Dupa cum am vazut si pe eticheta de insotire a transportului, beneficiarul este compania germana EURO - EXPRESS Sonderzuge (trenuri speciale), companie fondata in anul 1992, care la ora actuala detine un parc de circa 50 de vagoane de tip clasa, cuseta, restaurant, bar si vagoane party, preulate de-a lungul timpului din parcul ex-DB. Compania ofera servicii de inchiriere a unor trenuri speciale, pentru petreceri, plimbari de agrement, pentru grupuri de fani ai unor artisti, excursii scolare, pelerinaje, trenuri de expozitie si altele.
Majoritatea vagoanelor sunt construite de catre compania Vest germana Talbot (astazi componenta a Concernului Bombardier alaturi de mare parte din fosta DWA) in perioada anilor 1970, care in anii lor de glorie au rulat pe trenurile IC din fosta Germanie de Vest, cu viteze de 160km/h. Dupa 1990, introducerea pe scara larga a trenurilor de mare viteza tip ICE (250-300km/h), inceputa la finele anilor 1980, a facut ca aceste vagoane sa fie scoase din uz (chiar daca azi mai sunt folosite in mica parte) si preluate de operatori privati germani sau de stat din Europa de Est (inclusiv Romania).
Pentru mai multe detalii referitoare la companie, accesati sit-ul oficial al
EURO - EXPRESS SONDERZUGE.