Ei bine, hai sa ne intoarcem la vagoanele aduse din Bucuresti Obor. Le-am suprins impreuna cu cativa membri ai forumului nostru sambata trecuta la vreo trei zile dupa ce au fost aduse din Obor. In total sunt aproximativ 19 bucati vagoane tip B70 - A, B, A/B (Clasa 1a seriile
19-50, Clasa a 2-a seriile
20-50 si Clasa 1/2a seriile
39-50) si patru vagoane tip IVA de Clasa a 2a seriile
20-59. Asadar avem un total estimat la 23 de vagoane. Initial aflasem de vreo 20 de bucati.
- Cele sapte vagoane tip B70 remizate in dreptul Haltei Basarab. / Foto: Vatmanu076
Cele patru vagoane tip IVA sunt garate in interiorul remizei Grivita, catre capatul X al acesteia, in dreptul Griro. Acestea au fost introduse intr-un sir mai mare de vagoane care cel putin teoretic ar trebui sa intre la reparatii capitale sau modernizare in Atelierele Grivita SA. Cele patru vagoane sunt atasate la coada convoiului, intre un vagon tip AVA200 salon de Clasa 1 si un vagon dormitor de tip U-Hansa (T2s).
- Vagoanele tip IVA sunt deja trase intr-un convoi pe liniile remizei Grivita. / Foto: LDH450HP
- Panorama a vagoanelor de la Grivita. In stanga doua vagoane tip IVA de la Obor si in dreapta celelalte doua. / Foto: LDH450HP
- In dreptul haleor Griro doua vagoane tip IVA. / Foto: LDH450HP
- Cele doua vagoane IVA din capatul sirului. / Foto: LDH450HP
Pe una din liniile abatute ale Haltei Basarab mai sunt sapte vagoane tip B70, dintre care o bucata AB (clasa 1/2), una A (clasa 1) si cinci bucati B (clasa 2a). Dupa cum au fost aranjate se pare ca au fost oarecum sortate in functie de tip. In definitiv nu am reusit sa aflam daca aceste vagoane vor fi reparate sau trimise in dreptul ISAF-ului in zona Podului Grant, unde se taie vagoane... Acolo am observat ca au mai aparut un sir de vagoane tip
Komfortwagen (seriiile
19-80 - Clasa 1a si
21-80 - Clasa 2a). Despre acestea din urma se zvoneste ca CFR-ul ar vrea sa le taie pentru ca nu ar fi bani de reparatii...
- Acelasi sir de vagoane tip B70 vazute de pe peronul Haltei Basarab. / Foto: Vatmanu076
Am "inventariat" pentru posteritate numerele de parc ale celor sapte vagoane din acest convoi stationat in dreptul Haltei Barasab. Ele sunt:
20-50
095-9 cu statia domiciliu Bucuresti Obor si cu ultima revizie la Grivita pe 16.04.2008 autorizat sa circule pana la (?);
- Foto: LDH450HP
- Foto: LDH450HP
20-50
057-9 cu statia domiciliu Bucuresti Basarab si cu ultima revizie la Grivita pe 08.07.2009 autorizat sa circule pana la 05.01.2012 (?);
- Foto: LDH450HP
39-50
016-4 cu statia domiciliu Bucuresti Obor si cu ultima revizie la Grivita pe 05.02.2009 autorizat sa circule pana la 05.08.2011;
- Foto: LDH450HP
- Foto: LDH450HP
20-50
179-1 cu statia domiciliu Bucuresti Basarab si cu ultima revizie la Grivita pe 29.01.09 autorizat sa circule pana la 29.01.2011;
- Foto: LDH450HP
- Foto: LDH450HP
19-50
010-1 cu statia domiciliu Bucuresti Basarab si cu ultima revizie la Grivita pe 13.02.2009 autorizat sa circule pana la 13.08.2010;
- Foto: LDH450HP
- Foto: LDH450HP
20-50
041-3 cu statia domiciliu Bucuresti Basarab si cu ultima revizie la Grivita pe 28.03.2009 autorizat sa circule pana la 23.09.2010;
- Foto: LDH450HP
20-50
048-8 cu statia domiciliu Bucuresti Obor si cu ultima revizie la Grivita pe 30.05.2008 autorizat sa circule pana la 30.11.2010.
- Foto: LDH450HP
- Foto: LDH450HP
Dupa cum se observa si in imagini, pe patratul negru (inscriptie) al scadentei la RK (revizie capitala) nu este imprimata nicio data anume, ceea ce duce la concluzia ca vagoanele inca nu si-au indeplinit norma de casare. Mai mult, surse din interiorul CFR Calatori afirma ca mai nou reviziile vagoanelor, care inainte se faceau la doi ani, acum se fac la sase luni. In acest caz, este posibil ca nici vagoanele Komfortwagen sa nu fie taiate.
In alta zona a remizei de vagoane Basarab, se mai afla un sir de circa 12 vagoane tip B70, plasate in directia Y a liniilor (catre Bucuresti Basarab), asadar in interiorul remizei. Nu am putut ajunge langa ele pentru a consemna ce numere de parc poarta, insa compunerea este similara cu a celor sapte din Halta Basarab (A, B, A/B).
- Un numar de 12 vagoane tip B70 in remiza Basarab catre Bucuresti Basarab. / Foto: LDH450HP
- In stanga lor un sir de vagoane tip Komfortwagen. / Foto: LDH450HP
Asadar, cel putin teoretic aceste vagoane vor fi reparate sau modernizate. Depinde probabil de ceea ce vor hotara cei care le inspecteaza. Probabil unele vor fi doar reparate, pe cand altele vor fi modernizate. Imi aduc aminte de un plan pe care fostul Director CFR Calatori, Stefan Roseanu incepuse sa-l puna in aplicare acum ceva vreme, prin care vagoanele societatii urmau a fi reparate/reconditionate in unitatile proprii. Cel mai probabil, daca nu vor intra la Grivita S.A. vor ajunge la S.I.R.V. Titu. Cine stie... ?!
Tin sa le multumesc pentru imaginile furnizate prietenilor mei LDH450HP, Vatmanu076 si bitter care imi va trimite sau va completa si el acest subiect cu imaginile sale.
In rest, mai avem o "multumire speciala" catre un revizor tehnic de vagoane din remiza Basarab, care a parasit locul de munca pentru a urca pe pasarela pietonala Prunariu si a ne lovi cu ciocanul din dotare... "Posteritatea" ii va multumi pentru acest "gest dragut". Un CFR-ist "adevarat"!