apoi buna parte din ele au fost si casate, insa nu stiu cine s-a ocupat de taierea lor si daca s-a facut legal. E drept ca e posibil sa fi fost scoase la casat, insa asta nu stiu sigur.

Celelalte au apartinut fostei remize de vagoane Obor (dar si Basarab) si au fost aduse acolo odata cu desfiintarea acestei grupe tehnice din Bucuresti Obor. Nu stiu sigur care este situatia lor, daca vor intra la reparatie sau modernizare in Grivita, fie vor fi expediate la Calarasi unde vor fi taiate ca mai toate Bonanzele Oborului. Ramane de vazut. Repet, nu stiu daca se afla in conservare sau asteapta taierea.

Oricum nu e normal sa arate in asa hal pentru ca nu sunt vagoane foarte vechi (multe sunt fabricate prin anii '80) iar sasiul si cutia sunt in stare foarte buna. Insa daca politica M.T. este sa inlocuiasca ei (din ce bani???) flota de vagoane a CFR Calatori sau s-o "tunda" ca sa mai faca unii ceva profit, ramane de vazut... :think:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde ANDU2100CP pe 24 Dec 2013, 10:25

Vestitele dormitoare de la Grivita au ajuns in depoul Ploiesti

DORMITOARELE.jpg
Avatar utilizator
ANDU2100CP


Mesaje: 3528
Membru din: 06 Feb 2010, 20:27
Avertismente: 5

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Daniel pe 24 Dec 2013, 16:43

Foarte interesant! Printre T2S-uri, "Hanse" si MU-uri aduse prin 2000 second hand din Germania de Vest, am vazut in filmarea lui Adysoft si un B70 dormitor, ce au plecat daca nu ma insel pe 6 decembrie.



Este interesant de vazut ce se va intimpla cu ele. Din ce vad eu in incinta cu pricina mai exista si un cuplu TE, dar si alte B70. Cineva din Ploiesti mi-a zis ca pe acolo se cam taie vagoane. Cine stie ce se va intimpla si cu astea.

Din ce stiu convoiul asta de vagoane stationa de cativa ani in aceeasi stare undeva prin liniile vecine cu IMMR-ul, nu in zona halelor de revizie de la Grivita (catre Podul Constanta), unde se aflau altele care au fost reparate.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Daniel pe 04 Iun 2014, 16:50

Iata ca la inceputul acestui an, in zona Triajului Brasov, bitter a suprins patru vagoane de dormit tip B70, unul din ele fiind indentificat din fosta serie 60-41, ceva mai rare fiind daca nu ma insel cam primele de acest tip intrate in dotarea CFR si fabricate pe la finele anilor 1970. Interioarele unui astfel de vagon le am si eu suprinse acum ceva vreme, insa ele vor face subiectul unei alte prezentari la momentul cuvenit. Tot ce stiu este ca aceste vagoane erau dotate cu instalatie de aer conditional monocanal si aveau un dus intr-unul din capetele vagonului. Haideti sa vedem aceste vagoane care cel mai probabil asteapta casarea pe o linie moarta din zona. Au fost devastate ca de obicei, si au ajuns aproape in aceeasi stare cu cele cateva ramase in remiza la Basarab.

Patru vagoane foste dormitoare tip B70 lasate la devastat in zona Triaj din Brasov.JPG
Patru vagoane foste dormitoare tip B70 lasate la devastat in zona Triaj din Brasov. / Foto: bitter


Unele au fost din primele serii de acest tip.JPG
Unele au fost din primele serii de acest tip. / Foto: bitter


Detaliu inmatriculare vagon seria 60-41 in zona Triajului Brasov.JPG
Detaliu inmatriculare vagon seria 60-41 in zona Triajului Brasov. / Foto: bitter


Candva un boghiu tip  Goerlitz V.JPG
Candva un boghiu tip Goerlitz V. / Foto: bitter


Detaliu inscriptii pe sasiul vagonului.JPG
Detaliu inscriptii pe sasiul vagonului. / Foto: bitter


Pana si tabla de pe acoperis s-a furat. A se observa ca nu au fost captusite cu azbest care este cancerigen.JPG
Pana si tabla de pe acoperis s-a furat. A se observa ca nu au fost captusite cu azbest care este cancerigen. / Foto: bitter


In interior, cutia vagonului goala, chelita de tot ce se putea fura.JPG
In interior, cutia vagonului goala, chelita de tot ce se putea fura. / Foto: bitter


Cam atat pe moment.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Daniel pe 09 Aug 2015, 19:16

De la dormitoare B70, sa ne indreptam atentia catre alte vagoane aproape abandonate, cu mult mai vechi, aflate in statia cf Craiova. Ele nu sunt o noutate pe forumurile din Romania, insa cred ca prin simplul fapt ca arata in stare foarte buna, daca exista autoritati care doresc salvarea lor, s-ar putea recupera cate ceva din Istoria Feroviara a Romaniei. Am sa le trec in revista, asa cum le-am gasit in zona, si am sa va las sa le admirati, daca sunteti interesati.

In capatul x al statiei cf Craiova se afla tras la gard un tren al CFR S.A.JPG
In capatul x al statiei cf Craiova se afla tras la gard un tren al CFR S.A / Foto: Daniel


Undeva in capatul X al liniilor statiei din Craiova, pe o linie abatuta ce duce catre o unitate a celor de la Linii, se afla o garnitura esalon, in mare parte compusa din vagoane pentru piatra sparta tip Eakkmos. Intre ele am descoperit trei vagoane de calatori interesante, primul din acest convoi, a facut parte candva din vechiul tren sanitar al CFR. Am sa incep cu acesta.

Unul din vagoanele fostului tren sanitar.JPG
Unul din vagoanele fostului tren sanitar. / Foto: Daniel


Acest vagon, la origine un fost dormitor fabricat la Astra in anii '30, sta acum "ingropat" in vegetatie. Cateva imagini cu acesta (inainte sa dispara intr-o buna zi sub focul autogenului):

Vagonul se prezinta inca intr-o stare buna.JPG
Vagonul se prezinta inca intr-o stare buna. / Foto: Daniel


Vegetatia "feroviara" inghite incet vagonul....JPG
Vegetatia "feroviara" inghite incet vagonul... / Foto: Daniel


Linia pe care este garat acest vagon.JPG
Linia pe care este garat acest vagon. / Foto: Daniel


Detaliu ferestre vagon.JPG
Detaliu ferestre vagon. / Foto: Daniel


Ceea ce este interesant de observat, un recipient montat in capatul vagonului, in dreptul usilor de intercomunicatie. Nu stiu ce anume ar fi putut deservi acest rezervor, mai ales ca vagonul a avut mai multe intrebuintari pana sa fie cel mai probabil retras din serviciu.

Unul din capetele unui fost vagon al trenului sanitar.JPG
Unul din capetele unui fost vagon al trenului sanitar. / Foto: Daniel


Intr-unul din capete se pare ca a fost adaptat un boiler sau rezervor de apa.JPG
Intr-unul din capete se pare ca a fost adaptat un boiler sau rezervor de apa. / Foto: Daniel


Panorama a zonei in care se afla vagoanele.jpg
Panorama a zonei in care se afla vagoanele. / Foto: Daniel


Sa trecem mai departe....JPG
Sa trecem mai departe... / Foto: Daniel


De aici vom merge mai departe, catre celelalte vagoane ale trenului. De mentionat ca interioarele sunt in stare foarte buna. La fel si cutiile vagoanelor. In cele ce urmeaza vom ajunge la doua vagoane de calatori si mai vechi...

Vagoane de la inceputul secolului XX....JPG
Vagoane de la inceputul secolului XX... / Foto: Daniel


Aceste vagoane sunt printre cele mai vechi ale acestui tren. Este posibil sa fie vagoane fabricate la uzinele "Astra" din Arad pe la inceputul anilor 1900, insa la fel de bine (deoarece placutele originale nu mai exista pe lonjeroane) pot fi si de alt tip (seamana destul de mult cu niste vagoane fabricate la uzinele italiene Ernesto Breda in aceeasi perioada). Vagoanele sunt de acelasi tip constructiv, ambele de clasa 1. Este interesant de observat ca ele au fixate cifre in relief pe lateralele din capete, cu numarul clasei apartinatoare.

Printre vagoane de piatra sparta inca doua vagoane vechi de calatori.JPG
Printre vagoane de piatra sparta inca doua vagoane vechi de calatori. / Foto: Daniel


Vagoanele sunt de clasa1.JPG
Vagoanele sunt de clasa1. / Foto: Daniel


Vagonul are sapte compartimente.JPG
Vagonul are sapte compartimente. / Foto: Daniel


Detalii ale ferestrelor primului vagon de clasa 1.JPG
Detalii ale ferestrelor primului vagon de clasa 1. / Foto: Daniel


Unul din capetele vagonului vazut de pe partea opusa.JPG
Unul din capetele vagonului vazut de pe partea opusa. / Foto: Daniel


Panorama a locului in care se afla acest vagon - a se observa invazia vegetatiei.jpg
Panorama a locului in care se afla acest vagon - a se observa invazia vegetatiei. / Foto: Daniel


Langa un Eakkmos pentru piatra sparta.JPG
Langa un Eakkmos pentru piatra sparta. / Foto: Daniel


O alta imagine a vagonului cu ferestrele incecate in vegetatia salbatica.JPG
O alta imagine a vagonului cu ferestrele inecate in vegetatia salbatica. / Foto: Daniel


Trec si la al doilea vagon de acelasi tip, aflat in capatul garniturii lasat sa rugineasca in tufe si maracini...

Al doilea vagon de acelasi tip, este cuplat cu o veche cisterna....JPG
Al doilea vagon de acelasi tip, este cuplat cu o veche cisterna... / Foto: Daniel


Boghiurile acestor vagoane sunt destul de interesante si e posibil sa fie de tip Gorlitz I sau II fabricate intre anii 1923 - 1928 la uzinele cu acelasi nume din fosta regiune Silezia a Germaniei. Am de remarcat faptul ca unii pasionati folosesc in mod eronat denumirea de "boghiu prusian" pentru orice boghiu Goerlitz mai vechi de Goerlitz III, din doua motive: exprimarea "prusian" este una eronata, cea corecta fiind "prusac" pentru ca nu suntem englezi sa spunem "prussian". Al doilea motiv este ca denumirea de boghiu prusac este una destul de generala si inseamna orice tip de boghiu german produs inainte de 1945, cand odata cu Tratatul de la Potsdam, Prusia a fost desfiintata de catre Aliati. Asta denota o lipsa de cultura generala enorma... Inchei aici paranteza asta. :mrgreen:

Detaliu boghiu.JPG
Detaliu boghiu. / Foto: Daniel


Al doilea vagon de clasa 1 vazut din partea opusa a liniilor.JPG
Al doilea vagon de clasa 1 vazut din partea opusa a liniilor. / Foto: Daniel


La umbra unui brad....JPG
La umbra unui brad.. / Foto: daniel


Vagonul are cateva geamuri sparte si acoperite cu placaje.JPG
Vagonul are cateva geamuri sparte si acoperite cu placaje. / Foto: Daniel


Un vagon cisterna propus pentru casare....JPG
Un vagon cisterna propus pentru casare... / Foto: Daniel


Sa ajungem si la ultimul vagon de epoca, plasat ultimul in acest sir de vagoane. Insa, chiar daca este un vagon de marfa, merita prezentat si el pentru valoarea istorica pe care o are, mai ales ca acest vagon de tip Ks inca se mai afla intr-o stare as putea spune excelenta, lipsindu-i o vopsea proaspata si o revizie de rutina pentru a deveni o piesa de exceptie intr-un muzeu al vagoanelor...

Undeva in spate, un batran Ks rugineste si el alaturi de celelalte vagoane....JPG
Undeva in spate, un batran Ks rugineste si el alaturi de celelalte vagoane... / Foto: Daniel


Dintre frunze "pleaca" spre neant un tren fantoma....JPG
Dintre frunze "pleaca" spre neant un tren fantoma... / Foto: Daniel


Ar putea deveni o superba piesa de muzeu.JPG
Ar putea deveni o superba piesa de muzeu. / Foto: Daniel


Insa este propus pentru casare....JPG
Insa este propus pentru casare... / Foto: Daniel


Detaliu inscriptii vagon.JPG
Detaliu inscriptii vagon. / Foto: Daniel


Detaliu schimbator regim de franare.JPG
Detaliu schimbator regim de franare. / Foto: Daniel


O ultima imagine a Ks-ului ce asteapta casarea....JPG
O ultima imagine a Ks-ului ce asteapta casarea... / Foto: Daniel


Imi iau ramas bun aici de la vechile vagoane care, intr-o tara civilizata ar fi fost reconditionate si fie ar fi facut parte dintr-un muzeu adevarat al cailor ferate (care din pacate nu exista in Romania), fie ar fi facut curse de agrement cu locomotive cu abur, pe trasee frumoase pentru cei ce vor sa-si petreaca un concediu sau un week-end frumos... Dar, traim in Romania si aici toate valorile sunt inversate...

Las in urma vagoanele vechi, cu speranta ca vor avea o soarta mai buna decat otel de furnal pentru oale si capace... .JPG
Las in urma vagoanele vechi, cu speranta ca vor avea o soarta mai buna decat otel de furnal pentru oale si capace... Utopic, nu? / Foto: Daniel


In mesajul urmator, voi veni cu cateva imagini ale unor vagoane mult mai noi, care daca ar fi fost reconditionate, ar fi ajutat la buna functionare a CFR Calatori, in conditiile in care aceasta societate se afla intr-o criza majora de vagoane...
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Drakkar electric pe 12 Aug 2015, 22:44

Am citit si stirea cu primaria din Zlatna si poate iau ei vagoanele astea sa le restaureze pentru trenul turistic. E pacat de ele sa rugineasca acolo sau sa fie casate. Stiu ca exista un domn Florin Nan la depoul Dej care are un muzeu de vagoane de marfa unde ar putea ajunge si acea cisterna. :)
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Daniel pe 08 Noi 2015, 23:36

Ei bine, am sa vin in acest moment cu cele doua vagoane "celebre" din Chitila pe care multi le-au vazut, insa putini le au pozate in vremea cand inca mai aratau binisor. Am sa revin in cadrul acestui subiect cu un reportaj pe larg despore cum aratau ele inainte sa fie devastate. Momentan postez o imagine cu cele doua vagoane (foste dormitoare) ale CFR:

Doua foste dormitoare de epoca ale CFR Calatori devastate in Chitila.jpg
Foto: Daniel


Unul din ele din ce stiu este de fabricatie germana de prin anii '30 (Waggonfabrik Josef Rathgeber, München).
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Drakkar electric pe 23 Ian 2016, 20:05

Mai sunt niste vagoane pe la Basarab. Cat de vechi sunt?
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Daniel pe 23 Ian 2016, 23:07

Buna intrebarea si am sa-ti raspund. Sper sa nu ma intind prea mult, insa, veti vedea lucruri sper eu interesante. Vagoanele de tip Y/B 70 aruncate in remiza de vagoane Basarab, au stat pana acum cativa ani in fosta remiza de vagoane Bucuresti Obor. Dupa ce au ajuns in Basarab au inceput sa fie devastate in mod sistematic, si imi e teama ca cineva o sa le si valorifice la fier vechi. Vagoanele ar fi trebuit sa aiba o soarta mai buna, deoarece nu sunt prea vechi.

Vagoane tip YB70 devastate in remiza Basarab.jpg
Vagoane tip Y/B70 devastate in remiza Basarab. / Foto: Daniel


Aceste vagoane sunt fabricate intre anii 1981 - 1983 si au fost livrate in mai multe loturi succesive catre CFR intre anii 1982 - 1984. Ele sunt fabricate la fostele uzine DWA Gorlitz (actualmente preluate de Bombardier) si au sosit in trei variante de confort (serie literala): tip A (Clasa 1) - 70 bucati, tip B (Clasa 2a) - 190 bucati si tip AB (Clasele 1/2) - 30 de bucati. Pe langa acestea s-au livrat si un numar de 50 de vagoane cuseta Bc.

In Basarab gasim si A, si B si AB.

Detaliu compartiment clasa 1 devastat.JPG
Detaliu compartiment clasa 1 devastat. / Foto: Daniel


Zapada a cucerit interioarele.JPG
Zapada a cucerit interioarele. / Foto: Daniel


Ferestrele au ramas fara geamuri si chedere.JPG
Ferestrele au ramas fara geamuri si chedere. / Foto: Daniel


Iata cum aratau vagoanele de Clasa 1 cand erau noi (conform unui pliant de prezentare al vremii pe care l-am achizitionat recent de la un buchinist):

Vagon de clasa 1.jpg
Vagon de clasa 1. / Colectia personala de pliante.


Interior clasa 1.jpg
Interior clasa 1. / Colectia personala de pliante.


Holuri si grupuri sanitare la Clasa 1.jpg
Holuri si grupuri sanitare la Clasa 1 / Colectia personala de pliante.


Cele de clasa a 2a :

Vagon de clasa 2.JPG
Vagon de clasa 2. / Foto: Daniel


Compartimente de a 2a devastate si fara geamuri.JPG
Compartimente de a 2a devastate si fara geamuri. / Foto: Daniel


Cum aratau ele conform aceluiasi pliant de prezentare:

Vagon clasa 2.jpg
Vagon clasa 2. / Colectia personala de pliante.


Interioare clasa 2a.jpg
Interioare clasa 2a. / Colectia personala de pliante.


Din pacate ar fi trist ca aceste vagoane sa dispara sub focul autogenului si sa nu fie reconditionate macar in forma originala (nu mai vorbesc de modernizare). In fine. De la aceste imagini recente din remiza Basarab, sa trecem la Depoul CFR Calatori Pitesti, unde vom descoperi ultimul supravietuitor poate, din vechile vagoane tip "Dimitrov" licenta Uzinele Gh. Dimitrov Sofia.

Dincolo de gardul depoului Pitesti.JPG
Dincolo de gardul depoului Pitesti / Foto: Daniel


Undeva pe la finele anilor '90 si inceputul anilor 2000, la Remarul Pascani au fost modernizate si transformate in vagoane salon. Acest vagon descoperit aici, a fost inchiriat de catre fostul operator privat de calatori Servtrans Invest, si alaturi de un vagon tip "120 A" Bonanza seria 21-47 (produse de Pafawag Wroclaw) construite intre anii 1969 - 1970, pe linia Pitesti - Campulung (Muscel). Vagonul apartine seriei 21-22 si are numarul de parc 034-5. Imaginile au fost surpinse la inceputul acestei luni, inainte de zapezile de acum.

Detaliu inscriptii vagon.JPG
Detaliu inscriptii vagon / Foto: Daniel


Capetele vagonului.jpg
Capetele vagonului. / Foto: Daniel


Interioare in stare buna ale vagonului.JPG
Interioare in stare buna ale vagonului. / Foto: Daniel


Prin fereastra se vede usa de intrare in salon.JPG
Prin fereastra se vede usa de intrare in salon. / Foto: Daniel


Vegetatia inghite vagoanele ruginite.JPG
Vegetatia inghite vagoanele ruginite / Foto: Daniel


Panorama pe inalt a unuia din capete.jpg
Panorama pe inalt a unuia din capete / Foto: Daniel


O alta imagine cu acest Dimitrov modernizat.JPG
O alta imagine cu acest Dimitrov modernizat / Foto: Daniel


Ferestrele sunt intacte.JPG
Ferestrele sunt intacte / Foto: Daniel


Logo-ul Servtrans.JPG
Logo-ul Servtrans / Foto: Daniel


Asadar, acesta este ultimul "supravietuitor" de care cel putin eu stiu si ar fi pacat sa dispara. Chiar daca este un "Dimitrov" modificat, modernizat, el ar trebui sa stea intr-un muzeu adevarat al cailor ferate...

Ultimul Dimitrov din depoul Pitesti.JPG
Ultimul Dimitrov din depoul Pitesti. / Foto: Daniel


La final va arat si vagonul "Bonanza" (care nu este "poreclit" asa de pasionati, ci asa l-a denumit producatorul lor polonez, Uzinele Pafawag Wroclaw (Breslau, ex Silezia germana), ca tip cosntructiv fiind denumit 120 A. Initial aceste vagoane cosntruite epntru CFR au venit pe alt tip de boghiuri ale PKP si ulterior au fost inlocuite la CFR cu boghiuri de Arad tip Minden - Deutz 33 sub licenta. Acest vagon a facut si el serviciu impreuna cu Dimitrov-ul pentru Servtrans Invest in urma cu cativa ani.

Un vagon tip 120 A 'Bonanza' de Pafawag Wroclaw.JPG
Un vagon tip 120 A 'Bonanza' de Pafawag Wroclaw / Foto: Daniel


Cine stie, poate anumite vagoane vor avea o soarta mai buna. Momentan se pare ca nimanui nu-i pasa de ele si actuala conducere a CFR Calatori se gandeste la achizitionarea unor rame electrice pentru cei aproape 5% din reteaua feroviara a CFR (Coridorul IV) care inca nu este complet modernizata. Vagoanele de tip Y/B 70 au boghiuri Goerlitz V din cate stiu, pentru viteze de 140 km/h. Ar fi foarte utile pe liniile celelalte nemodernizate pentru viteze de 160km/h, pe care viteza medie este de 50km/h (si maxima de 70-100km/h) linii ce reprezinta 95% din intreaga retea CFR. Iniante ca cineva sa se gandeasca la a arunca banii pe trenuri noi si scumpe de viteza sporita, sa se intrebe daca nu cumva acesti bani ar trebui investiti in reparatia si modernizarea infrastructurii existente. Ar fi mult mai ieftin sa reconditionezi aceste vagoane ba chiar sa le modernizezi, decat sa le dai la fier vechi si sa umpli buzunarele unor producatori de material rulant modern de unica folosinta (comparativ cu liniile proaste ale CFR care distrug materialul rulant occidental extrem de sensibil). Dar unii daca vor sa fituiasca bani (si probabil au interese), atunci ramanem cu trenuri de "carton presat cu beculete si computere" pe linii de vagoane si locomotive solide... :naughty:
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Drakkar electric pe 24 Ian 2016, 21:59

Nu-mi spune ca pe coridorul IV or sa bage la trenuri regio automotoare de 160km/h ca e o prostie. Trenurile alea au opriri dese si distante scurte intre statii. Mai bine cumpara niste metrouri de la CAF si o rezolva asa. :lol:
Avatar utilizator
Drakkar electric


Mesaje: 426
Membru din: 19 Feb 2014, 01:29
Localitate: Bucuresti

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Mihai Nicolae pe 11 Noi 2016, 18:13

8 vagoane de la Ploiesti vor fi trimise la revizie generala si dupa vor fi repuse in circulatie! (11.11.2016)

20161111_160633.jpg

20161111_161035.jpg

20161111_160542.jpg

20161111_161322.jpg

20161111_161240.jpg
Mihai Nicolae


Mesaje: 1354
Membru din: 01 Noi 2014, 10:06

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Daniel pe 11 Noi 2016, 19:10

Asta este o solutie foarte buna, adaptata la realitatile actuale din Romania. Te costa mult mai putin sa repari si sa modernizezi vagoanele deja existente cu care sa formezi trenuri de lung parcurs cu mai multe vagoane, care sa lege cat mai multe resedinte de judet pe o trasa, la preturi mai mici, decat sa investesti sume astronomice pe trenuri ultramoderne (cu mult peste calitatea infrastructurii actuale) pe care nu-ti scoti banii de investitie nici in 15-20 de ani. Este ceea ce trebuie facut, din punctul meu de vedere in aceasta perioada la CFR Calatori, pentru a ajuta ca societatea sa mearga pe plus in continuare. Sa nu luati in calcul ideile aiuristice ale unora care propun spargerea trenurilor, cum ar fi Bucuresti - Mangalia care sa fie limitat la Constanta, pentru ca aceasta idee catastrofic de proasta ar face calatorii sa apeleze la serviciile auto si ar scadea profitul companiei de stat.
Avatar utilizator
Daniel


Mesaje: 9782
Membru din: 28 Oct 2009, 21:05
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

Re: Vagoane parasite / scoase din uz / RK expirat.

Mesajde Andrei98 pe 11 Noi 2016, 19:21

Era si timpul sa se ocupe de ele, stateau asa aiurea aruncate prin Ploiesti Sud. Trebuie sa se ocupe si de vagoanele nefolosite din Grivita.
Cont YouTube:Andrei Cezar
Flickr:Andrei.CFRbv
Avatar utilizator
Andrei98


Mesaje: 951
Membru din: 15 Iul 2013, 11:27
Localitate: Bucuresti
Avertismente: 1

AnteriorUrmătorul

ÃŽnapoi la Discutii diverse / Various discussions

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style by Webdesign www, książki księgarnia internetowa podręczniki